Landini Powermaster
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Landini Powermaster ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Vind ik ook
En lekker goedkoop. Eentje uit 2008 met nog geen 3000 uur heb je voor €35.000,- Zijn er weinig van die dat ook kunnen
Laten we t anders zeggen: ook een Fendt, JD of NH kan daarvoor wel weg, maar ergens denkt men, dat ze meer waard zijn Dat heet overigens niet dat een Tante Dinie zo hoogwaardig is...
Voor dat geld zit bij bijvoorbeeld Fendt in de klasse afgetrapte 900 en 800 serie te kijken
Dat het hoogwaardig is hoor je mij niet zeggen Sjoerd 't Tis geen John Deere, en al zeker geen Fendt kwaliteit. Maargoed, als je er eentje van 220 pk nodig hebt. En deze komt op je pad, dan zou ik zoiets wel serieus overwegen..
Dat klopt, maar wat dealers zich niet realiseren, is dat ze een trekker meer waard laten lijken. Noemen ze "restwaarde", maar in feite is dat niet meer dan het teruggeven van een deel van het te veel betaalde geld bij aankoop.
Staal van JD of Fendt is volgens mij iets sterker. Bedrijf waar ik gewerkt heb, heeft ook Landini gereden, maar daar knapten de achterbruggen van.
Of Landini het overwegen waard is? Voor een akkerbouwer of grote veehouder wellicht, maar bij een loonwerker weet ik t zo net niet...
Nee klopt, veel trekkers staan eigenlijk te koop voor veel te veel geld. Die zijn het gewoon niet meer waard.
Landini Legend's waren niet de beste, nee. In een Legend 180 zit geloof ik dezelfde versnellingsbak als in een 105... Achterbrug weet ik zo niet. Onze dealer verkoopt bijna geen grote Landini's meer. Hij werd er gewoon arm van..
Ik meen dat bij @Boegie ook zo'n grote Landini loopt. Maar bij veehouders en akkerbouwers komt zo'n trekker idd. wel van pas.
Ik heb over de Legend I en II wel negatieve dingen gehoord. Is niet echt een trekker om zo maar iemand op te zetten. Omkeerschakeling schijnt bijv niet alles te zijn. Eigenlijk ook geen wonder: dit was de eerste Landini sinds de jaren 1950/1960! Zijn wel prachttrekkers naar mijn mening Weet niet hoe t is bij de series III en IV. Zal toch wel een deel trammelant verholpen zijn.
Die series zijn behoorlijk tegengevallen ja
Hoe bedoel je eerste Landini sinds 1960? Dat ze in de tussentijd altijd bij MF hebben gezeten? Nu zitten ze bij McCormick, en heb altijd het idee dat er daar veel meer van rijden.
Laatste series waren wel beter ja.
Jep. De series die Landini ten tijde van de MFvleugels had, waren kleine wijzigingen tov de MF's. De Legend was echt volledig nieuw.
Landini heeft geen naam in West-Europa, McCormick wel een beetje.
Wij hebben dan 'n 6550, die is ook in het tijdperk MF gemaakt. Met Perkins motor, zijn we absoluut tevreden over. Plaatwerk is allemaal ff wat minder, maar dat is gelukkig verholpen. Samé en Fiat stonden ook niet bepaald bekend om hun beste kwaliteit van staal...
Landini werd in die tijd (jaren '70 en '80) ook veel meer verkopen in NL en BE naar mijn idee. Dat het nu niet meer is vind ik zeer spijtig.
Klopt, maar Landini is geloof ik marktleider in Italië, en 'n grote speler in Frankrijk. Staat op nr. 4 in Europa dacht ik ergens te hebben gelezen.
Italianen zijn volgens mij ietwat chauvinistisch. Italiaanse merken trekken de kar daar.
Kan kloppen. Ik kan hier op t dorp geen 10 Landinis noemen. Dat is al eens anders geweest. Actievere verkoop zal wellicht een rol gespeeld hebben.
Italianen waren idd geen toppers qua staal. Maakte daar niet uit, roestvorming is hier erger.