Steyr Onderdelen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Steyr Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Zo het rode is ook weer klaar. Rondom kijkt t een beetje roze
Laatste
Reacties
Nee dat plastic heb ik gewoon gekocht bij de bouwhandel :lol: , wel zelf roze gemaakt
Wa un homokleur, jonguh
Past wel bij jou :lol:
Komt haast geen stof op de lak. Ik heb hier alles ingepakt en met de tacker vastgemaakt. Alleen 2 openingen gehouden. De deur richting de zaal en de ingang van de spuitcabine.
Dat hoop ik wel. Maar het ziet er al veel beter uit!
Na het zandstralen kun je nog slijpen en lassen en je kan dan ook nog na het zandstralen plamuren
Nou ik ben in totaal een week of 4 nu bezig geweest. 2 dagen uit elkaar halen, tractor moest rijdend blijven, en daarna 4 dagen bezig geweest met slijp en laswerk. Toen 5 dagen weggeweest voor het stralen. En daarna meteen plamuren, 4 dagen plamuren meen ik. En dan nu de laatste week opspuiten. En dan moet hij nog in elkaar. Maar ik heb hem ten alle tijden in elkaar gehouden. Dus de tractor moest blijven rijden
Nee ik heb 4 dagen geplamuurd en geschuurd . Onder de spatborden hoefde niks, spuitplamuur wel, maar pas later. Niet direct spuitplamuur en dat is in principe ook niet nodig
Ik heb alleen polyesterplamuur voor de grote problemen, en afgewerkt met gewone plamuur. Daarna een laag spuitplamuur zou ook mooi zijn. Dat heb ik bij de bovenkant van de motorkap wel gedaan
Spuitplamuur raad ik nu wel aan . Gewoon overal op gebruiken. Zorgen dat het 100% strak is.
Dat weet ik niet. Zelf heb ik de 2 komponenten lak van ik meen 50€ de liter. 1 spuitbus spuitplamuur kostte mij 12 euro. Dus dat valt nog mee.
Wanneer men spreekt van een tweecomponenten verf, dan praat men over verf met een bindmiddel van een speciale chemische compositie. Verven waar epoxy in is verwerkt zijn meestal van het tweecomponenten type. Het toevoegen van een verharder is nodig om een chemische reactie te starten dat er voor zorgt dat er een harde filmlaag gevormd wordt. De tijd die nodig is om uit te harden is nog steeds wel afhankelijk van de temperatuur. Een voorbeeld van een epoxyproduct zijn mastiek verven, dit zijn gemodificeerde epoxies met een hoog vastestof gehalte. Ze hebben een grote ondergrond acceptatie, zo is het mogelijk om een goede corrosie bescherming te verkrijgen zelfs op een mechanisch geborstelde ondergrond. Ook polyurethan is een bindmiddel dat in 2 componenten verf gebruikt kan worden. Verven gebaseerd op polyurethan zijn extreem slijtvast en zijn algemeen bestand tegen chemicaliën. Bovendien hebben ze een hogere glansgraad, zijn zeer kleurvast en zijn goed bestand tegen extreme weersomstandigheden.
Conventionele verven.
Tegenover epoxy staan de zogenaamde conventionele verven. Dit is een verzamelnaam voor verven die zijn gebaseerd op bindmiddelen zoals bitumen, alkyd en oliën. Dit zijn één component verven en reageren op zuurstof om te drogen en uit te harden, of door uitdampen van verdunning.
Tweecomponenten epoxy producten geven normaal gesproken een hogere protectie dan conventionele verven maar bij het verwerken van deze producten dient men de potlife in de gaten te houden. De potlife, het woord zegt het al, is de tijd die nodig is om uit te harden zodra de twee componenten bij elkaar gevoegd zijn. Zodra dit namelijk gebeurt is begint een chemisch proces, het ‘leven’ van de verf begint nu en duurt slechts enkele uren, binnen deze tijd moet de verf verwerkt worden, anders is het uitgehard en kan het niet meer aangebracht worden.
De voordelen van 2 componenten verf zijn als volgt op te sommen:
[li]Zij hebben doorgaans een hogere volume vast gehalte, waardoor met een keer verven een hogere laagdikte aangebracht wordt dan bij conventionele verven.[/li]
[li]Door het chemische uithardingproces zijn zij doorgaans veel sterker. [/li]
[li]Ze zijn beter bestand tegen chemicaliën.[/li]
[li]Zij harden ook bij lagere temperaturen goed uit (sommigen tot min 10º Celsius). [/li]
[li]Zij zijn zeer geschikt om over gegalvaniseerde ondergronden te schilderen. [/li]
[li]Epoxy producten zijn bij uitstek geschikt om te gebruiken in onderwatersystemen en in tanks. [/li]
[li]Net als conventionele verven zijn epoxy aflakken goed te verspuiten en verkrijgbaar in vele kleuren. [/li]
[li]Een zeer belangrijk aspect is dat ze overschilderbaar zijn met alle soorten verf, zowel andere epoxy producten als alle conventionele verven.[/li]
Bron: psmarine.nl/technische_service/1_of_2_componenten/
Die heb ik wel. Ze zijn in alle kleuren verkrijgbaar.
Persoonlijke ervaring deel ik graag zodat iemand anders het beter kan doen als wat ik heb gedaan
Spatborden zijn niet 100% vlak.
Nou ikzelf baal er wel van. Ik had het vlak kunnen hebben.
Je kunt alles laten ogen zoals je wil. Zoals je misschien al ziet weet ik wel een beetje hoe ik met foto's om moet gaan .