Claas Axion 950
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Claas Axion 950 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
bumper is breder als 2,60 dus ben je verplicht zwaailamp te voeren
2594 mm?
Ach ene meer of minder maakt niet uut toch?
Hej gelijk in. Daarop doelde ik ook niet. Doelde op t gevalletje overtredinkje meer of minder, maakt voor hem niks uit...
hahahaha goed bedacht
Nope, containers zijn doorgaans voor vrachtwagens, dus:
Volgens mij moet je toch maar eens beginnen met een trekkerrijbewijs halen...
als dat de banden zijn kan de carrier toch 2.8m breed zijn?
als de trekker breder is dan 2.6m moet je eigenlijk zwaailamp aanhebben heeft niets te maken of je de bumper breedte kunt varieren.
mijn 926 is op 710.70R38 ook 2.8m buitenwerks moet eigenlijk ook altijd zwaailamp aan.
dat staat er, maar de carrier is dat niet, als je de container maat van 2500 aanhoudt...
als de banden zo breed zijn en ik kijk naar de foto zijn de spatborden net zo breed als de banden dan is de cerrier toch 2.8m breed hoeft toch geen container op te staan of die nu 2m of 2.5m breed is. breedtste deel telt
Bij mij is de haakarm ook het breedste punt, buitenkant banden is breder als de bak die erop staat.
ambulancezhz.nl/groene_lamp.htm/
Maar daar zie ik geen 15 cm verschil in...
Maar daar zie ik geen 15 cm verschil in...
Natuurlijk afhankelijk van de gemonteerde band, in geval van bovenstaande foto, de xs zal die inderdaad de genoemde breedte halen
De bumper wordt ook wel de 'extratrekker bumper' genoemd... Is dus gewoon hetzelfde bedrijf.
Verder ga ik me niet uitlaten over de bumper zelf
En dat is nu net het punt, je ziet tegenwoordig elke gast met die flikkerlampen rijden, het liefst ook nog met 2. Laat dat alstublieft alleen weggelegd blijven voor het echte werk zoals bv een hakselaar, 3 of 4 wieler. noem maar wat.
je hebt lekker veel zicht, maar voor de rest..... zeker die tegenliggers heb ik medelijden mee
hahahah, watdan?? soms ook niet hoor, vooral in de zomer
hahah, je kunt je ogen niet op de weg houden
Een trekker op 200m afstand lijkt net een auto die veel verder weg rijd. Kan je je leijk op verkijken!
+1!
(ook als je smaller dan 2.60 bent)
De trekkerchauffeurs die 'klagen' dat de automobilisten dan niet meer aan de kant gaan voor echt brede machines mogen wat mij betreft eerst een kritische blik op hun breedte en contourverlichting werpen.
klopt, xenon licht bij auto's is ook een hel...... zeker als die niet goed is afgesteld.....
Komt dat niet omdat ze gewoonweg niks meer zien?
Ligt eraan, als je de associale soort onder de fietsers, lees groot deel van: wielrenners, onnodig gehaaste fietsers en schooljeugd tegen komt kan de zijkant ook gevaarlijk zijn. Je hebt er altijd die denken dat bijv. een kipper automatisch rijdt en niet vast aan de trekker zit en dus tussen in dit geval kipper en trekker in gaan staan/net doen of ze daar tussen door kunnen en er op het laatste moment pas achter komen dat het niet kan.
Een bumper ik vindt het een mooi idee. Maar ook hier zullen dan weer chauffeurs zijn die daarmee denken dat ze de boel wel aan de kant kunnen drukken Voor de veiligheid is het een goede oplossing maar laat dan de hefarmen er niet uitsteken. Op deze foto staat hij goed.
Een bumper ik vindt het een mooi idee. Maar ook hier zullen dan weer chauffeurs zijn die daarmee denken dat ze de boel wel aan de kant kunnen drukken Voor de veiligheid is het een goede oplossing maar laat dan de hefarmen er niet uitsteken. Op deze foto staat hij goed.
Er zijn inderdaad wel zo'n trekkerchauffeurs, maar niet veel.
Ik heb nog nooit problemen gehad met het laten passeren van een trekker, auto's wel. Daar ben ik nog wel eens goed kwaam om geworden als ik zag hoe associaal die mij op de fiets passeerde. Bijv. terwijl er een vrachtwagen, trekker of gewoon een andere auto aan komt toch nog net op een gemiddeld buitenweggetje dat 2 verbindingswegen met elkaar verbindt even snel inhalen en bam recht voor je fiets naar rechts draaien omdat ze anders eigenlijk niet meer optijd zijn.
Ik steek haast altijd mijn hand op als er een trekker voorbij komt, bij auto's doe ik dat niet veel. Misschien wel omdat het gemiddelde wat betreft autobestuurders hier dik over de snelheidslimiet gaat op de buitenweggetjes en verbindingswegen buiten de bebouwde kom, zelfs op verbindingswegen binnen de bebouwde kom wordt nog geregeld te hard gereden als ik de soms wat overdreven klachten in de krant lees over de verbindingsweg die door ons dorp loopt, nu is dat ook wel een geliefde sluiproute om de altijd maar terugkerende files op de snelweg tussen eindhoven en tilburg te vermijden maar toch.
Ik heb al geregeld een automobilist ook bijv. niet ver genoeg aan de kanten zien gaan sat ie mijn fietsstuur bijna raakte bijv. En dat terwijl mijn licht altijd in orde is dus ze me zeker weten hebben gezien, maargoed das niet alleen bij automobilisten, ook bij fietsers die tegemoet komen en zelf weer eens geen licht op hun fiets hebben. In dat geval fiets ik dan wel vaak aan de verkeerde kant van de weg(op een fietspad los van de provinciale weg) maar dan nog, mijn mening is dan, ook al fiets ik aan de verkeerde kant, hun zitten fout als er iets zou gebeuren, wand ik heb goede verlichting op mijn fiets, hun niet, hun zien mij aankomen, ik hun niet, en alst zo druk is dat je de weg niet overgestoken komt moet je wel aan die kant fietsen, en moet dat met zo'n breed fietspad waar makkelijk 3 fietsers langs elkaar kunnen geen probleem zijn, er zijn daar immers op 2 uitritten en een af en oprit(van de autobaan) geen uitritten, dus gevaar is er niet, en er zijn er zoveel die dat doen. Toch heb je dan van die idioten, vaak niet ouder als 16 die dan moeten gaan roepen ''eej wa doe jij nou'' of ''eej ge fiets aan de verkeerde kant'' en die dan maar amper aan de kant gaan omdat ze zo blind zijn dat ze je wel werkende fietslamp niet willen zien en daarom gewoon 3 fietsers breed blijven fietsen en pas op het laatste moment een klein beetje aan de kant gaan maar door die stomme uitspraken niet lijken te snappen dat ze eerst eens hun eigen fietsverlichting en manieren in orde moeten maken voor ze iets tegen anderen zeggen.
Tja je hebt er associale bij tegenwoordig, maar dat zijn voornamelijk een bepaalde groep autobestuurders, busbestuurders(kunnen ook zo lekker lomp en niet afremmend rijden) en fietsers(voornamelijk wielrenners en schooljeugd).
Ik steek mijn hand niet op naar (de meeste)fietsers, automobilisten en openbaarvervoerbuschauffeurs. Wel naar trekker en vrachtwagenbestuurders, omdat dat vaak degene zijn die niet teveel aan de kant kunnen maar het wel doen.