Claas Axion 950 met toplift-staja carrier klaar voor transploft. Foto is geplaatst door eXtratrekker1 op 05-01-2014 om 17:30:36, met 68 reacties.

Claas Axion 950

eXtratrekker1
Claas Axion 950 met toplift-staja carrier klaar voor transploft

Reacties

NHSanderJD
@eXtratrekker1 Hoevaak verwissel jij van machine?
FENDTfarmer
Zwaailamp aan....
jehan
@FENDTfarmer ja dat moet schijnbaar als je er een bumper vooraan hebt
johndeere6230
@jehan

bumper is breder als 2,60 dus ben je verplicht zwaailamp te voeren 😛
SJB533
@jehan +100! 😛
FENDTfarmer
Dat ga je nie menen
jehan
Dat vragen we even aan meneer extra ..hoe breed is die bumper precies?
SJB533
@jehan
2594 mm? 😛
jehan
@SJB533 als dat klopt dan is ie met zn zwaailicht in overtreding
FENDTfarmer
Dat ga je nie menen
SJB533
@jehan
Ach ene meer of minder maakt niet uut toch? 😃
FENDTfarmer
En bumper om de verkeersveiligheid zogenaamd te verbeteren breder als 260 waardoor er éen zwaailamp aan moet en elke automobilist nu denkt een trekker met zwaailamp is niet meer breeder dus hoef niet meer op te letten..
jehan
@SJB533 kan me er altijd pis kwaad om maken als ze minder breed dan 2.60 zijn die zaaipotten aan doen ..
SJB533
@jehan
Hej gelijk in. Daarop doelde ik ook niet. Doelde op t gevalletje overtredinkje meer of minder, maakt voor hem niks uit...
atlas 1305
Geet weer lekker hier haha
DESLAGERURRE
Ga er maar van uit dat die container bak 2.50 breed is .. buitenwerks ! druk ze altijd de berm in van die k*t boertjes .. net wat farmer zeg.. mensen moeten ontzag hebben krijgen voor zwaailampen .. dit slaat weer nergens op..
DESLAGERURRE
Elke stumper rijd met een bumper .. een tractor is en blijft een LANDBOUW voertuig ... GEEN transport middel !
johndeere6230
Quote @DESLAGERURRE:
elke stumper rijd met een bumper

hahahaha goed bedacht 😛
JD3010
@DESLAGERURRE 😃 Helemaal waar.
gerben
De mensen die die bumpers maken zorgen er straks voor dat we allemaal met zoon stom ding moeten rijden.let maar op binnen nu en 2 jaar zijn we allemaal verplicht om met zoon ding rond te rijden.Wat natuurlijk hartstikke mooi is voor de fabrikant wand die word er beter van.
eXtratrekker1
De trekker is 2740 mm en de carrier 2800 mm breedt, bij de gekozen bandenmaat. De bumper kan bij deze trekker 2500 tot 2700 mm varieren afhankelijk van de banden. Maar zwaailamp moet dus ALTIJD AAN bij mij....wat mij bevreemd is dat iedereen zo huiverig is voor een bumper. Aan alle kanten van de trekker zitten veiligheidsoplossingen. Wagen en machinebouwers doen hun uiterste best om alle landbouwapparatuur veiliger te maken omdat transport over de weg door veranderingen in de sector gaat toenemen, maar van de meesten van jullie mag er aan de voorkant van de trekker niets gedaan worden. En dat is op de weg de gevaarlijkste kant. Vooral op het midden van de weg, bij het linker voorwiel.
SJB533
Quote @eXtratrekker1:
carrier 2800 mm breedt, bij de gekozen bandenmaat

Nope, containers zijn doorgaans voor vrachtwagens, dus:
Quote @DESLAGERURRE:
ga er maar van uit dat die container bak 2.50 breed is .. buitenwerks

Quote @eXtratrekker1:
De bumper kan bij deze trekker 2500 tot 2700 mm varieren afhankelijk van de banden. Maar zwaailamp moet dus ALTIJD AAN bij mij....

Volgens mij moet je toch maar eens beginnen met een trekkerrijbewijs halen...
Fendt926Driver
@SJB533 breedte voertuig is toch van het breedste punt?
als dat de banden zijn kan de carrier toch 2.8m breed zijn?

als de trekker breder is dan 2.6m moet je eigenlijk zwaailamp aanhebben heeft niets te maken of je de bumper breedte kunt varieren.

mijn 926 is op 710.70R38 ook 2.8m buitenwerks moet eigenlijk ook altijd zwaailamp aan.
SJB533
@Fendt926Driver
dat staat er, maar de carrier is dat niet, als je de container maat van 2500 aanhoudt...
Fendt926Driver
Quote @SJB533:
, als je de container maat van 2500 aanhoudt...
ja maar is in duitsland toch ook de bak mag niet breder zijn dan 2.65 maar de banden mogen er wel buitenuit steken.
als de banden zo breed zijn en ik kijk naar de foto zijn de spatborden net zo breed als de banden dan is de cerrier toch 2.8m breed hoeft toch geen container op te staan of die nu 2m of 2.5m breed is. breedtste deel telt
radium45
Quote @SJB533:
maar de carrier is dat niet, als je de container maat van 2500 aanhoudt...

Bij mij is de haakarm ook het breedste punt, buitenkant banden is breder als de bak die erop staat.
MaartenMandemaker
Vraag is of het verstandig is om met zo'n combinatie de zwaailampen aan te doen. Hij is niet extreem breed en er zitten geen rare uitstekende delen aan. (op die bumper na dan). Zo ga je extra paniek zaaien op de weg terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Als een ander dan met een brede machine rijd, ook met zwaailampen aan denken de medeweggebruikers dan er ook niets bijzonders is.
Jaguar870
Het probleem is dat als iedereen breder als 2.60 (en dat zijn dr echt een hele hoop) met zn zwaailampen aan rijd terwijl het een dood gewone combinatie is zoals deze (elke carrier, silagewagen, opraapwagen, giertank etc. is breder als 2.60) mensen op een gegeven moment niet maar aan de kant gaan voor echt brede combinaties trekkers/shovels op dubbelucht, trekkers met cultivators etc. breder als 3.00 en hakselaars en combines
radium45
@MaartenMandemaker Mischien moet er in Nederland op zwaailampgebied iets veranderen, als voorbeeld even... Voor de gewone niet gevaarlijke en of te brede voertuigen met beperkte snelheid de oranje kap voeren bij donker en slecht weer met beperkt zicht en voor de wel grote brede asfaltreuzen een groene kap. Groen is hier ook gewoon in de handel verkrijgbaar dus dat is het punt niet.
JD3010
@radium45 Zou oranje niet beter opvallen dan groen? Dan zou ik oranje toch voor gevaarlijk vervoer gebruiken.
radium45
@JD3010 ja weet ik, maar praktisch gezien... de profesionele sektor koopt gemakkelijker een handvol groene kappen als dat heel langzaamrijdend nederland groene koopt. 😛
JD3010
@radium45 Dat is waar.
Fendt926Driver
Quote @radium45:
Groen is hier ook gewoon in de handel
groen is al in gebruik op ambulances. denk niet dat dat mag op landbouwvoertuigen
radium45
@Fendt926Driver In Duitsland hebben nutsvoertuigen deze ook dacht ik. Groen op opraapwagens heb ik nog nooit gezien. Zal er eens op letten.
SJB533
Quote @radium45:
buitenkant banden is breder als de bak die erop staat.

Maar daar zie ik geen 15 cm verschil in...
SJB533
Quote @radium45:
buitenkant banden is breder als de bak die erop staat.

Maar daar zie ik geen 15 cm verschil in...
radium45
@SJB533 topliftstaja.nl/sites/default/…

Natuurlijk afhankelijk van de gemonteerde band, in geval van bovenstaande foto, de xs zal die inderdaad de genoemde breedte halen
FENDTfarmer
Extratrekkert zal wel aandelen hebben bij de bumperfabriek of zelf dikke korting hebben gekregen voor de promotie van die zooi. volgenmij kun je nog zowat altijd beter tegen een band rijden die wegknalt als een star bumper voor in de fronthef
Zeemees
@FENDTfarmer

De bumper wordt ook wel de 'extratrekker bumper' genoemd... Is dus gewoon hetzelfde bedrijf.

Verder ga ik me niet uitlaten over de bumper zelf 😛
eddie
Erg mooi zo bumper, vooral om heel mooi bij de fabriek te laten staan.
MaartenMandemaker
@radium45 Ja dat lijkt mij niet verkeerd, of gewoon de breedte vanaf waar een zwaailamp voeren verplicht is verhogen na b.v. 2.90. Ik bedoel, een beetje trekker op brede banden of een kipper oid is ook al breder dan 2.60. Als iedereen dan de zwaailamp aan doet hebben automobilisten op een gegeven moment ook niet meer door of er nu een 'normale' combinatie op de weg rijd of dat er serieus breder materiaal aan komt waarvoor even extra aandacht vereist is.
radium45
Quote @MaartenMandemaker:
Als iedereen dan de zwaailamp aan doet hebben automobilisten op een gegeven moment ook niet meer door of er nu een 'normale' combinatie op de weg rijd of dat er serieus breder materiaal aan komt waarvoor even extra aandacht vereist is.

En dat is nu net het punt, je ziet tegenwoordig elke gast met die flikkerlampen rijden, het liefst ook nog met 2. Laat dat alstublieft alleen weggelegd blijven voor het echte werk zoals bv een hakselaar, 3 of 4 wieler. noem maar wat.
radium45
En wat schijnbaar ook mode is... In het donker met werklampen aan rijden, zelfs aan de achterkant onder het motto van kijk toch eens wat ik er nu weer achter heb hangen....
johndeere6230
Quote @radium45:
In het donker met werklampen aan rijden,

je hebt lekker veel zicht, maar voor de rest..... zeker die tegenliggers heb ik medelijden mee 😛
radium45
@johndeere6230 Je kunt ook teveel zien... Tenminste dat heb ik geregeld..
johndeere6230
Quote @radium45:
Tenminste dat heb ik geregeld..

hahahah, watdan?? soms ook niet hoor, vooral in de zomer 😛
radium45
@johndeere6230 dat bedoel ik, wat je soms al niet ziet langs de weg.
johndeere6230
@radium45

hahah, je kunt je ogen niet op de weg houden 😛
SJB533
Quote @radium45:
Je kunt ook teveel zien... Tenminste dat heb ik geregeld..
Verklaar dat eens?

Quote @johndeere6230:
zeker die tegenliggers heb ik medelijden mee
Of in het geval van werklampen achter: het verkeer achter je. Heb er inderdaad ook een pesthekel aan. Heb ik trouwens ook al met automobilisten, die niet weten hoe grootlicht/dimlicht werkt... Of koplampen afstellen.
stannetje96
Zwaailamp doe ik in het donker altijd AAN!
Een trekker op 200m afstand lijkt net een auto die veel verder weg rijd. Kan je je leijk op verkijken!
radium45
@stannetje96 Ik heb hem nooit aan, een goed werkende breedte en contourverlichting heeft veel meer effect.
jehan
Van 2.60 tot 3 meter 1 zwaaipot alles breder dan 3 meter 2 zwaaipotten wettelijk verplichten ..
hobbyboer
Quote @radium45:
een goed werkende breedte en contourverlichting heeft veel meer effect

+1!
hobbyboer
EN de zwaailampen mogen van mij ook aan bij een (sterk)afwijkende snelheid. Dus dat is best vaak als je in druk autoverkeer (doorgaande wegen) rijdt.
(ook als je smaller dan 2.60 bent)

De trekkerchauffeurs die 'klagen' dat de automobilisten dan niet meer aan de kant gaan voor echt brede machines mogen wat mij betreft eerst een kritische blik op hun breedte en contourverlichting werpen.
roytieltjes
Collega/tfer takeuchipower is paar jaar geleden aangehouden met de kraan en moest van oom agent zwaailicht voeren omdat hij zolangzaam reed
johndeere6230
Quote @SJB533:
Of in het geval van werklampen achter: het verkeer achter je. Heb er inderdaad ook een pesthekel aan. Heb ik trouwens ook al met automobilisten, die niet weten hoe grootlicht/dimlicht werkt... Of koplampen afstellen.

klopt, xenon licht bij auto's is ook een hel...... zeker als die niet goed is afgesteld.....
jehan
@radium45 ik hen werkplampen aan de cabine met groot en dim licht ..werk heel mooi in het donker ..als ik die aan heb gaan de automobilisten heel wat beter aan de kant dan als ik de gewone lampen in de neus aan heb
radium45
Quote @jehan:
als ik die aan heb gaan de automobilisten heel wat beter aan de kant dan als ik de gewone lampen in de neus aan heb

Komt dat niet omdat ze gewoonweg niks meer zien?
jehan
@radium45 nee want ik heb dat zelf een keer getest .want dat dacht ik eerst ook .
JD6930
Quote @eXtratrekker1:
maar van de meesten van jullie mag er aan de voorkant van de trekker niets gedaan worden. En dat is op de weg de gevaarlijkste kant. Vooral op het midden van de weg, bij het linker voorwiel.

Ligt eraan, als je de associale soort onder de fietsers, lees groot deel van: wielrenners, onnodig gehaaste fietsers en schooljeugd tegen komt kan de zijkant ook gevaarlijk zijn. Je hebt er altijd die denken dat bijv. een kipper automatisch rijdt en niet vast aan de trekker zit en dus tussen in dit geval kipper en trekker in gaan staan/net doen of ze daar tussen door kunnen en er op het laatste moment pas achter komen dat het niet kan.
eXtratrekker1
Fietsers denken wel vaker dat ze sterker zijn...maar ook automobilisten met peuters in de kinderstoelen halen halsbrekende toeren uit om er nog ff voor langs te schieten om zo snel mogelijk bij de jumbo, c1000 of ah te zijn voor een brood, pak melk of wat voor een voedsel dan ook. Beseffen echter niet dat ze net aan de dood ontsnapt zyn van een crash waarin hun toekomstige voedesel vervoerd wordt viavia in het schap. Maar zegels, voetbalplaatjes en airmiles zyn toch veel belangrijker. En kaas wordt toch in een fabriek gemaakt? Dus aan de kant met die stikende trekker. De winkel sluit over 5 minuten.
wilbertkw
@JD6930 Ik ben ook een fietser. En ik erger mij nogal eens aan het aso gedrag van trekker chauffeurs die menen met de oogst zo snel mogelijk te moeten rijden. Op tijd remmen? Ging toch goed aan gas inhouden als ze fietser passeren die kan toch ook stoppen. Asso's zijn er overal. Het fietst echt niet fijn op een B weg waar je een zware combi tegemoet komt die het gas er vol op houd. We maken met zijn allen gebruik van de weg en ik ben met je eens dat er andere weggebruikers zijn die denken dat de weg van hun is. Helaas zijn er ook trekker chauffeurs die zo denken.
Een bumper ik vindt het een mooi idee. Maar ook hier zullen dan weer chauffeurs zijn die daarmee denken dat ze de boel wel aan de kant kunnen drukken 😞 Voor de veiligheid is het een goede oplossing maar laat dan de hefarmen er niet uitsteken. Op deze foto staat hij goed.
JD6930
Quote @wilbertkw:
@JD6930 Ik ben ook een fietser. En ik erger mij nogal eens aan het aso gedrag van trekker chauffeurs die menen met de oogst zo snel mogelijk te moeten rijden. Op tijd remmen? Ging toch goed aan gas inhouden als ze fietser passeren die kan toch ook stoppen. Asso's zijn er overal. Het fietst echt niet fijn op een B weg waar je een zware combi tegemoet komt die het gas er vol op houd. We maken met zijn allen gebruik van de weg en ik ben met je eens dat er andere weggebruikers zijn die denken dat de weg van hun is. Helaas zijn er ook trekker chauffeurs die zo denken.
Een bumper ik vindt het een mooi idee. Maar ook hier zullen dan weer chauffeurs zijn die daarmee denken dat ze de boel wel aan de kant kunnen drukken Voor de veiligheid is het een goede oplossing maar laat dan de hefarmen er niet uitsteken. Op deze foto staat hij goed.

Er zijn inderdaad wel zo'n trekkerchauffeurs, maar niet veel.

Ik heb nog nooit problemen gehad met het laten passeren van een trekker, auto's wel. Daar ben ik nog wel eens goed kwaam om geworden als ik zag hoe associaal die mij op de fiets passeerde. Bijv. terwijl er een vrachtwagen, trekker of gewoon een andere auto aan komt toch nog net op een gemiddeld buitenweggetje dat 2 verbindingswegen met elkaar verbindt even snel inhalen en bam recht voor je fiets naar rechts draaien omdat ze anders eigenlijk niet meer optijd zijn.

Ik steek haast altijd mijn hand op als er een trekker voorbij komt, bij auto's doe ik dat niet veel. Misschien wel omdat het gemiddelde wat betreft autobestuurders hier dik over de snelheidslimiet gaat op de buitenweggetjes en verbindingswegen buiten de bebouwde kom, zelfs op verbindingswegen binnen de bebouwde kom wordt nog geregeld te hard gereden als ik de soms wat overdreven klachten in de krant lees over de verbindingsweg die door ons dorp loopt, nu is dat ook wel een geliefde sluiproute om de altijd maar terugkerende files op de snelweg tussen eindhoven en tilburg te vermijden maar toch.

Ik heb al geregeld een automobilist ook bijv. niet ver genoeg aan de kanten zien gaan sat ie mijn fietsstuur bijna raakte bijv. En dat terwijl mijn licht altijd in orde is dus ze me zeker weten hebben gezien, maargoed das niet alleen bij automobilisten, ook bij fietsers die tegemoet komen en zelf weer eens geen licht op hun fiets hebben. In dat geval fiets ik dan wel vaak aan de verkeerde kant van de weg(op een fietspad los van de provinciale weg) maar dan nog, mijn mening is dan, ook al fiets ik aan de verkeerde kant, hun zitten fout als er iets zou gebeuren, wand ik heb goede verlichting op mijn fiets, hun niet, hun zien mij aankomen, ik hun niet, en alst zo druk is dat je de weg niet overgestoken komt moet je wel aan die kant fietsen, en moet dat met zo'n breed fietspad waar makkelijk 3 fietsers langs elkaar kunnen geen probleem zijn, er zijn daar immers op 2 uitritten en een af en oprit(van de autobaan) geen uitritten, dus gevaar is er niet, en er zijn er zoveel die dat doen. Toch heb je dan van die idioten, vaak niet ouder als 16 die dan moeten gaan roepen ''eej wa doe jij nou'' of ''eej ge fiets aan de verkeerde kant'' en die dan maar amper aan de kant gaan omdat ze zo blind zijn dat ze je wel werkende fietslamp niet willen zien en daarom gewoon 3 fietsers breed blijven fietsen en pas op het laatste moment een klein beetje aan de kant gaan maar door die stomme uitspraken niet lijken te snappen dat ze eerst eens hun eigen fietsverlichting en manieren in orde moeten maken voor ze iets tegen anderen zeggen.

Tja je hebt er associale bij tegenwoordig, maar dat zijn voornamelijk een bepaalde groep autobestuurders, busbestuurders(kunnen ook zo lekker lomp en niet afremmend rijden) en fietsers(voornamelijk wielrenners en schooljeugd).

Ik steek mijn hand niet op naar (de meeste)fietsers, automobilisten en openbaarvervoerbuschauffeurs. Wel naar trekker en vrachtwagenbestuurders, omdat dat vaak degene zijn die niet teveel aan de kant kunnen maar het wel doen. 😉
DESLAGERURRE
@Fendt926Driver vrachtwagens mogen maar 2.5 meter breed zijn .. . ook in duitsland ..
FENDTfarmer
Zon extra bumper is die ook wel nodig, hij verblind andere weggebruikers gewoon met zijn werklichten die hij aan heeft op straat
jehan
@FENDTfarmer sssssst tis mooi rustig wat meneer extratrekker betreft .maak hem now niet wakker

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Claas Axion 950 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!