Foto van een John Deere tijdens het 8e Montforter Oldtimer Treffen in 2009. Meer beelden van dat evenement kun je vinden op http://alexmiedema.nl/2014/01/05/8e-montforter-oldtimer-treffen-incl-saurer-

John Deere D

5.943 foto's van @Alex Miedema

Alex Miedema
Foto van een John Deere tijdens het 8e Montforter Oldtimer Treffen in 2009. Meer beelden van dat evenement kun je vinden op alexmiedema.nl/2014/01/…

Reacties

Trekkerman Tom
Een D, gebouwd tussen 1926 en 1931.
Alex Miedema
Ik, Trekkerman Tom en SJB533 hebben dit object verplaatst van Tractoren John Deere Onbekend naar Tractoren John Deere D
RobDeutz104
Unstyled, en volgens mij langer gebouwd
kramer
In mijn boek van 1924-1953
Trekkerman Tom
@RobDeutz104 De D is van 1923 tot en met 1953 in productie geweest, maar de trekker op de foto is tussen 1926 en 1931 gebouwd.
RobDeutz104
@kramer
Ik heb geen boek van John Deere, mijn merk niet haha, maar weet wel da er heel veel van gemaakt zijn, en dit is een van de eerdere, unstyled, en later in gestylde uitvoering zijn ze nog hel lang doorgegaan
RobDeutz104
@Trekkerman Tom
Op die manier
RobDeutz104
Als deze een spaakvliegwiel zou hebben, zou die een heel stuk duurder zijn
Trekkerman Tom
@RobDeutz104 Trouwens tot 1938 unstyled, daarna gestyled door Henry Dreyfuss 😉
RobDeutz104
@Trekkerman Tom
Een vriend van mij had er ook een, was een hufter om te starten.
Trekkerman Tom
@RobDeutz104 Een D is echt duur wanneer deze een "Ladder" vooras heeft, dan is het namelijk 1 van de eerste 50 D's 😉
Trekkerman Tom
Quote @RobDeutz104:
was een hufter om te starten.

In deze moderne tijd wel ja 😉
RobDeutz104
@Trekkerman Tom
of een spaakvliegwiel, Spoker D is the big name in Amerika, en er zijn volgens mij nog een paar kleine dingetjes waar je het aan kan zien
Trekkerman Tom
De eerste D's hadden een 26 inch spaakvliegwiel. Nadat er 879 D's waren gebouwd in 1923 en 1924, werd er een dikker 24 inch spaakwiel van hetzelfde gewicht gebruikt. Tot 1924 werd er aan de linker kant een stuuras gebruikt die direct met de vooras was verbonden. Op de 4876 D's die in 1924 en 1925 gebouwd werden, werd een stuuras met een knik ter hoogte van de versnellingsbak gebruikt, eveneens aan de linker kant.

In 1926 werd het spaakvliegwiel vervangen door een massief exemplaar. In 1927 werd de inhoud van de motor vergroot door de boring te vergroten. Vanaf 1930 werd de besturing naar de rechterkant verplaatst, met een worm- en tandwielsysteem, en werd het toerental van de motor verhoogd.

Ook het 4-spakige stuur kan veel zeggen: In 1923 zaten er 4 gaten in elke spaak, in 1924 zaten er 3 in, in 1925 zaten er 2 in en in 1926 werd een massief stuur gebruikt met 4 dichte spaken.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere D ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!