Het smeergat zit nu weer op de juiste plaats scheelt hopelijk veel enlende :-).. Foto is geplaatst door wilbertkw op 13-01-2014 om 15:59:09, met 28 reacties.

Landini Onderdelen

115 foto's van @wilbertkw

wilbertkw
Het smeergat zit nu weer op de juiste plaats scheelt hopelijk veel enlende 😄.

Reacties

joozt
Waar is dit een onderdeel van? De vooras?
SJB533
@joozt
Zoals ik t zie, is dit de ophanging van de vooras.
EdwinEenink
Als de tuimelas gammel word breekt om een paar draai uren de spanstift van de kardan as en vreet de spie banen van de as op. Is precies het zelfde als van mf 3000 serie
wilbertkw
@joozt @sjb533 had het er inderdaad niet bij staan maar deze is van het schommestuk van de vooras. De bronzenbus was bij de vorige eigenaar verdraaid waardoor deze niet meer kon smeren 😞
wilbertkw
@EdwinEenink De aandrijfas onder de trekker was blijkbaaar ooit als eens gelast maar ook weer recht en voorzien van nieuwe spiebanen
EdwinEenink
Zo!! Super strak werk dan. Kan ie dr weer een paar jaar tegen aan!
wilbertkw
@EdwinEenink trekker ook gekocht als hobby project al vraag ik mij af en toe af wat hobby is ? 😄
EdwinEenink
Haha, ja de hobby's lopen aardig in de kosten ja 😛 De 3075 is nog volop in bedrijf. Maar is ook een stukje hobby. Hebben er een hefmast+balen klem voorin zitten. Dus heeft die vooras het zwaar te verduren.
TomopSame
Bij onze Lamborghini waren de bussen ook versleten. Al was vooral de axiale speling het probleem. Maar ipv de bussen te vervangen hebben we gewoon de ophangpunten 180° gedraaid en de as terug gemonteerd met nieuwe dikteringen om de axiale speling te verminderen. Gemakkelijke en goedkope oplossing en nu kan die er weer 30 jaar tegenaan 😛
EdwinEenink
Ben ook erg gek met de 3000 serie. Zit erg te denken om een keer een zwaarde type erbij te kopen. Voor de hobby 😛
wilbertkw
@EdwinEenink Ik heb de trekker gekocht met brandschade maar de vooras leek toen goed zat goed in de verf tov de rest maar achteraf andere problemen 😞.
Ach ik zit er nu over te denken er een voorlader op te bouwen. Ben toch nog bezig en de vooras is weer goed 😄
wilbertkw
@TomopSame Het was dat ik deze compleet moest demonteren om bij de aandrijfas te komen. En als je de boel toch los hebt liggen...
EdwinEenink
Ja dat is altijd zo als je een opknapper koopt. Je komt altijd meer tegen dan je dacht, jammer genoeg.

Jullie hebben toch ook al een landinie met voorlader bij je ouders huis?
joozt
@wilbertkw Ah oke, bedankt voor de uitleg!
EdwinEenink
Ja steek assen, klok etc alles mot dr uut. K weet dr alles van
wilbertkw
@EdwinEenink klopt en ik weet een setje aanbouwdelen voor die voorlader die op een MF passen.
En met een lasapparaat en slijptol moet dat ook op Landini kunnen passen 😄
Op de trekker van mijn profielfoto is dat ook gelukt. Indertijd bij jouw buurman gekeken hoe dat op de MF gemonteerd was en toen in Zeeland voorlader gekocht 😄
TomopSame
@wilbertkw Bij ons kon de ophanging gedraaid worden omdat de ophangpunten in lijn liggen met de grote boring. Bij jou is dat niet het geval. Het was ook maar toen ik de boel in men handen had dat het zag.
En moest brons niet zo duur zijn dan zou ik mss wel nieuwe bussen gedraaid hebben...

Waar heb je trouwens deze bussen gehaald? zijn dit de originele?
wilbertkw
@TomopSame Is inderdaad geen orginele bus. Dit huis was ook ingesleten en moest ook weer opgevuld worden en afgedaaid. Maar de maatvoering is wel zo dat de orginele nu ook weer spelingsvrij zou passen 😄
bertjan31
Even twee vet nippels bij in tappen voor betere smering. bij deze systemen krult het meestal eerder tussen de bussen weg dan dat het rondom gesmeerd is
wilbertkw
@bertjan31 Ben daar nog wel mee aan het denken maar dan moet ik eerst weer even kijken of het mij lukt om deze aan de bovenkant van nippet te voorzien 😄
Maar de groeven voor het viltring zitten er ook weer goed in en smeren terwijl de vooras opgekrikt is scheelt ook 😄
radium45
Quote @bertjan31:
bij deze systemen krult het meestal eerder tussen de bussen weg dan dat het rondom gesmeerd is

Is inderdaad een veelvoorkomend iets.. Daarom altijd met een krik op de juiste plek eronder en dan pas smeren, geld trouwens ook voor onderstellen van wagens die in de praktijk toch al niet veel vet zien. In de maistijd was het bij ons gebruikelijk om elke zaterdag even met de palletvorken de wagen van achter op te tillen en het hele spul incl. besturing door te smeren.
wilbertkw
@radium45 de vorige bus die erin zat had het smeergaatje ook niet (meer) op de juiste plek zitten. Niet alleen de bus maar ook het huis was al ingesleten 😞.
We smeren de vooras ook altijd met bandjes in de lucht en dan ook nog even schommelen
radium45
@wilbertkw Ja oke, en meestal ontdek je dat te laat, anders had je nog voor nood de bus kunnen doorboren via het gat van de nippel.
wilbertkw
@radium45 toen ik de trekker kocht was dat al niet meer aan de orde. De spie banen van de aandrijfas waren ook compleet afgevreten. Moest dus ff groot ondehoud plegen 😢
radium45
@wilbertkw Ach, scheelt dat ze bij jou op het werk vrij handig zijn 😛
SJB533
Quote @radium45:
Daarom altijd met een krik op de juiste plek eronder en dan pas smeren

Kuj direct de banden ff op druk brengen 😉
SJB533
Quote @radium45:
Daarom altijd met een krik op de juiste plek eronder en dan pas smeren

Kuj direct de banden ff op druk brengen 😉

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Landini Onderdelen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!