Foto van een Fendt 102 S, bezig met poseren.Ik heb een betere tekening gevondenWie weet wat hendel N,J en M doen? en wanneer ik dit gebruik?In een vorig topic kwamen we tot de conclusie dat: Hendel N

Fendt 102 S

marc102
Foto van een Fendt 102 S, bezig met poseren.
Ik heb een betere tekening gevonden
Wie weet wat hendel N,J en M doen? en wanneer ik dit gebruik?

In een vorig topic kwamen we tot de conclusie dat:

Hendel N is om de hoogte op de helft te begrenzen??
Hendel M is Positie trekkracht regeling??
Hendel J Is nog onbekend

Wie weet of dit klopt? Mijn duits is niet geweldig en ben ook niet bekend met hoe een hefinrichting precies werkt.

Reacties

Wimsumar
Beste Marc102:
Hendel J: Keuzehendel voor positie-/trekkrachtregeling.
Hendel M: Hefhoogtebegrenzer.
Hendel N: Hefblokkeerinrichting (entfällt = niet van toepassing).

Waarschijnlijk is het probleem wat jij bij jouw trekker veroorzaakt, dat je de hefhendel in stand O zet. Dit is de stand om uitwendige cylinders (kieper o.i.d.) olie te geven.
De pomp zou hierbij echter door het overdrukventiel moeten pompen en niet de motor doen laten afslaan.
martijn1998
@marc102 N is inderdaad om de hoogte te begrenzen, niet op de helft maar tot de hoogte van de aftakas, deze kun je gebruiken als je er bijv. een trommelschudder in de gatenbalk achter hebt zodat je de aftakas niet krom kan drukken met de hef.
J is de trekkrachtregeling.
M weet ik zo niet, die hendel zit niet op onze 104 maar als ik de tabel zo lees denk ik dat het iets is om de hef vast te zetten als je met een zware machine de weg op gaat O.i.d.
marc102
@Wimsumar @martijn1998
Bedankt voor jullie reacties!
Zo te zien komen we er niet echt uit wat nu het precieze nut is van hendel M/N Wimzumar zegt dat M voor de hoogte te begrenzen is en N om te blokeren. Martijn1998 zegt precies het tegenover gestelde.

Aangezien ik hendel N in 2 standen kan klikken(veer), denk ik dat Wimsumar gelijk heeft. Echter dat zou dan wel betekenen dat dit niet meer werkt want hij gaat gewoon volledig omhoog.

Hoe dan ook de hefdeksel moet er toch af, wordt vervolgt..

Wat ik wel interessant vindt is het O hendeltje waar wim het over heeft daar staat bij voor kieper bediening?
Echter de externe ventielen zijn gestuurd door een ventiel wat tegen het hefventiel geschroefd wordt(allemaal origineel). Dit zou zowiezo vreemd zijn want dan zou ik de externe ventielen alleen kunnen gebruiken wanneer de hef helemaal omhoog staat,(lastig met een hefmast :))

Of zouden ze bedoelen dat je de hefinrichtings hendel zelf vast kunt zetten zodat je hem niet per ongeluk omlaag doet wanneer je met een kiper de bocht om gaat.
Wimsumar
Beste Marc102:
Quote @marc102:
tegenover gestelde

Martijn1998 gaat uit van de plaatsing van vergelijkbare hendels op hun Fendt 104 !. Dat is wat anders dan op de 102-afbeelding!

Stand O van de hefinrichtingshendel is de standaarduitvoering om externe cylinders te bedienen (dus zonder extra opgebouwde hydrauliekventiel(en) ).
Wimsumar
Beste Marc102:
Quote @marc102:
Aangezien ik hendel N in 2 standen kan klikken(veer), denk ik dat Wimsumar gelijk heeft. Echter dat zou dan wel betekenen dat dit niet meer werkt want hij gaat gewoon volledig omhoog.

Waarschijnlijk kun je met knop N de hef alleen vast zetten als deze geheel omhoog staat. De hef blijft dan (mechanisch geblokkeerd) in hoogst stand staan. Ze noemen dat "Strassenfahrtsicherung".
marc102
@Wimsumar oke ik dacht dat het zo orginee was, we zullen zien wat we aantreffen als ik de hef eraf haal..
appie1967
@marc102 nu we er toch zijn dit is een foto van een 3s of 4s dat is aan de kappen onder de stuurkolom waar de c en de e op staan en je kan de andere vooras zien en de ruitjesplaat over de trompetten dat had de 2s ook niet de bediening is wel het zelfde
marc102
@appie1967 haha dit is gewoon een plaatje wat in mijn handleiding staat, puur om te vragen wat de functie wat de hendsels zijn.
Mijn trekker of het nu een 102s is of niet het lijkt niet op dit plaatje in ieder geval

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 102 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!