Foto van een Valtra T234, bezig met poseren.Eén van de pronkstukken van Valtra, ‘’de T234 Versu World Record tractor’’, is tijdens de wintershow aan de hoodste bieder verkocht. Van Donkersgoe

Valtra T234

valtradriver
Foto van een Valtra T234, bezig met poseren.
Eén van de pronkstukken van Valtra, ‘’de T234 Versu World Record tractor’’, is tijdens de wintershow aan de hoodste bieder verkocht.
Van Donkersgoed B.V. uit Voorthuizen ging uiteindelijk met dit ‘’racemonster’’ aan de haal.
Van de replica is er maar één beschikbaar voor Nederland en binnenkort zal hij dus te bewonderen zijn in Voorthuizen.

Zie: valtra.nl/Unieke-Valtra-tractor-geveild-tijdens-wi…

Hoogste bod: valtra.nl/racemonster/

Reacties

valmet6400power
Vet! Betere reclame heb je niet 😄
valtradriver
@valmet6400power Ja dit is idd een vette trekker!
Bij Valtra hebben ze met dit nieuwe disign een giga sprong vooruit gedaan,heeft de overname door Agco toch nog één pluspuntje 😉
Vooral die T3 serie,die zag er toch niet meer uit!
valmet6400power
@valtradriver

Haha die Finnen trokken zich sowieso weinig aan van de rest qua design en functies op destijds de Valmets! Wel mooi dat ze binnen de AGCO groep toch de kans krijgen om een frisse look te krijgen maar evengoed uniek te blijven als trekker 😄

Die nieuwe T4 serie is gewoon een plaatje ????
valtradriver
Quote @valmet6400power:
maar evengoed uniek te blijven als trekker

Ja daar ligt nu net het 'probleem',als ze in Finland een mooie ontwikkeling hebben waar Fendt mee in verlegenheid gebracht wordt gaat (vanuit Agco) het feest niet door!
Dit is al voorgekomen volgens een trekkerblad....
hobbyboer
Quote @valtradriver:
Dit is al voorgekomen

Dat lijkt me niet zo handig, op de lange termijn is dat toch voor beide nadelig?
caseboy
Als ik zo eens lees lijkt mij €115000 enorm goedkoop vur zo'n trekker
jehan
@caseboy daar hebben ze hem niet voor ..komt de btw nog bij en klaarmaak kosten
maartendankers
@jehan Betaal jij BTW?
jehan
@maartendankers ja ik ben een te nette nederlander hahaha
valtradriver
Quote @hobbyboer:
op de lange termijn is dat toch voor beide nadelig

Fendt zal altijd de primeurs krijgen binnen Agco en pas daarna uitgerold worden bij Valtra en MF.
Het spelletje wordt van bovenaf bestuurd,zulke spelletjes lijken me bij voorbaat al saai 😉
valmet6400power
@valtradriver

Jup dat is wel zo, aan de andere kant is het de vraag of Valtra zo succesvol was geweest als ze op eigen voet waren doorgegaan. Bedoel er is natuurlijk binnen AGCO veel meer geld beschikbaar 😄
valtradriver
Quote @valmet6400power:
zo succesvol

Zit ff te denken,ze zitten nu 10 jaar bij Agco is er aan de trekkers nu (technisch) zoveel veranderd bij 10 jaar terug?
M.a.w. waar zijn ze nu succesvoller in geworden als wanneer ze niet waren overgenomen?
visboer
Mooie trekker!
valtradriver
Quote @jehan:
daar hebben ze hem niet voor

Vond het ook 'weinig' aan de andere kant voor deze T213 demo vragen ze 95000 tractors-and-machinery.com/item/353019/…
Bied je 90 of minder heb je die ook aan je kont,dus dan kan het best kloppen die 115.000!
P.s. zit in zo'n nieuwe "T Direct" een fendt/agco vario of gewoon hun eigen CVT?
ljdekker
@valtradriver Vind de t3 wel mooi eigenlijk, dat is nog een echte valtra!
Valtrapowerr
Wat is weinig, vaak worden in bladen wel prijzen genoemd maar daar gaat uiteindelijk vaak nog best wat vanaf hoor
Valtra-Fordpower
@valtradriver

Yup nog steeds eigen Direct transmissie,

Weet alleen niet op de T234 ook al uitgeleverd word met Direct, met de introductie was nog geen CVT aanwezig voor dat vermogen.
valmet6400power
@valtradriver

Meer marketing en meer naamsbekendheid onder andere.. Lastig te benoemen!
SJB533
Quote @valmet6400power:
Jup dat is wel zo, aan de andere kant is het de vraag of Valtra zo succesvol was geweest als ze op eigen voet waren doorgegaan.
Als Valtra geen onderdeel was geweest, had AGCO waarschijnlijk ook wel ergens anders kunnen winkelen. Dan was het moeilijk geweest voor Valtra, om motoren door de typegoedkeuring te krijgen.

Denk maar na over de losse flodder.
valmet6400power
@SJB533

Sorry ik had deze foto verward met een ander topic (ook over Valtra motoren :D)
tractorfan.nl/topic/87365/
SJB533
@valmet6400power
Maar niet reageren 😞

😃
valmet6400power
@SJB533

Als jij me verteld wat die goedkeuring inhoudt zal ik je daarna van repliek voorzien!
SJB533
@valmet6400power
Uitstootnormen bijv
valmet6400power
@SJB533

En wat heeft dat te maken met dat het nu bij AGCO zit dan? Ze gebruiken evengoed de sisu motoren nu :?
jehan
@valmet6400power ja dat vraag ik me ook af ..sisu motoren worden lang niet alleen in valtra trekkers gebruikt
valmet6400power
@jehan

Niet zonder een reden! 😃
valtradriver
Toen Agco Valtra kocht was dat vooral ook te doen om de motorenfabriek van Valtra (Sisupower),want qua motoren waren ze altijd afhankelijk van derden!
Ze hebben die motorenfabriek ook gelijk fors uitgebreid om geleidelijk in b.v. alle Fendt's een Valtra hartje te lepelen 😉
Qua uitstootnormen liep Sisu altijd mee/voorop alleen met de door iedereen geroemde 3 cylinders is men nooit aan die EuroTier toestanden begonnen omdat daar de aantallen te klein voor waren t.o. de kosten.
Totdat Agco het kocht,toen is de 3 cylinder (33cta) weer van het schap gehaalt en aangepast naar de huidige normen,want die moesten natuurlijk in die kleine Fendt 200 serie!
valtra.nl/over-motoren.aspx/
agcopower.com/company/history/
SJB533
Quote @jehan:
sisu motoren worden lang niet alleen in valtra trekkers gebruikt
Buiten AGCO om: wie gebruiken er nog SISU?
NewHollandErik
Quote @Valtra-Fordpower:
Weet alleen niet op de T234 ook al uitgeleverd word met Direct, met de introductie was nog geen CVT aanwezig voor dat vermogen.

Dacht je dat? Die transmissie kan dat best hebben, maar Agco verkoopt liever Fendt 800's, door dat naamplaatje fendt kunnen ze meer vragen.
jehan
@SJB533 legervoertuigen en zwaar vracht vervoer
SJB533
@jehan
Maar in de landbouw niet. Dus kleinere zespitters, vierpitters en driepitters zou geen markt voor zijn, als Valtra en SISU niet onder AGCO vielen...
valmet6400power
@SJB533

Dat is wellicht wat tekort door de bocht, wellicht had Fendt evengoed bij Valtra de motoren ingekocht. Tevens gaat JD niet van z'n eigen (motoren)geloof afstappen en heeft CNH natuurlijk de FPT motor, evenals de nieuwe Claas..
jehan
@SJB533 ik krijg hier het idee dat er een heleboel mensen denken dat valtra sinds ze in de agco groep zitten pas sisu motoren gebruikt ..
valtradriver
Quote @SJB533:
Buiten AGCO om: wie gebruiken er nog SISU?

Combines: Sampo-Rosenlew, Massey-Ferguson, LAN.
Tractoren: Valmet-Valtra, Massey-Ferguson, Challenger, Massey-Ferguson,Fendt
Bosbouw-Machines: Valmet, Timbco, Nokka, Sampo-Rosenlew, Logman,Komatsu.
Vele industriële machines.
Militaire Voertuigen: Patria, e.a.
Generatoren/aggregaten
Stationaire pompen.
Scheepvaart.
valmet6400power
@jehan

HAHA dan mogen ze wel is hun geschiedenis bij gaan werken 😄
jehan
@valmet6400power ja inderdaad
SJB533
@valtradriver
En als je de AGCO-merken wegstreept? 😄 (MF en Challenger) En dan met name de drie- en viercilinders. De zescilinders zijn het probleem niet, zie ik intussen.
valmet6400power
Quote @SJB533:
En dan met name de drie- en viercilinders.

Maar wat is nu je issue dan? :?
Ik geloof echt niet dat SISU falliet was gegaan als Valtra niet bij AGCO was gekomen..

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Valtra T234 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!