Valtra T234
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Valtra T234 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Eén van de pronkstukken van Valtra, ‘’de T234 Versu World Record tractor’’, is tijdens de wintershow aan de hoodste bieder verkocht.
Van Donkersgoed B.V. uit Voorthuizen ging uiteindelijk met dit ‘’racemonster’’ aan de haal.
Van de replica is er maar één beschikbaar voor Nederland en binnenkort zal hij dus te bewonderen zijn in Voorthuizen.
Zie: valtra.nl/Unieke-Valtra-tractor-geveild-tijdens-wi…
Hoogste bod: valtra.nl/racemonster/
Laatste
Reacties
Bij Valtra hebben ze met dit nieuwe disign een giga sprong vooruit gedaan,heeft de overname door Agco toch nog één pluspuntje
Vooral die T3 serie,die zag er toch niet meer uit!
Haha die Finnen trokken zich sowieso weinig aan van de rest qua design en functies op destijds de Valmets! Wel mooi dat ze binnen de AGCO groep toch de kans krijgen om een frisse look te krijgen maar evengoed uniek te blijven als trekker
Die nieuwe T4 serie is gewoon een plaatje ????
Ja daar ligt nu net het 'probleem',als ze in Finland een mooie ontwikkeling hebben waar Fendt mee in verlegenheid gebracht wordt gaat (vanuit Agco) het feest niet door!
Dit is al voorgekomen volgens een trekkerblad....
Dat lijkt me niet zo handig, op de lange termijn is dat toch voor beide nadelig?
Fendt zal altijd de primeurs krijgen binnen Agco en pas daarna uitgerold worden bij Valtra en MF.
Het spelletje wordt van bovenaf bestuurd,zulke spelletjes lijken me bij voorbaat al saai
Jup dat is wel zo, aan de andere kant is het de vraag of Valtra zo succesvol was geweest als ze op eigen voet waren doorgegaan. Bedoel er is natuurlijk binnen AGCO veel meer geld beschikbaar
Zit ff te denken,ze zitten nu 10 jaar bij Agco is er aan de trekkers nu (technisch) zoveel veranderd bij 10 jaar terug?
M.a.w. waar zijn ze nu succesvoller in geworden als wanneer ze niet waren overgenomen?
Vond het ook 'weinig' aan de andere kant voor deze T213 demo vragen ze 95000 tractors-and-machinery.com/item/353019/…
Bied je 90 of minder heb je die ook aan je kont,dus dan kan het best kloppen die 115.000!
P.s. zit in zo'n nieuwe "T Direct" een fendt/agco vario of gewoon hun eigen CVT?
Yup nog steeds eigen Direct transmissie,
Weet alleen niet op de T234 ook al uitgeleverd word met Direct, met de introductie was nog geen CVT aanwezig voor dat vermogen.
Meer marketing en meer naamsbekendheid onder andere.. Lastig te benoemen!
Denk maar na over de losse flodder.
Sorry ik had deze foto verward met een ander topic (ook over Valtra motoren :D)
tractorfan.nl/topic/87365/
Maar niet reageren
Als jij me verteld wat die goedkeuring inhoudt zal ik je daarna van repliek voorzien!
Uitstootnormen bijv
En wat heeft dat te maken met dat het nu bij AGCO zit dan? Ze gebruiken evengoed de sisu motoren nu :?
Niet zonder een reden!
Ze hebben die motorenfabriek ook gelijk fors uitgebreid om geleidelijk in b.v. alle Fendt's een Valtra hartje te lepelen
Qua uitstootnormen liep Sisu altijd mee/voorop alleen met de door iedereen geroemde 3 cylinders is men nooit aan die EuroTier toestanden begonnen omdat daar de aantallen te klein voor waren t.o. de kosten.
Totdat Agco het kocht,toen is de 3 cylinder (33cta) weer van het schap gehaalt en aangepast naar de huidige normen,want die moesten natuurlijk in die kleine Fendt 200 serie!
valtra.nl/over-motoren.aspx/
agcopower.com/company/history/
Dacht je dat? Die transmissie kan dat best hebben, maar Agco verkoopt liever Fendt 800's, door dat naamplaatje fendt kunnen ze meer vragen.
Maar in de landbouw niet. Dus kleinere zespitters, vierpitters en driepitters zou geen markt voor zijn, als Valtra en SISU niet onder AGCO vielen...
Dat is wellicht wat tekort door de bocht, wellicht had Fendt evengoed bij Valtra de motoren ingekocht. Tevens gaat JD niet van z'n eigen (motoren)geloof afstappen en heeft CNH natuurlijk de FPT motor, evenals de nieuwe Claas..
Combines: Sampo-Rosenlew, Massey-Ferguson, LAN.
Tractoren: Valmet-Valtra, Massey-Ferguson, Challenger, Massey-Ferguson,Fendt
Bosbouw-Machines: Valmet, Timbco, Nokka, Sampo-Rosenlew, Logman,Komatsu.
Vele industriële machines.
Militaire Voertuigen: Patria, e.a.
Generatoren/aggregaten
Stationaire pompen.
Scheepvaart.
HAHA dan mogen ze wel is hun geschiedenis bij gaan werken
En als je de AGCO-merken wegstreept? (MF en Challenger) En dan met name de drie- en viercilinders. De zescilinders zijn het probleem niet, zie ik intussen.
Maar wat is nu je issue dan? :?
Ik geloof echt niet dat SISU falliet was gegaan als Valtra niet bij AGCO was gekomen..