John Deere 2030 bezig met de kraan aandrijven.Even de motor van de BMW vervangen, zo'n 35 jaar terug ;)

John Deere 2030

Henk 1120
John Deere 2030 bezig met de kraan aandrijven.
Even de motor van de BMW vervangen, zo'n 35 jaar terug 😉

Reacties

+2
erik9831
Een pak handiger als zo een giraffe 😄
wim-same
Zo'n BMW motor hoeft toch nooit vervangen te worden. ik heb nu een BMW met een PSA motor, dat is wat anders.
aertspa
@wim-same die psa motortjes zijn goed hoor
ik heb er met 300000km zonder problemen
die 1600 bmw in psa dat zijn oliezuipers
wim-same
@aertspa dat klopt helemaal pascal, benzine zuipers, en altijd een zwarte dus vuile uitlaat. en maar matig trekken, war ik van een BMW toch niet gewend was.
aertspa
@wim-same ik bedoel dat die heel veel olie verbruiken
meer dan 1l per 1000km !!!!
wim-same
@aertspa Ik heb zo'n 1600 PSA motor in mijn B.M.W., Olie verbruik valt wel mee, maar deze heeft zelfs geen peilstok meer. En als je bij moet vullen moet je maar wat gokken.
aertspa
@wim-same die 1600 psa is heel goed, het is de benzinemotor van bmw die in de peugeots ligt die zo olie zuipt
wim-same
@aertspa Nou, de mijne in mijn BMW zuipt ook heel erg hoor, en ook altijd een zwarte uitlaat.
aertspa
@wim-same is nog een euro4?
ik heb er zo 4 bollen 2 euro4 en 2 euro 5 die euro5 hun uitlaat blijft helemaal proper niets van roet
+1
Henk 1120
@wim-same Ik heb hem binnen 2 maand 2x moeten vervangen in de BMW van m'n kameraad in die tijd. Deze 525 liep op gas en de kop was gescheurd, tussen de 5e en 6e cilinder. Nadat we een motor bij de sloop gehaald en gemonteerd hadden, was deze dus ook na 2 maand kapot, op dezelfde plaats. De motor kreeg waarschijnlijk te weinig tijd, om op temperatuur te komen, als er na het starten te snel mee weggereden werd 😉 Via dezelfde sloper (Ten Dam in Rijssen) hebben we toen gratis een andere motor gekregen en deze hield het daarna wel vol. Natuurlijk werd hij toen wel netjes behandeld en kreeg de motor de tijd om rustig op temperatuur te komen voor er hogere snelheden mee gereden werden.
wim-same
@Henk 1120 Ja ja. Die tijd heb ik ook gehad, dat ik de motor geen tijd gunde om fatsoenlijk warm te worden. Sturen kon ik met de remmen, en ik kon het ook niet hebben als een ander mij in haalde. Dan moet je een BMW niet op gas laten rijden, maar gewoon op benzine. ha ha Goede oude tijd, Maar gelukkig wel goed afgelopen.
SJB533
Quote Reactie van @wim-same:
Dan moet je een BMW niet op gas laten rijden, maar gewoon op benzine.

Diesel? 👌🏼
wim-same
@SJB533 Nee om snel te rijden moest je wel een benzine motor hebben, al waren d BMW diesels ook heel goed hoor.
+1
SJB533
@wim-same
Dat snel rijden win je niks mee.

Heb wel eens gehoord, dat de 1900 uit Ingollstadt ook goed moet zijn... En dan inderdaad die op echte brandstof, niet op spiritus...
Henk 1120
@SJB533 Ik vraag me af of BMW toen al dieseluitvoeringen had. Ik ben in die tijd getrouwd in een BMW 324D en volgens mij was dat 1 van de eerste dieselmodellen bij BMW...
wim-same
@Henk 1120 Ik weet echt niet meer wanneer BMW de eerste Diesel motoren had.
+1
erik9831
@wim-same 1983 in de 524td
+1
wim-same
@erik9831 Ha ha, vandaar dat mijn eerste BMW dan nog een benzine motor was. Ik reed al eerder een BMW., en nog steeds.
wim-same
@Henk 1120 En wat voor type Atlas was dit ?
Henk 1120
@wim-same Dit was geen Atlas, maar een Carlo Pesci kraan. Zag je in die tijd ook wel veel.
wim-same
@Henk 1120 De onderbouw lijkt veel op een Atlas 402.
wim-same
@Henk 1120 Carlo Pesci zag je bij ons bijna helemaal niet. Atlas, Atlas en Atlas, en af en toe een Argenterio. en soms ook een mislukte Thomas kraan.
+1
roscho
Quote Reactie van @wim-same:
Carlo Pesci zag je bij ons bijna helemaal niet.

Pesci zag je vaker opgebouwd op vrachtwagens.
wim-same
@roscho Daar zag je Carlo Pesci inderdaad veel meer op.
roscho
@wim-same Als je dit kraantje goed bekijkt, zou het zomaar een vrachtwagenkraan kunnen zijn die op een onderstel is gebouwd.
Henk 1120
@roscho Deze kraan was origineel op een Farmall BMD gebouwd en die was helemaal versleten en toen hebben we hem er af geslepen en op een onderstel gebouwd, zoals je kan zien op de foto.
roscho
@Henk 1120 Waarschijnlijk is het een standaardkraan, die als laadkraan zowel op auto's als op trekkers gemonteerd kan worden.
wim-same
@roscho Ik weet niet of deze kraan dan ver genoeg op kan vouwen, en de poten lijken mij ook niet van een Auto laadkraan.
roscho
Quote Reactie van @wim-same:
de poten lijken mij ook niet van een Auto laadkraan

Dat hoeft ook niet, je kunt onder zo'n karretje alle willekeurige steunpoten vastbakken.
+2
Henk 1120
@roscho Zoals ik al zei, dit was gewoon de standaard kraan voor een trekker, die ik zelf met m'n buurjongen heb omgebouwd op een onderstel. De poten is niets aan veranderd. Zie ook bijgaande foto, waar die op een Fordson Major zat gebouwd tractorfan.nl/picture/725901/
+1
Henk 1120
@roscho Klopt, dat las ik bij deze foto ook al: tractorfan.nl/picture/194971/…

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 2030 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!