Stoll voorlader breekt spontaan van de trekker af
De voorlader doet hier alleen ligt werk. We snijden hier kuil- en maïsblokken met een kuilsnijder en die gooien we vervolgens met de voorlader met bak in de voermenwagen. Verder gebruiken we hem voor het laden en lossen van balen.
Deel dit topic
Bijlages
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden voorlader , kuilsnijder , trekker , john deere , balen , hetzelfde en type geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar je zegt dat de voorlader eigenlijk te zwaar is, bedoel je dan te zwaar voor het framedeel wat vast aan de trekker zit? Ik zou een geknapt frame eerder verwachten bij een wat te lichte voorlader, maar dat kan ik mis hebben.
En of kuilblokken en balen licht voorladerwerk is lopen de meningen iets uiteen, tot we een zwaardere shovel kregen hebben we 5 jaar balen geladen met de trekker met voorlader, zowel rond als vierkant, maar met een 85 pk trekker en een trac-lift voorlader was dat niet echt heel licht werk hierzo.
Zou je zoiets nog kunnen lassen?
Niet gezien is toch ook een van de oorzaken op deze grote breuk. Een keer per week rond de machine lopen en even controleren op dit soort roestvlekjes kan toch een hoop ellende voorkomen.
Zeker meer dan hier jezelf afvragen hoe het toch kan dat een constructie als deze ""zomaar"" afscheurt.
Dat Stoll niet thuis geeft kan ik wel begrijpen, tenminste als de voorlader net zo oud is als de trekker, dan zijn de garantieperiode en ook de periode dat je redelijkerwijs coulance kan vragen wel voorbij. Op die JD 6120 zit ook geen garantie meer.
(Bij buren knapte ook een polsdikke (ALO Quick) voorladerconsole 'nogal quick' na aanschaf op zelfde plek als 'topicvoorlader'.
(klik om te vergroten)
Weet niet of er standaard gewicht achterop hebt hangen, maar als er zonder gewicht achterop zonder 4wd niet zonder slip op de verharding weggereden kan worden ben je eigenlijk te zwaar aan het tillen.
Een voorlader wordt nog te vaak als shovel gebruikt
Lijkt mij dat demonteren, lassen en eventueel schoren (met een demontabele schoorstang) een goede optie is om met deze voorlader weer jaren vooruit te kunnen. Want wanneer het goed gelast wordt, met wat verstevigings-ijzers over de nieuwe las, zie ik geen reden waarom lassen niet zou kunnen.
Wat voor type stoll heb je? Ik heb een f30 hdpm op een 6400 en geen centje pijn. Weleens een bus losgescheurt en wat pinnen gebroken maar verder top voorlader. Regelmatig dat ik zonder 4wd geeneens weg kan komen met stront scheppen, alle gewicht op de voorwielen met enthousiast balen rijden en ook nooit een contragewicht. Misschien toch maar eens controleren op die plekken...
Hier op onze ts 90 heb ik zelf de platen te pas gelast en verzwaard .En we hebben er heel wat mee verzet.Ook veel grond en zand geschept.En is nooit gescheurd.
Wel vind ik dat de hooibouw lijn van stoll pisbak ijzer is.Heb er zelf ervaring mee ,en er komt niet weer stoll troep van de hooibouw lijn.Want alles breekt er spontaan af.
Kortom: Iedereen aanbouwdelen verzwaren en even bij lassen.......en dan kun je jaren verder.
@jd user De voorladers hebben niks te maken met de hooibouwlijn. Ze vielen wel beide onder kongskilde en is nu ook verkocht. De voorladerfabrikant is nu zelfstandig verder geloof ik.