Welk merk motor in Fiat agri G170?

De titel zegt het al, Ik zou graag willen weten welk merk motor er in de Fiat agri G170 ligt.

Toen ik de motor zag, en hoorde starten had ik het idee dat ik die motor ken, maar toen liet de eigenaar mij een sticker zien die erop geplakt zat, en toen bleek het dus een andere te zijn.

Maar nu blijkt deze tractor ook als een Ford (maar dan in 't blauw) verkocht te worden, dus lijkt me dat stickerplakkerij in de tractorwereld geen vreemde praktijk is, en zodoende denk ik toch dat diegene die die motor origineel bouwt een andere is als er op de sticker staat.

(lekker onduidelijk toch? ;-)))))

Deel dit topic

Reacties

walker1
Het zijn trekkers uit de begin periode van New Holland en toen werden er modellen zowel als Ford als ook als Fiat geleverd en stond er in kleinere letters ergens New Holland op. Er waren toen ook Ford modellen die als Fiat verkocht werden en andersom.
walker1
Als ik het goed heb ligt er een Ford motor in.
fastrac3155
Klopt idd fiatagri g serie is identiek aan de ford 70 serie (dit waren volgens mij de eerste die onder 2 namen werden verkocht)

De motor werd toen destijds een power star motor genoemd, maar volgens mij is het eigenlijk al gewoon een iveco motor, net zoals de huidige fpt motoren
valmet 605
Ik denk gewoon zelfde blok als alle 6 pitters van New Holland toen. Wat als ik me niet vergis weer een aangepaste ouwe powerstar is. Dus een blok wat ook in de MSerie hing, wat naar mijn weten weer een powerstar is. Aangepast met meer liters door andere krukas? NH trekkers zijn meestal onder de kappen redelijk gelijk.
valmet 605
Zijn naar mijn weten gebouwd in Canada bij de versatile fabriek. @jackie heb jij dat antwoord paraat?
+1
jackie
@valmet 605 werden idd als Ford, Fiat, Versatile en zelfs als Landini gebouwd
walker1
@valmet 605 ja komen volgens mij idd uit Canada.
+1
fastrac3155
@valmet 605
In winnipeg canada, om precies te zijn.

Zijn later ook nog geupdate naar de 70a serie, met oa elektrische ventielen en un zware carraro vooras ipv de spicer

Deze zijn echt maar eventjes geproduceerd vanwege stakingen, zodoende waren de 1e tm 175 en 190's ook zo'n drama, deze waren niet uitontwikkeld, mr nh had ineens geen zware trekker meer, dus moesten ze de tm's wel introduceren
Bert353
De eigenaar vertelde mij idd dat ie uit Canada kwam.
Ik had eigenlijk gedacht dat de motor een Cummins was, weet je wel, zoals in de Dodge Ram en DAF 400 ligt
Zeemees
@Bert353 New Holland heeft wel Cummins motoren gebruikt, maar pas in een latere serie (TG en T8000), nadat ze samen zijn gegaan met Case IH (die eerder al motoren van Cummins gebruikten).
fastrac3155
@Zeemees klopt idd, maar dat is helemaal een verhaal apart, hebben een t8040 met un motor storing, mr geen mens weet iets van die motoren, case dealers niet, nh dealers niet, en bij cummins is zelfs het serienummer niet eens bekend
rommert14
@fastrac3155 zijn dat wat degelijke trekkers? Loonwerker heeft er geloof ik ook 1, zit wel een gigantisch zwaar geluid in.
fastrac3155
@rommert14 bedoel je de 70 serie, of de t8000?

Over de 70 serie kunnen we kort zijn, als die kapot gaat ligt het eerder aan de chauffeur dan aan de kwaliteit van het materiaal, 1 maar punt, waarschijnlijk is bij 6 a 7000 uur het lammellen pakket van de achteruit koppeling versleten, maar dit is sterk afhankelijk van de hoeveelheid transportwerk dat er mee gedaan wordt.

Over de t8000, flinke jongen met een hoog eigen gewicht en echt gebouwd om te trekken, de mijne weegt met spitmachine eraan en un volle tank (680l) 16500 kg, dus dat is wel un behoorlijk gewicht, maar we hebben hem niet voor niets op 900 banden staan

Serie is niet populair door zn brandstof verbruik, maar als je met verstand omgaat met het beestje, dan is ook het verbruik binnen de perken te houden (zit met spitten ergens tussen de 15 en 17.5l per ha (gemiddeld genomen dan)

We hebben afgelopen jaar een t7 315 op demo gehad, en het brandstof verbruik van die trekker lag maar 1.5l per ha lager, en dan komt er ook nog ut ad blue verbruik bij, dus zoveel scheelt het niet, voornamelijk het rijden op de weg kost veel diesel, rijden bewust niet harder dan 40 omdat richting de 50 het verbruik echt drastisch stijgt.

Opzich vindt ik het een fijne trekker om mee te rijden, en je het wel wat te vertellen met zo'n blok gewicht en vermogen, hebben ook tot nu toe in 1500 uren geen technische problemen gehad, tot op de huidige storing (motor slaat af en toe pas aan na heel lang doorstarten, en de volgende keer dat je start, kan ie zomaar wel meteen aanslaan)
valmet6400power
@fastrac3155
Dat ie zo lomp zwaar is dat verandert niet door er 900 banden onder te doen, hoogstens een beetje.. Nu drukt ie de grond over 90 cm mooi vast 😄
+1
fastrac3155
@valmet6400power weet ik, maar een 900 band tov een 710, scheelt wel wat druk per cm2
rommert14
@fastrac3155 de t 8000 ja, zr hadden hem vorig jaar in de mais te rijden met een 60 kuubs wagen, wat een geluid in dat ding zeg 😄 maar ze zijn tweedehands aardig duur geloof ik.
fastrac3155
@rommert14 lijkt me niet dat ze 2ehands heel duur zijn, serie is totaal niet gewild, mr als je een trekker zoekt met flink vermogen en hefcapaciteit, dan zit het wel snor
rommert14
@fastrac3155 een tweedehands t 8040?zoek er maar eens op... Tussen de 35 en 40000 met nog een redelijke urenstand.
fastrac3155
@rommert14 jah okee, goedkoop is ut idd niet, mr het is denk ik niet extreem voor een trekker van deze vermogensklasse, beestje heeft wel 330 pony's in de stal staan
rommert14
@fastrac3155 dat is waar.
walker1
DAF 400 is maar bestelbus, volgens mij lag daar een Peugeot blok in. Een Dodge Ram zal wel V8. Blok hebben en die Fiat trekker een 6 in lijn.
Ik snap niet waar jij het idee vandaan haalt dat in deze 3 verschillende voertuigen dezelfde motor zal liggen?
+2
Bert353
@walker1 Blijkt wel dat jij je voertuigen wel kent...
DAF 400 is een lichte vrachtauto meestal voor stadsdistributie gebruikt.
Dodge heeft nog NOOIT een V8 Diesel gehad, maar daar (per ongeluk) in 1978 een Mitshubishi lijn 6 en naderhand ongeveer vanaf '83 geloof ik, een Cummins lijn 6 diesel voor gebruikt zelfs tegenwoordig ligt daar nog een Cummins in.
+1
Bert353
@Bert353 foutherstelling Daf 400 moet 800 zijn, tja daar had je me.
walker1
@Bert353 heb het bij die Dodge ook niet over diesel gehad hè. De meeste kom je tegen met 5,7 liter V8 benzine. Maar kan idd zijn dat de dieselversie een cummins blok heeft.
Bert353
@walker1 Klopt, maar omdat we het over die Fiat agri hadden, die heb ik nog nooit op benzine gezien! :-)).
En die Dodge diesel, je ziet ze in Zwitserland lopen met een vrachtautoaanhanger erachter, geladen.. Wat een beesten!
geerts 88
Maar de 70 serie zijn wel bere sterke tractors
redeagle14
De G170 heeft een Powerstar Genisis van 7,5 liter met zwaardere zuigers en krukas. Het vliegwiel zit met 7 bouten i.p.v. de 6 bij de 40 serie.
+1
fordandre
@redeagle14 8 gaats
boerontour
Deze is geleverd met een Powerstar ( ontwikkeld door of met Genises of zo iets) b x s= 112 x 127 inhoud 7.5 ltr
Bert353
Behoorlijk spulletje hé
Klinkt iig goed!
DualPower
De 70-serie is grotendeels door Ford ontwikkeld (kun je aan het design al wel zien) en de motor van deze serie kwam ook van Ford. De trekker werd, hoewel technisch een Ford, ook vermarkt als Fiatagri wat natuurlijk met de Italiaanse eigenaar te maken had. En google ook maar eens op Landini Starland, vind dat persoonlijk maar een raar gezicht.
Landini 6500
Is de 70 serie toen niet buiten de fusie tussen NH en Case IH gehouden en toen Landini geworden?
DualPower
@Landini 6500 Min of meer ja. Toen New Holland en Case fuseerden moesten ze een aantal activiteiten afstoten omdat ze anders te groot werden. New Holland heeft toen haar aandeel in Versatile en de fabriek in Canada waar deze trekkers werden gebouwd verkocht aan Bühler. Landini sloot vervolgens een productieovereenkomst met Bühler voor deze trekkers. De trekker is begonnen als Ford maar heeft nadien veel kleuren gehad!

Voor New Holland lag dit overigens voor de hand; de 70 serie begon steeds dichter tegen de emissie eisen aan te hikken en bovendien kwam door de overname van Case de Magnum in het aanbod die dat gat kon opvullen.
Fordje4600
Zit het zelfde blok in als een 8340 maar dan met een grotere brandstofpomp en een turbo en een intercooler, natuurlijk is het blok en de bewegende delen verzwaard
Bert353
@Fordje4600 dan is het toch eigenlijk niet meer hetzelfde blok, uitgezonderd dat het een in lijn 6 cilinder is met misschien dezelfde boring en slag...?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden ford , fiat , tractor , onduidelijk , sticker , motor en starten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
0