Illustratie van:

International 844 S - Koppeling werkt niet, aftakas wel

Na reparatie aan de versnellingsbak werkt de koppeling niet meer. Staat de trekker uit dan geeft de Versnellingsbak wel weerstand als ik de trekker duw. De aftakas werkt ook gewoon maar zet ik de trekker aan dan rijd hij zelf niet. Er zit momenteel geen olie in de achterbrug en hydrauliek reservoir vanwege een reparatie aan de hi/lo/achteruit. Ik wil de reparatie testen en zodoende zit er geen olie in voor het geval de hele boel weer los moet. Heeft de koppeling van een 844s olie nodig om te doen wat die moet doen of is de koppeling versleten? Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

+1
echte844
Heeft jou 844 s een agriomatic versnellingsbak (onder belasting schakelbaar) met de hendel rechts langs de cocpit? dan heeft hij olie nodig op te kunnen lopen. Heeft hij een puur mechanishe bak is er iets anders aan de hand.
gerhardleusink
Ik weet niet of je de trekker middendoor hebt gehad. Zo ja dan zou het misschien kunnen wezen dat je je koppelingsplaat verkeerd om hebt gemonteerd. dan komt alles koppeling ook niet vrij
.
marceltje
Nee geen agriomatic en nee niet midden door geweest.
deJong
Drukgroep kapoetsky?
Sojaboontje
Jij zegt: als ik de trekker start dan rijd hij niet. Dan start je hem in de versnelling neem ik aan?
echte844
Welke reparatie heb je uitgevoerd?? wat heb je gedaan? weet je zeker dat de groepen schakelen?
Wimsumar
Beste Echte844 e.a.:

Quote Reactie van @echte844:
Welke reparatie heb je uitgevoerd?

De storing van 1 jaar geleden: tractorfan.nl/topic/86298/

Vermoedelijk zit de koppelingsplaat nu vastgekleefd.
marceltje
Nee als de trekker loopt en ik zet hem in de versnelling dan gebeurt er niks als ik de koppeling laat op komen. De reparatie was van de achteruit/lo gear.
Sojaboontje
@marceltje kun je hem ook zonder koppeling in te trappen makkelijk in een versnelling schuiven?
Wimsumar
Beste Marceltje:

Quote Reactie van @marceltje:
De reparatie was van de achteruit/lo gear.

Dan is de reparatie niet goed gedaan.
Of er is nog meer schade.

P.S.: De trekker wil ook niet gaan rijden met ingetrapt differentieelslot (i.v.m. een gebroken steekas)?
marceltje
@Wimsumar er is geen verschil tussen schakelen met of zonder koppeling. Diff heb ik nog niet geprobeerd
Sojaboontje
@marceltje heb je misschien ook een kijkgat in je koppelings huis?
ErDee
@Wimsumar zou niet weten hoe je die kapot zou moeten krijgen...
echte844
Lastig geval. Ik krijg het gevoel dat de verbindings mof tussen versnellingsbak en groepenschakeling niet goed zit of dat de schakelvorken niet op de juiste plek zitten.
Als je de trekker laat lopen en je zonder koppeling doet schakelen (hendel aan het stuur) voel je dan dat de tandwielen draaien en krijg je hem dan in de versnelling?
marceltje
Ik krijg hem gewoon in de versnelling en als ik de trekker duw als hij uitstaat in de versnelling dan gaat de motor ook rond dus in principe staat de motor dan wel in verbinding tot en met de achteras
marceltje
Bleek dat de koppeling van de aftakas de versnellingsbak koppeling een beetje vasthield. Aftakas vrij gezet en koppeling los. Nu pakt de versnellingsbak koppeling wel en rijd de trekker weer. Koppeling ligt wel wat hoog maar de trekker heeft door een defect in de versnellingsbak ook 12 jaar stil gestaan wellicht dat hierdoor de veren van de drukplaat wat stug zijn (heb ik me laten vertellen) ik hoop dat na wat uren rijden dit verbeterd zo niet word de koppeling vervangen. Iedereen bedankt voor de goede informatie en het meedenken! Ik zal nog laten weten of de koppeling vervangen dient te worden of niet.
Wimsumar
Beste Marceltje:

Quote Reactie van @marceltje:
Aftakas vrij gezet en koppeling los.

De (aftakas)handkoppeling stond aangetrokken/ontkoppeld?
marceltje
@Wimsumar inderdaad, we hebben ook een deutz 06 en nouja grotendeels werken meeste dingen hetzelfde en die rijd gewoon met de aftakas koppeling aangetrokken
echte844
Het is altijd lullig als iets niet wil door een kleinigheid die je zo makkelijk over het hooft ziet. Dit kan iedereen gebeuren. Maar de handkoppeling van de aftakas mag max 1 minuut aangespannen staan. Dus normaal de hendel naar voren. De vastzet stand is bedoeld voor kort uitzetten bijv. bij wenden op de kopakker, maar niet voor langdurig uitschakelen. Dit zal het druklager niet overleven. Veel succes en plezier met de trekker.
marceltje
@echte844 Oké nooit geweten, is dit bij alle wat "oudere" tractoren het geval of enkel voor international? Dankje zal zeker lukken, deze geeft tenminste geen storingen op zn dashboard aan haha.
stephan-inter
@marceltje
Zover ik weet de ouderen idd. Heb alleen ervaring met inters en landini.
Weet verder ook geen ander merk met een handkoppeling.
Fendttrisixfan
@stephan-inter
Zo goed als alle tractoren hadden 30 jaar geleden nog handkoppeling, en je druklager gaat echt zo vlug niet kapot hoor
Wimsumar
Beste FendtTrisixfan:

Quote Reactie van @Fendttrisixfan:
Zo goed als alle tractoren

Dat geldt voor jouw favoriete merk Fendt. 😉 De andere helft van de merken die toen te koop waren maakten al veelvuldig gebruik van (electro)hydraulisch inschakelbare aftakas.

P.S.: Het siert ook de FENDT-chauffeur na aftakasgebruikde handkoppeling weer neutraal te zetten.
deJong
@Wimsumar

hadden ze bij "fendt" de aftakas versnellingen maar niet tussen de versnellingspoken moeten verstoppen...

ik weet nog wel wanneer we thuis aan het kuilen of bemesten waren met ons fendtje dat ons vader altijd wel na gebruik altijd wel de handkoppeling in neutraal zette.
+1
Wimsumar
Beste DeJong:

Quote Reactie van @deJong:
tussen de versnellingspoken

Inderdaad. Die geflipte H.T.S.-T.F.er die op de afdeling "FENDT-Produktontwikkeling" hiervoor verantwoordelijk was dacht: Ik pleur dat ding daar gewoon ergens in een hoekie van de cabine neer, anders mis ik de gratis vrijdagmiddag-Happy-hour-borrel in de kantine.
De listige FENDTverkopers maakten er geen probleem van en smeerden gewoon iedereen een veel te sterke trekker aan onder het motto van: "Dan kun je de spaaraftakas (750) optimaal gebruiken. Voor deze aftakasstand hoef je de hendel immers maar een klein stukje omhoog te trekken, wat ergonomisch nog niet zo verkeerd gaat.
Ik heb trouwend de aftakaskeuzehendel 15 cm (omhoog) verlengd. Ook voor de 540-stand hoef ik dan niet noemenswaardig voorover te buigen bij in-/uitschakelen.
Ik zet overigens ook altijd de aftakas + handkoppeling na gebruik weer in neutraal. "Lekker" een beetje gymnastische oefeningen doen bij het trekkerrijden zal ik maar zeggen 😎.
JStegenga
Rijplaat vervangen
Corne S
Bij mn 624 ook een keer zon akkefietje gehad. Rijplaat vingers stonden zo ver achteruit, dat met de handkoppeling ook het druklager van het rijden naar voren schoof (je zag het pedaal naar beneden gaan).

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S en hebben de trefwoorden olie , trekker , aftakas , versnellingsbak , hydrauliek , koppeling , testen , achterbrug en versnellingen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0