Illustratie van:

Case International 640; dieseltank verstopt?

Hallo Tractorfans,

Wie kan mij helpen met de dieseltank van een Case IH 640?
Als ik de leiding achter de 2 dieselfilters losmaak en het aftapkraantje open zet, loopt er geen diesel uit, maar als ik druk op de tank zet (bij de vuldop) dan komt er wel diesel uit (géén drap of vuiligheid).

Als ik lucht door het kraantje naar boven blaas, komt deze keurig door de vulopening naar buiten (= geen verstopping?)

Bestaat de tank soms uit 2 helften? (ik heb ergens iets gelezen van een dubbele tank bij een International 633; als ik het goed begrepen heb, is de Case IH 640 nagenoeg dezelfde tractor, maar dan in een ander jasje) en zit misschien het probleem in de overloop (?) van de ene helft naar de andere helft?

Als ik een losse tank achter op de filters aansluit -en de boel ontlucht- loopt de tractor als een zonnetje, dus het probleem lijkt mij in of nabij de tank te zitten...

Alvast bedankt en groeten,

Roel

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Doet de trekker het niet dan? Misschien is je aanzuigpomp kapot.
1046
Vuil in de tank , al met een zaklamp in de tank gekeken???
RJD324
@ Fast Eddy; zoals ik al schreef loopt de trekker zodra ik een andere tank (jerrycan o.i.d.) achter op de filters aansluit. Ik kan er dan vanuit gaan dat de aanzuigpomp goed is?

@ 1046; ik heb met de zaklamp in de tank gekeken, maar ik kan geen vuil ontdekken. De diesel die ik tot nu toe heb weten af te tappen, bevat geen vuil.

groeten, Roel
wotan2
Kun je met een (oude) waterstofzuiger onder in de tank komen? Bodem van de tank een keertje zuiver maken voorkomt veel problemen. Trouwens 640 heeft geen opvoerpomp.
1046
Heb je ontluchting op de tankdop???
Wimsumar
Beste RJD324: Op pdf pagina 234 staat een afbeelding van het tankslangetje met daarin, bij het eerste filter het kraantje. Het brandstofprobleem zal veroorzaakt worden door:
A] Een vuilvlies op de bodem van de tank, welke de banjobout afdekt.
B] Een vuilpropje in de banjobout welke zich er niet uit laat blazen.
C] Aangehecht vuil in het kraantoevoerslangetje wat zich niet uit laat blazen.

drive.google.com/file/d/…
RJD324
@Wimsumar
Bedankt; ik had het boek ook al gevonden (bij IHCparts) maar ik wist niet zeker of ik alles één op één kon overnemen; de motor is weliswaar hetzelfde, maar is de tank dat ook? Ik heb het al vaker meegemaakt (bij m'n hobby auto's) dat tussen diverse modeljaren, de nodige subtiele verschillen kunnen zitten.

@ anderen
Ik liep er ook al tegenaan dat er -in verhouding tot de IHC 633- weinig over de Case IHC 640 te vinden is.
SJB533
Quote Reactie van @RJD324:
Ik liep er ook al tegenaan dat er -in verhouding tot de IHC 633- weinig over de Case IHC 640 te vinden is.

Klopt, maar volgens mij verschillen ze in de basis vrij weinig. Bepaalde dingen zijn anders geworden. Zo was er een 540/1000 aftakas, leverbaar op zowel de 33-serie, als de 40-serie, maar had de 40-serie ook een 540/750 als optie. Digitaal dashboard was ook leverbaar op de 40-serie. Kan zijn, dat er ook andere componenten gebruikt zijn, zoals een brandstofpomp.
powerhenkie
TF-fans wat is een Caseih 640 voor type/model? Op geen enkele site kunnen vinden. Eigenbouw?
1046
@powerhenkie is de opvolger van de 33serie
powerhenkie
@1046 Graag specificaties.
SJB533
powerhenkie
@SJB533 633 ken ik van haver tot gort. Jarenlang mee gewerkt todat ie in tweeën brak. Fijne trekker.
1046
@powerhenkie de 633 ging van juli90 tot febr 93 door et leven als 640 en werd gebouwd in doncaster
Wimsumar
Beste PowerHenkie:
Quote Reactie van @powerhenkie:
specificaties.

"Zoek de verschillen": ( Land van herkomst, besturing, versnellingsbak).

CASE IH-640:

terre-net.fr/guide-machinisme/…

CASE IH-633:

terre-net.fr/guide-machinisme/…

Test 640(S) : Top & Flop. 😎

traktortest.de/Traktoren/Case-IH/…

traktortest.de/Traktoren/Case-IH/…
+1
RJD324
Goedemorgen TF'ers,

Ik ben weer een stap verder: ik ben er achter gekomen dat de Case IH inderdaad een extra (kunststof) tank heeft. Deze heb ik gisteravond losgehaald en zal ik een dezer dagen schoonmaken.

Ook heb ik een correct overzicht gevonden voor de 640 (overzicht van de 633 is in dit geval helaas niet hetzelfde) en daaruit blijkt dat de trekker z'n diesel uit de extra tank haalt; deze wordt weer vervolgens weer gevoed vanuit de bovenste tank.

Ik houd jullie op de hoogte.

groeten, Roel
RJD324
Zo dan... het gaat gestaag, maar er zit vooruitgang in!

Beide tanks zijn schoongemaakt, leidingen doorgespoeld en dieselfilters vervangen. Ook de vlotter gemaakt van de hoofdtank; de drijver+stang lag los in de tank, dus nu geeft de tankmeter ook weer de juiste stand weer. Gisteren wat diesel erin gedaan en de trekker loopt weer als een zonnetje.

In de tussentijd heb ik ook de radiateur laten maken (nieuw koelelement in geplaatst) want deze was zo lek als een mandje.

Wel zag ik gisteren dat er een beetje diesel lekt (*) uit de brandstofpomp (bovenop) waar de bedieningshendel zit, maar ik wil hier sowieso nog naar kijken omdat er best veel speling in de koppeling hendel/stang zit; je moet vrij diep het pedaal intrappen, voordat er reactie komt...

groeten, Roel

(*)
volgens mij dezelfde lekkage als in dit topic:
tractorfan.nl/topic/74931/

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN