Hallo Tractorfans,
Wie kan mij helpen met de dieseltank van een Case IH 640?
Als ik de leiding achter de 2 dieselfilters losmaak en het aftapkraantje open zet, loopt er geen diesel uit, maar als ik druk op de tank zet (bij de vuldop) dan komt er wel diesel uit (géén drap of vuiligheid).
Als ik lucht door het kraantje naar boven blaas, komt deze keurig door de vulopening naar buiten (= geen verstopping?)
Bestaat de tank soms uit 2 helften? (ik heb ergens iets gelezen van een dubbele tank bij een International 633; als ik het goed begrepen heb, is de Case IH 640 nagenoeg dezelfde tractor, maar dan in een ander jasje) en zit misschien het probleem in de overloop (?) van de ene helft naar de andere helft?
Als ik een losse tank achter op de filters aansluit -en de boel ontlucht- loopt de tractor als een zonnetje, dus het probleem lijkt mij in of nabij de tank te zitten...
Alvast bedankt en groeten,
Roel
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Case International 640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@ 1046; ik heb met de zaklamp in de tank gekeken, maar ik kan geen vuil ontdekken. De diesel die ik tot nu toe heb weten af te tappen, bevat geen vuil.
groeten, Roel
A] Een vuilvlies op de bodem van de tank, welke de banjobout afdekt.
B] Een vuilpropje in de banjobout welke zich er niet uit laat blazen.
C] Aangehecht vuil in het kraantoevoerslangetje wat zich niet uit laat blazen.
drive.google.com/file/d/…
Ik ben weer een stap verder: ik ben er achter gekomen dat de Case IH inderdaad een extra (kunststof) tank heeft. Deze heb ik gisteravond losgehaald en zal ik een dezer dagen schoonmaken.
Ook heb ik een correct overzicht gevonden voor de 640 (overzicht van de 633 is in dit geval helaas niet hetzelfde) en daaruit blijkt dat de trekker z'n diesel uit de extra tank haalt; deze wordt weer vervolgens weer gevoed vanuit de bovenste tank.
Ik houd jullie op de hoogte.
groeten, Roel
Beide tanks zijn schoongemaakt, leidingen doorgespoeld en dieselfilters vervangen. Ook de vlotter gemaakt van de hoofdtank; de drijver+stang lag los in de tank, dus nu geeft de tankmeter ook weer de juiste stand weer. Gisteren wat diesel erin gedaan en de trekker loopt weer als een zonnetje.
In de tussentijd heb ik ook de radiateur laten maken (nieuw koelelement in geplaatst) want deze was zo lek als een mandje.
Wel zag ik gisteren dat er een beetje diesel lekt (*) uit de brandstofpomp (bovenop) waar de bedieningshendel zit, maar ik wil hier sowieso nog naar kijken omdat er best veel speling in de koppeling hendel/stang zit; je moet vrij diep het pedaal intrappen, voordat er reactie komt...
groeten, Roel
(*)
volgens mij dezelfde lekkage als in dit topic:
tractorfan.nl/topic/74931/