Illustratie van:

International 633 - PROBLEEM MET SYNCHROMESH 3-4

Hallo,

Wij hebben hier een 633 4x4, ( +/- 10000 u )maar sinds enkel tijd zit er een geweldige kraak bij het schakelen tussen 3 en 4.
ik heb al verschillende mensen geïnformeerd, en ze zeggen allen dat dit de synchromesh is dat versleten is....
Bij de dealer zeggen ze dat dit vervangen bijna een onbegonnen zaak ( lees dure) is.
Vooral de werkuren swingen de pan uit.
Nu ben ik wel handig, maar hier ben ik toch wel wat voorzichtig mee... ( volgorde, spelingen, afstelling,,?????. een optie zou kunnen zijn om een 633 te vinden waarvan de versnellingsbak nog wel ok is, en deze 2 dan te verwisselen.

Enig probleem lijkt me hierbij dat de 4 wielaandrijving op de zijkant van de versnellingsbak is gemonteerd en ook mee op de tandwielen komt.

Weet iemand of de achterbrug- versnellingsbak van een 633 bij de 2 modellen (2x4 - 4x4) identiek zijn?
of de verwisseling een optie kan zijn?.

4x4 is niet zoveel te vinden.....

bedankt

gr Spetser

Deel dit topic

Reacties

+1
Klein Rot
@spetser
De tandwielkast van de vierwiel aandrijving past aan elke 33 serie wisselbak. Er is geen verschil met een 2 wiel aandrijver. Kijk eens op ebaykleinanzeigen.de en zoek op ihc daar staan geregeld gedemonteerde trekkers op.
Corne S
Bij de 44 serie moest er een extra tandwiel in de bak geplaatst worden voor 4wd. Geen idee hoe dat bij een 33er zit.
+1
dendeze
Als je inderdaad handig bent, doe de bak open, tegenwoordig kan je veel foto's maken met je smartphone, haal alles voorzichtig uit elkaar en leg alles op een volgorde zoals het eruit komt.
vervang enkel de synchromesh of alle synchromeshen en de pakkingen en laat de rest zoals het is
Als je er dan toch niet zou uitkomen kan je de bak alsnog vervangen, niet geschoten is altijd mis.
Wimsumar
Beste Spetser:

Quote:
Nu ben ik wel handig

Als je handig bent, dan laat je de dealer onderdeelprijsopgave doen. Vervolgens biedt je "50/50". (De liefde voor een young/oldtimer mag best van 2 kanten (eindgebruiker/fabrikant) komen nietwaar 😉 ).

Een vluchtige blik op de onderdelensite doet mij vermoeden dat een I.H.C.-633 met 4-wd ook 'snelloper' (30 of mogelijk zelfs 40 km/uur) is, dan wel nu betrekkelijk eenvoudig zo te maken.



Onderdelensite:

partstore.caseih.com/us/parts-search.html/…

De liefde kan ook van 2 kanten (2 voor de prijs van 1) komen door te combineren:

tractorfan.nl/topic/157850/

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN