845 xl super plus herkennen

Hoe kun je het verschil zien tussen een 845 xl plus en een super plus? de super splus heeft wat pk's meer maar kun het verschil ook zien zonder dat je hem aan een waterrem moet hangen?

Deel dit topic

Reacties

frank_mf
Ik ken eerlijk gezegd geen super plus...
huub case
werktuigen.nl/productinformatie/models/…
kijk maar ze bestaan wel en heb ooit wel eens een foto van eentje op tf gezien. ze zijn eigenlijk precies hetzelfde als de xl plus maar hebben 7 pk meer
huub case
Kijk maar bij de reactie's
IH-Jansen
Super plus met witte stikker en front hef??
huub case
Fronthef is gewoon optie denk ik
cih1056xl
Stuurt ie scherper? die link die je gaf stond volgens mij dat ie kleinere draaicirkel had
huub case
Da snap ik ook niet bij die andere staan 2 draaicirkels maar het gaat vooral over vermogen denk
SJB533
845XL Plus en 845XL Plus hebben gewoon 80 pk DIN. Super plus heb ik alleen over gehoord via Konedata.net, Op t Duitse IHC forum hebben ze er nooit over gehoord. Denk eerlijk gezegd dat dit een verzinsel is van een importeur...
cih1056xl
Haha zal ook nog kenne ja
een 845 XL plus met alle opties dr op, en de importeur maak dr super plus van 😛
huub case
Ik zal zondag is op die trekker die op mijn profielfoto is kijken op het casiplaatje enz is kijken of ik er iets over kan vinde
magerehein
Super plus bestaat helemaal niet, en bij kone data is het zoals de wind waait waait mn jasje.Een plus is te herkennen aan de rode vlakken op de beide deuren.
jordi 1455
Bestaat wel
konedata.net/Traktorit/caseih745plus.htm/
de super plus heeft meer vermogen.
jordi 1455
Even een vertaling van de teks:
Plus-range 845 en 856 had meer vermogen en 856 van het station klauwen werd een 295 millimeter doorsnede 310 Mill. In 1987, werd ook viistokeulainen 845, die werd verkocht in Finland is erg laag. In 1989 verhuist de productie naar Engeland. In 1992, 845 kwam uit de nog 94-pk Super Plus. Meest recente 845's en 856's werden in de zomer van 1996. 844/845 dwz in totaal 22 jaar.

hier nog een foto:
magerehein
IHC.De maakt er geen melding van.Dat is de site van de voormalige neuss fabriek.
jordi 1455
@magerehein

Er zijn ook Case IH trekkers in frankrijk en Engeland gebouwd.
op die site staan alleen de types die in duitsland zijn gebouwd. ze zeggen dat de 845xl niet in duitsland is gebouwd terwijl we zelf een duitse 845XL hebben.
casepuma
Heeft de "superplus"een andere brandstofpomp dan of heeft het een turbo??
SJB533
Lijnpomp dan, denk ik, ipv een roterende. De XL Plus is geen opgevoerde XL, waarschijnlijk SAE waarden ipv DIN. 90 pk uit een D268 trekken is wel erg dapper en m super houden, als je t mij vraagt... Overigens moet je die waarden met een zak strooizout nemen. Dat koppel bij de 845XL Plus (310Nm) is namelijk dat van een 856XL!

Jordi, doe mij eens een foto van t typeplaatje, als je wil. (Heb t trouwens een keer eerder gezien.) De 845XL is inderdaad een 100% Frans type. Al zijn er ook 845's uit Duitsland gekomen, die in Zuid-Afrika geassembleerd werden. Zat geen D268 in maar een ADE motor. Dat is een Perkins-licentie uit Zuid-Afrika. ADE betekent Atlantis Diesel Engine. Dat die er in ligt komt trouwens door toenmalige wetgeving dat de trekker niet 100% import mocht zijn. Dat is bijv ook de reden dat MWM en ZF, maar ook AGCO fabrieken in Brazilië hebben.
pieto84
@jordi 1455

In duitsland heette die 844XL
SJB533
@pieto84

Wat Jordi zegt kan best nog wel eens kloppen. Een 845XL met Duitse nummers (D030280D0XXXXX) heb ik ook al eerder gezien! Stond bij Abemec geloof ik.
huub case
@jordi 1455

bedoel je dus dat de super plus die lage neus heeft? dat was volgens mij gewoon een special edition zegmar waar er n stuk of 20 van gemaakt zijn
DaanHaar
Zet even een foto bij de reactie van een super-plus want volgens mij bestaan deze niet. In England zijn wel 845/956/1056 afgeleverd met turbo maar dat was niet af fabriek. Ben dus zeer benieuwd naar een super plus uitvoering.
SJB533
Die 844XL/845XL Freisicht is gewoon een optie voor zover ik weet. Zijn standaard met fronthef geleverd. @Egesink heeft er ook een. Is geen speciale gelimiteerd uitvoering maar een speciale optie, dacht ik.
huub case
Ik bedoel met die lage neus een fronthef is optie denk ik kun je eigenlijk ook niet zien op het typeplaatje of het een een gewone of super plus is?
SJB533
Ik denk dat die niet officiëel bestaat, maar dat t een of andere vage ombouw is. Hij is niet bekend in de IH wereld, voor zover ik weet. Zal wel eens wat rondkijken voor ons 😃 Wil t zelf ook wel s weten.
DaanHaar
@sjb533: daar heb je gelijk in. Het was een uitvoering met name voor vee-boeren bedoeld met een frontmaaier. In Duitsland kom je ze het meeste tegen. De koeling van de motor is bij deze uitvoering wel wat problematischer, goed schoonhouden (in de zomer bij frontmaaien??).
DaanHaar
traktorpool.de/details/Traktoren/…

weet even niet hoe je een fotos bij moet voegen.
huub case
Ja klopt met die lage neus dat is voor extra zicht op de fronthef maar is geen super plus ik zal zondag eens op het typeplaatje kijken ben nu toch wel benuwd geworden 😃
SJB533
Is met alle vrijzichtneusjes, of ze nu groen, rood of een andere kleur hebben. Case Inter had volgens mij de eerste.
huub case
Als die op mijn profielfote geen super plus is zijn ze er niet hoor want die heeft wel wa pk's meer als 85 denk (standaart)
DaanHaar
Volgens mij had deutz de eersten met sterk aflopende neus, qua koeling is het bij deutz wat makkelijker omdat ze lucht gekoeld zijn.
SJB533
Daan, DF kwam pas in 1991, Case International had ze vanaf 1987 al.
inter-Eric
Ahh dan zou onze 844 een 844xlsuper zijn ofzo die draaid ook 93 pk standaard
alemaal flauwe kul is aleen xl en xl plus geweest
DaanHaar
Dan heeft Case IH Deutz op een goed idee gebracht. Moet zeggen dat ik ze alleen vanaf 1993 ken.
SJB533
En ik kweet niet wanneer die Frans/Engelse koekblikken er mee gekomen zijn. Hebben t wel t langste vol gehouden trouwens
magerehein
Volgens CNH is er nooit een super plus geweest.flauwe kul dus allemaal
SJB533
Volgens CNH? Hoe kom je daar zo bij?
Joop3
Volgens mijn info mocht de 844XL niet in Nederland verkocht worden, i.v.m. dat dit typenummer al door een andere fabrikant (Bij geval van wasmachines??) in gebruik was. De Duitse 844XL's zijn dus in Nederland geleverd met een andere sticker, waarop 845 staat. De plus uitvoering in de latere jaren heeft een ander frontje, dat beter aansloot op de Maxxum-neus, en een digitale teller in het dashboard. Een vermogensstijging is mij onbekend. De superplus zegt mij helemaal niets. Kan zijn dat een dealer of importeur een speciale versie gemaakt heeft, denk daarbij bijvoorbeeld aan Deutz met de SE-uitvoeringen (Sieberg Ede) of de Zetor Proxima Special. Gewoon een standaard trekker met een leuk pakketje opties (luchtgeveerde stoel, snelversteltrekhaak, onder last schakelbare hoog/laag en dat soort dingen, zowel bij de SE als de Special dacht ik. En een beetje extra vermogen.
De "Freisicht" staat hier helemaal los van. Dit was een aanpassing van een boer, die zijn frontmaaier slecht kon zien. Dit idee is later door de fabriek overgenomen. Was volgens mij alleen in de Plus periode leverbaar, en ik meende dat Deutz in die tijd er ook al mee bezig was. Voor Deutz was de stap logischer, omdat ze luchtgekoelde motoren gebruikten, en daardoor geen radiateur in de weg hadden zitten...
monteurtje
@SJB533

Inters zijn nooit geleverd af fabriek met een lijnpomp er werden alleen maar roterende pompen gemonteerd, in het begin monteerde ze boshc V/A pompen en later bosch V/E pompen die hebben een betere regelateur en kun je wat meer brandstof uit halen.
Franse en duitse uitvoeringen werden allemaal in duitsland (in neuss aan de rhein) gebouwd alleen naar wensen van de landen ietsjes anders uitgevoerd.
De 844xl is in nederland ook genoeg verkocht maar werden meer onder de naam 845 verkocht omdat de eerst 844ers een slechte naam hadden doordat ze welles kapot gingen.
dat plus staat voor het hydraulische systeem wat aangepast is bij de latere types, die geven namelijk extra veel olie (meer dan z'n voorgangers) als je het hydrauliek hendel helemaal naar achteren trekt dan word en electrisch een ventiel bediend die de olie van het stuur systeem ook naar het ventiel stuurd zodat je meer olie uit je snelkoppelingen kan laten stromen.
SJB533
@monteurtje

Quote:
nters zijn nooit geleverd af fabriek met een lijnpomp er werden alleen maar roterende pompen gemonteerd, in het begin monteerde ze boshc V/A pompen en later bosch V/E pompen die hebben een betere regelateur en kun je wat meer brandstof uit halen.
Dat weet ik, maar wie zegt dat, mocht die "Super Plus bestaan, de aanpassing niet is gedaan bij een dealer?
Quote:
Franse en duitse uitvoeringen werden allemaal in duitsland (in neuss aan de rhein) gebouwd alleen naar wensen van de landen ietsjes anders uitgevoerd.
Dit geldt alleen voor de 1255 +XL en de 1455 +XL. De rest werd in beide fabrieken gemaakt, het zij onder een iets ander typenummer.
Quote:
De 844xl is in nederland ook genoeg verkocht maar werden meer onder de naam 845 verkocht omdat de eerst 844ers een slechte naam hadden doordat ze welles kapot gingen.
Klapperende bussen? Meeste 845XL's zijn Frans of Engels, sporadisch heb e een "Neusser"!
Quote:
dat plus staat voor het hydraulische systeem wat aangepast is bij de latere types, die geven namelijk extra veel olie (meer dan z'n voorgangers) als je het hydrauliek hendel helemaal naar achteren trekt dan word en electrisch een ventiel bediend die de olie van het stuur systeem ook naar het ventiel stuurd zodat je meer olie uit je snelkoppelingen kan laten stromen.
Plus heeft veel meer aanpassingen dan dat! Dit specifieke ken ik van een 745XL van 1987 en heet "Hydro Plus". Was een optie, die ik ook al eens op MP of TP tegenkwam. 85XL Plus heeft een iets ander design en een digitaal dashboard, naast meer hydraulische debiet!
magerehein
De fabrikant geeft aan dat dit type(superplus) nooit bestaan heeft.Verder dat hydro plus verhaal wat door monteurtje beschreven word zit ook al op de types van 89 en eerder,op de 745 van mij zit het namelijk ook al op.Een update met een nieuwe kap en digitaal dashboard op het laatst van de serie is verkocht onder de naam XL plus
SJB533
Dit kreeg k via t Franse Forum
Quote:
Bonjour,

Il semble que le 845 XL Super Plus soit fait un nl 895 ANGLAIS avec un turbo (Case IH 4240 en fait)
A confirmer

Vrij vertaald
Quote:
Het lijkt dat de 845XL Super Plus in feite een 895XL met turbo is (Case International 4240XL eigenlijk)

Bevestiging?
magerehein
Die fransen hebben te veel van hun beschimmelde kaas gegeten.Doe me een lol sjoerd
SJB533
Ik geloof dat ook niet bepaald, Hein. 995XL is een 895XL met turbo. (En andere demper :D)
monteurtje
@SJB533

de 85/95 serie is heel anders dan de 45 / 55 /56 serie.
85/95 serie zijn engelse trekkers en werden in doncaster (engeland) gebouwd, de 45/55/56 serie's werden allemaal in neuss (duitsland) die duitsers maakten ook de franse uitvoeringen omdat er GEEN IH fabriek in frankrijk stond.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
44
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
19