48

Hoe duur is een Mmbs in verzekering?

Hoe duur is een Mmbs diesel caddy is verzekering?

Deel dit topic

Reacties

Meer info over een motorrijtuig met beperkte snelheid kun je hier vinden: boerderij.nl/Boerenleven/Artikelen/…
@roscho dat is niet goedkoop😬
+4
Kan niet duur genoeg zijn in mijn ogen @fendtlars. Waarom zou zoiets minder duur moeten zijn dan een normale wagen? Je gebruikt toch grotendeels dezelfde wegen en bent in mijn ogen een groter gevaar dan de andere weggebruikers.
+4
@mike_v En omdat je langzamer rijdt, maak je nog langer gebruik van de weg ook.
Ik betaal iets van 135 euro per jaar..
Maar zit wel bijin het pakket van het hele bedrijf...

Een jongen in de buurt die nergens wat verzekerd had moest bijna 100 euro per jaar betalen...
@Fendt926Driver €135 per jaar valt nog mee wij hebben ook melkveebedrijd dan zouden we hem daar op kunnen zetten.
@fendtlars ja klopt. Moet je je tussenpersoon even vragen.
Hier ook al wel trekkers verzekerd waar we in de polis lieten zetten.
Trekker wordt ook voor svhool bezoeken gebruikt
@fendtlars zoek je nog een mmbs? Heb nog wel een nette staat.
@NH-Ford ik heb er momenteel al een op het oog.
Anders moet je een unimog nemen word gezien als tractor en betaal je dus als je alleen wa neemt rond de 70 euro
En nog een voordeel een unimog rijd 80 dus dat is een stuk vlotter dan een mmbs
@T930 Maar daar is de aankoopprijs misschien weer een dingetje
@fergusonnetje dat ligt er aan je hebt hele goedkope en je hebt een stuk zwaardere maar je kunt ze ook met aftakas krijgen waardoor je ze nog op de boerderij kunt inzetten bijvoorbeeld als schudder of als reserve of hoofdtractor voor de mengvoerwagen.
@T930
En dat is gewoon geoorloofd, die 80 kmh bedoel ik?
@blauwe tractor nee een mmbs mag maximaal 25 kmh.
Tot ongeveer 40 kmh laat de politie je wel rijden. Bij 50 kmh betaal je 10 euro perkm te hard rekenend vanaf de officiele 25 kmh.
Dus 50 rijden dan kost dat 250 euro boete
@blauwe tractor ik heb mijn unimog verzekert als gewoon langbouwvoertuig dus niet als mmbs z1 dus dan is het een t5 waardoor ik net zo snel kan als de moderne trekkers dus ik rij meestal tot 65 en dat is vlot genoeg.
@T930 een z1 mag max 25
een t5 mag maximaal 45.
Kijk de papieren maar na
@Fendt926Driver ik weet dan een t5 45 mag maar vele tractoren rijden sneller. en je moet natuurlijk niet 65 rijden als het niet kan
Je kan ook altijd door rood rijden @T930 . Wil niet zeggen dat het mag.
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
@T930 een z1 mag max 25een t5 mag maximaal 45.Kijk de papieren maar na

Niet helemaal correct. T5 is de constructiesnelheid 45 km/u maar max. toegestane snelheid blijft 25.
Als het trekker kenteken komt dan vervalt MMBS moterrijtuig met beperkte snelhied die dingen worden dan ook kenteken plichtig
+1
Ze kunnen uitvinden wat ze willen, alles gaat nooit snel genoeg.
Als je met een tractor 50 km mag rijden moet deze toch zeker 65 kmh kunnen volgens veel bestuurders.
Wanner men dan wordt aangehouden/ gestopt en over de snelheid word aangesproken is het altijd weer het hek van de dam.
Als men dan de beelden ziet van ongevallen en er weer van geluk gesproken mag worden hebben veel bestuurders niet één maar wel 100 engeltjes op hun rug.
Over snelheid gesproken wanneer men met een gem snelheid van 35 kmh gaat rijden of met een gemiddelde snelheid van 45 kmh gaat rijden op de afstanden die men hier in Nederland moet overbruggen is het hoogst onwaarschijnlijk dat met ook maar 5min kan winnen.
Lees vooral dit maar eens:
dirkdebaan.nl/te-hard-rijden-geen-zin.html/
@blauwe tractor heb je helemaal gelijk in.
Het gaat toch nooit hard genoeg.
Zoon is al 2maand zijn rijbewijs kwijt geweest omdat hij meer dan 75 reed met zijn mmbs dat is 50 te hard dus invordering rijbewijs en voor de rechter verschijnen
@blauwe tractor je mag geen 50 rijden met een trekker, zonder kenteken is 25km/uur
@Landini 6500
Deze snelheid was een voorbeeld voor het verhaal, ik weet wat de snelheden zijn.
Bestuurders van tegenwoordig lijden aan geheugenverlies of een gebrek aan kort geheugen of iets van die strekking.
@blauwe tractor hebt u al een veiligheids gordel op de Major
zijnt ook verplicht te zijn per 1-1-2020
@Landini 6500
Eerst maar even de wetgeving nalezen.
@Landini 6500 je gaat mij niet vertellen dat je 25 rijd met een tractor die 50 of 40 rijd
[@T930 een trekker valt nog steeds onder langzaam verkeer
@T930 Je mag gewoon niet sneller dan 25, in bepaalde gevallen 45. Maar als je op een mooie doorgaande weg wat sneller rijdt, zal de politie een oogje dichtknijpen. Ze hebben dat liever als dat je een lange file laat ontstaan en zo het verkeer ophoudt. Alleen wanneer je boven de 40 komt, gaan ze wel kritischer kijken.
Hoe zit het trouwens met je verzekering, vergoedt die de schade nog (volledig) als je met 60 km/h een ongeluk bouwt?
@roscho
De politie die een oog dichtknijpt, dat lijkt mij niet bevorderlijk voor de veiligheid.
Wat denk jezelf over de verzekering, wanneer men boven de max snelheid een ongeval veroorzaakt of krijgt ???
@blauwe tractor
Quote:
Wat denk jezelf over de verzekering, wanneer men boven de max snelheid een ongeval veroorzaakt of krijgt ???

De vraag was in dit geval een retorische vraag. Ik bedoel te zeggen dat ik denk dat een verzekering niet (volledig) zal uitkeren. In de meeste polissen staat dan ook een clausule over snelheidsritten etc.

En met "een oogje dichtknijpen" bedoel ik dat de politie een bepaalde (geringe) overschrijding zal tolereren. Zeker wanneer de doorstroming daarbij gebaat is. Ik heb het dan ook over een "mooie doorgaande weg" en niet over kleine landweggetjes waar met het nodige geweld fietsers moeten worden ingehaald.
@roscho
Dan was de vraag niet retorisch maar overbodig dacht ik.
@blauwe tractor Een retorische vraag kan een manier zijn om de aandacht ergens op te vestigen. In mijn ogen was dat hier niet overbodig omdat dit verzekeringsaspect hiervoor nog niet aan de orde was geweest.
@roscho ik rij gewoon zo dat ik meekom met het andere verkeer en ik ga niet onbenullig hard rijden als het niet kan dat begrijp ik zelf ook
Al jaar en dag gaat de discussie over te hard rijden (overigens geen goed Nederlands , het moet zijn te snel rijden ) en de daar vermeende onveiligheid , snelheid zelf is bijna nooit de oorzaak van ongelukken , wel de onoplettendheid van bestuurders , geen afstand houden , geen voorrang verlenen , situaties verkeerd inschatten , drugs alcohol , oververmoeidheid , verblind door de zon etc, Desondanks zal t politietje bellen van mensen die vanuit hun woonkamer naar te snel rijdende voertuigen in de straat zitten te kijken nog in lengte van jaren duren .
Quote Reactie van @bas101:
te hard rijden (overigens geen goed Nederlands , het moet zijn te snel rijden )

Als je zo begint, dan is de vraagstelling van de topicstarter ook niet correct: "hoe duur kost..." is een contaminatie. Het zou moeten zijn "wat kost..." of "hoe duur is..." En als ik verder lees, vind ik nog wel een paar taalfouten, zelfs in het door mijzelf geschrevene. Als we naar elkaars taalfouten gaan zitten staren, dan kan dat de vaart in de discussie behoorlijk afremmen.
@roscho
Taalnazi spelen is soms best leuk 🙈

Moet wel eerlijk bekennen, dat, als ik mij er toe zetten kan en het wil, waarschijnlijk zo'n 80 procent van de berichten ergens gewijzigd wordt...
@SJB533 Ik heb in het onderwijs gewerkt en ben 30 jaar "taalnazi" geweest. In de loop van de tijd ben ik er wel achter gekomen dat als je op taalfouten gaat letten, een grote groep mensen hun ideeën niet kwijt kan en dat vind ik jammer, als je niet sterk bent in taal, kun je toch heel goede ideeën hebben. En ik kom erachter dat hoe meer je iets dwars zit en hoe fanatieker je ergens over wordt, hoe meer taalfouten. Dan ben ik heel blij met de "reactie wijzigen-knop".
@roscho
Ik lees een brief toch graag even na, en stuur m ook wel eens door als extra controle. Iets wat mij als Sakse lekker bekt, hoeft uiteraard niet altijd even goed Nederlands te zijn...
@SJB533 Da's ook een loffelijk streven, maar als ik in een forum alles zou willen laten nalezen, komt er van mijn hand niet veel tekst (misschien is dat trouwens niet eens erg... 😜).
@roscho
Als je professioneel een brief moet sturen, is het wel eens handig. Ik ben nu niet echt het type, dat als een "ongeletterde boer" (stratenmaker, timmerman, schilder) over wil komen.

Forum-, sociale media en dergelijke bijdragen zijn minder formeel, dus behoeven die een dergelijke controle niet. Ik probeer uiteraard wel in duidelijk en goed Nederlands te schrijven. Ik ben ook nooit iets nodig, ik heb iets nodig, om maar eens wat te noemen... En ik citeer, heb een hekel aan quoten. Opdringerig schorem van een bepaald type, dat je de les wil lezen, heet veganist, pl. veganisten, en geen vegan resp vegans. 😂

Ik heb trouwens de titel aangepast, zodat hij nu wel goed Nederlands is.
@SJB533 Heel verstandig dat je professionele post goed nakijkt, doe ik ook.
Trouwens ook in dit forum ben je goed te begrijpen, dus als het spontaan gaat, lukt het ook.
Hoe kun jij trouwens de titel aanpassen, bij jij beheerder?
@roscho
Professionele post kijk ik extra goed na. Typen gaat als vanzelf goed bij mij.

Ik ben inderdaad admin.
@roscho ja dat "hoe duur kost " viel mij ook al op maar ben er maar niet over begonnen.
@bas101 Klopt, de hoofdoorzaak is het gedrag. En om dat gedrag te beïnvloeden, worden allerlei regels gemaakt, die op zich niets met gedrag te maken hebben: snelheid, voorrang verlenen, ....
In de kern zijn alle regels en afspraken ervoor gemaakt om bepaald onwenselijk gedrag te voorkomen. En men ziet vaak eigen ongewenst gedrag niet, men let liever op een ander.
Voor een verzekeringmaatschappij ligt dat nog iets anders. Die probeert zoveel mogelijk te voorkomen dat men moet uitkeren en stelt polisvoorwaarden. Logisch, het zijn commerciële bedrijven en daar gaat het om de winst.
@roscho iedereen vindt zichzelf een goede chauffeur en al t overige op de weg ondergeschikt aan zn eigen rijstijl.
@bas101 Klopt, maar ik ben de beste chauffeur! 🤣🤣🤣

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
48
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN