25

Iemand ervaring met bartsparts.nl?

Wat zijn de ervaringen met bartsparts.nl? wat als bv een verkeerd onderdeel opgestuurd wordt?

Deel dit topic

Reacties

+1
Ik heb pas wat besteld maar dat ging goed
+1
2x wat heel wat onderdelen besteld. Netjes geleverd zoals het er stond en de meeste ook nog originele onderdelen. Sommige onderdelen zijn stukke goedkoper. Heb zelf nog geen onderdelen retour hoeven doen.
+1
Wij leveren op het werk ook voor Bartsparts.
Voor de klant een uitkomst voor onderdelen die niet meer gemaakt worden en lastig te verkrijgen zijn. En voor de mechanisatiebedrijven een uitkomt om van oncourante, en lastig te verkopen onderdelen af te komen.
Vaak liggen de onderdelen die besteld worden bij ons al een heel tijdje op de plank. En die mogen bij ons ook wel weg voor wat minder dan normaal.
Normaal gesproken pak ik alles wel voldoende in, vooral omdat de pakketdienst bij de dpd niet al te betrouwbaar is als het om beschadigingen gaat.
Zo heb ik een tijdje geleden (prive) een pakking besteld voor een die later gevouwen was om door de brievenbus te passen. Deze dichtte later niet meer af zoals het had gemoeten...
Hiervoor heb ik een week later wel een nieuwe voor gekregen.
+1
Al een paar keer wat besteld, wat goed ging, maar de laatste keer niet. Na 2 weken bericht dat vanuit het magazijn de bestelde onderdelen niet meer leverbaar waren. Het betreffende magazijn had de hele voorraad van een bepaald merk opgeruimd. Het geld is trouwens direct na dat bericht terug gestort. Omdat er bij het betreffende magazijn nog meerdere van de bestelde onderdelen vermeld stonden heb ik er nog even achteraan gemaild. Dag later direct antwoord dat er problemen waren met de synchronisatie tussen de webshop en het voorraad systeem, en dat er per 1 februari overgestapt zou worden naar een nieuw systeem. Net nog even gekeken, maar in de webshop staan diverse onderdelen die ik besteld had, en niet leverbaar waren bij het betreffende magazijn er nog steeds in. Waar de fout dan nu zit weet ik niet. Maar verdere ervaringen van mij qua correct afhandelen en verpakken zijn goed.
+1
@MaikMF ik heb er ook al een paar mails naartoe gestuurd met vragen over bepaalde onderdelen en over levertijd van mijn bestelde onderdeel. maar helaas is antwoorden ook niet hun sterkste punt, tot op heden nog geen enkel antwoord. ik vind het maar een triestige bedoening zo, ik denk niet dat ik daar ooit nog iets bestel
@mf6290 Dit heb ik met Agrikoop. Wat besteld weken geleden....maar geen mail of app terug.
Telefoon word niet op genomen.
+1
@a3vandiejen ik walg van zulke shops, getuigd van weinig respect voor hun klanten vind ik
@mf6290 ja helemaal mee eens..
+2
@mf6290 Ik heb dezelfde ervaring al jij met bartsparts. Heb 1 keer eerder er iets besteld, met 1 week geleverd. Nu de 2e keer maar geprobeert, na 10 dagen nog niets. En als je hun belt krijg je geen fatsoenlijk antwoord. waardeloos.
@Masseyfergusondriver Bellen geven ze inderdaag weinig of slecht antwoord op. Emails zijn ze wel heel actief mee. bart @ bartsparts . nl
+1
@Sanderrr mail reageren ze ook niet op. Heb wel al een week een track en trace code, maar staat al een week op: orderinformatie is naar DPD verzonden, verder komt het niet. Heb al contact met dpd gehad, maar het bedrijf dat het moet versturen moet het bij dpd aanmelden dat het pakket klaarstaat en dat gebeurt blijkbaar niet. En bartsparts wil geen contact opnemen met dat bedrijf: magazijn 30, meer weet je niet. Denk dat het maar één telefoontje zou zijn naar dat bedrijf en het is opgelost, maar ze vertikken het gewoon. Waardeloos bedrijf dat bartsparts.
@Masseyfergusondriver goeden middag
Wij versturen ook met Bart Parts
Het bedrijf wat verstuurd hoeft niet bij DPD aan te melden
Dat doet Bart Parts op het moment dat ze bevestiging krijgen dat de onderdelen te leveren zijn
Maar ook dpd verzuimd wel eens oo te halen en blijft het liggen
Het moet wel van alle kanten en bedrijven kloppen dat het goed werkt
Op welke onderdelen zit je te wachten als ik vragen mag?
+1
@Jank56 ja klopt, maar als erover gebeld wordt ga je er toch achter en zorg je dat het probleem opgelost wordt? Steekas rechts claas 690. Nr: 071063.0+ de koppelbus. Nr: 679550.2 die van mij beginnen de splines wat minder te worden.
+2
@Masseyfergusondriver goeden middag
Ik denk dat het deze keer aan dpd ligt
Wij zijn magazijn 30 en dit is door Bart Parts al aangemeld bij dpd
Maar die heeft het nog niet opgehaald
Normaal wordt het als wij melden dat we de onderdelen klaar hebben liggen melden zij he aan en de volgende dag wordt het opgehaald
Jammer dat het nu niet goed gaat
Ik zal het maandag navragen en waarom dit is misgegaan
Ook excuus en ook namens barts parts
@Jank56 oke, wel bijzondere samenloop zo dan, dat jij dit nu net leest hier op tractorfan. Ja, probeer er maandag dan maar even werk van te maken als je wilt. Bedankt in ieder geval tot nu toe!
@Masseyfergusondriver Volledig mee eens. En een heel gedoe om je geld terug te krijgen als ze niet kunnen leveren......
+2
Zowel goede als slechte ervaringen met Bartsparts.
Behoorlijk wat onderdelen voordelig kunnen kopen maar ook 3 of 4 keer dat onderdelen niet voorradig waren. Wel geld terug gekregen maar geen credit factuur. Discussie gehad over onderdeel nummers. Stond een nummer op de site van een set maar kreeg alleen het enkele onderdeel binnen waardoor toch duur betaald. De discussie is uiteindelijk dood gebloed omdat ik geen reactie meer kreeg van bartsparts. Ook een keer een filter bestelt die niet op kwam dagen behoorlijk wat telefoontjes over gepleegd en uiteindelijke “boze e-mail" gestuurd en toen werd het opgelost.
Ook een keer verkeerde onderdelen binnen gekregen die ik weer netjes terug heb gestuurd maar mijn onderdelen liet op zich wachten.
Ik vind het een heel mooi systeem maar het werkt nog niet helemaal. Ik heb behoorlijk een aantal onderdelen voordelig kunnen kopen en geef bartsparts nog voordeel van de twijfel.
Wel vind ik dat bedrijven geen onderdelen moeten plaatsen die ietsje goedkoper zijn dan elders want dan heeft dit systeem geen voordeel, dan kan ik net zo goed plaatselijk kopen.
Pas geleden 4 spuitbussen met verf voor een MF via Bartsparts besteld. Werden binnen een paar dagen bezorgd. Originele MF spuitbussen voor de helft van de prijs als wat ze bij de dealer zouden moeten kosten.
+2
Het idee er achter is ideaal,heb er ook al een paar keer besteld.
Maar je moet zowiezo 2 weken de tijd nemen,wat een ZEER GROTE ergernis is,voordat je het materiaal eens bezorgd krijgt.
Tig keren er achter aan bellen mailen,niemand die daar iets van elkaar weet,of dat ze je even naar de desbetreffende collega doorverbinden,echt theoretisch computervolk die geen affiniteit met de landbouw hebben
Ook al paar keer meegemaakt dat ze er na 2weken wachten en wachten erachter kwamen dat de delen niet meer te leveren waren.
Het geld werd wel snel teruggestort,maar geen fatsoenlijke credit factuur.
Ook eens meegemaakt ,orgineel walterscheid deel besteld en je krijgt een B of C merk geleverd.
Of je zit 2 weken te wachten en het onderdeel blijkt bij een collega een half uur bij je vandaan te komen...
Maar nogmaals het idee is mooi,maar je krijgt er een punthoofd van.
Heb ook wisselende ervaringen, maar toch voor de kerst een 20 onderdelen besteld bij 6 verschillende magazijnen in NL en BE, en alles werd haast binnen een week netjes geleverd. In het verleden ook wel regelmatig gehad dat het niet op voorraad bleek, maar daar hou je dan maar rekening mee. 1 x verkeerd onderdeel gehad op zeker 50 onderdelen.
@Husqvarna heb het idee dat het de laatste tijd weer wat beter wordt. Hier de laatste tijd meestal ook ruim binnen de week in huis. Dat was in het verleden wel anders.
@Masseyfergusondriver
Heb wel eens een onderdeel uit Frankrijk binnen 2 dagen gehad, en een uit Nederland duurde 1,5 week. Maar goed zijn hebben er ook niet invloed op bezorgdiensten en hoe snel iemand in een magazijn reageert, ik vind wel dat het altijd netjes opgelost werd, als ik het heel snel wil hebben bestel ik het wel bij Kramp, mits het daar ook leverbaar is natuurlijk.. Daar kan het soms ook maanden duren als het niet op voorraad is.
+2
Laatst ook wat besteld en de volgende dag binnen. Gewoon een gangbaar onderdeel waarvan ik niet snap waarom het bij hun staat.
Het is wel opletten met verzendkosten, ik moest er twee hebben en dan was het voordeliger om het iets hoger geprijsde te nemen bij iemand die er twee op voorraad had omdat er dan maar 1 keer verzendkosten zijn.
En ik vind het wel een beetje pruts dat er bijna geen omschrijving is en geen foto, soms twijfel je of je het goede onderdeelnummer hebt en dan word je nog niks wijzer.
+2
@GerbertXL Het is ook echt een 'onderdelenschuiver', je moet echt een nummer hebben en dat is het.
Een correcte levering hangt helemaal af van de aangesloten magazijnen (dealers), bij ons verlaat ook veel via hun het pand, wij doen het altijd binnen een dag op de post.
Ik zie Barts ook als een redelijke tot goede tussenpersoon.
Als ik twijfels heb over de herkomst of de verzender van de onderdelen gaat het vaker niet goed. Heel aantal bestellingen verliepen prima. Al is mijn ervaring beperkt enkele jaren gemiddeld 1x per maand.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0