International 856 XL - Aantal technische vragen over trekker

Beste TF-ers,

Gisteren heb ik een international 856XL gekocht.
Nu heb ik daar nog een paar vragen over (en wellicht van de week nog meer).

- Waar kan ik de versnellingsbakolie peilen? En zijn de eindassen (met natte remmen) aan de bak qua olie gekoppeld?
- Wat voor olie gaat er in de bak? Hij rijdt maximaal 36 km/h. Ik weet niet of hij druksmering heeft.
- Kachelventilator doet het niet. Weet iemand deze afgezekerd is?
- De helft van de tandemoliepomp (hydrauliek) zorgt voor stuur en sensodraulic. Heb je dan op de hydrauliekventielen de helft van de capaciteit van de tandempomp of komt de sensodraulic erbij?
- Wat is het voordeel van sensodraulic tov de mechanische trekkrachtregeling?

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Corne S

Reacties

Corne S
En nog een belangrijke voor de verzekering. Waar kan ik het chassisnummer vinden? Het is er 1 met xl-cabine.

De bakolie, staat toch los van hydrauliekolie of zie ik dit verkeerd? Heeft links onder cabine wel een extra reservoir.
Fast Eddy
Ja deze heeft een eigen hydrauliek systeem. Sens-O-Draulic kan je net zo mooi regelen als een electronische hef.
Klein Rot
@Corne S

Kijk even op IHC-parts.nl bij documentatie daar staat een workshop manual van de 856 XL daar is alles in te vinden.
+2
SJB533
Chassisnummer/serienummer staat op het plaatje rechtsvoor op de cabine. Voordeel van Sens-O-Draulic ten opzichte van de Exact is, dat de mechanische exact een vast geheel is, wat de regeling ietwat onbetrouwbaar maakt door de cabine. (Die veert blijkbaar wat meer, dan de Comfort 2000) Destijds is de Sens-O-Draulic (SHR, Servo-hydraulische regeling) ontwikkeld, omdat de EHR nog niet helemaal betrouwbaar was. Werkt prachtig. Ik heb geloof ik ooit wel eens een beschrijving gegeven, van hoe je er mee moet werken.

Pompen koppelen zich bij jouw trekker volgens mij niet. Dat kwam pas bij de Hydroplus.

Olie voor de transmissie en assen: HyTran! Als ik het goed heb, heeft hij druksmering in de transmissie. Schijnt dezelfde bak te zijn, als de C-familie heeft, dus druksmering. Astrompetten zijn los van de transmissie. Peilen van de transmissieolie doe je onder de linkertrap, volgens mij

Zekeringkast zit voor je dashboard. Zitten 2 pinnetjes aan de zijkant, die druk je in, en dan schuif je de kap zo omhoog.
Corne S
@SJB533

Dankje. Waar staat die beschrijving? Ik heb in de Engelse werkplaatsmanual een technische beschrijving gevonden.

Drukmeting zat toch in de 40km bakken?

Hydroplus heeft die ook sensodraulic?
SJB533
Quote Reactie van @Corne S:
Drukmeting zat toch in de 40km bakken?

Dat weet ik niet.
Quote Reactie van @Corne S:
Waar staat die beschrijving?

Zal het straks even opzoeken voor je. Ben er ook niet geheel zeker van, dat ik daar een complete beschrijving van heb uitgetikt.
Quote Reactie van @Corne S:
Hydroplus heeft die ook sensodraulic?

Ja. S-o-D zat op alle leden van de B- en C-familie met XL-cabine vanaf 1983. Hydroplus kwam geloof ik in 1987 als een optie en was schijnbaar standaard bij de XL Plus. Helemaal bekend met de HP ben ik niet.
Corne S
@SJB533

Heb je de beschrijving nog gevonden? Het hendeltje wat verticaal beweegt, heeft volgens mij 3 standen en dat zijn denk ik ook de 'werkwijzes'.
SJB533
@Corne S
Eerlijk gezegd nog niet gezocht 😬
SJB533
@Corne S
Even de moeite genomen, zo kort voor het slapen gaan, heb je getagd. 😉
Piet1960
Dacht dat die Inters voor jullie niet zo veel geheimen meer hadden?
SJB533
@Piet1960
XL is nieuw voor hun
Corne S
@SJB533

Klopt. 585 had XL kunnen zijn, maar vonden we toen te duur. Sensodraulic is ook nieuw. Het is derde qua nieuw plaats😉
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!