Hallo.
Ik ga over een weekje de motor van de inter reviseren. Nu heb Ik al aardig wat blokken van minitractoren gedaan maar dit is toch iets groter. Wat ik in ieder geval van plan ben om te vervangen is. Zuigers bussen drijfstanglagers alle pakkingen en keerringen kop laten vlakken afpersen nieuwe klepsteel rubbers verstuivers laten testen. Wat vergeet ik nog? Is het ook slim om de hoofdlagers te vervangen? Ik heb ook gelezen dat het slim is om de krukas op te laten meten. Is dit waar? En zoja hoe moet die joekel eruit? Ben een beetje schrikachtig om hem van tijd af te halen. Is dat allemaal gemarkeerd? Als ik iets vergeet hoor ik het heel graag
Groet Thomas.
Lees ook
International 533 - bouwjaar 533
International 533 - bouwjaar 533
International 533 - Fronthef
International 533 - Fronthef
International 533 - gezocht werkplaatshandboek 533
International 533 - Ervaring international 533 smalspoor
International 533- olie achterbrug
Te koop: Case international 533
International 533 - Bouwjaar international 533
International 533 - Klepspeling
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Let wel op dat je 533 een zware carterpan heeft die ook een deel chassis uitmaakt. Veel mensen die aan zo'n inter sleutelen slopen alles er voor heen. En zeggen dat de carterpan er niet onderheen kan zonder dat de vooras er voorheen gaat. Maar dit kan wel. Je kunt je bouten zo ver losdraaien tot je koelvan bijna tegen de radiateur komt. En dan kan het. Er zitten net achter de voorasdrager nog wel 4 bouten. 2 lange en 2 korte. Kun je bij met een lang 1/4 verlengstuk met daaraan een dopje 1/2" of als je die niet hebt 13mm.
Succes er mee.
Hier is een link naar een werkplaats handboek voor deze motor.
drive.google.com/file/d/…
Bij de koprevisie ook de klepgeleiders controleren anders hebben nieuwe rubbers geen zin
Hier kun je een werkplaathandboek downloaden. Goed voor je Duits
zoek ook maar eens op YouTube naar het gebruik er van. ik heb het nog nooit gebruikt, maar het schijnt toch wel een aardige tool te zijn. op YouTube zag ik laatst een filmpje van Lord Muck rond 8 minuten gaan ze met dat spul aan de gang.
Succes met je project
(klik om te vergroten)