International 856 XL - Grotere turbo voor een mooie fluit

Ik wil een grotere turbo op onze international maken er zit nu een standaard turbo op.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Deel dit topic

niels-van-de-paal

Reacties

+5
1046
Lekker zo laten
@1046 dan komt er een open pijp op
+3
1046
@niels-van-de-paal gewoon lekker zo laten . Pijp met demper is ook open🤷🏼‍♂️
En hoe kan ik er wat zwarte rook uit de uitlaat laten komen
+1
1046
@niels-van-de-paal waarom zou je zwarte rook willen???
@1046 omdat het er vet uitziet
Is dat niet goed voor de motor
+5
Corne S
Gewoon wat vogelvoer door de diesel, wie weet helpt het.

Mijn 856xl floot afgelopen donderdag de oren van m'n hoofd. Raampjes open voor de lucht icm oordoppen was de oplossing. Dit terwijl de originele turbo erop zit en een normale uitlaat is.
@Corne S er moet sws binnenkort een nieuwe turbo op want deze is bijna rot en ik dacht misschien kan ik er meteen een grotere turbo opzetten
+1
T930
@niels-van-de-paal daar moet je wel mee uitkijken dat had ik ook bij een turbo dat die slecht werd en olie er door heen ging blazen.
Als dat met te veel olie gebeurt zou de motor namelijk wel eens op olie kunnen gaan lopen waardoor de trekker steeds meer toeren gaat maken totdat je motor uit elkaar klapt
Corne S
@T930

Merkte je dat in olieverbruik? Of hoe kom je erachter dat de turbo olie verbruikt?
T930
@Corne S ik had de tractor nieuw gekocht dus ik keek hem sowiso eerst helemaal na merkte ik met blauwe rook
en later toen de behuizing rond de turbo weg gehaald en daar zat behoolijke axiale speling op en ook was deze goed nat van de olie bij het schoepenrad dus dat was niet helemaal hoe het hoort.
dus een aantal vragen bij de dealer gesteld en daarna nog de turbo proberen te reviseren maar die was te ver heen uiteindelijk maar een nieuwe gekocht.
maar als zo een motor op olie gaat lopen dan moet je maar snel zorgen dat je de luchttoevoer blokkeert anders kun je je hele blok vernieuwen want uitzetten met de sleutel zal niet meer lukken
T930
Je moet niet vergeten dat een nieuwe turbo flink wat geld kost denk maar ruim boven de 1000 euro zonder inbouw en dan heb je ook nog de kans dat de motor kapot gaat die is namelijk niet voor een grotere turbo gemaakt anders hadden ze die er wel oo gezet.

Als je zwarte rook wilt gewoon de pomp een beetje laten open draaien bij een bedrijf die weet wat ze doen
@T930 Oke dankje dan zet ik er geen grotere turbo op als de motor kapot gaat en ik zal eens een keer naar een monteur gaan voor de pomp klein slagje te geven
T930
@niels-van-de-paal De vraag is een beetje wat wil je met de trekker doen en wat is het budget, is het een trekker die elke dag wordt gebruikt of een hobby ding waar het niet uitmaakt dat die een half jaar stil staat.
Als het betrouwbaar moet blijven en vaak gebruikt zal ik hem orgineel laten en misschien als het budget het toe laat een andere als hobby tractor kopen.
+1
@T930 we gebruiken hem best vaak en over een jaar bijna elke dag dus ik denk dat ik een keer een grotere trekker ga kopen en die beetje aanpassen
Fendttrisixfan
Quote Reactie van @T930 :
Je moet niet vergeten dat een nieuwe turbo flink wat geld kost denk maar ruim boven de 1000 euro

Dan ga je naar de verkeerde plaatsen 🤣
T930
@Fendttrisixfan nee zeker niet ik heb voor de 822 stad en land afgezocht naar een goedkoper alternatief maar rond de 1000 ben je voor een nieuwe wel kwijt
Fendttrisixfan
@T930 ik geraak er in ieder geval stukkie goedkoper aan, zijn geen originele maar wel gelijkaardig en holset
T930
@Fendttrisixfan oke dat had ik toen wel willen weten dan haha ,maar dat zal waarschijnlijk ook per model verschillen.
Ik had het namelijk ook nog op een topic hier gevraagd maar een goedkopere was er voor die van mij niet te vinden dus uiteindelijk maar voor de orginele borgwarner gegaan
+1
1046
En bij grotere turbo hoort ook grotere pomp. Brengt nog meer kosten met zich mee .
@1046 dat is waar
+7
mf 6150
Manmanman heb je er weer 1.... Laat papa's trekker nou maar gewoon met rust en gebruik je verstand
blauwe tractor
@mf 6150
Daar zit het hem nu, als ze dat hadden kwamen er niet van die onnozele vragen.
+1
Jef1965
Een goede turbo fluit niet........
mf 6150
@Jef1965
Zonder demper bij gas loslaten wel toch?
+1
unipower
@Jef1965 Dan kom maar een keertje bij mij luisteren 😂
SJB533
@Jef1965
Ik begrijp hieruit, dat, in jouw optiek, motoren ongeblazen horen te zijn...
+1
MaxxuM4ever
@SJB533 dat altijd, de 5130 geeft toch ook het mooiste geluid van alle maxxum’s.
+1
remco rooks
@MaxxuM4ever die 5130s lopen zo lekker rauw 😁
+1
MaxxuM4ever
@remco rooks zeker, wij hebben een 5120 en een 5150. Zeker die 5150 geeft niet snel op maar voor de sound zou er eigenlijk eens een 5130 bij moeten. Ze beginnen alleen wat gedateerd te worden waardoor de kans op storing toe neemt. Onze beide maxxums hebben ook geregeld wel eens een bezoekje aan de dokter nodig.
remco rooks
@MaxxuM4ever taaie rakkers dat zijn het 💪🏻 moet zeggen dat we op het werk nog vrijweinig problemen hebben met de maxxums op de lastcompensator na bij een enkeling. hebben er ook een stuk of wat lopen met een urenstand meer als 10000, maar toch ze worden toch wel oud nu
MaxxuM4ever
@remco rooks onze 5120 heeft nu een storing in de powershift. Als je schakelt gooit hij hem af en toe neutraal. Dat is wel vervelend. Ik denk elektrisch of hydraulisch probleem.
Paar jaar geleden slipte van die trekker de koppeling van 3 naar 4 powershift, oen moest de hele bak open en was het een dure reparatie.
Maar ze zijn beide afgeschreven dus die kosten vallen al weg.
remco rooks
@MaxxuM4ever dat met vrij gooien deed die van ons ook andere drukzender aan gezet en opgelost was hier altijd bij opschakelen van powershift 3 naar 4, is altijd wel schrikken als je niets vermoedend rijd en de trekker in eens in de vrij staat en de motor nog vol toeren draait🙈. Ja heb verschijnen bakken losgehad al van de maxxum mxen maar omdat het klanten werk was worden altijd alle afdichtingen en frictie platen vervangen maar weet niet wat zon reparatie zo kost bij mij op werk. Als de lager niet kapot zijn en de assen en zo niet beschadigd valt de kosten kwa onderdelen dacht ik altijd wel mee... maar ja 40 werk uren heb je zo met loshalen en weer in elkaar zetten
+1
MaxxuM4ever
@remco rooks ik dacht dat er toen ook lagers stuk waren, iets van 6000,- dacht ik onderdelen en uren. Hij draait de laatste jaren veel voor de beregening, voor het uiterlijk niet zo best maar mooi aftakas werk.
remco rooks
@MaxxuM4ever ja als er lagers kapot zijn word het gekker.... ja dat is mooi rustig zo voor de pomp.
Grotere turbo fluit ie juist minder
stephan-inter
@Jaring visser1991 nee blaast hij veel meer af
+1
@stephan-inter maar dan kakt die motor onderin toeren toch compleet in? te lage flow voor de schoep om de inlaat schoep zijn werk goed te laten doen, teminsten dat is ons bijgebracht op 'school'
stephan-inter
@Jaring visser1991 bij een te grote ja.
Heb op mijn 1455 een holset hx 35 en dat gaat super
+1
draaipiet
Ik ga me helemaal niet met deze discussie bemoeien, zeker niet wat betreft de technische en financiële gevolgen, maar ze hebben mij altijd geleerd als je een turbo erg hoort fluiten is hij dus te klein voor desbetreffende motor
+1
dennisbouter
@draaipiet alleen bij een inter is het toch de uitlaat die fluit, is het niet zo hoe groter de turbo hoe meer lucht in de motor hoe meer lucht door de uitlaat?
arnoud
@draaipiet onzin, ligt maar net aan de samen stelling turbo en spruitstuk
+4
deJong
Las gewoon een scheidsrechters fluitje in je uitlaat😛

En een slag aan de pomp, dan rije maar👌
blauwe tractor
@deJong @SJB533 !!!!!!!!!!!!!!
+2
deJong
@blauwe tractor ah, doe ik iets verkeerd😅
stephan-inter
Dit is mijn 1455.
Grotere turbo en grotere pomp en openpijp.
Rij al 3 jaar zo zonder olie verbruik of andere problemen
stephan-inter
@stephan-inter link werkt niet zo te zien.
Als je case international 1455 sound Stephan ulkeman in typt op YouTube vind je hem
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL en hebben de trefwoorden turbo en pk geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!