Bouwjaar international 1046

Wat is het bouwjaar van mijn IH 1046?
D030802F 0022217
Gezien de F in het nummer is het een franse maar er zit wel een C2000 op, dit is toch niet origineel gemaakt?

Deel dit topic

644xl

Reacties

644xl
Graag reactie
Henk 1120
@1046 Kan hier vast wat mee...
Koiter
@Henk 1120 franse nummers kunnen wij helaas niks mee tot zover ik weet
1046
@Henk 1120 nope. Helaas nie, frans is weinig van bekend
1046
@644xl C2000 zal wel niet , is waarschijnlijk een tim cabine. Lijkt op C2000
Plaats anders een foto
+1
644xl
Oke jammer, foto komt er aan
+2
644xl
Dit is m

(klik om te vergroten)

1046
@644xl is een tim cabine. De typische franse. Lijkt wel op C2000. Maar is et nie😉
644xl
@1046 ah vandaar. Vond het al gek.
Dus met opgeven bij RDW maar gewoon wat opgeven qua bouwjaar
Koiter
@644xl ergens jaren 70, 71 tot 77 gemaakt, vanaf 76 met comfort 2000 geleverd als optie
644xl
1046
@644xl kunt nog bovenop de radiateur kijke , als et de originele is staat er een bj bovenop
Dat kan je ook wel aanhouden dan
+1
644xl
R Velding
@644xl waar kun je het verschil aan zien tussen een tim cabine, en c2000 en een cockpit cabine, lijken alle 3 op elkaar
+1
1046
@R Velding cockpitt zit op duitse 55 serie
Tim heeft andere spatborden en voorpui ten opzichte van C2000. Spiegels zijn ook anders
+1
SJB533
@1046
En ze hebben deze Timmerman ook wel iets meer laten lijken op een Fritzmeier
1046
@SJB533 ook dat nog ja
644xl
Ben m aan het opknappen. Loopt op 5 cil, remmen slecht, alle oliën verversen enz. Heb er nog niet zo heel veel verstand van dus zullen nog wel meer vragen komen
1046
@644xl slechte remmen . Das veel werk dan moeten de assen er af
1046
@644xl zit tegen de achterbrug aan, de remmerij

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

1046
En als de boel toch open is, gelijk de keerringen vervangen
644xl
@1046 kijk daar heb ik wat aan. Kost een hoop tijd ja maar leer er een hoop van en vind het nog leuk ook.
1046
@644xl is een klus , zitten ook vulbusjes dus goed opletten hoe et uit elkaar gaat, as bestaat uit 2 delen , maar je moet em bij de achterbrug los maken, dan kan de as intact blijven, weegt best zwaar
+1
644xl
@1046 oké bedankt, zal het onthouden
+1
Corne S
@644xl

Remvoeringen moet je ff bekijken in m'n profiel qua foto's. Viel niet helemaal tegen opnieuw te bekleden.
Sanderford
@Corne S heb ik bij m’n 12 ook laten doen, remmen opnieuw bekleden. Was goed te doen qua prijs, de remcilindertjes waren duurder 😅
Corne S
@Sanderford

Dan nog te zwijgen over het remverdeelblokje.
Sanderford
@Corne S die heb ik gelukkig nog niet gehad 😅
644xl
@1046 Handrem doet het wel goed dus mischien ligt het wel aan de remcilinders
stephan-inter
@644xl handrem is een apart iets
Henk 1120
Soms kan je jaartal nrs. vinden in de achter velgplaten, tussen de bevestigingsbouten...
Peterrr
Hier staan eventueel ook nog wat jaartallen:
www.lestracteursrouges.com/fichier_tracteurs/tracteurs_francais/1046.htm
SJB533
@Peterrr
Heel algemeen ja
644xl
Wil ook graag weten welke cilinder het niet goed doet. Heb een compressie meter maar dan moet de motor warm zijn. Dat durf ik niet goed aan omdat ie dan in iedergeval een kwartier moet lopen. Wat zijn andere manieren om er achter te komen welke cilinder niet loopt?
Koiter
@644xl motor laten lopen, en steeds een verstuiverleiding losdraaien. Begint hij te haperen nadien, dan doet die mee en is die goed. Dan dichtdraaien en dan de volgende proberen. Vind je eentje waar hij niet op reageert, dan heb je hem te pakken
644xl
@Koiter ga ik proberen, bedankt!
644xl
@Koiter geprobeerd, viel tegen. Bij een aantal was het heel slecht tot niet te horen. Bij sommige hoorde je het heel duidelijk.
stephan-inter
@644xl compressie kan je ook prima meten met koude motor.
644xl
@stephan-inter oké doe ik dat
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 en hebben de trefwoorden bouwjaar en 1046 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!