Illustratie van:

International 644 - Wil niet starten als ie warm is

Hallo iedereen ,
Ik heb een probleem met me 644 hij heeft al een paar keer gahad dat hij slecht starte als hij koud was duurde lang , nu daarstraks na het maaien hing ik de schudder erachter en zette hem stil 5 minuten daarna wou ik hem starte en wilt hem niet starten toen was ie warm hij gooit wel goed rond maar lijkt dat hij juist niet aan wil gaan lijkt alsof ie twijfelt ik heb hem gestart met startpiloot en dan loopt hij gwn goed mooi
Wat kan het zijn
Graag antwoord want moet morgen weer schudden mvg

Deel dit topic

Reacties

roscho
Het lijkt of de trekker eerst geen brandstof krijgt. Zit er misschien ergens een klein lekje in leidingen of opvoerpompje waardoor de brandstof terugloopt? Spuit je startpilot in, dan doe je dat rechtstreeks in de luchtinlaat. Een eenmaal aan de gang, pompt de opvoerpomp misschien net weer voldoende om de motor door te laten lopen.
Is er een handpompje? Probeer dan eens de brandstof eerst handmatig op te pompen.
brauheist
@roscho bedoelt hij start piloot inspuiten of een booster op de accu? Wij zeggen hier start piloot als die op de accu gaat
dylan-vd644
@brauheist nee zon busje startpiloot heb ik het over
dylan-vd644
@roscho een handpompje is er niet bij deze inter
brauheist
Als die daarna afkoelt start die wel?
Als die met start piloot wel start kan het aan de accu liggen
roscho
Quote Reactie van @brauheist:
kan het aan de accu liggen

Ik lees "gooit goed rond". Als dat zo is, is de accu in orde. Of hij zou nog sneller rond moeten gaan. Even startkabels eraan en je weet het. Zou de motor te langzaam rondgaan, kan het ook nog aan een vervuilde startmotor liggen.
dylan-vd644
@roscho nee hij gaat goed rond maar zou het ook niet kunnen zijn dat de startamperes kapot zijn van de accu dan gaan ze wel rond maar gaan ze niet aan
roscho
Quote Reactie van @dylan-vd644:
zou het ook niet kunnen zijn dat de startamperes kapot zijn van de accu

Een diesel heeft om te lopen eigenlijk geen stroom nodig, hij heeft geen bougies. Eerste voorwaarde is dat de motor snel genoeg rond gaat. Verder is geen stroom nodig bij een trekker zonder computergebeuren. Voor zover ik weet, heeft deze trekker ook geen elektrisch afsluitende brandstofpomp (die zet je uit via het contact), maar gewoon een stopknop die je moet uittrekken.
O ja: kijk nog even of die stophendel aan de brandstofpomp niet blijft hangen, dan krijgt hij ook geen brandstof.
dylan-vd644
@brauheist dat moet ik nog proberen zo hij is nog warm
brauheist
@dylan-vd644 rookt die iets met de startpoging? Zoja welke kleur
dylan-vd644
@brauheist heb hem laten afkoelen en hij starte weer nu duurde het wel wat langer kijken of ie morgen middag aan de praat wil
stephan-inter
@dylan-vd644
Laat je brandstofpomp maar na kijken. Gok dat die op zijn eind aan het raken is
dylan-vd644
@stephan-inter ik hoop van niet
stephan-inter
@dylan-vd644 valt mee wat zo'n ding 2e hands kost hoor.
Corne S
@stephan-inter

Volgens mij staan de 644s er om bekend qua slecht starten qua pomp.

Er is ook iemand die adverteert met nieuwe pompen op marktplaats (ander type). Geen idee wat die qua prijs doen
stephan-inter
@Corne S hier al ruim 20 jaar een 644 op de dam. Met een goede accu start hij altijd.
Wordt laatste jaren wel minder door verminderen startopbrengst.
Nog even en die pomp mag ook gewisseld worden.
Corne S
@stephan-inter

Voor een tweedehandse, die misschien ook hetzelfde doet?
stephan-inter
@Corne S nee 2e hands met test rapport.
Zo koop ik ze altijd.
Voor mijn 1046 was ik vorig jaar 350 euro kwijt met garantie.
+1
stephan-inter
In gok dat je brandstofpomp het aan het begeven is.
Is een bekende kwaal op leeftijd dat ze te weinig startopbrengst hebben/krijgen
BigJay
Heb hetzelfde probleem bij mijn 523.
De verstuivers getest en blijkt er 1 dicht te zitten.
Nu de nieuwe verstuiver erin zetten en verwacht dat het dan over is.

Heb als volgt gewerkt:
Eerst diesel toevoer gecontroleerd; doorstroming leidingen en diesel filter.
Toen luchtfilter.
Vervolgens de verstuivers
Deze dingen kan je allemaal makkelijk zelf controleren zonder speciaal gereedschap.
Paar steeksleutels en doppendoos is voldoende

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 en hebben de trefwoorden olie , schudder , schudden , motor , maaien , mvg , warm , starten , startprobleem en koud geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0