Welke oldtimer tractor kopen

Keuzes maken, welke oldtimer tractor kopen voor ritjes.
Ik kom er niet uit.

Deel dit topic

Reacties

jammermaarhelaas
Als je een paar voorbeelden hebt van oldtimers die je mooi vind, dan kunnen we je vast wel iets over de ene of andere vertellen.

Bijvoorbeeld welk bouwjaar zoek je? Iets uit de jaren 50, 60, 70, 80? Dat maakt al veel uit qua trekker. Hoe verder terug in de tijd, hoe meer merken je had.
+1
Arnold.B
@jammermaarhelaas
Ik zoek iets uit de jaren '50, '60
+1
Arnold.B
Lees al een tijd mee op het forum en heb me net aangemeld als lid.
Mijn naam is Arnold, 65 jaar jong en woonachtig in Twente.
Ik kijk al een tijd op diverse sites naar oldtimer tractoren met als reden er zelf een aan te schaffen voor toerritten. Heb er nu 2 op het oog, een Cormick/Farmall D217 en een Same Puledro. Staat van beide is goed, beide snellopers maar natuurlijk nogal verschil in pk's.
Gewoon om eens jullie mening te horen, waar zou jullie voorkeur naar uit gaan.
Groet Arnold
a3vandiejen
@Arnold.B welkom op tractorfan, van de Puledro kan Wim @wim-same je alles vertellen.
+1
Arnold.B
@a3vandiejen
Heb Wim-same foto's van de Puledro gestuurd voor eerste indruk, hoop nog op een reactie
a3vandiejen
@Arnold.B Wim zal zeker reageren hoor. Je kan hem ook even een PB sturen.
+1
Arnold.B
@a3vandiejen
Daar twijfel ik ook niet aan.
wim-same
@Arnold.B Ik heb geen foto's ontvangen.
+1
Arnold.B
@wim-same
Arnold B, kan je foto's sturen naar mijn mail of app. wim-same@outook.com of 06-....
Het moet waarschijnlijk outlook zijn, komen eraan
+1
wim-same
@Arnold.B Van een Same Puledro heb ik bijna alle gebruikte onderdelen wel liggen. ik heb er een paar in de sloop.
+2
JD3010
@wim-same Dan kun je er dus nog wel 1 in elkaar zetten. 👋👋
+4
16045HSX
Dit is puur een geval van welke vindt je het mooist. Beide zijn namelijk prima trekkers. Ga erheen, maak een ritje en laat je gevoel werken. Neem eventueel een techneut mee.
+1
stephan-inter
De oude cormick's zijn alles nog voor te vinden qua onderdelen. Hoe het hij same zit weet ik niet.
+3
JD3010
Koop een Lanz gloeikop.
+2
Kramer U800
@JD3010 Een Lanz Bulldog gloeikop zou ik niet adviseren als je amper verstand van tractoren hebt en toerritten wilt gaan rijden 😅

Eerder een Fendtje of Deutzje, die schakelen lekker makkelijk en rijden gewoon goed. Of een kleine Zetor, loopt ook altijd.
+2
JD3010
@Kramer U800 ik weet niet of hij geen verstand van trekkers heeft.
Met toertochten moet je ook geen haast hebben en met een snelle set tandwielen erin kun je iedereen bijhouden.👋
+2
MarcelFendt
@JD3010 het beste advies wat je kan geven! alleen voor een toerrit ondanks snelgangen zeker niet aan te raden! wat een gedoe is dat.. telkens tussen 1-2-3 schakelen omdat ze bijna stilstaan of volgas rijden..

@Kramer U800 inderdaad voor het gemak tijdens een ritje pak ik toch eerder de dieselross
JD3010
Quote Reactie van @MarcelFendt:
wat een gedoe is dat.. telkens tussen 1-2-3 schakelen omdat ze bijna stilstaan of volgas rijden..

Joh, dat schakelen maakt het juist leuk anders heb je ook weinig te doen onderweg. 😄
Arnold.B
@JD3010
Vind ze prachtig maar geen gloeikop portemonnee en voor mij te omslachtig om op te starten
JD3010
Quote Reactie van @Arnold.B:
maar geen gloeikop portemonnee e

Die van mij was niet zo duur hoor. 🤗
roscho
Het hangt ervan af wat je zelf wilt: wil je echt een trekker met antiekwaarde of wil je gewoon lekker toeren.
In het eerste geval moet je veel geld reserveren en tref je waarschijnlijk een gloeikop Lanz, Ursus, Pampa of Vierzon (laatste merken soms imitatie van Lanz), waar je eerst een uur met de brander onder moet voor hij wil starten.
In het tweede geval kun je het best iets kopen waar er veel van zijn. Die zijn niet zo duur en er zijn (sloop-)onderdelen voor.
Verder kun je kiezen tussen water- en luchtgekoeld. Bij een watergekoelde kan meer kapot gaan, zeker als er geen koelvloeistof is gebruikt maar water. Kans op bevriezen, de waterpomp kan stuk enz. Bij een luchtgekoelde moet je alleen de luchttunnel schoon houden en zorgen dat het ventilatorlager blijft draaien. Verder is demonteren van een luchtgekoelde vaak makkelijker en je kunt meestal de cilinderkoppen apart verwijderen. De Puledro die je noemt, is een luchtgekoelde, verder zou je een oudere Deutz of een Eicher kunnen kiezen. De D217 is watergekoeld. Ook best een degelijke trekker, maar even een extra zorg: koelvloeistof.
Helemaal mooi (maar watergekoeld) vind ik zelf zo'n snellopende circus-Hanomag (zie ipernity.com/doc/288839/…).
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @roscho:
wil je echt een trekker met antiekwaarde of wil je gewoon lekker toeren.In het eerste geval moet je veel geld reservere en tref je waarschijnlijk een gloeikop Lanz, Ursus, Pampa of Vierzon (laatste merken soms imitatie van Lanz)

Heb ooit bedragen horen noemen voor dat soort trekkers waar je een stuk of 10 (afhankelijk van de staat waarin ze verkeren) trekkers voor koopt zoals @Arnold.B noemde.
Het is zoals je zei maar net wat je zoekt/wilt.
Arnold.B
@roscho
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een luchtgekoelde (Puledro) om redenen die jij aangeet
Schluterfan
En als je beetje wil "cruisen" is iets dat richting de 30km/u (of zelfs meer) loopt ook wel interessant, al is het om tijdens oldtimerritten met een gereduceerd toerental te kunnen rijden. Een oldtimer die 20 loopt is wel gebruikelijk, maar of je er vrolijker van word als je er veel mee rond gaat rijden is een andere zaak. Ombouwen (zoals ik heb gedaan) kan natuurlijk in sommige gevallen ook nog.
Arnold.B
@Schluterfan
Volgens de verkopers zijn de D217 (30kmh.) en Puledro (40kmh.) beide snellopers, kan hier echter bij de specificaties op het internet niks over vinden. Het is ook niet dat ik ermee wil "rondscheuren" maar is toch wel iets wat ik meeneem bij de overweging.
1046
@Arnold.B 217 loopt op papier maar 18 km in t uur
Pauls
@1046 ja volgens mij ook, als die 30 haalt hebben ze mss iets in de bak verandert ?
+1
1046
@Pauls dat zou kunnen . Maar 30 rijden met zo'n trekkertje, zou je dat wel willen🤔
Pauls
@1046 nope, alhoewel vroeger (50 & 60 jaren) er modelletjes van ferguson en fendt ( en mss nog andere) aardig in de 30 liepen soms net geen 40, en dan beetje speling op stuurkogels, was het soms lastig om recht te blijven.de modellen van IHC liepen toen aardig traag, soms was 23 max, maar er zouden wel snellopers kunnen geweest zijn, mijn nonkel zijn 324 liep met moeite 20, en met de fergu 35x (liep zo'n 30) stak ik m 2 keer voorbij.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Arnold.B:
specificaties op het internet

Bijvoorbeeld op deze sites:

Hier over de D217, je kunt rechtsboven in het zoekveld merk en type invullen. Of gewoon googelen, dan geef je het merk, het type en daarachter het woord "wikibooks" in (zonder aanhalingstekens).

de.wikibooks.org/wiki/Traktorenlexikon:_IHC_D_217/

Zitten (uiteraard) fouten in, maar je hebt in elk geval alvast heel wat gegevens.

Of hier, is een Finse site, de uitvoering is daar soms anders als wat je hier in NL vindt. Bijvoorbeeld olieopbrengst (zit er standaard al een tweede pomp bij op?) bandenmaat, hefvermogen (hulpcilinders standaard?).

konedata.net/

Of hier, is een amerikaanse site, kun je ook gegevens vinden via google, dan geef je merk, type en daarachter het woord "data" in (zonder aanhalingstekens). Werkt volgens mij alleen bij types die in de Nebraska test gehad hebben.

tractordata.com/

Over de Same: tractordata.com/farm-tractors/003/…
roscho
@Arnold.B Volgens www.tractordata.com loopt de Puledro 23,6 km/h. Dus lang geen 40!
wim-same
@roscho Een same Puledro rijd wel lekker door, maar bij lange na geen 40 hoor. Dat zou niet goed zijn ook met twee wiel beremming.
wim-same
@Arnold.B Nee, een Puledro rijd gelukkig geen 40 km per uur. dat is verkoop praat, of de motor is zwaar opgevoerd. Man moet je hem niet willen.
+1
MarcelFendt
Als oldtimer gek zou ik je het liefst een gloeikop aanraden net als @JD3010 alleen is dat met onderhoud / rijden / repareren en kosten wel een puntje, al is een voldiesel ( d1616 bijvoorbeeld ) wel een mooie optie als het in het budget past, rijd makelijk,onderdelen genoeg en snelgang is er ook voor te krijgen

van de 2 voorgestelde tractoren ben ik niet z'n fan, waarschijnlijk wil je hem ooit verkopen en van de cormick rijden er veel rond, de same is maar een kleine groep liefhebbers, ik zou eerder kijken voor een hanomag r16 / fendt dieselross of deutz f1l514 allemaal betrouwbaar / makelijk te rijden en in de handel ook nog goed!
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @MarcelFendt:
Als oldtimer gek zou ik je het liefst een gloeikop aanraden

Wat maakt dit een aanrader?
Even uit de schuur pakken voor een of ander gaat al niet?
+1
MarcelFendt
@jammermaarhelaas zoals je leest zeg ik het liefst uit mijn eigen mening…. En voor zo alleen een ritje is zoiets prima te doen in grote groepen is het minder ( van gloeien tot weg rijden binnen 8min.. )

Daarbij geef ik gelijk wat tegen dingen voor als een gloeikop “te” is en bijv. al een voldiesel een mooie optie is! @roscho en als je deze neemt met hef kun je er ook kleine werkzaamheden mee doen rondom het huis.. en je heb maximaal toer plezier!

Maar net als ik ook al zei, een hanomag of deutz is ook een prima iets, al blijft een 1 cilinder toch het echte oldtimer gevoel geven👌🏻
roscho
Quote Reactie van @MarcelFendt:
waarschijnlijk wil je hem ooit verkopen

Ach, ze zijn nu niet zo duur en als ze over een paar jaar nog lopen, brengen ze misschien hetzelfde weer op. Naar zulke trekkertjes is nog vraag en dat blijft ook wel.
Inderdaad zou @Arnold.B voor zo'n oude gloeikop kunnen kiezen, maar hij geeft aan dat hij de trekker wil "voor ritjes". Zo'n gloeikop heeft meer antiekwaarde, maar om op een zondagmiddag te starten en een paar uurtjes mee te rijden zou ik er toch een kiezen van het genre IHC, Hanomag, Güldner, Ford, Same, Eicher, ..... Met zo'n trekker kun je ook nog lichte werkzaamheden verrichten.
+1
Arnold.B
@MarcelFendt
Het gaat mij niet om de handel, wil gewoon op een niet al te dure oldtimer beetje rondtokkelen, of ik bij eventuele verkoop er een paar honderd op verdien of moet laten vallen hmmm.
Maar de type's die jij benoemd vind ik ook heel mooi, vooral de Hanomag's
Pauls
@Arnold.B deze hanomag is aangepast met luchtremmen wat noodzakelijk is natuurlijk, ook de voorasvering is volgens mij geen standaard meer. Maar als je deze zou hebben geraak je vast over heel het land (of zelfs europa) op de meetings... 😉
+2
Klein Rot
@Arnold.B
Ga met beide trekkers een eindje rijden en ga er mee op en neer schakelen en afremmen en sturen linksaf rechtsaf uitwijken in de berm enz. Kies dan de trekker die je het best vindt aanvoelen/presteren.
+1
contitour
Ik wil de Ferguson Tef ook nog even als optie noemen. Loopt zo'n 22/23 kilometer per uur, zijn in de aanschaf voordelig, is goed zelf aan te sleutelen en je kan hem bij wijze van spreken nog in onderdelen te bestellen voor niet teveel geld. In de aanschaf zijn ze ook niet duur. Nadeel is de ongeregelde hef en de niet doordraaiende aftakas. Ik heb er iig veel lol van.

(klik om te vergroten)

Ik laat er vaak mijn honden en mijn dochter mee uit
Arnold.B
@contitour
Wil iemand (kleindochter) op zitplek spatbord mee kunnen nemen
+1
Arnold.B
@jammermaarhelaas
Ik zoek iets uit de jaren '50, '60
Pauls
@Arnold.B Zoek je dan eentje te starten met batterij, of draaihengel ? of mss een gloeikop (zoals reeds aangehaald). En wil je hem transporteren naar andere meetings of altijd er naar toe rijden. Gewicht speelt dan mss ook een rol, om op een aanhanger te kunnen/mogen zetten ? Heb je technische kennis om bij problemen zelf zoveel mogelijk op te lossen, of moet je iemand steeds raadplegen voor en raad en vooral voor daad. Sommige merken hebben nog vele onderdelen van die oudere reeksen, dat ze bijna als nieuw nog worden verkocht in de 'verre' landen, soms zitten er wel kleine verschillen in. Zomaar enkele vraagjes die dan in mij opkomen.
Arnold.B
@Pauls
Vooralsnog eerst rijden naar evenementen en met elektrische start, ben redelijk technisch maar zou geen blok/versnellingsbak kunnen reviseren
+4
Arnold.B
Heb net bod uitgebracht op de Same Pruledo, afwachten nu.
+1
Pauls
@Arnold.B succes, hoop dat het lukt en je de nieuwe eigenaar kan worden zodat die oldtimer met veel liefde behandeld wordt.
jammermaarhelaas
@Arnold.B

Is er ook een kenteken bij?
Moet je hem er nog bij aanvragen dan denk dat je tussen de € 350 en € 500 kwijt bent voordat je de kentekenpas en de nummerplaat hebt (transporteren naar keuringsstation, keuring zelf, enz.).
+1
Arnold.B
@jammermaarhelaas
Zit nl kenteken bij
a3vandiejen
@Arnold.B Gaaf, leuk..
jammermaarhelaas
Volgens tractordata.com/farm-tractors/003/… loopt de same iets van 24 km/h (zal afhangen van de bandenmaat en max toerental).

Geloof niet zomaar iedereen die beweert dat een trekker zo of zo hard loopt.
+4
Arnold.B
@jammermaarhelaas
Klopt ga het ervaren, bod is geaccepteerd ga hem van de week ophalen, heb er goed gevoel bij.
+1
Pauls
@Arnold.B proficiat met uw aankoop !! nu kan het genieten beginnen 😉
+2
wim-same
@Arnold.B gefeliciteerd met je aankoop. Veel succes met je Same Puledro.
a3vandiejen
@Arnold.B Gefeliciteerd, super leuk een Same Puledro.
+2
Arnold.B
@jammermaarhelaas
Klopt ga het ervaren, bod is geaccepteerd ga hem van de week ophalen, heb er goed gevoel bij.
Dit is hem.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
jammermaarhelaas
@Arnold.B

Veel plezier ermee!
+2
R Bouwmeesters
@Arnold.B
Op de kleuren en koplampen na lijkt het een orgineel en compleet trekkertje, daar is wel iets moois van te maken.👍
+2
wim-same
@Arnold.B koplampen zijn van een Fiat, en niet van een Same Puledro.
Bert353
@Arnold.B Mooie trekker, ga je nog iets doen aan die loshangende kabvels bij de starter? en de laatste filmpjes hier doen het nietmeer???
+1
Arnold.B
@Bert353 Kabels startmotor zijn inderdaad aan de lange kant, niet fraai zo en ga ik inkorten of opbinden.
De 2de video krijg ik inderdaad niet aan het draaien.
+1
Bert353
@Arnold.B lekker rijden straks!
Pauls
Mooie trekker, enig puntje van kritiek, moet hij langs een keuring ? in belgie zeker probleem met de gelaste stuurstang op de laatste foto denk ik, kan gezichtsbedrog zijn. Voor het overige ziet het er goed uit. En vooral je kleindochter kan nog kiezen waar ze wil zitten, voorzie zeker iets van gordeltje, en eventueel aanpasbaar voetensteuntje (dat je kan laten meegroeien). 😉
wim-same
@Pauls waar zie jij dan een las in de stuurstang ?
Pauls
@wim-same vlak voor voetbordes, net voorbij eerste kogelgewricht vanaf stuurhuis, zit een sprongetje in de stang, kan mss af fabriek zijn om makkelijk te verstellen ?
wim-same
@Pauls Dit is origineel bij Same Dat is één gietstuk
+1
Pauls
@wim-same bedankt wim, weer wat bij geleerd 😉
+2
Arnold.B
@Pauls hoeft net gekeurd te worden, verzekeren en rijden.
Die stuurstang eens beter bekeken (ingezoomd) gelast zie ik niet, lijkt wel ergens los/uit te zijn, ga het zien zal altijd wel iets aan moeten gebeuren.
Oei ik ben al 8 hoor, hoef geen voetstepjes meer. Maar ze is me dierbaar dus dat gaat helemaal goed komen.
+1
JD3010
@Arnold.B veel plezier ermee, die ziet er wel leuk uit. 👋
+3
Arnold.B
@JD3010
Eerst een ritjes maken zal vast wel iets tegenkomen, gaat in ieder geval in originele kleuren gekwast worden, vind ik stuk mooier.
Arnold.B
@Arnold.B Wie heeft er documentatie/info van de Same Pruledo en zo ja, wat.
a3vandiejen
@Arnold.B Gelukkig, de originele kleur maakt het af.😃
+1
wim-same
@Arnold.B de kleuren zijn Grijs voor het blok, RAL 7009, en oranje voor het plaatwerk RAL 2002
+2
roscho
@wim-same Zie bijgaande foto ( van Flickr) voor de kleuren.

(klik om te vergroten)

De kleuren.
+1
wim-same
@roscho klopt, dit zijn de juiste kleuren.
Arnold.B
@Arnold.B Wie heeft er documentatie/info van de Same Pruledo en zo ja, wat.
+1
R Bouwmeesters
@Arnold.B
Voor documentatie kun je bij @joop-same terecht.
+1
Arnold.B
@R Bouwmeesters zodra ik hem op naam/autoambulance heb staan hoor je van mij.
+1
Arnold.B
@Arnold.B Joop-same natuurlijk
+1
wim-same
@Arnold.B als het goed is heb je nu het instructie boekje van de Same Puledro per mail binnen gekregen.
+1
Arnold.B
@wim-same Top, bedankt
+1
roscho
@Arnold.B Leuk trekkertje, ziet er gaaf uit (op het groen na dan😉) ). Gefeliciteerd met je aankoop.
+3
Arnold.B
Al een tijdje geleden, wist niet hoe je hier een video moest plaatsen maar volgens mij lukt het nu.
Puledro ophalen.

+1
roscho
@Arnold.B In een verwijderde reactie gaf ik aan dat het niet lukt met Facebook-video's, maar nu zie ik dat het toch lukt. Ik was te snel met reageren.
+1
Arnold.B
@roscho Hmm. tweede video via link facebook krijg ik nu niet voor elkaar.
roscho
@Arnold.B Tip: eerst op Youtube zetten en dan de link hier posten.
+1
cyrus-van-gelder
@Arnold.B Dit ziet er goed uit Arnold. Mooi trekkertje man!!!
  • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
+2
Arnold.B
Eerste rondje op een trekker, Oei..
Staan nu bij mijn zoon op de zaak, vd week gaat hij bij mij in de garage en komt uiteindelijk op verrijdbare bokken te staan.

Arnold.B
+1
Arnold.B
roscho
Filmpje toch nog gelukt.👍
Leuk trekkertje en zo te horen loopt het motortje ook goed. Ook geen rook te zien. Hij lijkt dus technisch aardig in orde.
Veel plezier ermee.
a3vandiejen
Leuk hoor, veel plezier met de Puledro.
+1
Arnold.B
Even een update hoe het er nu voorstaat met de Puledro en waar ik zoal tegenaan loop.

(klik om te vergroten)

Staat nu bij mij in de garage, is niet erg ruim maar lukt wel.

(klik om te vergroten)

Motorkap en front eraf gehaald tot nu toe tevreden

(klik om te vergroten)

Zit er over te denken om uitlaat omhoog te laten lopen vind ik stuk mooier dan onderlangs.
Arnold.B
Nog een paar.

(klik om te vergroten)

Tank, ventilator, dynamo en startmotor eraf. Tank lekt iets, misschien van binnen coaten?

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Verf brandstofpomp grotendeels verwijderd gaat mooi opgepoets worden
@Arnold.B hoe heb je dat zo gedaan? Wil het zelf ook nog eens proberen namelijk
+1
Arnold.B
@International2005 Ik ga ervan uit dat je het verfvrij maken van de brandstofpomp bedoelt, gewoon op krukje erbij en voorzichtig afkrabben kost een paar minuten..... maar daar heb ik genoeg van en vindt het leuk werk.
@Arnold.B ja dat bedoelde ik, bedankt, ga het ook maar eens doen dan
+1
Arnold.B
Nog een paar fotos

(klik om te vergroten)

De voorbouw zit zo aan het blok gemonteerd met flinke stukken hoekijzer

(klik om te vergroten)

Kwam in een bijgeleverd boek deze tekening tegen, hier is iets niet oke.

(klik om te vergroten)

Arnold.B
Fotos

(klik om te vergroten)

Puledro op bokken gezet

(klik om te vergroten)

Om de hele voorbouw er maar eens af te halen

(klik om te vergroten)

Tja had al een vermoeden, bouten afgebroken
roscho
Quote Reactie van @Arnold.B:
bouten afgebroken

Misschien het gevolg van steigeren en te hard neerkomen. Is misschien gebruikt om struiken of bomen uit de tuin te trekken. Dit probleempje is gemakkelijk en goedkoop te verhelpen. Als je verder niets ontdekt, is het een prima trekkertje.
Arnold.B
Foto

(klik om te vergroten)

Heel rustig de boel uitgeboord

(klik om te vergroten)

Beide stukken kwamen uiteindelijk los en draaiden naar binnen, kan het er met linkse tap niet uitkrijgen.
Even voor de Same kenners, als ik het verder het carter indraai komt het dan in een afgestolen ruimte of onder in carter?
Arnold.B
Foto

(klik om te vergroten)

Olie van de hef afgelaten

(klik om te vergroten)

Wat een smurrie, wil dit eigenlijk uitspoelen is diesel daar geschikt voor?
wim-same
@Arnold.B Ik heb zo'n hef wel eens los gemaakt, en verticaal in een kraan gehangen, en met een heet water reiniger schoon gespoten. Daarna alleen heel goed alle water eruit en laten drogen.
roscho
@Arnold.B Dat gaat goed met diesel en een kwastje.
Arnold.B
Foto

(klik om te vergroten)

Tja en dan de vraag wie heeft of heeft enig idee waar ik de originele schetsplaten kan bemachtigen voor het monteren van de voorbouw.
a3vandiejen
@Arnold.B Wim heeft een sloop Puledro, misschien kan je daar wat mee. @wim-same
+1
wim-same
@a3vandiejen klopt Adrie, ik heb wel onderdelen.
+1
wim-same
@Arnold.B Ik denk dat ik deze schets platen ook wel heb.
+2
Arnold.B
@wim-same Hallo Wim,

ik zou het fijn vinden als je eens wilt kijken of je deze schetsplaten hebt, ik hoor graag van je.

Groet Arnold.
+1
wim-same
@Arnold.B Ik zal kijken, ik heb 2 puledro's staan voor sloop of loop. Een is best nog wel gaaf, maar geen kenteken.
+1
wim-same
Ik heb deze motor steunen nog aan een sloop Pulrdro zitten.

(klik om te vergroten)

Ik heb aan een sloop Puledro deze steunen nog zitten.
Arnold.B
@wim-same
Hallo Wim,
Ik neem ze graag van je over, wil je ze ook opsturen?
Groet Arnold

Verder ben ik nog zoek naar,
- originele koplampen
- koperen oliedrukleiding, die van voorkant blok naar oliedrukmeter.
- koperen brandstofleidingen, die van tank naar brandstoffilter en (retour?) van verstuivers naar
tank.
- pakkingen, kleppendeksel, carterpan en hefinrichting.
wim-same
@Arnold.B Originele complete koplampen zijn niet meer te vinden. Ik heb nog wel een grill met de koplampen er aan vast, maar de lampen ( spiegels ) zijn er niet meer. Verder kan je de heb ik de leidingen nog wel, maar wel in gebruikte toestand. Nieuw laten maken zou mijn voorkeur hebben. Voor packingen moet je nieuwe hebben. Informeer eens bij @joop-same of @aertspa
+2
aertspa
@wim-same aan glas en spiegels kan ik geraken
zal morgen een foto nemen
+1
Arnold.B
Hallo Wim,

Dat lijken ze te zijn, bij mijn Puledro is het hart/hart 70 mm.
Op de foto is te zien dat ze met "borgmoeren" bevestigd worden, bij mij moet dat met bouten maar goed dat wordt wel opgelost.

Heb jij nog meer onderdelen, heb nog een boodschappen briefje.

groet Arnold.
+3
wim-same
@Arnold.B Ik heb nog zat onderdelen. Ik heb eventueel zog een complete Puledro, maar deze heeft geen kenteken, dus voor onderdelen.
+2
@wim-same zou het dan toch waar zijn wat ze hier in Nederland zeggen
  • 🤔🤔🤔🤔🤔
    Quote:
    wie bewaard die heeft wat

+3
wim-same
@cyrus-van-gelder daarom bewaar ik zo graag. ha ha
+1
@wim-same Je grijpt dan in ieder geval niet mis.
  • 👍👍👍👍👍[quote]anders krijg je zo,n situatie dat je naar de winkel moet. En die is dan net gesloten natuurlijk. Of je moet het bestellen, zit er weer levertijd op he.
    Ik denk dat we dat soort dingetjes wel kennen.
    Dan liever zelf wat op voorraad.
    • 😉😉😉😉😉😉

Arnold.B
Hallo Wim,
Ik neem ze graag van je over, wil je ze ook opsturen?
Groet Arnold

Verder ben ik nog zoek naar,
- originele koplampen
- koperen oliedrukleiding, die van voorkant blok naar oliedrukmeter.
- koperen brandstofleidingen, die van tank naar brandstoffilter en (retour?) van verstuivers naar
tank.
- pakkingen, kleppendeksel, carterpan en hefinrichting.
+1
wim-same
De schets platen kan ik opsturen. stuur maar even een P.B. met je gegevens .

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden oldtimer , tractor en kopen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!