Illustratie van:
16

Deutz D5207 - Wilt niet ontkoppelen

Hallo

Ik heb een deutz 5207 deze wilt niet meer ontkoppelen na een grondige poetsbeurt .
Ze slipt ook niet door of dergelijke .
Is hier iets aan te doen zonder hem los moeten te halen of wat zou het probleem kunnen zijn ?
Heb hem al in een hoge versnelling en de rem en koppeling in proberen te starten dit heeft echter geen resultaat .

Deel dit topic

Reacties

Koppelingsplaat vastgeroest aan vliegwiel, inspectieluik van de koppeling openschroeven, en met hamer en bijtel een paar goeie tikken op vliegwiel geven tojrwijl je ontkoppelt, zou dan opgelost moeten zijn
@vanheule

Echt op het vliegwiel of op de drukgroep ?
@case_power bijde zou moeten kunnen, als hij maar schrikt, is het al voldoende
@vanheule dat bestaat niet na een wasbeurt.

Ik neem aan dat voor de wasbeurt de trekker gewoon reed?
@stephan-inter

Ja deze reed gewoon had hem enkele keren moeten grondig moeten afspuiten en hij had het van de eerste keer dat die niet ontkoppelde telkens in een hoge versnelling starte en de rem en koppeling in was ie weer los tot de laatste keer dat k hem afspoot
Ik heb ook eens een rrekker gekocht met zelfde probleem, met andere trekker op de dieplader geduwt, en toen we thuis waren deed die het weer😅 wss van de trillingen dat die loskwam.
Koppelingsplaat kan ook plakken door olie. Als de keerring goed lekt kan de plaat echt plakken. Maar met de rem in en koppeling ingedrukt komt die normaal wel los. Het zal wel eerder roest zijn op de as van de versnellingsbak waar de plaat op geschoven zit.
@Jan mf6465 precies dit al vaker gehad. Was vervolgens niet los te krijgen met in versnelling en rem etc. Inspectieluik openen. Kopeling ingetrapt blokeren met stok of iets en vervolgens ergenst tegen de koppelings plaat met hamer en beitel idd tikken tot je m voelt rammelen en dus los zit. Grote kans dat zoals jij zegt krukaskering of kering van de bak lekt
+1
@Deutz-5006 keeringen lekt hoeft helemaal niet, denk eerder aan vliegroest of water, waardoor hij vast zit, heb het vorig jaar met de 6006 gehad, puur door condens water dat hij vast zat
+1
@goeiedag eem hoeft ook niet, maar zoals ik zei is wel kans van 😄
@Jan mf6465 dit krijg je niet na 1 wasbeurt.......
@stephan-inter
Normaal niet nee. Misschien was die wasbeurt 4maanden geleden en staat hij sinds toen buiten. Maar vlug roesten doet het daar niet. Het is meestal een vettige bedoening daar.
+1
Eerste vraag zou moeten zijn "heeft het koppelingspedaal nog wel druk". Zo niet, dan zijn waarschijnlijk de drukvingers langs het druklager geschoten en krijg je de boel niet los zonder de trekker doormidden te doen.
Heb je wel druk, dan denk ik ook dat de plaat op een of andere manier blijft plakken. Aangezien je met water bezig bent geweest, ligt het voor de hand dat het roest is. In dat geval proberen de tips die hiervoor zijn gegeven op te volgen en hopen dat het daarmee lukt.
Met een trekstang er tussen in een lage versnelling aanslepen met de koppeling ingetrapt werkt ook (dat heeft bij mij al een paar x goed gewerkt)
@Welgerap52 bij mijn maat werkte het ook zo alleen wel de koppeling plaat in 2 stukken en sloeg er dubbel tussen en klapte alsnog bijna op de trekker die hem sleepte doordat hij bij gedrukt werd naast de trekker kwam
+3
@case_power Het laatste antwoord in deze posting kwam al weer twee weken geleden en nu ben ik toch zo ontzettend benieuwd wat het probleem was en of het is opgelost.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D5207 en hebben de trefwoorden deutz , koppeling , versnelling , rem en starten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0