Illustratie van:
28

Deutz D6006 - Heflatten kogel eruit, hoe verder?

Hoi allemaal,

Kogel eruit door zijwaardse krachten op de heflatten. Rij op hellingen met een grondbak met een D6006.

Wat valt hieraan te doen? Zie foto's.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Weer indoen enomde plaatvast lassen of nieuwe er aan zetten
+1
westfalia.eu/nl/shops/ artikel nummer : 220467
+2
westfalia.eu/nl/shops/…...
Ai link werkt niet ; dan effe google op : laseinde voor hefarm cat 2 Westfalia
+1
@basia altijd weer een mooie en goedkope oplossing van jou Basia, bedankt
@IF-V4-VD westfalia niet doen, heb daar ooit eens iets besteld, zou komen binnen 3 werkdagen kwam anderhalve week later. bleek achteraf niet vooradig te zijn.
+3
Idd gewoon voor het mooie twee nieuwe einden aan lassen, kost de wereld niet en kan die er weer 40 jaar tegenaan
+1
@robbin lamers
'Gewoon'... Zit nog wel een beetje kennis en kunde in 😉
+2
@SJB533 Dat is geen hogere wiskunde hoor.. 😅 Zorgen dat je hem in dezelfde stand er weer aan last, zorgen voor een mooie V-naad en een mooie doorlassing maken, dan knapt er eerder wat anders als het kogeleind van de lat af. 😁
+1
@RobVolvo
Klopt helemaal, maar dat lukt niet iedereen even goed... 🙈
+2
@SJB533 Dat is wat anders... Tuurlijk moet je jezelf vertrouwen met een lasapparaat, maar het klusje op zich, kan je gerust 'gewoon' noemen. 😅
@RobVolvo ik ben geen pro in lassen maar ga het gewoon proberen. Wat is een doorlassing?
+1
@IF-V4-VD
Dat je las mooi diep in het materiaal brand. Dus als je 2 strippen aan elkaar last, dat je las aan de onderkant er door komt. Dit kan je doen door een goede v-naad te maken, en met voldoende vermogen te lassen.
@assink mooi, ga ik doen.
+3
@IF-V4-VD Als ik zoiets ga lassen dan slijp ik alle hoeken schuin aan en steek dan tussen de lat en de kogel een stripje van 1 á 2mm. Dan las ik hem op de boven- en onderkant aan elkaar en trek dan het stripje er tussen weg, zorgen dat de hoek van de kogel ten opzichte van de lat nog goed is en dan las ik kant voor kant totdat de V-naad 'dicht' is. Door die gleuf van die 2mm brand je makkelijker tot de kern van de lat en versmelt je de lassen van beide kanten met elkaar. De prof-lassers zullen er misschien wel commentaar op/over hebben 😅 Maar er is me nog nooit weer een kogeleind of een vanghaak afgebroken.. (afkloppen 😁 )
+3
@assink goede omschrijving van een doorlas
  • 👍🏻👍🏻het vraagt wel de nodige ervaring/ oefening om dat voor elkaar te krijgen.
    Ben zelf niveau 3/ 4 mig mag lasser, vandaar dat ik gerust kan zeggen dat een goede smeltbad beheersing niet zomaar voor elkaar is, dat moet je vaker gedaan hebben.
    Er word ook vaak gebruik gemaakt van een keramische strip om te voorkomen dat je door het te lassen materiaal heen brand.

+2
@cyrus-van-gelder x naad is ook een optie, eerst de ene kant lassen en dan de door lassing weg slijpen en die kant vol lassen
+1
@Rick V Dat is inderdaad ook een hele goede oplossing
  • 👍🏻👍🏻👍🏻. Zo,n heflat kun je wel makkelijk omdraaien om een goede tegen las te maken.

+2
@RobVolvo Mocht ie het dan ooit begeven dan breekt die naast de las, als jij een goede las legt dan scheurt hij niet meer op de las inderdaad.
+1
@Kramer U800 Precies! Dan heb je goed je best gedaan en heeft je las geen schuld haha! 😛
+2
@RobVolvo wordt gewoon met de elektrode lassen, ben benieuwd of het gaat lukken
+1
@IF-V4-VD er is niks mis met elektrode lassen. Universeel elektroden zijn prima voor onder de hand lassen. Toestel op 105 tot 120 amp afstellen, en de slak krult er keurig af. Voorwaarde voor een goede las is echter wel dat het materiaal goed schoon geslepen is. Verf ,vet olie ( soms ook stront he) en roest er goed af slijpen. Anders heb je altijd van die slak insluiting
+1
@cyrus-van-gelder dat schoonmaken lukt, wat best mooi spul ervoor kan zijn is velgreiniger. Bijt alles er vanaf.
+1
@IF-V4-VD maar ik pak gewoon een slijptol met schuurschijf erop nu, dat moet voldoende zijn
+2
@IF-V4-VD zo,n cubitron schuurschijf is ideaal!! Gebruiken we bij ons op het werk ook altijd. Werkt sneller dan een lamellen schuurschijf. Succes met het lassen van de heflatten
    • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

+1
@cyrus-van-gelder bedankt! Je hoort de update wel!
+3
Kogelgat aan de achterkant ff doorslijpen, kogel er weer in en een paar klappen met de voorhamer erop tot de kogel weer vastzit en weer vastlassen.
+1
Of een paar nieuwe complete hefarmen misschien een optie ? Wel van Ursus , misschien beetje aanpassen .
Nog geen 50 e per stuk ;
Even Googlen : 2x cieglo dolne ramie dzwignia Ursus c 360 c360 LP
allegro.pl/product/2x-cieglo-dolne-ramie-dzwignia/
+2
@basia eerst even lekker lassen proberen, heb de kogels binnen. Lukt het niet, dan hele heflatten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D6006 en hebben de trefwoorden hoi , deutz , hef en grondbak geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN