Illustratie van:
15

International 745 XL - Tractor stuitert tijdens rijden

Ik heb een international 745xl met voor 10-16 banden en achter 600/65/R38 (met weinig profiel)

Wanneer ik op de weg rijd begint de trekker te stuiteren, met name op de voorbanden.

Ik heb er voor 2,4 bar in en achter 1,6 bar.

Wat zou ik moeten aanpassen zodat ik wel comfortabel de weg op kan?
(Ik rijdt met name op de weg zonder iets erachter)

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+3
Je mag de voorbanden wel op 1.8 zetten
+3
Voor en achter banden meer bij elkaar in de buurt brengen qua hoeveelheid bar
+3
Zelf ervaar ik dit fenomeen ook, dit heeft voornamelijk te maken met de korte wielbasis van deze trekkers want de 844 heeft daar namelijk geen last van. wat ik gedaan heb is enkele frontgewichten eraan gehangen waarna het iets beter gaat maar bij een bepaalde snelheid op de weg stuitert deze nog steeds. met max. toeren via handgas stuitert mijn trekker net niet meer. dus zeg het maar.
De 745 heeft zoals redpower956xl zegt een korte wielbasis, de ergo s modellen zijn een stuk langer, waardoor dit probleem minder word.
Als ik bij mijn Renault 75.32 TX geen gewicht vooraan hang stuitert hij ook dit komt omdat hij te ligt van voren is.
Update:
Ik heb de bandenspanning voor op 1.8 en achter op 1.4 maar het probleem is nog zeker niet verholpen.........

Welke bandenspanning raden jullie aan om te gebruiken?
Ik rijdt enkel en alleen op de weg.
+2
@jasper-van-t-klooster

Voor 1,5 en achter 1,6 of 1,7. Probeer eens 1 bar voor als hij dan nog stuitert ligt het ergens anders aan. Geen gestuiter dan elke keer een beetje lucht er bij in.
+1
Quote Reactie van @jasper-van-t-klooster:
Welke bandenspanning raden jullie aan om te gebruiken?Ik rijdt enkel en alleen op de weg.


waarom zo'n hoge druk als je toch niets aan de trekker hangt, je kan met deze achterbanden perfect op 1 bar rijden (zelfs op 0.8 bar), ze hebben dan nog voldoende draagkracht om je gehele trekker te dragen, de voorbanden zou ik ook laten zakken tot 1.8 bar, of 1.6 bar, maar dan wordt het sturen vaak iets zwaarder ( niet als je servo stuur hebt, maar dan slijten de banden sneller.)
+2
@jasper-van-t-klooster

Zijn de banden hard ? Toen ik mijn 743XL nog had, had deze harde banden achter en voor leken wel nog redelijk goed. Toen ging hij ook stuiteren. Bandenspanning lager proberen te zetten, maar te vergeefs.

Vervolgens zag ik dat de vooras bussen + druklager slecht waren en deze aan beide kanten vervangen zodat hier al geen spelling op kwam. Ik heb toen gelijk een nieuw setje BKT achterbanden opgelegd en voor goede gebruikte en het probleem van stuiteren is bij mij niet meer terug gekomen.

( ik zeg niet dat dit het probleem kan zijn, maar zo was het bij mij opgelost)
@LuftDeutz inderdaad met oude droge banden kun je ook lekker stuiteren. Zeker als die lang heeft stil gestaan. Verder helpt het ook enorm als de vooras goed gesmeerd is en dat de pennen en bussen goed zijn.
@Kosk123
Banden zijn niet per se droog of stug.
Wat betreft het smeren zit dat wel goed.

Hoe controleer ik of de pennen en bussen goed zijn?
@jasper-van-t-klooster als je de vooras iets van de grond hebt kun je al wel zien of er veel speling op zit. Hoe het exact zit met lagers ed bij een Inter weet ik niet. Maar daar kunnen anderen hier vast meer over vertellen
+2
@Kosk123 @jasper-van-t-klooster

Zo moet dat idd. Als hij op is gekrikt kun je het zelf ook wat op en neer bewegen om te kijken waar de spelling zit. In de fusee ( de as waar het wiel aan zit) Daar zitten binnen in harde plastic/kunststof bussen in, naar mate deze ouders worden. Worden deze heel zacht en veert het gewoon mee als het waren. Uitsluitend zit aan de onderkant een druklager zodat het wiel de klappen opvangt en zorgt dat het wiel kan draaien.

Ik zal eens een filmpje uploaden hoe het er bij mij uit zag.


Rechter kant was zacht geworden en druklager in stukken en de linkerkant was nog goed eigenlijk maar deze meteen mee vervangen omdat ik het toch had liggen.

(klik om te vergroten)

Kapot druklager.
+2
Zijn je achterbanden wel mooi recht afgesleten? en trouwens als je binnenbanden erin hebt moet je niet te laag gaan want je draait er zo de ventielen kapot met zo'n trekker met korte wielbasis.
@case956powerrzzzzz

Ik had er eerst 34 inch onderliggen.
Heb een lekke band gekregen en toen direct besloten naar 38 inch tegaan. Helaas was het budget niet zo groot, heb toen gebruikte Michelin 600/65/38 xm108 met 1cm profiel gekocht en eronder gezet.

Staat wel erg mooi, rijd alleen nog niet zo comfortabel.
Profiel lijkt wel aardig gelijk afgesleten, is dus alleen afgesleten op de vorm van de vorige trekker.

Dit alles is +/- een half jaar geleden gebeurd.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 745 XL en hebben de trefwoorden trekker , tractor , banden , bandenspanning , 745xl , Aanpassen , International en voorbanden geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
0