Illustratie van:
15

John Deere 6120M - Voorasvering voorlader uitschakelen wel of niet

Sinds enige dagen een nieuwe JD6120M met voorlader op het bedrijf, ivm reparatie 6220. Gebruik de voorlader veel, maar vind de combinatie met vooras vering onhandig. Voorasvering kan niet uit bij dit model. Vind iemand dat wel prettig werken of ben ik de enige die zich daar aan stoort?

6120M verder trouwens een prettig trekkertje

Deel dit topic

Reacties

+1
Als er een kogelkraan op de accumulator van de voorlader zit zou je die nog uit kunnen schakelen/dicht zetten. De twee (voorasvering en accumulator van de voorlader) kunnen elkaar tegen gaan werken.
De vooras vering in de maximaal modus zetten, althans ik zet hem bij de 6130R altijd maximaal dat is het behoud van je accumulator en voor precisie werkt het fijner. Al weet ik niet of hij bij de M serie zelf in te stellen is.
@2850Johndeere6R gaat die niet boven een x aantal km/h weer in automaat?
@stannetje96 nee dat is de handmatige stand.
@2850Johndeere6R nee bij de M serie niet aan te passen.

Lader vering staat uit. Met name bij kuilschaven en dan de omkeer gebruiken duikt de trekker nog wel eens naar beneden in de vering; gevolg gat in plastic.

Zicht op lader is trouwens belabberd bij aanbouwen van bijvb een bak. M'n stoll gaat er mee strijken
@Maarten_ in dat geval zou ik even de dealer contacten want die vooras vering is bij te stellen. Dat wij in 2017 demo trekkers hadden is de dealer toen bij ons ook even langs geweest om hem bij te stellen. Als het zicht op de lader in grond niveau niet best is dan het je niet een 6M MY20 (een met de schuin aflopende neus) denk ik?
@2850Johndeere6R Als de voorlader op de grond staat gaat dat schuine neusje niet helpen denk ik. Alsje vanuit de stoel over de neus kijkt, kijk je een meter of 8 voor de trekker op de grond denk ik. (Dat is bij de eerste Agrotrons zo in elk geval)
@PieterA die kap is iets smaller als een 6R kap als het goed is dus zou je tussen het aanbouwdeel en de kap door kunnen kijken op zo je euroadapter te kunnen zien. Niet dat ik de wijsheid in pacht heb hoor maar het zicht beneden naar je voorlader is bij de MY20 vele malen beter als bij een met een 6R kap(heb er met de opendag eens mee mogen spelen).

Is dat 8 meter bij een agrotron? 🤔 Zou zelf als ik in mijn herinnering graaf zeggen dat het korter is😅 mar de laatste keer dat ik er in 1 zal was de MKIII net uit😬

Allicht kan @marco2250 het zeggen die heeft er 1 dacht ik of @Johny power die hebben er 1 op demo gehad als ik het goed herinner
+1
@2850Johndeere6R @PieterA
Het zicht bij de 6120m om je heen en voor je uit was super, maar idd bij de bak aankoppelen zie je het bij onze 30 serie beter, die heeft nog een iets smallere neus. Maar als je er aan gewend ben gaat het goed.
+1
@2850Johndeere6R zicht is goed vind ik gelijk met de 6220 die we ervoor hadden die had een smalle stol voorlader dan keek je een beetje langs de voorlader op en bij de 6 m doe ik het bord helemaal voorover en dan kan je hem heel mooi aan de haken doen
+1
@2850Johndeere6R het is er wel een met een schuine neus. Alleen de steunen van de lader belemmeren het zicht in de laagste stand. Is trouwens een van rentnoord, ivm reparatie van mijn 6220.
Ik heb een 6420 met voorlader en voorasvering, nooit aan gestoort.
Zit er vering op de voorlader? Die kan waarschijnlijk wel uit, misschien werkt die de voorasvering tegen.
Edit, ik had frank mf zn reactie niet gezien.
@stannetje96 nee dat is de handmatige stand.
Boven de 1,5 km/h regelt de TLS automatisch. Je zou de druk in de stikstof bollen iets hoger kunnen zetten.
+1
We hebben niet een van de klanten die ooit die vraag heeft gesteld om het uit te kunnen zetten. ook nog nooit een accumulator vervangen door een voorlader. die gaan zowat nooit kapot.
juist de geveerde vooras geeft minder slijtage dan eentje zonder. daar willen de pendelbussen nog wel van slijten.

zicht met aankoppelen: Euroframe helemaal voorover klappen zodat die op de kop hangt. komt je aankoppelstuk perfect in beeld en wip je het er zo aan.

vooras uitschakelen of stikstofbollen meer bar in pompen zal wel te maken zijn.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6120M en hebben de trefwoorden voorlader , john deere , johndeere , vooras en reparatie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
0