Illustratie van:
10

Zetor 5718 - Schema koelslangen iemand, slang aan wp is afgestopt?

Beste liefhebbers, bij het verversen van de motorolie viel mn oog plots op een stukje darm dat boven op de waterpomp zit, maar, dat was afgestopt. Van zover ik kan afleiden komt er wel een slang, met dan daarin de thermostaat, naar de radiator en dan vertrekt er ook onderaan een slang van de radiator naar de waterpomp... en dan een stukje slang met bocht op de waterpomp... afgestopt... ik ga morgen de radiator zelf controleren,maar heeft iemand een tekening of foto van hoe het water van de waterpomp naar de motor gaat? Alvast bedankt.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Waterpomp, stukje darm erop, en dan gedaan...?

Reacties

Zou het kunnen dat dit een oude aansluiting voor de cabinekachel is? Dan moet ergens dus ook een retouraansluiting liggen.
@roscho da's ook nog een idee... maar meestal zit die dan wel aan de andere kant. Maar misschien is hij bij het monteren verkeerd terug gezet. Bedankt voor de tip, ik zoek nog even verder.
Zo hoort het inderdaad niet, ze hebben de thermostaat weggegooid en omzeild. Ik zal een foto laten zien hieronder zo dat je kan zien hoe het hoort te zitten. Thermostaat kan je weer nieuw kopen evenals de speciaal gevormde slangen. Controleer gelijk even de slang onder aan de pomp of die nog niet doorgesleten is, dat wil nog wel eens voorkomen.

(klik om te vergroten)

Zo hoort het te zitten.
Bij mij komt die van de motor via de thermostaat naar de bovenste aansluiting van de radiator. de onderkant gaat naar de pomp.
de ene pomp heeft een aansluiting voor een verwarming in de cabine, de andere niet.
Dus dan klopt het wel bij de mijne? Want mijn radiator heeft een ook zij-aansluiting boven en niet in de midden... in de onderdelenboek vind ik er ook niets van terug?
@demuywo bij mij is de aansluiting ook in het midden zoals je ziet. met daar de aansluiting voor de thermostaat. bij mij zie je ook de leiding naar boven die afgestopt is. dat hangt een beetje van de pomp af welke je plaatst.

(klik om te vergroten)

Gisteren 40 minuutjes geklepeld, de rook wat uit de uitlaat geduwd. Koeling blijkbaar ok... ik dacjt eigenlijk dat deze Zetor ook een doordraaiende aftakas had, maar als ik bij het klepelen moest keren en dus wisselen van versnelling hoorde je de maaier zakken in toeren en bij lossen koppeling weer op toeren komen... had de 6945 niet... idem voor de hef, reageert niet met de koppeling ingetrapt.
@demuywo Ik heb een 3511 gehad, moest je daar de koppeling niet dieper induwen om de aftakas in en uit te schakelen? had ook een 5711 en een 6748 maar die hadden links naast de hendel een handkoppeling, zoals rechts de handrem. ik weet zo niet meer welke, maar er waren er ook bij met doordraaiende aftakas en aftakas op rijsnelheid met dezelfde hendel in een andere stand.
@jpls der zit inderdaad ook een handkoppeling, die was naar beneden, bij mn 6945 bleef de aftakas dan gewoon draaien, ongeacht of je de voetkippeling intrapte of niet.
@demuywo Klopt, werkt ook niet op de voetkoppeling, als je de hendel omhoog trekt ontkoppel je de aftakas en laat je hem weer zakken schakel je hem in, en met het pookje ernaast kan je hem inschakelen of inschakelen op rijsnelheid en helemaal naar beneden zet je hem in z'n vrij. en als je de hendel omhoog laat staan heeft dat hetzelfde effect als "op de koppeling rijden"

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor 5718 en hebben de trefwoorden tekening , water , zetor , motor , waterpomp , thermostaat , schema , motorolie , koelwater , radiator en controleren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0