Illustratie van:
58

John Deere 6420 - Wat voor Tractor ga ik kopen?

Misschien hebben jullie al een beetje mijn foto's uit Frankrijk bekeken, waar ik nu een boerderij heb. Bij de overname waren er 3 tractoren, alle John Deere : 6530, 6420, en 6020.
De 6020 vond ik een kruk om mee te rijden en is dus al vervangen voor een 5090m.
Maar dit jaar geeft de 6420 nogal eens niet thuis, met de nodige dure facturen, dus word het tijd om hem te vervangen.
De vertegenwoordiger van John Deere maar eens gevraagd naar een 6120M. Sinds mijn case ben ik nogal fan van een lage neus. Nieuwprijs viel mij niet mee, evenals de inruil. Dus dat gaat hem zo niet worden. Tweedehands had hij niet met lage neus, maar daar was het financiële gat naar mijn mening ook nog te groot.
Nu ben ik me aan het oriënteren wat er vergelijkbaars te koop is wat me wel past.
Ik ben een Massey Ferguson 5713s tegen gekomen ( zie foto), eigenlijk zoals ik de opvolger wil, met Mx voorladerkonsolen en een lage neus, en voor een mooi bedrag. Helaas was ik te laat en is ie al verkocht.
Maar misschien is er nog wel een ander model wat ik over het hoofd zie bij het zoeken, dus geef maar raad

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Hoeveel vermogen wil je hebben? En wat voor werk moet ie doen? En is een Nederlandse trekker een optie?
@casejxu zelfde als de 6420 dus rond de 115 pk, ook de afmetingen moeten redelijk overeenkomen. Het is een beetje de all-round trekker die de meeste uren op het bedrijf draait. Maar meestal zal er de voorlader aanhangen en de stroblazer. Nederlandse tractor zou moeten kunnen, maar ik moet me nog verdiepen in de import/kentekenaanvraag.
+1
Met echt schuine neus zijn er maar 2 merken volgens mij.
De Case Luxxum heeft ook een redelijk schuine neus maar niet vergelijkbaar met de JD of MF.
+1
@Fast Eddy De oude deutz agrostar 6.08😉🙃
+2
@2850Johndeere6R mooie trekkers,maar te lange wielbasis voor mijn werk, en vooral te oud voor dagelijks werk.
+1
@wotan2 en een agrotron 100mk3 ofzo?
+1
@casejxu dan koop ik ook een oudere trekker dan ik nu heb, dat was niet helemaal de bedoeling.
@Fast Eddy new holland ts 90 / 100 / 110 / 115
Quote Reactie van @Fast Eddy:
Case Luxxum

Die cabines vind ik enorm tegenvallen als iemand die wat langer is, mf vond ik fijne trekker
Ik zou voor john deere gaan. Maar je bent oud en wijs genoeg om zelf te beslissen!
@angelo-nabben kun je dat ook onderbouwen, of alleen onderbuik gevoel.
+1
@wotan2 wij rijden jd weinig problemen.
+1
@angelo-nabben ik moet hem ook betalen en het prijs verschil is niet gering.
@wotan2
Als zo 1 je aanstaat kan je kijken naar 5613, 5713 of 5s135/145. 5612 en 5713 kan ook. Staat zat van te koop daar denk?
agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…
+1
Die mf's hebben wel een mooie aflopende kap idd. De valtra G serie heeft dat ook, lijkt technisch veel op de MF.
+1
@wotan2 mss eens ff bij Normagri (www.motin;fr) kijken, zij hebben vaak wel jonge okkazie staan in de 100 - 150 pk klasse. afpingelen kan je altijd doen daar, heb ik ook gedaan, en was redelijk gedaald in prijs, maar mijne was al iets ouder. Is al in Fr ingeschreven, dus geen gedoe met invoer en dergelijke.
Wij hebben een valtra a waar we meest uren mee draaien, klein pittig tractortje maar weet pas over 15jaar te zeggen als het daadwerkelijk een topper was. Je moet wat geluk hebben denk ik, de a en g zijn gelijkaardig aan de 5 serie van mf, hoor goeie geluiden hierover.
Geen schuine neus, maar wel fijn voor voorlader werk. Een Claas Arion 420/430, met panorama dak
@Kosk123 Die had ik een tijdje terug ook in het vizier, dochterlief is Claas fan. Op de Space in Rennes er eens even op gaan zitten...... Ooh wat een afknapper. Zolang alles op een meter boven grond staat is het een geweldige voorlader trekker. Maar wat een motorkap, voor de trekker is niks te zien
@wotan2 Ik weet niet of je ook zwaar werk met de trekker gaat doen maar de MF 5600 serie die ik ken heeft gauw moeilijkheden met de koeling, naast z’n andere kwaaltjes…
+1
@CoenNijenhuis Voor "zwaar" werk heb ik de 6530, maar gespaard word er hier geen een.
@CoenNijenhuis kwaaltjes zoals?
@wotan2 veel kleine irritante storingen zoals de 1000 en 540eco pto die ineens niet meer inschakelt, brandstofsysteem, haperende hydrauliekventielen (arretering), terugkerende foutcodes na reset zonder aanleiding. Wel een heel overzichtelijke cabine met dito neus!
@CoenNijenhuis een MF 5600 heeft geen 1000 ECO PTO, dus daar kan het niet aan liggen.
@mfrijder excuus, 540 eco en 1000 bedoel ik, 540 werkt nog wel.
@CoenNijenhuis nu is de 5600 serie ook wel weer verbetert met de 5700 serie, en met een schuine neus wordt de koeling sowieso al minder daar staan ze allemaal wel een beetje bekent om.
Ik weet niet hoeveel kosten er al aan de 6420 gemaakt zijn en wat er zoal vervangen is maar misschien ben je al op een punt dat hij juist weer betrouwbaar is en het de komende jaren niet zoveel meer kost? Anderzijds heeft hij nu misschien nog iets inruilwaarde en over een aantal jaar zowat niets. Als ik zie wat voor extras er nu op nieuwe trekkers zit om aan regelgeving en eisen te voldoen wat ook weer op termijn kosten meebrengt is je 6420 misschien nog helemaal niet zo duur.
@Mauritsdb Van het voorjaar de kruiskoppeling en trillingdemper tussen motor en versnellingsbak kapot. Daarna 1 injector slecht, alle 4 vervangen. Vorig jaar 2 x hydraulik slang van cabine vering, dit jaar al 2 keer voor steeds een andere hydrauliekslang stilgestaan, iedere keer met het nodige olie verlies. Een kleine maand geleden koelwaterslang gescheurd alle koelvloeistof weg; gelukkig zonder verdere gevolgen.
Voor een betrouwbaar gebruik zou je eigenlijk alle slangen op de trekker moeten vervangen. De tractor loopt dagelijks 7 dagen in de week, dus ik moet er eigenlijk van op aan kunnen. Er staan bijna 10000 uur op de klok, en de banden zijn nu nog redelijk, maar over een jaar of 2 ook aan de beurt. Op zich is het nog een goede fijne trekker, maar omdat hij elke dag aan de bak moet zoek ik toch iets meer betrouwbaar.
@wotan2

Het klinkt als of hij nu weer up to date is. Een nieuwe is ook altijd gokken hoe het uit gaat pakken.
@wotan2 oke ja precies en dan heb je het nog niet over kabels en stekkertjes die oud worden. Als iets zo betrouwbaar moet zijn heeft ie idd een veel aandacht nodig of je moet op zoek naar een trekker jonger dan 5 jaar. Het is allebei een flinke investering denk ik.
+1
@Mauritsdb Bij investeren in een oude trekker, blijf het een oude trekker met dito waarde, hoe goed hij ook is.
@wotan2 Dat is ook zo. En zeker als het iedere dag zn werk moet doen. Maar zit er zoveel verschil in prijs tussen de verschillende merken?
+3
Ik had een vergelijkbaar probleem in 2004. Niet de trekker willen kopen die wel naar mijn zin was. Ik vond een trekker met variabele transmissie toen te duur. Toen in plaats van een Deutz TTV 1145 een 6.15 gekocht. Altijd fijn gewerkt met de 6.15, maar toen die aan pensioen toe was toch gekozen voor een Vario (in 2020).

Moraal van het verhaal: koop iets degelijk wat niet vaak kapot gaat (bijvoorbeeld een John Deere 6R zonder schuine neus) en als je die weer wilt vervangen kijk dan weer wat de mogelijkheden zijn.

Ik werk ook met veel machines met veel zicht op je bak, (oudere Agrotron voor de voorlader en een verreiker) Dat werkt zeker fijn, maar aan een voorladertrekker met minder zicht, maar beter comfort ben ik binnen een dag gewend.
Valtra N103 Hitech
€ 42.000,00
link.marktplaats.nl/m1986744806/…
+1
@valtraaa

Dat is ook best een schuine neus.
+1
@valtraaa die ziet er goed uit. Wel ook al 10 jaar en bijna 5000 uur.
@Mauritsdb ja klopt is ondertussen ook al wel aardig op leeftijd.
+1
@Mauritsdb
Quote:
die ziet er goed uit. Wel ook al 10 jaar en bijna 5000 uur
Dat i.c.m. met de prijs,zal dan ook wel de reden zijn dat deze trekker al aardig tijdje te koop staat…
Verder net trekkertje
@valtradriver klopt deze staat er al wel even op ondanks dat dit één van de laatsten is zonder AdBlue daar zijn over het algemeen nog wel liefhebbers voor te vinden maar inderdaad geld zat.
@valtradriver leeftijd en uren vind ik eigenlijk wel meevallen. Maar die gruwelijke hi tech versnellingsbak...
@GerbertXL
Quote:
leeftijd en uren vind ik eigenlijk wel meevallen. Maar die gruwelijke hi tech versnellingsbak...

Klopt,maar zoals ik al zei is het een forse prijs voor een relatief licht trekkertje.
Ja van die versnellingsbak dacht ik dat het aan de eenkennigheid van mezelf lag,maar gelukkig toch niet😉
Vorig jaar keer eenzelfde leentrekker van Lmb gehad,maar daar kon ik ook helemaal niet mee overweg en blij dat ik hem weer kon omruilen voor m’n eigen 10 jaar oudere Valpret hi tech 😀
+1
Deutz-Fahr 5125 GS
Op aanvraag
link.marktplaats.nl/m2016700152/…

Is zo iets niet iets?
+1
@Terwisscha die is vergelijkbaar met de 5m jd.
+2
Wat je ook aanschaft, kijk ook naar welke dealer er voor u in de buurt zitten (of hoever je maximaal wilt rijden) een merk kan nog zo goed zijn, als de service er niet is....
+1
@mf 6150 geen probleem, in een straal van 25 km heb ik eigenlijk alle merken tot mijn beschikking. Deutz-fahr dealer zit het dichtste bij, laat die nou net niet zo'n goede naam hebben als het op service aan komt.
@wotan2
Okay👍 Dan zou ik eens naar zo'n mf te kijken, ben zelf natuurlijk ook mf rijder maar kan wel zeggen dat we er tevreden over zijn. Lijkt me een prima voorlader trekker, maar boven genoemde valtra en deutz ook. Weet niet hoe de nieuwe deutzen dat hebben, maar de oudere agrotrons met nieuwe neus hebben bijzonder goed zicht voorop.
+1
@wotan2 Je zit in de noordelijke regio van frankrijk (normandië) ? Daar zitten heel wat okkazie (akkerbouw)trekkers van 150 - 250 pk, iets zuidelijker regio Bretagne zijn meer (veeteelt) trekkers 100-150 pk te vinden, is mij verteld door onze plaatselijke dealer, hij werkt er nu al ettelijke jaren mee, is eigenlijk nooit ontevreden teruggekeerd, ook niet zijn klanten. Garantie kan je altijd bespreken of die ook overgedragen wordt naar je plaatselijke dealer die op zijn beurt alles goed geregeld krijgt met de verkoper/dealer. Je kan natuurlijk ook zelf op zoek gaan naar boer en daar iets regelen, is vaak nog iets goedkoper maar garanties heb je dan wss niet. En vaak is er wel iets mis met de trekker wat de verkoper niet gauw zal vertellen waarom dat hij 'm wegdoet. Bij mij was het 'afgeschreven', speling op de vooras (met het vele frontladerwerk), en tijd voor nieuwe banden (lagen al nieuwe op toen ik de trekker kocht bij deze dealer). Deze dealer had er toen 2 gelijkaardige staan, allebei testrit gedaan, oliepomp controle met druk en flowmeter, en wist mijn voorkeur, dan geprobeerd om zogezegd de andere trekker te kopen, ging weinig van de prijs af, en dan plots een laatste vraag van wat de andere moest kosten (hier ging veel meer af dan bij de andere), nog een 2000 onder deze prijs geboden en ik had mijn wens, thuis geleverd !
@Pauls ik zit net onder Normandië, officieel is het hier Pays de loire. Maar normandie is 25 km en bretagne is een goeie km.
+2
En gebruikte 120M uit Nederland? De eerste beginnen nu ook te komen, scheelt al een beste slok op de borrel en met een beetje geluk heb je een hogere inruilwaarde. Wij hebben er 3 jaar terug ook 1 op demo gehad en zijn er sinds dien wel een beetje gecharmeerd van. Mooi veel zicht en ten opzichte van de 30 serie basis/ vorige M serie is de cabine leuk geüpgraded en nu ook mogelijk met elektronische ventielen.

Heb sowieso niet genoeg ervaring met MF om een echt oordeel te kunnen geven. Maar mijn eerste ingeving is dat er een hoop op een onlogische plek zit. Zeker als je verder JD rijdt, dan zal dat nog wel eens een puntje van irritatie kunnen zijn kan ik mij zo voorstellen
@johndeere6230 Vandaag belde de vertegenwoordiger. Hij had een 6110m met lage neus. Bj 2020 3700 uur, min of meer zoals ik hem wil hebben + fronthef (heb ik eigenlijk niet nodig). Vraagprijs € 69000,-- volgens hun is mijn 6420 nog € 17500 waard, dus € 51500 bijleggen.
@wotan2 Klinkt schappelijk. Als de voorlader er voor die prijs op zit.
@PieterA beide trekkers zonder voorlader, alleen konsoles en de hydrauliek.
+1
Quote Reactie van @wotan2:
volgens hun is mijn 6420 nog € 17500 waard

Belachelijk lage inruilwaarde. In nette staat is die (verkoop) nog wel 10.000 meer waard met voorlader, nette banden tls en cabinevering.
@frank_mf hij gaat weg zonder de lader maar met consoles en ventielblok. Evt kan er een (te) kleine lader bij verkocht worden (mx t406).
@wotan2 25k moet die wel kunnen doen. Vorig jaar zelf een verkocht, die ging weg voor t dubbele van je inruil. Die was wel wat luxer, maar toch.
@wotan2

Dat is nog knap geld wat ze er voor vragen, maar goed dat is niet veel minder dan in NL.

Die 17.500 is wel belachelijk laag. Voor dat geld zijn er in NL heel wat gegadigden, waaronder ik😜, zeker met nieuwe injectoren en cabinevering/ voorasvering.

marktplaats.nl/v/zakelijke-goederen/…

Minder uren en nog front pto, zelfde geld zo’n beetje. Kun je wellicht je 6420 in NL verkopen of daar inruilen en kan de vrachtwagen ze in 1 keer omruilen. Zijn daar de kosten voordeliger van
+2
@johndeere6230 is een import trekker zonder fatsoenlijke trekhaak. Reken er maar 2000 bij voor nieuwe Rockinger set met de juiste onderplaat enzo.
Ter indicatie de mf 5713 van de foto was van 2019 en had 2500 uur. Is via Iron planet verkocht voor €53888,- + kosten= ruwweg 60000. Tractor stond bij een claas dealer vlak onder Le Mans, 100 km van mij af.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6420 en hebben de trefwoorden john deere , massey ferguson , ferguson , tractoren , frankrijk , boerderij , overname , opvolger , vervangen en nieuwprijs geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
58
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
0