Illustratie van:
16

International 633 - Wat houdt een synchron-versnellingsbak in?

Ik heb een vraag: wat houdt een synchron- versnellingsbak in bij inter? Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

+1
Dan kun je terug schakelen
@brauheist die 644 van mij is volgens de gegevens ook gesynchroniseerd. Toch moet ik bij terugschakelen gas geven als de koppeling weer opkomt. Anders zit je met je snufferd tegen het stuur .
  • 🤕🤕🤕🤕
+1
@cyrus-van-gelder daar heb ik bij mijn 856 geen last van? Het gaat er vooral om dat je kunt terug schakelen zonder gekraak en dubbel clutchen enzo
@brauheist dat doet ie van mij ook , terugschakelen zonder kraken. Double clutch hoeft ook niet, maar als de koppeling opkomt moet ik het wel opvangen door wat gas te geven. Anders remt de trekker gigantisch op de motor.
+2
@cyrus-van-gelder en als je langer wacht met terugschakelen? Dat je wat langzamer rijd, je moet een keer op het punt van de de juiste snelheid komen
@brauheist dat klopt wel wat je zegt. Dan staat de trekker wel bijna stil trouwens.
+1
@cyrus-van-gelder vanaf de 4 naar de 3 niet toch? Ik heb dat wel van de 3 naar de 2
+1
@brauheist van de 4 naar 3 valt mee. Van 3 naar 2 staat ie stil. Vandaar dat ik gewoon de versnellingsbak een beetje op toeren breng met wat gas geven.
Ik moet bij ons vrij veel op en terug schakelen ( verkeersdrempels en zandpaden waar je niet hard kunt rijden)
Bovendien ben ik het al vanaf de 70er jaren zo gewend. Opa schakelde ook zo met de 644 en 724.
En altijd zonder gekraak in de versnellingsbak.
  • 😉😉😉😉😉
+1
@cyrus-van-gelder
Door de synchronisatie kun je hem in een kleinere versnelling zetten ook al past het motor toerental niet bij de snelheid. Bij terug schakelen moet je dus eerst afremmen of het toerental opvoeren.
@Klein Rot geheel met je eens!!!
Dat laatste doe ik dus ook: het toerental opvoeren dus. En dan heb je geen enkel probleem om met de 644 terug te schakelen.
Dat deden we met de 724 ook zo.
Werkt beter dan afremmen is mijn persoonlijke ervaring.
  • 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
+1
Dat de versnellingen gesynchroniseerd zijn en je dus niet met double clutch/tussengas hoeft te schakelen. Dit geldt ENKEL voor de versnellingen, niet voor de groepen!
@SJB533 oké, dus tussen de groepen schakelen is alleen voor gevorderden. 😄
+1
@JD3010 of opzoek naar een ergo-s
+1
@JD3010 blijven oefenen dus
  • 😜😜😜😜
@JD3010

Gaat best goed bij mijn Ford 8+2 ongesynchr. Op gevoel en even kijken hoe het loopt, tijdens het rijden.
@jammermaarhelaas Het lukt mij ook best hoor met die oude JD's. Je moet het inderdaad op het gevoel doen en weten hoe de versnellingen verdeelt liggen. 1 Trekker heeft een echte wegversnelling, daar kan je wel effe koffie drinken bij het schakelen. 😂
Mijn spuittrekker heeft bijna alles gesynchroniseerd, alleen de achteruit niet. Die achteruit schakelt nu net het fijnst.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 en hebben de trefwoorden versnellingsbak , international 633 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0