Importeren Tractor Groot-Brittannië kosten

Ik ben nog steeds aan het rondstruinen naar een vervanger voor mijn John-Deere 6420. Met mijn dealer kom ik er niet uit, en andere dealers krijg ik geen of moeilijk contact.
Dus zoeken we maar wat op het net, en soms kom je dan in een ander land iets tegen wat je aanstaat. Binnen de Europese Unie is dat niet zo moeilijk; kopen, transporteren, registreren/keuren en rijden maar. Deze kosten heb ik een redelijk beeld van.
Groot-Brittannië is niet meer binnen de Europese-Unie, van oudsher worden veel gebruikte trekkers van hier uit geïmporteerd. Maar met welke kosten moet ik extra rekenen (invoerrechten, schoonmaakkosten, andere?) en wie weet bedragen of percentages?

Deel dit topic

Reacties

2850Johndeere6R
Misschien VEMO eens bellen halen vaker trekkers uit die hoek
+3
Baltus_steyr
En is een trekker uit nederland of de plek waar je woonde, mechanisatie waar je goed contact mee had daar niet iets mee mogelijk dan? Dan heb je toch een fatsoenlijke trekker waar geen verborgen gebreken in zit lijkt me.
Trekkers uit Groot Brittannië staan er om bekend dat ze daar niet bepaald zuinig mee om gaan en onderhoud niet veel gedaan wordt. Ik weet niet of dat nog steeds zo is maar dat was altijd wel zo als ik het goed heb!
wotan2
@Baltus_steyr Verborgen gebreken is voor te verzekeren, ik zit er ook niet op te wachten maar dan is dat toch afgedekt. Verder weet ik wat ik ongeveer wil hebben (jd 6120m met commandquad plus, een command arm en het dak raam voor om te beginnen) (edit; en een lage neus) en dan is waar de tractor zich bevind minder belangrijk mits het uit kan met de extra kosten.
Baltus_steyr
@wotan2 met hoeveel draaiuren wil je zon trekker kopen? met voorlader en fronthef en aftakas?? Als ik zo op traktorpool.nl kijk staan er al diversen in Nederland op. Wel een aantal met zon engelse oppikhaak achterop..!
+1
wotan2
@Baltus_steyr ik zit al een paar jaar in frankrijk, dus daar begint mijn zoek rayon. Fronthef is geen must, voorlader moet mx (mailleux) worden dus liever niet tenzij hij van mx is, maar mx konsolen is ook al wat, maar het moet wel via het standaardkruisventiel ( commandarm) aangestuurd worden. Vooral de commandarm zit nog niet zo dik gezaaid bij de gebruikte tractoren. Mij gaat het er om dat die handelaren hun traktoren vaak ook in engeland halen en daar ook nog wat aan verdienen terwijl ze toch scherp geprijsd zijn. Dan zou ik dat ook zelf moeten kunnen denk ik dan.
Fendt926Driver
@wotan2 dit komt niet net in de buurt?
Wel command armleuning en dakraam...

tractors-and-machinery.nl/item/718327/…

De hele rij erop..
Kun je misschien nog uitzoeken....

tractors-and-machinery.nl/lijst/…
wotan2
@Fendt926Driver bedankt voor het mee kijken, maar die ene heeft het dakraam achter en is een vario.
Ik had die site die jij liet zien nog niet gecheckt, maar in heel dat rijtje staat er geen een tussen met commandquad, het is of schakel ( met 4 trappen op de knop) of vario.
Fendt926Driver
Quote Reactie van @wotan2:
maar in heel dat rijtje staat er geen een tussen met commandquad

Wat doet commandquad anders dan met rijden??
2850Johndeere6R
@Fendt926Driver dat is een gerobotiseerde powerquad bak
Fendt926Driver
Quote Reactie van @2850Johndeere6R:
dat is een gerobotiseerde powerquad bak

Maar (bijna) elke powerquad bak kan toch zelf op en terug schakelen?
Schakelaar omzetten en klaar..
Ook als je van b naar c schakeld zet die toch automatisch de powershift ergens anders op
2850Johndeere6R
@Fendt926Driver dat klopt alleen werkt deze aansturing het zelfde als de directdrive vanaf de command arm.
2850Johndeere6R

(klik om te vergroten)

Vervolg

(klik om te vergroten)

Eerste stukje
Fendt926Driver
@2850Johndeere6R en waarom zou je dat liever hebben dan compleet vario?

Vraag ook aan @wotan2 gesteld natuurlijk
2850Johndeere6R
@Fendt926Driver Ik heb werkelijk geen idee Huub. Deze bak werd geïntroduceerd voordat de autopower(vario) beschikbaar was in de M Series. Heb zelf ook autopower maar ik wil voor het werk van die trekker niet meer terug naar schakelen
wotan2
@Fendt926Driver ik begin ook oud te worden, en dan houd je vast aan dingen die je kent. 😁😉Ik ben alleen schakeltraktoren gewend, en nu het 4 traps opschakelen met een knopje, en zonder koppelen vooruit/ achteruit zijn voor mij al een hele grote stap vooruit.
Met de autoquad heb je eigenlijk een soort full powershift en hoef je niet meer tussen a tm f te schakelen. Je tikt steeds een stapje omhoog of omlaag, en je kunt zelf kiezen in welke groep je begint. Een vario heb ik nog maar zelden opgereden, maar vond ik moeilijk te beheersen.
De autoquad in combinatie met de commandarm maken het mogelijk om met de joystick heel de trekker te besturen zodat het koppelingspedaal nog maar nauwelijks gebruikt word. Het lijkt me ideaal met voorladerwerk wat toch de hoofdmoot is wat deze trekker gaat doen.
Fendt926Driver
@wotan2 even out of the box gedacht met 10pk meer...

tractors-and-machinery.nl/item/686559/…

Wel met de bak die je zoekt maar niet met de armleuning

tractors-and-machinery.nl/lijst/…
wotan2
@Fendt926Driver ik heb in een ander topic al geschreven dat ik er eentje met een lage neus wil, hier ben ik dat vergeten, sorry, zal het aanpassen.
Deze die jij voorstelt heeft dan ook weer een langere wielbasis, normaal zou ik dat een voordeel vinden, maar hij moet ook stallen uitmesten, en dan is dat minder handig.
2850Johndeere6R
@wotan2 tractors-and-machinery.nl/item/689823/… alles erop behalve de commandarm
+1
wotan2
@2850Johndeere6R ja en nee, deze heeft zo te zien geen hydraulische aanhangerrem. Maar bedankt voor de tip, ik zal eens bellen.
2850Johndeere6R
@wotan2 meer commandquad kan ik hier niet vinden
wotan2
@2850Johndeere6R daarom had ik mijn zoek gebied ook flink uitgebreid.
En dat is ook de reden waarom ik bovenstaande vraag hier poste, ( waar ik overigens nog geen antwoord op heb) voor het geval er daar een opduikt.
2850Johndeere6R
@wotan2 ik weet het niet maar je VEMO of koop van der wal eens contacten die hebben dat soort dingen wel vaker denk ik.
wotan2
@Johny power tractor lijkt goed, maar dat e-farm heb ik zo mijn bedenkingen bij. Duitse aanbieder, tractor staat in frankrijk zo’n 650 km van mij vandaan, en met een kenteken van mijn departement.🤔🤔🤔
Kosk123
@wotan2 even goed zoeken, je vindt die trekkers vaak ook wel op andere sites direct bij de originele aanbieder. E-farm is niets anders dan een platform wat een machine op meer plaatsen aanbied. Qua reactiesnelheid ben ik er niet zo weg van
Fendt280S
Invoeren in Frankrijk? Hou er rekening mee dat je een certificat de conformité nodig bent om de trekker op frans kenteken te krijgen.
Ik begin er niet meer aan, dan maar geen frans kenteken.
Kosk123
@Fendt280S inderdaad, dat is wel een belangrijke. In GB hebben ze ook nog een aantal uitzonderingen op regels die in de EU wel gelden op voertuig gebied. Dus van te voren informeren of er een CoC bij zit is wel verstandig
Baltus_steyr
@wotan2 duidelijk! Ik kan je hier verder geen advies in geven. Ik heb wel kennis onder Caen wonen en die halen zo nu en dan nog wel eens een machine uit Nederland. Mischien kun je daar vracht kosten mee delen als het beiden uit komt. Maar dat moet ook net passen en willen van beide kanten!
CorvanMaanen
John deere 6420
Bj 2004
6300u (wordt nog mee gereden)
Vario transmissie
3 dubbel werkende olieventielen
Olierem en luchtremmen
Geveerde vooras
Staat op dikke banden 540 vooraan 600 achteraan
Airco
Luchtgeveerde stoel
Belgische papieren
Gaat weg wegens aankoop van grotere tractor voor aan containersysteem.
Vraagprijs 38500€ exclusief btw
+32475674083
wotan2
@CorvanMaanen hiervoor hebben we het aangeboden rubriek.
Zo’n trekker heb ik zelf ook in de aanbieding met 9800 + uur uit 2006, niet met vario, maar dat bestaat volgens mij bij een 6420 ook niet.
+1
Jzandbergen
@wotan2 6420 is zeker wel met vario geleverd😜
+1
wotan2
@Jzandbergen oke, weer wat geleerd, nog nooit gezien.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden tractor , kopen , trekkers , groot-brittannië , contact , europese unie en Kosten geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
0