Illustratie van:
25

Fendt 411 - Vervangen van Multiriem en v snaar airco en spanrol

Ik wil graag de multiriem spanrol en v snaar airco vervangen.
De 411 heeft een fronthef plus aftakas ook de flexibele koppeling wil ik vervangen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste aanpakt
Alvast dankjewel

Deel dit topic

Reacties

+1
Je moet eerst de 7 polige stekker voorop los maken. Dan kan de stekker eraf. Dan de 8 bouten los van het topstang frame. Dan kun je bij de pto kast. Daar draai je beide m16 bouten los en die je draad eind in. Dan zit links boven nog een moer die draai je ook los. Nu kun je de 4 inbus bouten van de koppeling los draaien. Dit doe je met 2 verleng stukken aan elkaar en inbus dop 12. Als je die 4 rondom los hebt kun je de pto kast naar voren trekken en wil de airco snaar en multi riem er langs. Nu kun je de andere 4 bouten los draaien van koppeling en vervangen. Bij het monteren moet je de bout kop in vetten en het puntje loctite aan doen. Van alle 8 inbus bouten. Riem spanner zit met 3 bouten vast. Denk erom dat je de juiste bout los draait anders gaat hij koelwater lekken. Controleer de waterpomp ook op speling en de lagers van koel fin.
@Hielke_Deere Beste,
Nogmaals dankjewel voor de uitleg.
Nu heb ik de imbusbouten aan de bovenkant rondom er uit.
Nu moet ik de 4 imbusbouten aan de voorkant haaks op de aandrijfas er nog uit draaien. Maar nu zou ik de as vast moeten kunnen zetten want hij draait mee. Hoe kan ik nu het beste de as van de frontaftakas blokkeren om de imbusbouten er uit te krijgen?
@armaai-diel de vier bouten die je losgedraaid heb weer vastzetten. Eerst de bouten op de as losdraaien en daarna op de motor
+1
Koelvin er even af draaien en lager blok demonteren zodat je er van achter in kan kijken, ik vervang ze preventief bij 6000 uur
@arnoud is dat dezelfde constructie als bij de 800scr die heb ik al is gedaan de 712 nog niet
@lucas712 ja is allemaal gelijk
@Fendttrisixfan dan zal ik die ook is ff doen
@lucas712 ja kan je nooit mee missen, bij onze 712 heb ik het al mogen doen bij 3000u. Vaak kan je het al aan de vin voelen.
@Fendttrisixfan die van ons heeft bijna 11000
+1
@lucas712 dan zou ik er niet aan twijfelen om even 2 nieuwe lagers in te plaatsen 😅
@lucas712 Beste Lucas, zijn er nog veel puntjes bij een 411 om voor op te letten?
@lucas712 Ja zelfde constructie, alleen de 712 heeft 2 enkele rij lagers en de 800 1 dubbel rij
Alvast heel erg dankjewel voor de info.
Dus de radiateur hoef ik niet te demonteren?
@armaai-diel Nee niet nodig
@arnoud klopt het dat die imbus bouten van de koppeling verschrikkelijk vast zitten?
@armaai-diel als er locatie aan zit en geen vet onder de kop kan dat Kloppen idd
@arnoud Denk inderdaad dat het zo zal zijn.
@armaai-diel met verlengde sleutel goed aanspannen en de buurman even vragen een paar klappen met de hamer te geven. Waar het mogelijk is wil opwarmen ook wel helpen
@willemk dankjewel, ga aan de slag
@armaai-diel heb onlangs 1 gedaan en toen kreeg ik ze net los met een luchtdruksleutel
@Fendttrisixfan
Dankjewel hoor, weet jij misschien of ik de spanrol moet vernieuwen of zijn er onderdelen los voor te krijgen
@armaai-diel als er geen rare dingen aan spanrol te zien zijn kwa spelling of slijtage laat ik ze zitten
@Fendttrisixfan Prima dankjewel
@armaai-diel spanrol is een reparatie setje voor, als hij iets ingelopen is vervangen, ruimte heeft hij altijd iets is een C3 lager

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 411 en hebben de trefwoorden fronthef , fendt , aftakas , koppeling , airco , vervangen en v snaar geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0