Illustratie van:
17

International 955 - Enkelwerkend hydrauliek ventiel opbouwen

Hallo,

ik heb een schudder die opklapbaar is met een enkelwerkende hydrauliek cilinder maar ik heb op mijn trekker alleen maar twee dubbelwerkende ventielen. kan het kwaad als ik die gebruik voor de schudder? of moet ik dan een enkelwerkend ventiel opbouwen?

Deel dit topic

Reacties

Dat kan geen enkel kwaad. Je kunt de ventielen toch ook op een drukloze stand zetten (in een van beide richtingen helemaal doordrukken)?
@roscho ik kan hem niet in een drukloze stand zetten
@Bram955 dat is vreemd. Als jij de standaard ventielen hebt zit er een zweef stand op. Als je kleine ventielen hebt net zoals de 33 en 44 serie heb je geen zweef stand.
@Bram955 Zit niet ergens een palletje of knopje waarmee je die drukloze stand toegankelijk kunt maken?
@roscho dat ga ik morgen is uitzoeken
@roscho en gaat dit met een kieper ook goed?
@Bram955 ja hoor, gaat gewoon goed. Heb zelf een hele tijd een kieper met enkele erkende cilinder gehad op een dubbelwerkend ventiel. Als je ventiel in zweef of andere stuurrichting zet komt ie gewoon weer netjes terug naar beneden. Overigens hetzelfde geldt voor jouw schudder. Dit levert geen gekke problemen op ofzo als je hier bang voor bent. Het zakken/ uitklappen zal overigens wel iets langzamer gaan.
@jo845xl 300 euro
+3
Niet dat ik een hydrauliek specialist ben ; maar je kunt volgens mij wel een dubbelwerkend ventiel gebruiken ,
en dan een kant met een extra slang en deze aansluiten op een drukloze retour mits deze aanwezig is ; anders drukloze retour monteren ( volgens mij de eenvoudigste en goedkoopste oplossing )
+1
Quote Reactie van @basia:
een kant met een extra slang en deze aansluiten op een drukloze retour
en @Bram955 ]

Dit is de aller makkelijkste oplossing. 1 aansluiting doe je de slang van de schudder in en de andere aansluiting met een slang naar de drukloze retour. Deze oplossing werkt hier perfect en kost bijna niks.
@basia Da's inderdaad de beste oplossing, maar het kan ook geen kwaad als het ventiel even door de overdruk blaast als je hem in tegengestelde richting zet. Natuurlijk geen half uur, maar om een schudder te laten uitklappen of een kipper te laten zakken is het geen probleem.
+1
Je kan een enkelwerkende cilinder gerust wel een keertje met een dubbelwerkend ventiel bedienen.
Voor een kipper is dat niet echt aan te bevelen als je die vaak gebruikt, de trekker zal dan pittig smoren tijdens het zakken.
Weet je zeker dat je niet één van de ventielen enkelwerkend kan maken?
Er kan misschien een kraantje op zitten om te wisselen.
@DANOONTJE POWERR idd is zeker geen probleem. In drukloos stand als deze er op zit, zal deze wel even snel zakken als met een enkelwerkend ventiel.
@Bram955
Je kan ook het dubbelwerkende ventiel vervangen door een type dat je om kan schakelen van dubbel naar enkelwerkend
schlepper-teile.de/de/traktorteile/…
Weet je zeker dat de buitsenste niet drukloos is? Helemaal naar voor drukken?
Ik heb achter mijn Ford 8210 een hefmast hangen die een enkelwerkend ventiel nodig heeft. Dit gaat prima als ik mijn hendel niet helemaal doordruk. Hij laat dan olie af van het aangesloten ventiel, maar begint nog geen druk te geven op het niet aangesloten ventiel. Ik weet natuurlijk niet hoe het zit bij de 955 maar misschien kan je even experimenteren. Grts Bouke

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 955 en hebben de trefwoorden trekker , schudder , hydrauliek , opbouwen , cilinder , ventielen , international 955 en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0