Illustratie van:
15

Mc-Cormick D 432 - Pomp opbrengst te veel?

Van mijn 432 is de brandstof pomp gerviseerd.
De man die de pomp gereviseerd heeft, heeft mij verteld dat de pomp op het maximale staat wat Bosch opgaf.
Deze pomp zat op de hele 4 cilinder D serie en vraag mij nu af of die dan niet op de opbrengst staat van bijvoorbeeld van een 439? En of dit iets uit maakt?
Ik moet nu als met starten en na het aanslaan even goed gas geven zodat die blijft lopen

Deel dit topic

Reacties

Staat die wel op tijd
@Welten als het goed is wel, motor loopt verder ook mooi. Heb het getest door de motor te draaien tot een merkteken op de krukas en dan stopt de eerste plunjer met druppen
Het lijkt mij dat als de motor goed start, goed trekt, mooi loopt en niet overdreven rookt, dat dan alles ok is.
@roscho ik start volgas, maar ik moet daarna het gas ook even aanhouden omdat die anders afslaat. Mijn idee daarbij was dat die wellicht teveel krijgt
Quote Reactie van @brauheist:
ik moet daarna het gas ook even aanhouden

De meeste diesels draaien met koude motor eerst langzamer, tenzij er via een computer een compensatie op zit. Maar dat zit niet op die trekker. Gewoon even handmatig op 1000 toeren zetten, beetje warm laten draaien en na een paar minuten moet het wel goed gaan.
@roscho mocht die toch teveel krijgen zou dat dan nog gevolgen ergens voor kunnen hebben?
Ik zit in een restauratie dus dat zou zonde zijn zeg maar
@brauheist Als hij echt teveel krijgt, zou de motor versmeren en als hij extra kracht moet opbrengen, zal meer slijtage optreden. Maar zolang hij niet overdreven rookt, zou ik me daarover eigenlijk geen zorgen maken. Misschien kun je hem eens aan een waterrem testen.
@roscho kan ik doen, moet die wel eerst een eind in elkaar zitten
@brauheist Het scheelt natuurlijk enorm dat je met een oldtimer niet echt zwaar werk doet.
+2
@roscho is niet de bedoeling nee, in ieder geval bedankt voor je reacties
Duitsers kennende heeft ieder model trekker zijn eigen nummertje op de pomp met tabellen met bijbehorende afstelling van de pomp. Dus een andere Ihc viercilinder kan met dezelfde pomp en onderdelen gebouwd zijn maar een iets ander nummertje op het pompplaatje hebben en dus weer zijn eigen maximale diesel opbrengst. Als jouw pompenman netjes werkt heeft hij hem op de max voor jouw type trekker staan dus.
@Hanomag22 die tabel heb ik zelf niet kunnen vinden helaas
+1
Je zou eens bij Bosch classic moeten zoeken.
@brauheist
Deze trekker moet je toch met het handgas op een stationair toerental zetten?
En de pomp zal pas het maximale inspuiten op het moment dat de motor niet meer zijn ingestelde toerental, wat je met het voet of handgas instelt, kan halen door bv. zware werktuigen aan de aftakas.
Op alle andere momenten spuit de pomp zoveel in dat het ingestelde toerental gehandhaafd blijft
@Klein Rot ja klopt maar zover is de trekker nog niet, ik regel het nu met de hand aan de pomp en controleer het op de toeren teller

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 432 en hebben de trefwoorden gas geven , pomp , starten , gas , cilinder , d serie , brandstof , bosch , man en Mc-Cormick geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0