Illustratie van:
51

International 724 - Hoeveel liter versnellingsbak olie? iemand beugel voor topstang liggen?

Ik ben dus bezig met de versnellings bak olie af te laten van een international 724
heeft iemand een idee hoeveel daar in moet
ik schat een 70/80 liter
heeft iemand toevallig een beugel voor de topstang liggen

Deel dit topic

Reacties

Ligt eraan welke transmissie je hebt. Standaard transmissie gaat rond de 43 liter in en bij een agromatic-S transmissie rond de 38 liter transmissieolie.
+1
@larsthelosen2
Let op Bij een agriomatic s transmissie ALLEEN IH-hytran olie gebruiken
+1
Is geen agriomatic
@larsthelosen2 ten eerste wil.ik zeggen dat ik het enorm kan waarderen dat er door mede tfers word mee gedacht, dat kan ik als IHC fan ontzettend waarderen, klasse allemaal.
Er zijn zelfs foto's geplaatst om. Het verhaal duidelijk te maken👍🏽👍🏽👍🏽.
Je had het ook nog over een topstang beugel.
Je zou het hier eens kunnen proberen, ze hebben echt gigantisch veel IHC onderdelen.
Bekend Dijkhuizen
Molenweg 25
9365 DA
Niebert(Groningen)
Groet Cyrus Dijk
Succes met de 724😉😉
+1
@cyrus-van-gelder ja ik stel het zeer op prijs dat ik zo mooi op weg geholpen word met me inter projectje want ik ben niet heel bekend met inter verder
Ik zal weleens kijken, hebben hun ook een site want ik woon zeker niet in de buurt van Groningen
@larsthelosen2 Berend Dijkhuizen ( stomme auto correct op die mobiel altijd te klooien)
+1
@cyrus-van-gelder Ik ga voor mijn international slooponderdelen nog wel eens in Duitsland naar Gerold Veurink
Wilsumerstrasse 31, Itterbeck.(Itteroldtimer.com)
+1
@Goudguppy dan zat er veelste veel olie in want ik heb er nou al 78 liter uit gehaald en hij is nog niet leeg
is geen agriomatic
+1
@larsthelosen2 Dat is inderdaad goed veel 78 liter. Je hebt aan de zijkant van de trekker bij de linker treeplank een bout zitten die eruit kan. Je moet de transmissie vullen totdat hier olie uit begint te lopen dan zit er genoeg in. Kan nog wel een foto laten zien voor de duidelijkheid. En de 624 en 724 zijn gelijk aan inhoud alleen de 824 wijkt hiervan af.
+1
@Goudguppy is dat de dop in het Inspectie luik bij de tandwielen?
+1
@larsthelosen2 denk dat je hetzelfde bedoeld, maar hier voor de extraheid wat foto's.

(klik om te vergroten)

Olie level plug transmissie international 724

(klik om te vergroten)

+1
@Goudguppy weet jij of de olie in de bak de zelfde is als in de achterbrug ?
Of loopt de bak gewoon zo ver door??
+1
@larsthelosen2 de bak loopt inderdaad helemaal naar achter door. Heb deze zelf al eens leeg gehad toen ik problemen had met de rem van het linker achterwiel waarvoor de linkeras eraf moest.

Je hebt ietsje achter de versnellingspoken een hoge plug zitten hier kan je de transmissie weer opvullen.
+1
@Goudguppy
Achterassen zijn in tegenstelling tot een 423 wel apart. De remmen zitten namelijk droog.
+1
@Corne S
Een 423 heeft ook gewoon droge remmen
+1
@Klein Rot

Klopt, maar die zitten niet tussen de bak en achteras, maar ervoor aan de buitenkant. De achterassen van een 423 hebben hetzelfde oliebad.
+1
@Corne S dit is mij bekent inderdaad. Bedoelde ook dat ik toen de hele linkeras met behuizing, rem en al eraf heb gehad. Hierdoor was ik toen wel gedwongen de transmissieolie af te tappen vanwege een opening in de behuizing die hierdoor bloot kwam te liggen.
+1
@Goudguppy hoe kun je de achterassen weer vullen met olie dan?
+1
@Goudguppy ja je bedoelt vullen via het ontluchtings pijpje?
+1
@larsthelosen2 Hier foto's. Vindt ik duidelijker dan proberen uit te leggen.

Bij vullen transmissie plug van eerdere foto dus eruit hebben aan de zijkant bij de treeplank.

Beide achterassen hebben eigen olie reservoir. Foto's zijn van rechteras van achter gezien. Voor de linkerkant dus in spiegelbeeld.

Mocht je nog meer willen weten geef maar aan. Hoop dat dit je al ver op weg helpt.

(klik om te vergroten)

Drain plug olie achteras

(klik om te vergroten)

Plug voor vullen/niveau olie as

(klik om te vergroten)

Plug voor vullen transmissieolie
+1
@Goudguppy ja is zo duidelijk bedankt
wat voor olie adviseer jij in de bak en in de achterassen?
+1
@larsthelosen2 voor beide zou ik Hy-tran transmissieolie gebruiken. Dit is ook wat wordt aangeraden in het ondershoudsboek van de trekker. Dit zullen ze bij een case-ih dealer ook aangeven, maar kun je ook wel bij andere dealers krijgen.
+1
@Goudguppy de olie die er nou in zit daarbij is de olie uit de bak dikker en lichtbruin en uit de assen donker bruin en wat dunner dus zit wel verschil in
+1
@larsthelosen2
In de beide assen moet gewone cardanolie SAE 80 of 90
+1
@Goudguppy

Hytran is dun zat. Dit zou ik alleen in een agrimatic-s bak gebruiken of misschien hooguit in 40 km bak.
+1
@Corne S Ik gaf alleen aan wat het onderhoudsboek voor een standaard transmissie adviseerd. Je kan altijd zelf nog weer een andere keuze maken natuurlijk.
@Goudguppy weet jij zo waar het hydrauliek druk filter zit? Bij een 724. Of zit die er alleen bij een agriomatic op?
@larsthelosen2

Hydrauliek drukfilter zit rechts van de motor boven de hydrauliek oliepomp, zuigfilter zit zit rechts in het hefdeksel in de vierkante aansluiting van de zuigleiding naar de hydrauliek oliepomp.
@Klein Rot
.klopt, al is het drukfilter er pas later opgekomen.
In mijn met de hefhendels kan ook een filter zitten, volgens mij een retouroliefilter. Onder het driehoekig dekseltje, maar ook dit hebben ze niet allemaal.
@Klein Rot zie hem niet zitten boven de oliepomp
@larsthelosen2
Dan heb je een eerdere versie. Onze 624 uit 68 heeft hem ook niet.
@Corne S ja die van mij is uit 69
+1
Dus de liters bij een 624 en 724 zijn hetzelfde?
+1
@larsthelosen2
De transmissies van een 523 624 724 en de 824 zijn op een paar details na gelijk
+1
@larsthelosen2
Ws heeft een 4wd bak een aantal liters extra.
+1
@Corne S nee 2wd
+1
Klinkt alsof er water bij is gekomen, hydrauliekolie uit het hefdeksel (zit een luikje/ pakking aan de onderkant van hefdeksel) of de ontluchtingsbuis als peilstok is gebruikt.
+1
Quote Reactie van @Corne S:
hydrauliekolie uit het hefdeksel (zit een luikje/ pakking aan de onderkant van hefdeksel)

ik vrees dit.
+1
@Corne S denk het ook dat ontluchting buis als peilstok is gebruikt want die stond tot halverwege in de olie
+1
Weet iemand ook wat de originele plek van de accu is?
+1
@larsthelosen2
Er konden 2 kleine accu's staan links en rechts achter op de treeplanken in het verdiepte deel of een grote op de linker achteras tegen het spatbord.
NR 4 in de afbeelding links en rechts achter op de tree planken, nr 10 op de linker achteras

(klik om te vergroten)

+1
@Klein Rot
Oh oke bedankt dan staat hij wel op de originele plek met originele plaat nog
+1
@larsthelosen2
Hier is een topstang beugel te koop kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
+1
@Klein Rot bedoel de beugel met de drie gaten boven de boven trekhaak
@larsthelosen2
Bedoel je die beugel die als veer voor de trekkrachtregeling gebruikt wordt?
@Corne S ja die bedoel ik die achter de de beugel zit waar de topstang in hangt
+1
@larsthelosen2 Dit is het drukfilter, maar zoals @Corne S al zei heb je bij de oudere modellen dat hij er niet op zit.

(klik om te vergroten)

+1
@Klein Rot dat is allemaal in het Duits zeker?
Ben niet zo goed in Duits namelijk
@larsthelosen2

Probeer het dan in het engels?
+1
@larsthelosen2
Daarvoor zijn er mooie programma's te vinden DeepL bijvoorbeeld vertaald netjes van Nederlands naar Duits Engels Spaans enz.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 724 en hebben de trefwoorden olie , versnellingsbak , bak , topstang en International geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0