Illustratie van:
14

Goudland ploeg - Kantelcilinder werkt niet meer

Hallo,

We hebben nu 3 jaar een goudland g40 in bezit die af en toe wordt gebruikt voor wedstrijdploegen.
Sinds kort is de kantelilinder steeds langzamer gaan bewegen totdat deze nu gewoon helemaal niet meer kantelt.
We hebben de smoring die erop zit volledig uitgedraait maar dat maakt geen verschil
Het lijkt erop alsof er van beide kanten druk op komt te staan op de cilinder want de motor gaat wel lager in toeren draaien tijdens het bedienen
We hebben de cilinder uit elkaar gehaald en kunnen eigenlijk niks geks vinden.
De precieze werking is voor mij ook nog een beetje vaag te begrijpen dus vandaar weet ik ook niet zo goed waar we het probleem moeten gaan zoeken.

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
Als je aan twee kanten druk hebt kan de retour olie dus niet weg.
De ellende zit waarschijnlijk in dat kasje er bovenop, hoe dat werkt weet ik ook niet.
@Janfendt1958 Lijkt me een drukgestuurde regelklep. Als je de ene kant geen druk hebt wil het de andere kant niet weg. Vaak gebruikt bij machines of aanbouwdelen die op druk moeten blijven zoals een stenenklem aan een mobiele kraan. Er kan inwendig wat blijven hangen of juist lek zijn.
+1
@Patrick 2020 het ventiel achterop zorgt ervoor dat de cilinder weer uitschuif nadat hij volledig is ingetrokken. Is een dubbelwerkende ciilinder die via 1 poort wordt bediend. De andere poort is gewoon een retour
@Fendtfavorit 3 Die klep klapt dus bij een bepaalde druk andersom waardoor de olie andersom stroomt en de cilinder uitschuift?
@Patrick 2020 ja. Echter gaat de cilinder zo langzaam dat de ploeg niet over zn dode punt gaat en dus weer aan dezelfde kant uitschuift.
+3
Ik zou nieuwe snelkoppelingen aan de hydrauliek slangen doen.
Dat geeft ook dit soort storingen
Kijk eens of die koppen ook platgeslagen zijn met druk aflaten op een stuk ijzer
Het lijkt erop dat de bovenste o-ring op de bovenste foto ook niet helemaal goed meer is
@Fendtfavorit 3 heb je de ploeg wel op een enkelwerkend ventiel met druk vrije retour aangesloten? Deze werken slecht op een dubbelwerkend ventiel.
+1
@redeagle14 jep. Op onze tractor zit alleen maar een enkelwerkend ventiel en een aparte drukloze retour
@Patrick 2020 ja. Echter gaat de cilinder zo langzaam dat de ploeg niet over zn dode punt gaat en dus weer aan dezelfde kant uitschuift.
Quote Reactie van @Fendtfavorit 3:
Echter gaat de cilinder zo langzaam dat de ploeg niet over zn dode punt gaat en dus weer aan dezelfde kant uitschuift.

Blijf ik nog bij mijn punt zijn de druk punten van de snelkoppelingen nog wel lang genoeg om genoeg open te gaan bij druk.
+1
@Fendt926Driver ze zijn een jaar geleden vervangen zowel tractor als ploeg.
@Fendtfavorit 3 er zijn twee soorten in omloop. Met lange en korte pylon. En met een kogel. ( mannetje) als je een kromme pylon of twee korte pylonnen hebt doemt het probleem wat @Fendt926Driver schetst heel makkelijk op. Zou er eens goed naar kijken. Als je retourslang ook licht onder druk aan voelt bij bediening van de cilinder dan weet je hoe laat het is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Goudland ploeg en hebben de trefwoorden ploeg , motor , druk , werking , cilinder en toeren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0