Illustratie van:
14

Hinomoto C 174 - Accu Hinomoto C 174

Goedendag, wij hebben dus sinds kort een Hinomoto c 174. Absoluut ideaal voor de smalle stukken. Nu heb ik echter op dat leuke kleine ding de accu absoluut niet kunnen vinden. Kan iemand mij helpen waar dat ding zit?

Deel dit topic

Reacties

Zit de accu niet in de neus ; voor de radiateur dus ?
google.nl/search/…...
Sorry ; link werkt niet , maar ik heb een filmpje gezien waar de accu voor de radiateur zit
@basia Dank, gevonden.
Quote Reactie van @GerardSarah:
accu voor de radiateur

De accu zit inderdaad voor de radiator en je kunt er het beste bij door de grill te verwijderen. Twee boutjes in de bovenhoeken.

Dat de diesel terugloopt, komt ws. doordat ergens een aansluiting niet goed vastgedraaid zit. Kans op lekkage is er vooral bij de rubberring boven het glazen brandstoffilter. Denk erom: als je dat losdraait, moet je ontluchten en dat moet bij dit trekkertje heel nauwkeurig gebeuren, anders wil hij niet meer aanslaan. Eerst met de ontluchtingsbout op de brandstofpomp, daarna de 3 verstuiverleidingen, tot er geen belletje meer uitkomt.
Voor het starten moet je flink gloeien, zomer en winter. 's Zomers volstaat een 20 sec., maar 's winters wel 45 seconden. Niet gloeien geeft trouwens witte rook.
Hoi, top, gevonden. Was niet echt de plek waar ik 'm verwachtte. Dank.
Nu het vervolg, de accu is absoluut vol, ik gloei ff voor en dan start ik. Tenminste de startmotor gaat prima rond, er verschijnt zwarte rook uit de uitlaat, hij slaat aan, en vrijwel direct weer uit. Diesel zat en absoluut gewoon normaal weggezet.
Meer voorgloeien?
@GerardSarah dan zakt de diesel weg. Dan is er een lekkende klep ergens in het systeem.
@redeagle14 Hoi, dank. In de motor zelf of ergens in het systeem?
Quote Reactie van @GerardSarah:
ergens in het systeem?

Zie mijn antwoord van 6 dagen geleden.
@roscho Hoihoi. Uiteindelijk alles ontlucht en dat was het waarschijnlijk, starten en gaan. Dank.
+1
@roscho Hoihoi. Uiteindelijk alles ontlucht en dat was het waarschijnlijk, starten en gaan. Dank.
Quote Reactie van @GerardSarah:
starten en gaan

Fijn dat het gelukt is en mooi dat je even terugkoppelt. Als je dit trekkertje goed behandelt, zul je er heel lang een fijne hulp aan hebben. Succes ermee.
@roscho bedankt, ik zit alleen te twijfelen over de oorzaak. Er werd wat gemeld over brandstoflekkage en het lijkt toch te lekken. Zou dat het probleem, na een paar dagen, kunnen creëeren en hoe los ik dat op? Deksel los en nieuwe pakking?

(klik om te vergroten)

Quote Reactie van @GerardSarah:
brandstoflekkage

Waar komt dat precies weg? Ik verdenk de aansluiting met de hogedrukleidingen. Kun je die misschien nog iets aandraaien? Of ben je zeker dat het onder de grote deksel wegkomt? Bovenop is het ook nat, brandstof loopt normaal gesproken naar omlaag, vandaar dat ik die koppelingen verdenk. Pas wel op dat je ze niet dol draait. Ik weet niet of dit conische aansluitingen zijn of dat er nog een koperring tussen zit, dat vind je gauw genoeg. Indien koperring: nieuwe plaatsen en eerst uitgloeien (met brander even warm maken, dan wordt het koper zachter).
Als de deksel de boosdoener is, dan weet ik niet wat je daaronder allemaal tegenkomt, er zouden veertjes in kunnen zitten, dus dan heel voorzichtig.
@roscho oke top. Die hogedrukleidingen heb ik kei-strak aangedraaid. Ik zal eens goed zoeken. Je hoort verder. Dank.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Hinomoto C 174 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
ONDERWERPEN