Illustratie van:
19

Case International 856 XL - Blijft op de rem na nieuwe remmen erop gezet te hebben

Hallo tf ers,

Ik heb in mijn 856 nieuwe remmen gezet, nieuwe o ringen en de remzuigers gereviseerd.
Na het monteren draaide de as nog vrij tot ik de remmen ontlucht had. Toen kon ik de as alleen nog draaien met een stuk ijzer op de as.
Heb er wat mee gereden en de as word zo heet dat de hand er niet op kan leggen.
Als ik de druk eraf haal door de ontluchtng los te draaien blijft die vast staan.
Wat mij met monteren opviel is dat de stelbouten ene 4 ringen had en de ander 5,
Voor de rest alles zover ik weet volgens het boekje gegaan.
Ik vind zelf ook dat de remmen nog vrij diep zitten
Iemand een idee?

Deel dit topic

Reacties

Ik heb m weer uit elkaar gehaald, nu een boek gevonden waarop stond dat ik de ringen op de stelbouten verder naar voor moest zetten
Nu krijg ik geen druk meer op de remmen?
Ondertussen zitten er nieuwe remzuigers en 2 tussen schijven in. Remt nu maar het pedaal zit helemaal onderin, voel er geen druk op maar krijg krijg de banden wel stil. Hoort dit?
Quote Reactie van @brauheist:
Hoort dit

Nee.
Je moet voldoende pedaaldruk hebben met remmen.
Sponsig remmen duid op lucht in de leiding.
Heb je alle 13 (of minder) ontluchtings nippels gehad?
@Fendt926Driver ik kom niet verder als 3 nippels? Zat nog wel lucht in maar vind dat die nog vrij onderin zit
@brauheist achterop je trompetten zitter er als het goed is links en rechts 1. Op je hoofremcilinders(sla ik eigenlijk altijd over) en eventueel aanhanger remventiel.
@Tjeerdf1m414 die op de trompetten en het luchtrem ventiel heb ik, op de remcilinders zit niet echt een ontluchtings nippel?
@brauheist klopt, je heb gelijk. Daar zit er geen. Je hebt er dus inderdaad maar 3. Dan moet het ergens in een mechanische afstelling zitten. Normaal gesproken trap je de rem nooit helemaal onderin.
@Tjeerdf1m414 ik ben het aardig kwijt met de remmen, is al bij een bedrijf geweest ik weet het ook niet meer
+1
@brauheist Hamoen lmb in ameide bellen. Daar komen ze nog vaak zat met de xl serie. De remmen van zo een heb ik zelf nog niet bij de had gehad, 745 wel maar die heeft droge remmen dus daar heb je niks aan.
@Tjeerdf1m414 ik heb hier ook een case dealer zitten maar vind t jammer omdat ie al ergens geweest is
Quote Reactie van @brauheist:
ik kom niet verder als 3 nippels?

Achter rem links
Achter rem rechts
Volgwagen rem ventiel
Remkracht verdeler
Schijfrem 4wd (als die erop zit)
Sommige zitten meer dan 1 ontluchtings nippel op.
@Fendt926Driver ja klopt maar als ik het remsysteem leidingen volg heb ik er echt maar 3
@Fendt926Driver bij Fendt zitten er een vracht nippels op. Maar de Inter heeft er maar 3 en soms maar 2. Bij sommige is het remventiel aangesloten op de ontluchting van de linkerarm.
Geen idee. Maar komt weer hoger te staan nu
Heb je hydrauliek - achterbrug olie in het remsysteem zitten. Dat moest bij die types erin dacht ik.
En al geprobeerd via de ontluchtings nippels olie erin te pompen zodat je de lucht naar het reservoir omhoog eruit drukt, dit werkt vaak veel sneller en beter.
+1
@josje ik heb er lhm remolie in,
Olie via nippel erin pompen ook al gedaan
@brauheist moet gewoon hytran, olie uit de achterbrug in ja. Weet niet of je o ringen tegen die olie kunnen.
+1
@Tjeerdf1m414 is minerale olie
@Tjeerdf1m414 hytran kan indikken en de LHM niet. Maar is prima minerale olie voor de Inters.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL en hebben de trefwoorden case , remmen , druk , rem , heet , Case international , monteren , International en nieuw geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
826