Illustratie van:
71

Ford 5000 - Opvoeren tractor ford 5000

Hey iedereen ik zou graag mij ford opvoeren maar weet niet hoe dat moet zou iemand mij daarmee kunnen helpen.
Alvast Bedankt

Deel dit topic

Reacties

De snelheid of de pk's?
@Pieter Buren liefst pk en iets meer rook.
+14
@benoit-vanhecke
Tip 1: afblijven.
+3
@benoit-vanhecke Een paar grammetjes Coke in de dieseltank en een flinke pluk shag bij het luchtfilter
+3
@benoit-vanhecke het gaat dus alleen maar om de rook als ik je reactie op @mf 6150 zo zie. Waarom zou je dat willen? In je motor en uitlaat komt overmatige roetafzetting wat schadelijk kan zijn voor de motor. De trekker neemt meer brandstof en als de wind verkeerd staat waait de rook ook nog in je gezicht.
Als je dat echt graag wil, staat het antwoord wel in een ander topic op dit forum.
Taai zat om te voeren
+7
@blauwe tractor Is eigenlijk de "opvoer" specialist ; alleen ik hoor maar weinig meer van Jos ?
+1
@basia houden zo.
+7
Zo'n oudere trekkers moet je gewoon laten werken voor wat ze gebouwd waren, daar komt allen maar narigheid van ! En als je toch beslist om 'm op te voeren omdat je er niks van kent, kan ik mij indenken dat volgende week een volgende vraag komt van topicstarter : Hoe maak ik de motor van een ford 5000 ?
Kan nu iemand eens een uitleg geven hoe je een ford opvoerd.
+2
@benoit-vanhecke
Gewoon vanaf blijven, en eerst met je vader bespreken
@mf 6150 Weet ik maar wil toch dat als je gas geeft er toch een beetje zwarte rook uitkomt gewoon niet veel.
+4
Quote Reactie van @benoit-vanhecke:
als je gas geeft er toch een beetje zwarte rook uitkomt

Heb zelf een aantal Ford's. Eentje rookt best makkelijk, en we hebben nooit iets met de brandstofpomp gedaan. De anderen roken heel weinig, het roken begint pas als ze echt zwaar moeten werken, en dat is ook logisch voor dat soort trekkers.
Een 5000 (heb ik zelf niet) is een icoon, een legende. Die zou ik gewoon zo laten als ie is!
+1
@jammermaarhelaas ik ben het geheel met je eens!!! Zo,n trekker moet blijven zoals het hoord.
En mijn inter 644 rookt ook iets als ie flink moet werken, dat is heel normaal inderdaad.
    😉
+4
@benoit-vanhecke Een Ford die niet "rookt" als je gas geeft, da's bijzonder! 🤔 😂
+2
@MF 2725 Het gaat om een traptrekker zeker??🤔🤔🤔. Die roken niet nee. Dan moet ie eerst in de fik gestoken worden.
😜😜😜😜😜

  • Verder vind ik net als de meeste tfers dat je zo,n iconische trekker zoals een Ford 5000 gewoon origineel moet laten.
    Anders heeft ie straks ook nog een trap onder z,n kont van z,n Pa🙄🙄☹️☹️☹️
    +6
    @cyrus-van-gelder maar liever dat nog dan een bord voor z'n kop van de zakenman want daar wordt ie alleen maar slechter van. 😏
    +2
    @DANOONTJE POWERR Daarom ben ik geen zakenman dus.. 🤔.
    Wel vaak zat een trap onder me reet gehad van m,n pa. ( van Opa en ooms trouwens ook wel)😜😜😜

    +2
    @DANOONTJE POWERR citaat van Boudewijn. 😀
    +22
    Quote Reactie van @benoit-vanhecke:
    hoe je een ford opvoerd

    In stukken zagen en voor het voerhek.
    +2
    +1
    @DANOONTJE POWERR koeien vreten dat niet, misschien een " ezel " wel, daar heb ik geen ervaring mee 😏
    +1
    @DANOONTJE POWERR hoe zou dat smaken?
    • 😜😜😜
    +1
    @DANOONTJE POWERR en voor meer rook kun je hem 1 keer flink laten roken , paar liter benzine en vuurtje erbij🤣🤣
    +4
    @goeiedag eem ik vind sowieso al die rook nergens voor nodig! 🤣🤣
    +2
    @DANOONTJE POWERR ik ook niet al die extra roetdeeltjes in de lucht, hmm kan echt niet
    +1
    @DANOONTJE POWERR Precies, nergens voor nodig! 😀
    +1
    @goeiedag eem zonde van zo,n Ford 5000 om em in de fik te steken🥴.
    Het zijn best wel leuke / goede trekkers vind ik.
    Aan de andere kant: als de trekker zo nodig vernield moet worden, dan maar in 1 keer goed😜😜😜
    ( het gebeurt wel meer op tf dat er 1 loopt te mekkeren dat z,n trekker meer roken moet.
    Slaat nergens op👎👎)
    +2
    @cyrus-van-gelder precies zo bedoel ik het ook wat opdraaien is vaak geen probleem als je meer pk nodig bent maar alleen voor wat rook......🫣🫣🫣🫣
    +5
    @cyrus-van-gelder t verhaal heeft beetje 2 kanten naar mijn idee, als er een foto van een 1455, of een 13006, of een 8360 met een pluimpje op tf komt vind de helft het mooi, en nu heeft iedereen z’n mening over een beetje rook 😅🙈
    Maargoed willekeurig aan de pomp gaan draaien komt vast ook niet goed 😎
    +1
    Gewoon een goede tractormonteur zoeken die er wel verstand van heeft.
    wat als je er zelf geen verstand van hebt wordt dat een hele boel ellende.
    en dan moet die monteur als nog komen om het oplossen en die komt niet voor niks.
    @henri-arissen ik denk niet dat het zo moeilijk is.
    +1
    @benoit-vanhecke waarom vraag je et dan??
    @1046 omdat ik niet weet waar dat moertje zit.
    +11
    @benoit-vanhecke
    Houden zo
    +2
    @benoit-vanhecke gewoon kijken waar je denkt dat het zit. En anders gewoon alles proberen. Daar wordt je een wijze jongen van. En als je dat boutje gevonden heeft, goed ver los draaien. Tot er echte zwarte rook uitkomt. Laat je ons dan nog een foto zien als het gelukt is?
    +1
    Als je dat denkt waarom vraag je dan hier om antwoordt?
    gewoon doen wat je denkt wat goed is.
    we zien je volgende topic wel verschijnen binnenkort hier.
    Heb je een roterende of lijnpomp erop?
    @fordjuh94 ja een lijnpomp
    +10
    Echt, waarom meer zwarte rook? Idioterie.
    Lekker mensen naar je trekker laten kijken die dan weer over de uitstoot kunnen gaan zeuren.
    Ook de demper er af zodat er veel herrie uit komt. Wordt iedereen ook zo blij van.
    Das ook mooi man.

    Afblijven en het ding origineel laten. Koop met je 13 jaar een brommer en ga die lekker opvoeren.
    +7
    Geweldig dit.Ik denk er net zo over.Ouwe beestje met rust laten.
    verwijderd
    @fordjuh94 LIJNPOMP
    @fordjuh94 kan het zijn dat op mijn ford een opvoerpomp zit of niet.
    +11
    Quote Reactie van @benoit-vanhecke:
    opvoerpomp

    Ja die moet je hebben. Als je voor t starten 10x dat hendeltje op en neer haal heb je de brandstof opgevoerd en gaat hij veel harder
    +2
    @casejxu Met een dikke uitlaat gaat die ook harder of de luchtinlaat uitboren
    +5
    @JD3010 Grotere sproeier erin en andere tandwielen erop
    @MaartenMandemaker hij weet nog eens niet welke pomp er opzit?
    en dan kom u met dit plan daar zullen de volgende vragen dan wel overkomen van de topic starter.
    hoe dat allemaal moet gaan gebeuren.
    +2
    @henri-arissen geweldig toch! Laat m maar komen. Stomme vragen krijgen Stomme antwoorden
    @MaartenMandemaker ... Of de handrem erop.
    +2
    @JD3010 Misschien de R van racen proberen
    +1
    @JD3010

    Zulke adviezen gaan geld kosten...
    @jammermaarhelaas Hobby mag toch geld kosten? 🤔
    +1
    @MaartenMandemaker spoelpoorten uitvijlen en de zuiger inkorten aan de inlaat kant helpt ook!
    @ronald-deutz-fahr Ford 5000 tweetakt? 😂
    +1
    @benoit-vanhecke als je zelf al niet weet welke pomp erop zit.
    dan wordt het nog een hele uitdaging om dat goed voor elkaar te krijgen.
    @henri-arissen dat wou ik ook zeggen
    +9
    @benoit-vanhecke Een mens leert veel in zijn leven. Jij bent nog jong en een van de dingen die jij nog leren moet is dat je een motor die goed loopt niet moet verpesten door er mee aan het draaien te gaan.
    Verder kun je heel veel wat je wilt weten opzoeken op internet. Bijvoorbeeld het verschil tussen een brandstofpomp en een opvoerpomp. En tussen een roterende pomp en een lijnpomp.
    Nu wil ik nog een heel klein beetje motortechniek aan je kwijt.
    Een motor levert kracht door brandstof te verbranden. Daarvoor is zuurstof nodig, precies zoveel als nodig is om die brandstof te verbranden. Daarbij ontstaat (bijna) geen zichtbare rook.
    Laat je een trekker hard werken, dan komt er meestal iets te weinig lucht binnen en dan gaat hij dus r.......
    Rook is dus onverbrande brandstof (of onverbrande motorolie als de motor bijna stuk is).
    Onverbrande brandstof zet zich af in de motor als roet. Dat vervuilt de motor enorm en die rook is slecht voor het milieu en het verpest het imago van de boer/loonwerker. Met een hard rokende trekker ben je niet groot en stoer, maar iedereen zegt: "Moet je die gek eens zien". Ik heb in ieder geval veel meer eerbied voor een trekker die goed loopt, flink trekkracht heeft en het werk met weinig rook doet.
    Ik stel je verder de vraag welk werk je met de trekker zou willen doen, dat je die extra kracht nodig hebt.
    Verder: zou het je lukken om de motor meer brandstof te geven, dan is er grote kans dat hij stuk loopt.
    Snap je nu waarom de mensen die er verstand van hebben je geen serieus antwoord geven op je vraag? Een trekker meer vermogen geven is een karweitje voor een ervaren monteur met behulp van in ieder geval een vermogensbank.
    @roscho inderdaad. Daarom willen de meesten zo weinig mogelijk rook. Alleen oude trekkers met veel ervaring mogen roken 💪
    Quote Reactie van @bluepower12:
    Alleen oude trekkers met veel ervaring mogen roken

    Ook als een oude trekker rookt, is dat een gevolg van veel slijtage of verkeerde afstelling. En daarbij: toen die oude motoren ontworpen werden, vond men het nog geen probleem als er een wolkje uitkwam. Maar dat hoort dan alleen als de motor hard moet werken.
    +8
    Slangetje van de/een ruitensproeier aansluiten op de uitlaat. Diesel in het tankje, Klaar. Rijden en sproeien maar. Werkt geweldig. Vroeger op mijn oude golf2, veel lol mee gehad.👌🤪
    +1
    @Framos ik ben niet de enige met dat soort streken dus.😜😜😜😜😜
    +4
    Zijn de schoolvakanties alweer begonnen?🙄🙄 gewoon er vanaf blijven en de boel origineel laten, heb je over 50 jaar nog plezier van je trekker. Een tractor moet wat roken als ie vol aan z’n vermogen komt. Niet met een beetje gas geven. Alles vervuilt enorm in de motor je hebt er precies niks aan…
    +5
    Gewoon een glas hete thee en weer in bed kruipen. Gaat meestal snel over dit soort ideeën 😂
    +1
    Ford voerde zelf ook de 5000 op, door er een turbo op te zetten en het dan een 7000 te noemen.
    Maar dat werd gedaan door verstandige ingenieurs, die daar jaren voor geleerd hadden.
    Een kleuter van 13 kan er beter gewoon vanaf blijven.
    +4
    Het is toch gewoon prachtig dat zo,n manneke van 13 de gemoederen zo bezig houd.
    Gewoon schroeven met dat ding, zijn redelijk onverwoestbaar en hij gaat hooguit 10pk en n hoop damp verder komen.
    Motoren,Versnellingsbakken en achterbrug van n 5000 zijn bulletproof gebleken de afgelopen 60jaar.
    @county854t al u hem dan even verteld welk schroefje die draaien moet.
    dan is die jongen ook tevreden heeft die naar dagen antwoord op zijn vraag.
    en is die tevreden met meer rook.
    +1
    @county854t het zijn kwalitatief hele goede trekkers inderdaad👍🏽👍🏽👍🏽
    +1
    Even het koudstart knopje op de brandstofpomp indrukken met starten, rookt ie ietsje meer omdat er dan meer brandstof bij komt. Maar dat is dan alleen met starten 😆
    +1
    Bedankt voor de reacties
    En is het gelukt met meer rook ?

    « Terug naar discussielijst

    TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

    Heb jij ervaring met de Ford 5000 en hebben de trefwoorden ford , tractor , opvoeren en ford 5000 geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

    REACTIES
    71
    DEELNEMERS
    31
    WEERGAVES
    2.245