Zooitje van Fendt foto's, Hoe te ordenen ?

Heren verplaatsers,

Graag wil ik een begin maken met het ordenen van de Fendt foto's.
De 7-, 8- en 9 generaties staan nu allemaal door mekaar heen in dezelfde mappen.

Zou het niet mooi zijn dat we per generatie aparte mappen aan maken?
Zoals bijv. 824 genI, 824 Vario genII, 824 Vario genIII en Fendt 824 Vario IV ?

Maar dan moeten we wel even duidelijkheid hebben over de generaties.

Nou is er een site met allemaal technische specificaties van tractoren, waaronder Fendt natuurlijk: konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
Ze staan er ook verdeeld op bouwjaren. Klopt deze verdeling ten opzichte van de generaties? (vraagje voor de kenners 😃 )

Laat maar even horen hoe jullie het zouden willen zien. Ik wil graag aan de slag want ik stoor me er aan maar, weet zelf niet zo goed de generaties uit mekaar te houden.

Alvast bedankt!
Groet'n, Harald

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Heb me er ook eens aan verwonderd... laatste serie is profi toch?
Dr Fendt
Gen I en gen IV zijn makkelijk te onderscheiden. gen II en gen III hebben vrij weinig verschillen.

de types zijn hetzelfde. als je verschillende Gen's maakt hier op TF krijg je veel verwarring;

want net als jij stelt;
Quote:
weet zelf niet zo goed de generaties uit mekaar te houden.
dit zullen vast meer mensen denken; waardoor het weer een zootje word.

is het misschien een idee om in bijv. de map 824 verschillende sub mapjes maakt. met een soort filter; de foto's blijven wel gewoon door elkaar heen staan, maar dan kan je bijv. door middel van een knopje de foto's filteren op Gen's -> ik weet niet hoeveel werk dit voor tinus is. maar het lijkt me opzich wel te doen..

EDIT: goed idee verder; ik wil ook wel helpen waar ik kan.
Siebenga
Hoezo zijn die gens niet te onderscheiden... er zijn toch echt optische verschillen? gen 2 ronde neus gen 3 vierkante bij de 930?

Ik ben er wel voor alles goed te plaatsen.. alles netjes in zijn mapje
HaraldCASE-IHfan
@Siebenga Profi dat komt er nog weer achteraan bij de nieuwsten. 824 Vario Profi of Profi Plus. Zoiets maar, da's bijzaak.

@Dr Fendt Ja, dat zou ook een mooie oplossing kunnen zijn. Misschien is dat wel te realiseren voor @Tinus
En dan een stel Fendt kenners de juiste gegevens laten invoeren.
Dr Fendt
@Siebenga

ik bedoel meer te zeggen. mensen weten soms niet welke gen waar nou precies hoort.

ook denk ik; als je opzoek bent naar een type, zoek je je wezenloos tussen de types, vooral als je er gens bij gaat plaatsen.

daarom stel(de) ik voor om de types te laten voor wat ze zijn, en er niet meer creëren in het typen scherm (bijv. alle fendt typen). ik zou zeggen om bij het type zelf weer submapjes of knopjes te maken waar je de verschillende GEN's mee filteren kan.
SJB533
Toevoegingen als Vario etc zie ik trouwens niet als noodzaak, tenzij je over de 200, 300 en 800 serie praat. En dan nog maar deels: een 816 is er enkel als Turboshift, dus geen noodzaak t daar te vermelden. Gen I, Gen II, etc lijkt mij overbodig, tenzij de specificaties erg veranderd zijn, zoals 10 pk meer.

Profi, Power etc hebben toch geen invloed op vermogen etc? Mooi er af laten dan 😉
Dr Fendt
@SJB533

Quote:
Toevoegingen als Vario etc zie ik trouwens niet als noodzaak

dat ben ik wel met je eens; 't is geen noodzaak.
toch zou het wel netjes staan.

ik denk dat degene dit dit allemaal maken moet; @Tinus de knoop moet doorhakken 😄
SJB533
@Dr Fendt
Als je t dan geheel volledig wil: vergeet Favorit en Farmer niet, dan krijg je bij de 400, 700, 800 en 900 series dus ook weer luilakken (vb: Favorit 818 Turboshift, Favorit 818 Vario en 818 Vario. Bij de 818 Vario wordt gegarandeerd ook de Fav 818 V gedumpt.)

Of je krijgt discussies over omgestickerde Favorits
HaraldCASE-IHfan
Favorit of Farmer houdt verder toch niets in?
Het staat wel op het typesticker maar, vanaf 2002/2003 zie je dat het al niet eens meer in het type word vernoemd bij de 7-, 8- en 9- series konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
Geen noodzaak dus.
SJB533
@HaraldCASE-IHfan
Bovenstaande is een 2003 type dacht ik, maar wel een Favorit!
HaraldCASE-IHfan
Je moet t niet te moeilijk maken Sjoerd! Door al dit geëmmer snap ik al een beetje de generaties optisch uit elkaar kan houden. Ben benieuwd of het klopt @Dr Fendt

gen I 400 serie draagt de naam Farmer
gen II 400 serie draagt de naam Farmer niet meer

gen I 700 serie draagt de naam Favorit
gen II 700 serie draagt de Favorit niet meer en heeft roostertjes in de kap
gen III 700 serie is het nieuwste model met die hoge voorruit

gen I 800 draagt de naam Favorit en heeft de pijp op de hoekige motorkap
gen II 800 serie is compleet anders met andere cabine en rondere motorkap
gen III 800 serie is het huidige model

gen II 900 serie met hoekige motorkap en draagt de naam Favorit
gen II 900 serie is compleet anders met een nieuwe cabine en rondere neus en draagt de naam Favorit nog
gen III 900 serie verschilt van zijn voorganger met het grote gaas oppervlak in z'n hoekigere neus
gen IV 900 serie is het huidige model

Zoiets? Dan ga ik nu eerst dutje doen 😛
930triplemaaier
Heel leuk dit idee maar ik denk dat zoals zoveel ideeen dat er hier weinig van komt.
Het ontbreekt namelijk hier aan leiderschap (toezicht) en personen die kennis hebben om dit bij te kunnen houden en controleren
Payton
Je zou bij de Fendt fotos eigenlijk het volgende moeten doen, merk en type normaal, maar tussen type en actievitijd in een extra dropdown list met gen, en dat als je dan in de category kijkt ze dan kan filteren op de gen's.
fendt818vario
@HaraldCASE-IHfan

Bij de 700 serie is de eerste met favorit dan een serie zonder dieselross embleem daarna komt die met de rode sticker en dieselross en dan met die voorruit.
stannetje96
Als je met fendt doet kan je ook wel met ford gaan doen 😛
Die hebben bij heleboel ook 3 gen. Dus lekker laten zo 😉
sprokkel hout
Haha idd dan moet je het bij allemaal doen en niet alleen bij fendt want je weet wat ze zeggen de slechtste serie van fendt is die met rooie velge 😛
Niek1988
Voor de 9-serie zou ik het zo doen:

-Fendt gen1 (vierkante neus)
-Fendt gen2 (ronde neus)
-Fendt gen3 (tms)
-Fendt gen4 (profi)

Zo kun je ze best uit elkaar houden denk ik... De 8 serie is makkelijk want de 8 serie heb je in Turboshift(schakel) en in Vario dus als je ze daarop scheidt kan er weinig misgaan:

816 Turboshift
818 Turboshift
818 Vario
Enz enz.

Je kunt wel bij de Vario's van de 8-serie boven de 20 types een map maken met Profi dus:

822 Profi
824 Profi
828 Profi
Enz.

Weet niet of het een goed idee is maar voor mij is het wel duidelijk zo
mark_geffen
@Niek1988

Maar dan zou je bij de 800 Profi ook een Profi Plus map per type moeten maken, en bij de 900 serie het zelfde. En dat kun je amper zien aan de buitenkant dus dan wordt het wel heel erg onduidelijk en krijg je zoveel mappen. Lijkt het me niet duidelijker van worden. Dan kun je het misschien beter 822 SCR etc. noemen.
SJB533
@Niek1988
Profi laat er maar af... Zegt volgens mij alleen wat over de uitvoering qua bediening...
fendtinterfan
Als ik een foto ie met een 930 kan ik de generaties og wel aardig onderscheiden kwa uiterlijk maar meer niet hoor! ga ervan uit dat mensen ze nog meer verkeerd gaan plaatsen, puur omdat ze de series niet uit hun hoofd kennen.
Niek1988
@SJB533

ja daar heb je gelijk in, weet ik ook wel, maar ik denk dat voor de meesten onder ons dan wel duidelijk is welk type je dan bedoelt...

@mark_geffen

waar staat SCR voor?
SJB533
@Niek1988
Adblue 😉 Selective Catalic Reduction heet de techniek.
JJ
De 900 serie van fendt zit inmiddels aan generatie (V) SCR
Dr Fendt
Quote @fendtinterfan:
ga ervan uit dat mensen ze nog meer verkeerd gaan plaatsen, puur omdat ze de series niet uit hun hoofd kennen.

daarom zeg ik; filter systeem. als men het niet zeker weet; gewoon Gen onbekend. er zijn aardig wat TFers die de foto's dan wel juist willen plaatsen!
fendtinterfan
Ja dat filter systeem is wel een goed idee
Niek1988
Oke weer wat geleerd haha
Siebenga
Quote @stannetje96:
als je met fendt doet kan je ook wel met ford gaan doen
Die hebben bij heleboel ook 3 gen. Dus lekker laten zo

wat een onzin redenatie.. Dan zeg ik juist maak het ford gedeelte ook goed..
Dr Fendt
Quote @Siebenga:
Dan zeg ik juist maak het ford gedeelte ook goed..

precies.

@stannetje96 je moet de site altijd willen verbeteren. -> streven naar perfectie 😃
NewHollandErik
De vraag is dus: Willen we het elkaar wel zo moeilijk gaan maken?! Je kunt nu allemaal verschillende mapjes gaan maken met als resultaat veel gezeur er bij omdat (gok ik) minimaal 50% niet weet waar ze hun foto moeten plaatsen..
Kukel
Kan het per serie en dan dat je later het type aan kunt klikken. net zoals bij konedata.net? Lijkt mij wel zo duidelijk 😄
jordi 1455
De eerste twee generaties 900 serie en de eerste genratie van de 800 en 700 serie heeft nog de naam favorit op de motorkap staan.

de eerste 400 serie heeft nog farmer voor het nummer staan.
er zijn 2 generatie's fendt farmer 300C.
jordi 1455
@HaraldCASE-IHfan

technisch verschillen ze ook.
je vergeet de farmer 300serie

Bij same zit je met hetzelfde probleem ze zitten nu bij de 3e generatie van de iron, laser, Dorado, Frutetto, argon en krypton.

De SAME Corsaro 70 en SAME Corsaro 70 Synchro verschillen ook van elkaar de synchro heeft gecombineerde olie/lucht koeling en een gesynchroniseerde versnellingsbak.
SJB533
@jordi 1455
Dat hoej niet te herhalen :-| Bij de 700 serie waren t trouwens 2 generaties Favorit, niet een zoals jij zegt...
Mispelaar
Ik heb het mapje 900 al na gelopen wat ik wist van meerdere en types
HaraldCASE-IHfan
De 900 serie zijn de generaties wel uit mekaar te houden. Die verschillen optisch sterk van mekaar. 800 Serie net zó. De 400 en 700 lijken wel erg op elkaar
frank_mf
Wie heeft trouwens die Black Beauty map aangemaakt? Dan kunnen we wel voor elke trekker met een andere kleur een map aan gaan maken... Net als de Blue Power en de andere kleuren Fendts... Ik vind het eerlijk gezegd onzin dat die map er is.
SJB533
@frank_mf
Ja, slaat nergens op. Is gewoon eender kleurtje. Kan een admin dit oplossen? @TurnMeLoose?
frank_mf
@SJB533

Der is nu iemand al die black beauty's aam het verplaatsen.. en die toevoeging vario is helemaaaaal overbodig 😛
SJB533
@frank_mf
En eentje van die twee zat net ook al in de 6830s te schoffelen....
TurnMeLoose
Jullie halen je veel te veel werk op de hals.
Dit is al eens ter discussie geweest.

1. Je krijgt veeeel te veeel sub-mappen.
2. De kans dat een foto goed geplaatst wordt vergroot je dan alleen maar.
3. Wordt dan een foto fout geplaatst kun je alle sub-mappen volgende jaar weer uitpluizen om alles recht te zetten.
4. Niet te vergeten wat voor een preek het plaatsende lid dan wel niet krijgt bij het verkeerd plaatsen.

Mijn voorstel: de 800 serie alléén uitfilteren op Vario en ook deze type aanduiding meegeven. 700 serie en 900 serie zijn vario's als jullie het nodig vinden kunnen hier eventueel de gegevens wel van gewijzigd worden.
TurnMeLoose
Ik heb een vergadering, Ik lees straks de uitkomst wel. Gedraag jullie! 😃
JD6930
Quote @Dr Fendt:
@Siebenga

ik bedoel meer te zeggen. mensen weten soms niet welke gen waar nou precies hoort.

ook denk ik; als je opzoek bent naar een type, zoek je je wezenloos tussen de types, vooral als je er gens bij gaat plaatsen.

daarom stel(de) ik voor om de types te laten voor wat ze zijn, en er niet meer cre�ren in het typen scherm (bijv. alle fendt typen). ik zou zeggen om bij het type zelf weer submapjes of knopjes te maken waar je de verschillende GEN's mee filteren kan.

Ik ben het wel met jou eens 😉 Als je Gen l en Gen ll of welke er ook allemaal zijn ook in andere mappen gaat zetten zijnj degene die van dat soort zaken niet veel af weten (zoals ik) uren bezig met foto's plaatsen of krijgen een hoop commentaar over hun heen omdat de foto verkeerd staat terwijl je geen verschil ziet tussen die twee bijvoorbeeld. Als je dat bij Fendt zou maken omdat het een rommeltje is zou dat ook weer bij alle JD 7R's bijvoorbeeld moeten en oo kweer bij andere. Wand bij die JD 7R zit ook verschil in Gen 1 en 11 of welke je daar ook hebt, maar die verschillen zijn ook alleen te zien als je het maar net opvalt of je het weet. En zo blijf je dus bezig.

Ook staat het niet op de sticker van het type erbij. Bij Fendt Favorit staat Favorit er bij op de sticker bijvoorbeeld. Maar volgens mij staat er geen Gen 1 of Gen 11 bijvoorbeeld op een sticker van een 936, kan het ook mis hebben hoor. Ik denk dat het belangrijkse gewoon het type is. Als je ergens een Fendt 936 ziet rijden zeg je toch ook niet: ''Wohw, das een mooie Fendt 936 Gen 11'' ''met daar een vering en hier een zwaailamp en daar een ronde neus en hier een vierkant frontgewicht''?
JD6930
Quote @TurnMeLoose:
4. Niet te vergeten wat voor een preek het plaatsende lid dan wel niet krijgt bij het verkeerd plaatsen.

Dat bedoel ik. 😉
keeko
Bijna ondoenlijk om het een beetje begrijpelijk in te delen.
Zelfs Fendt deskundigen geven uiterlijke kenmerken aan, om aan te geven over welk type men praat.

Alleen chassisnummers geven het beste aan welk type het is, maar werkt niet praktisch bij foto's.

Het gebruik van Favorit en Farmer geeft al een behoorlijke schifting. Ook Vario en SCR (al is dit niet uit typeaanduiding op trekker te halen) kan nog wat verduidelijken bij enkele modellen.

Profi is niet echt een goede aanduiding omdat deze typen ook in Power uitvoering leverbaar zijn. Dit geld ook voor TMS, wat ook een optie is op een aantal series.
Favorit614
Quote @TurnMeLoose:
Ik lees straks de uitkomst wel. Gedraag jullie!

Dat lukt toch niet 😞
SJB533
@Favorit614
Doet de waakhond zn best weer s niet? 😃
Favorit614
@SJB533
Tuurlijk 😄
Fendt , onderscheid de serie's 100 - 200 ect
In serie ook met schakelbakken 300 serie schakel 300 serie vario.

Waarom sub groepen scr ect.
Anders kun je de kiepers/mesttanken ook in sub groepen zetten 1 asser , tandem, 3 asser , ect.
SJB533
@Favorit614
Dus gewoon de verdeling houden, de admins er ingeschoffeld hebben?
marcoMFFAN
Is het mischien niet iets om eerst een bepaalt merk op orde te krijgen waar we mee bezig zijn.want anders krijgen we/jullie niks op orde
Favorit614
Ff kieken wat er nou is , had ik nog geen studie van gemaakt
walker1
Hoe meer mappen, hoe meer kans dat foto's in de verkeerde map komen. Is het nu echt zo boeiend om alles tot in detail in aparte mappen te gaan doen?
Favorit614
@SJB533
Tís wel een rommeltje
103
103s
103sa
103LSA
gewoon 103 meer niet
En voor de rest net zo, behalve die dubbel zijn uitgevoerd 800 turboshift - 800Vario
SJB533
@Favorit614
Daaraan dacht ik ook 😉 Zie mn eerste post hier in t topic 😄
Siebenga
Quote @walker1:
hoe meer mappen, hoe meer kans dat foto's in de verkeerde map komen. Is het nu echt zo boeiend om alles tot in detail in aparte mappen te gaan doen

Nu misschien niet boeien.. maar er zijn plannen om een gehele database met alle gegevens bij trekkers te hangen. Dus pk's cilinderinhoud enz enz enz.. als je dan je mappen niet op orde hebt krijg je problemen
HaraldCASE-IHfan
@Favorit614
daar ben ik het ook met je eens om de 800 series te splitsen. Net als de 900 serie. Want al.onderstaande gen's zitten in één map. Kan toch niet, 't zijn compleet verschillende trekkers

Gen I

Gen III

Gen IV

Gen II
SJB533
@HaraldCASE-IHfan
Voor zover ik weet, zitten technisch geen verschillen in de Gen I-III...
mark_geffen
@HaraldCASE-IHfan
Gen. 5 (met AdBlue) kun je ook haast niet onderscheiden van de gen. 4
SJB533
@mark_geffen
Ligt er aan, van welke kant de foto is 😉
Favorit614
@HaraldCASE-IHfan
Dat je het helemaal wilt opsplitsen , niet doen .
alleen het verschil in handgeschakeld of variobak.
Anders ben je helemaal het overzicht kwijt.

voor iemand die wel een foto wil plaatsen , is het niet altijd duidelijk welke generatie het is.
Siebenga
@SJB533

Technisch niet maar uiterlijk weer wel heel duidelijk... fendt heeft toch niks voor niks zelf die verschillende types gemaakt?

Zorg dan dat je het hier ook voor elkaar krijgt zoals het zit. Kan je er later vrij makkelijk informatie achter hangen en hoef je dan niet alles om te gooien
930triplemaaier
@Favorit614 dat denk ik ook en het geeft alleen maar meer ergernissen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
62
DEELNEMERS
24
WEERGAVES
3