Heren verplaatsers,
Graag wil ik een begin maken met het ordenen van de Fendt foto's.
De 7-, 8- en 9 generaties staan nu allemaal door mekaar heen in dezelfde mappen.
Zou het niet mooi zijn dat we per generatie aparte mappen aan maken?
Zoals bijv. 824 genI, 824 Vario genII, 824 Vario genIII en Fendt 824 Vario IV ?
Maar dan moeten we wel even duidelijkheid hebben over de generaties.
Nou is er een site met allemaal technische specificaties van tractoren, waaronder Fendt natuurlijk: konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
Ze staan er ook verdeeld op bouwjaren. Klopt deze verdeling ten opzichte van de generaties? (vraagje voor de kenners )
Laat maar even horen hoe jullie het zouden willen zien. Ik wil graag aan de slag want ik stoor me er aan maar, weet zelf niet zo goed de generaties uit mekaar te houden.
Alvast bedankt!
Groet'n, Harald
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
de types zijn hetzelfde. als je verschillende Gen's maakt hier op TF krijg je veel verwarring;
want net als jij stelt;
is het misschien een idee om in bijv. de map 824 verschillende sub mapjes maakt. met een soort filter; de foto's blijven wel gewoon door elkaar heen staan, maar dan kan je bijv. door middel van een knopje de foto's filteren op Gen's -> ik weet niet hoeveel werk dit voor tinus is. maar het lijkt me opzich wel te doen..
EDIT: goed idee verder; ik wil ook wel helpen waar ik kan.
Ik ben er wel voor alles goed te plaatsen.. alles netjes in zijn mapje
@Dr Fendt Ja, dat zou ook een mooie oplossing kunnen zijn. Misschien is dat wel te realiseren voor @Tinus
En dan een stel Fendt kenners de juiste gegevens laten invoeren.
ik bedoel meer te zeggen. mensen weten soms niet welke gen waar nou precies hoort.
ook denk ik; als je opzoek bent naar een type, zoek je je wezenloos tussen de types, vooral als je er gens bij gaat plaatsen.
daarom stel(de) ik voor om de types te laten voor wat ze zijn, en er niet meer creëren in het typen scherm (bijv. alle fendt typen). ik zou zeggen om bij het type zelf weer submapjes of knopjes te maken waar je de verschillende GEN's mee filteren kan.
Profi, Power etc hebben toch geen invloed op vermogen etc? Mooi er af laten dan
dat ben ik wel met je eens; 't is geen noodzaak.
toch zou het wel netjes staan.
ik denk dat degene dit dit allemaal maken moet; @Tinus de knoop moet doorhakken
Als je t dan geheel volledig wil: vergeet Favorit en Farmer niet, dan krijg je bij de 400, 700, 800 en 900 series dus ook weer luilakken (vb: Favorit 818 Turboshift, Favorit 818 Vario en 818 Vario. Bij de 818 Vario wordt gegarandeerd ook de Fav 818 V gedumpt.)
Of je krijgt discussies over omgestickerde Favorits
Het staat wel op het typesticker maar, vanaf 2002/2003 zie je dat het al niet eens meer in het type word vernoemd bij de 7-, 8- en 9- series konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
Geen noodzaak dus.
Bovenstaande is een 2003 type dacht ik, maar wel een Favorit!
gen I 400 serie draagt de naam Farmer
gen II 400 serie draagt de naam Farmer niet meer
gen I 700 serie draagt de naam Favorit
gen II 700 serie draagt de Favorit niet meer en heeft roostertjes in de kap
gen III 700 serie is het nieuwste model met die hoge voorruit
gen I 800 draagt de naam Favorit en heeft de pijp op de hoekige motorkap
gen II 800 serie is compleet anders met andere cabine en rondere motorkap
gen III 800 serie is het huidige model
gen II 900 serie met hoekige motorkap en draagt de naam Favorit
gen II 900 serie is compleet anders met een nieuwe cabine en rondere neus en draagt de naam Favorit nog
gen III 900 serie verschilt van zijn voorganger met het grote gaas oppervlak in z'n hoekigere neus
gen IV 900 serie is het huidige model
Zoiets? Dan ga ik nu eerst dutje doen
Het ontbreekt namelijk hier aan leiderschap (toezicht) en personen die kennis hebben om dit bij te kunnen houden en controleren
Bij de 700 serie is de eerste met favorit dan een serie zonder dieselross embleem daarna komt die met de rode sticker en dieselross en dan met die voorruit.
Die hebben bij heleboel ook 3 gen. Dus lekker laten zo
-Fendt gen1 (vierkante neus)
-Fendt gen2 (ronde neus)
-Fendt gen3 (tms)
-Fendt gen4 (profi)
Zo kun je ze best uit elkaar houden denk ik... De 8 serie is makkelijk want de 8 serie heb je in Turboshift(schakel) en in Vario dus als je ze daarop scheidt kan er weinig misgaan:
816 Turboshift
818 Turboshift
818 Vario
Enz enz.
Je kunt wel bij de Vario's van de 8-serie boven de 20 types een map maken met Profi dus:
822 Profi
824 Profi
828 Profi
Enz.
Weet niet of het een goed idee is maar voor mij is het wel duidelijk zo
Maar dan zou je bij de 800 Profi ook een Profi Plus map per type moeten maken, en bij de 900 serie het zelfde. En dat kun je amper zien aan de buitenkant dus dan wordt het wel heel erg onduidelijk en krijg je zoveel mappen. Lijkt het me niet duidelijker van worden. Dan kun je het misschien beter 822 SCR etc. noemen.
Profi laat er maar af... Zegt volgens mij alleen wat over de uitvoering qua bediening...
ja daar heb je gelijk in, weet ik ook wel, maar ik denk dat voor de meesten onder ons dan wel duidelijk is welk type je dan bedoelt...
@mark_geffen
waar staat SCR voor?
Adblue Selective Catalic Reduction heet de techniek.
daarom zeg ik; filter systeem. als men het niet zeker weet; gewoon Gen onbekend. er zijn aardig wat TFers die de foto's dan wel juist willen plaatsen!
Die hebben bij heleboel ook 3 gen. Dus lekker laten zo
wat een onzin redenatie.. Dan zeg ik juist maak het ford gedeelte ook goed..
precies.
@stannetje96 je moet de site altijd willen verbeteren. -> streven naar perfectie
de eerste 400 serie heeft nog farmer voor het nummer staan.
er zijn 2 generatie's fendt farmer 300C.
technisch verschillen ze ook.
je vergeet de farmer 300serie
Bij same zit je met hetzelfde probleem ze zitten nu bij de 3e generatie van de iron, laser, Dorado, Frutetto, argon en krypton.
De SAME Corsaro 70 en SAME Corsaro 70 Synchro verschillen ook van elkaar de synchro heeft gecombineerde olie/lucht koeling en een gesynchroniseerde versnellingsbak.
Dat hoej niet te herhalen :-| Bij de 700 serie waren t trouwens 2 generaties Favorit, niet een zoals jij zegt...
ik denk eerder 1.
konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
de.wikibooks.org/wiki/Traktorenlexikon:_Fendt/…
Ja, slaat nergens op. Is gewoon eender kleurtje. Kan een admin dit oplossen? @TurnMeLoose?
Der is nu iemand al die black beauty's aam het verplaatsen.. en die toevoeging vario is helemaaaaal overbodig
En eentje van die twee zat net ook al in de 6830s te schoffelen....
Dit is al eens ter discussie geweest.
1. Je krijgt veeeel te veeel sub-mappen.
2. De kans dat een foto goed geplaatst wordt vergroot je dan alleen maar.
3. Wordt dan een foto fout geplaatst kun je alle sub-mappen volgende jaar weer uitpluizen om alles recht te zetten.
4. Niet te vergeten wat voor een preek het plaatsende lid dan wel niet krijgt bij het verkeerd plaatsen.
Mijn voorstel: de 800 serie alléén uitfilteren op Vario en ook deze type aanduiding meegeven. 700 serie en 900 serie zijn vario's als jullie het nodig vinden kunnen hier eventueel de gegevens wel van gewijzigd worden.
ik bedoel meer te zeggen. mensen weten soms niet welke gen waar nou precies hoort.
ook denk ik; als je opzoek bent naar een type, zoek je je wezenloos tussen de types, vooral als je er gens bij gaat plaatsen.
daarom stel(de) ik voor om de types te laten voor wat ze zijn, en er niet meer cre�ren in het typen scherm (bijv. alle fendt typen). ik zou zeggen om bij het type zelf weer submapjes of knopjes te maken waar je de verschillende GEN's mee filteren kan.
Ik ben het wel met jou eens Als je Gen l en Gen ll of welke er ook allemaal zijn ook in andere mappen gaat zetten zijnj degene die van dat soort zaken niet veel af weten (zoals ik) uren bezig met foto's plaatsen of krijgen een hoop commentaar over hun heen omdat de foto verkeerd staat terwijl je geen verschil ziet tussen die twee bijvoorbeeld. Als je dat bij Fendt zou maken omdat het een rommeltje is zou dat ook weer bij alle JD 7R's bijvoorbeeld moeten en oo kweer bij andere. Wand bij die JD 7R zit ook verschil in Gen 1 en 11 of welke je daar ook hebt, maar die verschillen zijn ook alleen te zien als je het maar net opvalt of je het weet. En zo blijf je dus bezig.
Ook staat het niet op de sticker van het type erbij. Bij Fendt Favorit staat Favorit er bij op de sticker bijvoorbeeld. Maar volgens mij staat er geen Gen 1 of Gen 11 bijvoorbeeld op een sticker van een 936, kan het ook mis hebben hoor. Ik denk dat het belangrijkse gewoon het type is. Als je ergens een Fendt 936 ziet rijden zeg je toch ook niet: ''Wohw, das een mooie Fendt 936 Gen 11'' ''met daar een vering en hier een zwaailamp en daar een ronde neus en hier een vierkant frontgewicht''?
Dat bedoel ik.
Zelfs Fendt deskundigen geven uiterlijke kenmerken aan, om aan te geven over welk type men praat.
Alleen chassisnummers geven het beste aan welk type het is, maar werkt niet praktisch bij foto's.
Het gebruik van Favorit en Farmer geeft al een behoorlijke schifting. Ook Vario en SCR (al is dit niet uit typeaanduiding op trekker te halen) kan nog wat verduidelijken bij enkele modellen.
Profi is niet echt een goede aanduiding omdat deze typen ook in Power uitvoering leverbaar zijn. Dit geld ook voor TMS, wat ook een optie is op een aantal series.
Dat lukt toch niet
Doet de waakhond zn best weer s niet?
Tuurlijk
Fendt , onderscheid de serie's 100 - 200 ect
In serie ook met schakelbakken 300 serie schakel 300 serie vario.
Waarom sub groepen scr ect.
Anders kun je de kiepers/mesttanken ook in sub groepen zetten 1 asser , tandem, 3 asser , ect.
Dus gewoon de verdeling houden, de admins er ingeschoffeld hebben?
Tís wel een rommeltje
103
103s
103sa
103LSA
gewoon 103 meer niet
En voor de rest net zo, behalve die dubbel zijn uitgevoerd 800 turboshift - 800Vario
Daaraan dacht ik ook Zie mn eerste post hier in t topic
Nu misschien niet boeien.. maar er zijn plannen om een gehele database met alle gegevens bij trekkers te hangen. Dus pk's cilinderinhoud enz enz enz.. als je dan je mappen niet op orde hebt krijg je problemen
daar ben ik het ook met je eens om de 800 series te splitsen. Net als de 900 serie. Want al.onderstaande gen's zitten in één map. Kan toch niet, 't zijn compleet verschillende trekkers
Gen I
Gen III
Gen IV
Gen II
Voor zover ik weet, zitten technisch geen verschillen in de Gen I-III...
Gen. 5 (met AdBlue) kun je ook haast niet onderscheiden van de gen. 4
Ligt er aan, van welke kant de foto is
Dat je het helemaal wilt opsplitsen , niet doen .
alleen het verschil in handgeschakeld of variobak.
Anders ben je helemaal het overzicht kwijt.
voor iemand die wel een foto wil plaatsen , is het niet altijd duidelijk welke generatie het is.
Technisch niet maar uiterlijk weer wel heel duidelijk... fendt heeft toch niks voor niks zelf die verschillende types gemaakt?
Zorg dan dat je het hier ook voor elkaar krijgt zoals het zit. Kan je er later vrij makkelijk informatie achter hangen en hoef je dan niet alles om te gooien