Inter 553 plastic gril

Dag interlui,

ik heb altijd gedacht dat inter 553 altijd met alu gril zijn geleverd en nooit met plastic gril nu zie ik op mp een zogenaamde 553 met plastic gril dit heeft volgens mij meer weg van de 523/624/724. wat denken jullie dat dit is?

Deel dit topic

Reacties

Rega
Dit is een kunstof grille, gewoon een rooster.
tractorquintentje
Hier zijn 2 mogelijke verklaringen voor:
1. het is eigenlijk een 523
2. andere motorkap...(553-kap heeft andere zijschilden)
International856
En zijn de 553 ook geen driecilinder?
case inter kracht
Volgens mij moet die andere grill der in die groveren inter gril of het is geen 533 weet het niet zeker
tractorquintentje
Quote @case inter kracht:
case inter kracht - 0 minuten geleden �

volgens mij moet die andere grill der in die groveren inter gril of het is geen 533 weet het niet zeker

andere motorkap ook 😉
tractorquintentje
dalton
@International856 een 523 is ook een 3 cilinder
International856
@tractorquintentje

raar geval dus..
SJB533
Hele verhaal is niet betrouwbaar. Ik vermoed, dat hij uit EWG 1 serie komt, en daarmee een overgestickerde 523 is...
ErDee
Lijkt mij op de sticker na gewoon een 523. Sticker lijkt ook niet helemaal te passen.
international-633
@ErDee

is idd een 3 cilinder motor, dus verhaaltje bij de foto klopt ook niet...
ErDee
Als ik de afstand tussen de startmotor en de dieselfilters zie lijkt het mij een vergissing van de advertentieschrijver, en is het dus gewoon een 3 cillinder.
international-633
Zie je ook wel aan verstuiverleidingen
IHC-power
Twijfelgeval. Het is sowieso een 3-cilinder. Maar op de motorkap na is het een 553. Kijk maar naar die starre vooras. Dus ik zou zeggen: 553 met de motorkap en gril van een 523. Om zeker te zijn: chassisnummer even opvragen.
Mispelaar
De wiel basis klopt ook niet vergeleken bij een echte 553
international-633
553 en 523 hebben dezelfde motor, dus enorm veel maakt het ook weer niet uit..
IHC-power
@Mispelaar dat mag je mij dan eens uitleggen?
SJB533
@international-633
Scheelt anders 4 pk 😉
1046
Ik zeg een 523
HarmBoer
Volgens opgave maakt 553 80 toeren meer is dat die 4pk?
HarmBoer
Hier klopt iets niet 523 gemaakt tot1972 met plastic gril 553 van 1972 tot 1974 daarna 663 van 1975 tot 1989 allemaal met alum. gril .
ErDee
523 van 69-72 met plastic gril toen van 72-74 553 en van 74-90 533
Het zou kunnen dat dit misschien een van de eersten is. Maar dan klopt het bouwjaar niet. Want in 75 werd alleen nog de 533 gebouwd. Lijkt me niet helemaal betrouwbaar gezien het aantal fouten in de informatie.
1046
553 was meer een tussenmodel, vandaar dat er ook nie zoveel van gemaakt zijn
SJB533
@HarmBoer
Niet geheel, de enige overeenkomst tussen 553 en 633 is de motor, met de motorkap. De achterkant van de 633 is veel lichter en kleiner 😉
1046
En andere versnellingsbak
SJB533
@ErDee
Je trekt 2 series door elkaar 😉 De 553 is opgevolgd door de 554, de kleinste uit de 44-serie 😉 De 4/5/633 kwamen voort uit de 323-453. Dat de 554 is overigens weer gauw verdwenen, doordat de 33-serie kwam.
ErDee
@SJB533 ja de 554 had je alleen in `74 dacht ik
SJB533
@1046
Wat, andere versnellingsbak? 633? Staat er in principe ook ja 😉
SJB533
@ErDee
Ook begin 1975 nog 😉 Hij is zelfs nog naast de 633 gebouwd, 1 maand 😃
ErDee
@SJB533 Aha, dan zouden er dus ook een paar gebouwd moeten zijn met de nieuwe stickers?
SJB533
@ErDee
Dat dacht ik niet, weet niet wanneer die precies gekomen zijn...
tractorquintentje
Quote @SJB533:
De achterkant is veel lichter en kleiner
van 633 of 553? 😃
SJB533
@tractorquintentje
Die van de 633, zal t ff duidelijker maken 😉
Corne S
Ik zou het chasisplaatje weleens willen zien.
tractorquintentje
Quote @SJB533:
SJB533 - 11 uur geleden �

@tractorquintentje
Die van de 633, zal t ff duidelijker maken

jah dat zat ik al te denken 😄 633 was naar onze mening te licht gebouwd tegenover de 553 😄
SJB533
@tractorquintentje
Valt mee 😉 Is een andere klasse he 😉
tractorquintentje
@SJB533 haha, je wil niet weten wat voor werk onze vorige 633 ooit gedaan heeft. Toen hij hier wegging moest het voor onderdelen zijn haha: motor en versnellingsbak allebei helemaal kapot... Niks meer van te maken. Hij leeft nu verder in andere inters 😃
SJB533
@tractorquintentje 😢

Je hebt mensen die gewoon niet met trekkers omkunnen gaan. Dacht dat mister Start Pilot al erg was, maar jij volgt op de voet 😃
tractorquintentje
Quote @SJB533:
SJB533 - 10 minuten geleden �

@tractorquintentje 😢

Je hebt mensen die gewoon niet met trekkers omkunnen gaan. Dacht dat mister Start Pilot al erg was, maar jij volgt op de voet

jij ooit een 633 voor een maiskar, 3 meterse kulter, een 10 kuubs mesttank en een 3 schaar ploeg gezet? 😃
SJB533
@tractorquintentje
De 3 meter cultivator heb ik nog achter een 533 gehad 😃 De rest herken ik als slopen 😃
tractorquintentje
Quote @SJB533:
SJB533 - 5 minuten geleden �

@tractorquintentje
De 3 meter cultivator heb ik nog achter een 533 gehad De rest herken ik als slopen

och och, ik vind het nog goed meevallen, hij had er 12 000 uren met dat werk opzitten. Iedereen die um ooit bezig gezien heeft zegt nu: "jah amai, da was toch een machien ze"... En da wast ook, niet tegen te houden qua trekken en nooit veel problemen mee gehad... Maarja het houdt ooit op, met die belasting... Hij was gewoon helemaal versleten, zat nog weinig goeds aan... 😛
SJB533
@tractorquintentje
Zijn idd machtig sterke trekkers, de 533 ook al, maar een drieschaar is nogal groot. Dan is t geen wonder dat je er met 12000 uur afscheid van moet nemen.
tractorquintentje
Quote @SJB533:
SJB533 - 1 minuut geleden �

@tractorquintentje
Zijn idd machtig sterke trekkers, de 533 ook al, maar een drieschaar is nogal groot. Dan is t geen wonder dat je er met 12000 uur afscheid van moet nemen.
optimaal gebruik he... 😛 mja 553 is toch pak degelijker gebouwd dan de 633... (niet dat we um daarom nog zohard gaan gebruiken, daar hebben we de cs nu voor 😃 ) maar die tank en maiskar enzovoorts waren toen allemaal van de loonwerker, daarom ook zo groot 😛
SJB533
@tractorquintentje
Dat de 553 degelijker is, is logisch, dat is nu t verschil A-serie en B-serie 😉
tractorquintentje
Quote @SJB533:
SJB533 - 2 minuten geleden �

@tractorquintentje
Dat de 553 degelijker is, is logisch, dat is nu t verschil A-serie en B-serie
achja, mss zal je zeggen dat het zonde is, maar daar was ie nu eenmaal voor gemaakt... Hij heeft zijn taak volbracht hier... En het was een machtige trekker 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
4