Hallo wij hebben een 845 xl turbo maar die moet wat opgefokt worden maar welk schroefje op de brandstofpomp moet ik hebben?
gr bartele
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
boven de verstuiver leidingen
Is niet af-fabriek
@ih744-s
Is wel een 45'er, dacht ik zo
en de 845 is zonder turbo tenzij het er op is gezet
dat zou kunnen...
want bij onze 844xl zat eerder ook een turbo op die hebben ze er afgehaald toen hij van engeland hier heen kwam.
Idd, das de Engelse versie met DT-268 motor.
Zijn geen origenele af-fabriek uitgevoerd met turbo
Die zijn er wel, lees boven maar.
Af-fabriek niet. Is een dealerconversie. Net als de 9/1056's dat zijn. Zit wel een T-blok in, maar zonder molentje
Die DT werd af fabriek in die Engelse versie gebouwd. Het is ook een compleet ander blok als het standaard langeslag blok, dus niet alleen de turbo.
Ik weet dat er verschil zit in de motoren. Blok is hetzelfde, maar de 'organen' niet. Ik zeg toch ook T-blok zonder Turbo
Een 845xl is NOOIT met een turbo uit de fabriek gerold.
Sterker nog een 845xl is alleen in nl verkocht. Volgens fabrieks gegevens zijn er alleen maar 844xl's gebouwd.
Deze werden in nl verkocht als 845xl omdat toendertijd de 844 / 844s niet zo'n goede reputatie had.
Een DT268 motor (met turbo) is idd alleen in engeland gebruikt voor de Case IH 4240>
Een d268 en een dt268 motor is qua blok ,kop en krukas precies hetzelfde alleen drijfstangen zuigers en lagering is inwendig iets anders, uitwendig zijn er ook een aantal dingen aangepast ivm olie koeling.
Die zijn ook in Doncaster gebouwd en wel vanaf 1990
Dat gerommel met het heveltje vd stopknop werkt niet bij deze trekker omdat er op een zwart rode case ih 99 van de 100x een nieuwere brandstofpomp staat die je gewoon kan opschroeven met een stelschroef.
er zijn hier op tf meerdere peronen die snel reageren maar niet eens weten hoe het in elkaar steekt en zo dus verkeerde info geven.
maar ja je kan ook niet alles weten he
engelse tractoren zijn met een dt 268 blok? dus deze dan bijvoorbeeld ook?
agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…
nou ik kan je uit de droom helpen hoor, een 844s of een 845 hebben altijd dezelfde motoren ZONDER turbo af fabriek en hier haal je echt niet meer dan een 95 pk uit dus zeer zeker niet meer dan 100 (zelf getest).
huubcase:
een 845 is NOOIT uit de fabriek gerold met een turbo, elke 845 die een turbo heeft is er later opgebouwd.
en als je een ih motor naar de klote wilt krijgen dan moet je m zeker meer dan 3000 toeren laten draaien.
de korte spatborden is idd een franse uitvoering maar heeft helemaal niks met een turbo of iets dergelijks te maken.
Een inter heeft een bosch VA brandstofpomp en deze kun je meer brandstof geven door het heveltje vd stopkabel een paar tandjes te verzetten.
Als je een CASE INTER hebt zit er een bosch VE pomp op, deze heeft al een heel ander model als z'n voorganger maar kun je met een stelschroefje opschroeven en als je nog meer met die pomp wilt kunnen deze makkelijk inwendig aangepast worden zodat er VEEL meer uit te halen valt. maar dit is niet mogelijk bij de bosch va pomp.
Zijn beide roterende?
ja zijn beide roterende pompen.
maar een nieuw model pomp post niet 123 op een inter, wil je dit wel moet je het motorblok ietsjes uitwendig aanpassen en voor de brandstoffilters een ander steuntje maken/kopen.
Aha. Andersom past wel? Waarom een andere pomp? Is de VA toen uit het programma gehaald ofzo?
VA pomp is verouderd en verleden tijd, word niet meer gemaakt en is steeds slechter aan onderdelen te komen en als je nog meer brandsof wil kun je de pomp niet inwendig aanpassen.
een va pomp is wel op een case inter te monteren maar degene die dat doet gaat erop achteruit.
weet ik niet, dat zou je aan iemand moeten vragen die een orginele 4240 heeft. Die hebben orgineel een DT268 motor met turbo.
Die hebben toch dezelfde als de 856XL?
Durf ik niet te zeggen, omdat de motor van een 856 (DT/D 239)kleiner is dan een motor van een 845/4240(DT/D 268)
Leuke lijst... maar waar zie jij een D268 of DT268 motor in de lijst staan???
Hij zei het niet maar hij VROEG het...
en toen zei ik dat ik dat niet wist en dat ik daar ook niet zomaar vanuit zou gaan omdat de inhoud van de motoren verschillen en het dus zeer goed mogelijk is dat dan de turbo ook iets anders zal zijn.
SJB533 - 4 uur geleden
@1046
B 995 (XL) en 4240 (XL)
Turbo is dezelfde als een DT 239 heeft
Zoiets is mij verteld ja, maar aangezien @monteurtje dat niet zeker weet...
Heb net even in de onderdelenboeken gekeken maar daar staan weldegelijk andere bestel nummers bij beide tractoren.
Kan dat aan het spruistuk liggen?
nee die zijn hetzelfde.