Case 845 xl turbo

Hallo wij hebben een 845 xl turbo maar die moet wat opgefokt worden maar welk schroefje op de brandstofpomp moet ik hebben?

gr bartele

Deel dit topic

Reacties

frank_mf
Turbo der zelf bijgezet?
huub case
Wat voor n turbo? en verdere aanpassingen moet je dan doen? en olie enzo waar haal je die vandaan?
Johan-L
Voor trekkertrek?
Johan-L
Ik denk het schroefje dat achter de verzegeling zit. DENK IK weet niet 100%
bartele
Nou kijk wij hebben de turbo er zelf niet op gebouwd die is er in de fabriek op gekomen en de vorige eigenaar heeft het gedaan je hebt zo'n olie druk zensor ofzo daar zit een t stuk op en die slang naar de turbo en de retour gaat naar die zijklep waar de opvoerpomp op zit.
bartele
Geen trekkertrek gewoon ik wil dat ook even meemaken hoe dat gaat 😃
huub case
Stopknop terug zetten wil ook wel eens helpen schijnbaar
bartele
Dat werk niet volgens mij loopt hij alleen maar harder door
1066
Komt een 845 af fabriek met turbo ?
bartele
Jha dat weet ik niet zeker zou zo kunnen miss zijn daar maar een paar van gemaakt
bartele
Ik ga wel wat proberen:D bedankt jongens
ih744-s
Is het geen 856
IH-Jansen
Het schroefje zit net onder de afvoer vd pomp
boven de verstuiver leidingen
SJB533
@bartele
Is niet af-fabriek 😉

@ih744-s
Is wel een 45'er, dacht ik zo
janc
856 is vanaf de fabriek met turbo
en de 845 is zonder turbo tenzij het er op is gezet
Rega
De case 845 XL die in Engeland gemaakt zijn, zijn uitgevoerd met het DT-268 blok. Dit is de turbo variant van het gewone blok. Deze trekkers zijn te herkennen aan de korte achterspatborden. Er zijn dus wel types 845xl gemaakt met turbo.
IH-Jansen
@Rega
dat zou kunnen...
want bij onze 844xl zat eerder ook een turbo op die hebben ze er afgehaald toen hij van engeland hier heen kwam.
Rega
@IH-Jansen

Idd, das de Engelse versie met DT-268 motor.
SJB533
@Rega
Zijn geen origenele af-fabriek uitgevoerd met turbo 😉
Rega
@SJB533

Die zijn er wel, lees boven maar.
SJB533
@Rega
Af-fabriek niet. Is een dealerconversie. Net als de 9/1056's dat zijn. Zit wel een T-blok in, maar zonder molentje 😉
Rega
@SJB533

Die DT werd af fabriek in die Engelse versie gebouwd. Het is ook een compleet ander blok als het standaard langeslag blok, dus niet alleen de turbo.
SJB533
@Rega
Ik weet dat er verschil zit in de motoren. Blok is hetzelfde, maar de 'organen' niet. Ik zeg toch ook T-blok zonder Turbo 😉
956xlpower
844xl is in Dld gebouwd dat zijn geen engelse.
monteurtje
@Rega

Een 845xl is NOOIT met een turbo uit de fabriek gerold.
Sterker nog een 845xl is alleen in nl verkocht. Volgens fabrieks gegevens zijn er alleen maar 844xl's gebouwd.
Deze werden in nl verkocht als 845xl omdat toendertijd de 844 / 844s niet zo'n goede reputatie had.
Een DT268 motor (met turbo) is idd alleen in engeland gebruikt voor de Case IH 4240>

Een d268 en een dt268 motor is qua blok ,kop en krukas precies hetzelfde alleen drijfstangen zuigers en lagering is inwendig iets anders, uitwendig zijn er ook een aantal dingen aangepast ivm olie koeling.
SJB533
@956xlpower
Die zijn ook in Doncaster gebouwd en wel vanaf 1990 😉
case inter kracht
@bartele stop knop werkt wel maar gaat ook meer toeren lopen maar krijgt ook meer brandstof toeren ken je ook terug stellen
monteurtje
@case inter kracht

Dat gerommel met het heveltje vd stopknop werkt niet bij deze trekker omdat er op een zwart rode case ih 99 van de 100x een nieuwere brandstofpomp staat die je gewoon kan opschroeven met een stelschroef.
case inter kracht
@monteurtje oke dat wis ik dan niet ik wis niet beter dat dat bij die 845 wel kon een maat heb ook een 845 en daar heb ik het zoo gedaan maar dat is nog een inter sirie en geen case
monteurtje
@case inter kracht

er zijn hier op tf meerdere peronen die snel reageren maar niet eens weten hoe het in elkaar steekt en zo dus verkeerde info geven.
maar ja je kan ook niet alles weten he 😉
volvofanatic
Kan ik je wel aanwijzen, haal uit een 844-s 110 pk met 2700 rpm, met 3200 rpm 122 pk, zonder turbo, intressand trekkertje voor trekker trek
huub case
@SJB533 @Rega

engelse tractoren zijn met een dt 268 blok? dus deze dan bijvoorbeeld ook?

agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…
huub case
Vanwege de kotere spatborden. maar dan zijn ze in frankrijk allemaal eigenlijk
DeKreemp
Zou die fijn vinden 3200 toeren draaien
ford8630power
Inderdaad, en ze meten het toerental toch wel, dus dan kun je er nog niks mee.
bartele
Wij hadden ook korte spatborden alleen hebben we er van die achter bordjes opgezet of hoe dat ook maar heet. de cabine is een 844 maar de trekker is gewoon een 845xl maar die turbo zat er al op toen wij hem kochten.
bartele
foto van de turbo:D
case inter kracht
@monteurtje dat is zoo maare kan je dan bij een 845 de bomp bij schroeven op een stel schroef of ligt dat aan of het een inter of een case is
monteurtje
@volvofanatic

nou ik kan je uit de droom helpen hoor, een 844s of een 845 hebben altijd dezelfde motoren ZONDER turbo af fabriek en hier haal je echt niet meer dan een 95 pk uit dus zeer zeker niet meer dan 100 (zelf getest).

huubcase:
een 845 is NOOIT uit de fabriek gerold met een turbo, elke 845 die een turbo heeft is er later opgebouwd.
en als je een ih motor naar de klote wilt krijgen dan moet je m zeker meer dan 3000 toeren laten draaien.

de korte spatborden is idd een franse uitvoering maar heeft helemaal niks met een turbo of iets dergelijks te maken.
monteurtje
@case inter kracht

Een inter heeft een bosch VA brandstofpomp en deze kun je meer brandstof geven door het heveltje vd stopkabel een paar tandjes te verzetten.

Als je een CASE INTER hebt zit er een bosch VE pomp op, deze heeft al een heel ander model als z'n voorganger maar kun je met een stelschroefje opschroeven en als je nog meer met die pomp wilt kunnen deze makkelijk inwendig aangepast worden zodat er VEEL meer uit te halen valt. maar dit is niet mogelijk bij de bosch va pomp.
SJB533
@monteurtje
Zijn beide roterende?
case inter kracht
@monteurtje oke dan weet ik datik dag ijgenlijk dat er op een case inter de zelfde pomp zat dan op een inter bedankt voor de top
monteurtje
@SJB533

ja zijn beide roterende pompen.

maar een nieuw model pomp post niet 123 op een inter, wil je dit wel moet je het motorblok ietsjes uitwendig aanpassen en voor de brandstoffilters een ander steuntje maken/kopen.
SJB533
@monteurtje
Aha. Andersom past wel? Waarom een andere pomp? Is de VA toen uit het programma gehaald ofzo?
monteurtje
@SJB533

VA pomp is verouderd en verleden tijd, word niet meer gemaakt en is steeds slechter aan onderdelen te komen en als je nog meer brandsof wil kun je de pomp niet inwendig aanpassen.

een va pomp is wel op een case inter te monteren maar degene die dat doet gaat erop achteruit.
GD tuning Garyp
@monteurtje Wat voor turbo zit er op een DT 268 blok? (merk en type)
monteurtje
@GD tuning Garyp

weet ik niet, dat zou je aan iemand moeten vragen die een orginele 4240 heeft. Die hebben orgineel een DT268 motor met turbo.
SJB533
@monteurtje
Die hebben toch dezelfde als de 856XL?
GD tuning Garyp
@monteurtje turboservice.se/Turbolista/Tunga-fordon-1.pdf/ Ik heb inmiddels een lijst gevonden 😉
monteurtje
@SJB533

Durf ik niet te zeggen, omdat de motor van een 856 (DT/D 239)kleiner is dan een motor van een 845/4240(DT/D 268)
monteurtje
@GD tuning Garyp

Leuke lijst... maar waar zie jij een D268 of DT268 motor in de lijst staan???
GD tuning Garyp
@monteurtje @sjb533 zei dat de turbo van een 239 en een 268 hetzelfde waren...
monteurtje
@GD tuning Garyp

Hij zei het niet maar hij VROEG het...
en toen zei ik dat ik dat niet wist en dat ik daar ook niet zomaar vanuit zou gaan omdat de inhoud van de motoren verschillen en het dus zeer goed mogelijk is dat dan de turbo ook iets anders zal zijn.
GD tuning Garyp
@monteurtje in het tf cafe zei hij het
GD tuning Garyp


SJB533 - 4 uur geleden  

@1046
B 995 (XL) en 4240 (XL)

Turbo is dezelfde als een DT 239 heeft
SJB533
@GD tuning Garyp
Zoiets is mij verteld ja, maar aangezien @monteurtje dat niet zeker weet...
monteurtje
@SJB533

Heb net even in de onderdelenboeken gekeken maar daar staan weldegelijk andere bestel nummers bij beide tractoren.
SJB533
@monteurtje
Kan dat aan het spruistuk liggen?
monteurtje
@SJB533

nee die zijn hetzelfde.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
59
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
14