Illustratie van:

Mc-Cormick 423 - waar zit het achterbrug filter bij de mc cormick 423?

Hallo.
ik wil graag eerdaags het achterbrug olie en het achterbrug olie filter vervangen van mijn 423 ik heb al gekeken waar die zal kunnen zitten maar ik kan hem nergens vinden. en is het normaal dat mijn hef van de cormick 423 niet wil zakken als die uit is.
alvast bedankt.
mvg johndeerefann

Deel dit topic

Reacties

lindehydrocart30
Hij wil idd niet zakken als hij uit is ja, dat klopt wel 😉
deutznoud
Hef moet altijd zakken als hij uitstaat, behalve bij electronische hef
deutz110
Bij deze hef is het zo als de trekker uit is dan zakt de hef niet heb mijn cormick d 439 ook en bij mij zit het filter in een leiding weet niet of dat bij jou ook zo is
waarschijnlijk wel
pruttelpower
@deutznoud

bepaalde types van international zakken niet als die uit staat, dus dan ken je die nu
deutznoud
@pruttelpower oké, dank voor de info 😄 alleen bij inter?
PascalStruijs4440
@deutznoud je kent misschien nog niet alle trekkers als ik je goed begrijp.
pruttelpower
Ik denk dat het filter rechtsvoor zit, ongeveer onder/naast de dieseltank, dat is bij een 433 wel zo in ieder geval
lindehydrocart30
@deutznoud

omdat ze volgens mij drukkende hef hebben, dubbelwerkend. 😄
deutznoud
@PascalStruijs4440 haahahah 😄 maar ik bedoel wist niet dat de kleine inters dat hadden 😃
deutznoud
@lindehydrocart30 oozo, drukkend naar boven, drukkend naar onder 😉 en dan 2 hefcilinders?
lindehydrocart30
@deutznoud

nee, gewoon een dubbelwerkende cilinder in het hefdeksel. maar ik weet niet zeker of de 423 dat heeft, maar sommige D-serie's wel 😉
SJB533
@lindehydrocart30
DW? Dat dacht ik niet, want dan moet je de hef niet op kunnen tillen, als de motor draait, en kun je de hef als krik gebruiken. In beide gevallen is het tegendeel waar!
deutznoud
Oke, bedankt voor het uitbrijden van mijn nog héél ver uit te brijden kennis 😃
deutznoud
@SJB533 snap er nu geen biet meer van :? 😃
zalker
Dat hebben wij bij alle ih's thuis dat de hef niet wil zakken als hij uit is
lindehydrocart30
@SJB533

ja, ik weet zo niet of de 423 dat heeft, maar sommige oudere D-serie's wel, die kunnen zichzelf optillen 😛 of palen in de grond drukken 😛
deutznoud
@zalker zit er dan niet gewoon een klep in de pomp ofzo? als beveiliging
johndeerefann
@lindehydrocart30 nee mijn 423 kan zich niet optillen maar mijn d 430 wel
SJB533
@lindehydrocart30
Daar zit dan geen IH Exact regelhydrauliek op 😉
pruttelpower
@deutznoud

volgens mij wel ja, bij de meeste kleine inters kun je die ook dichtdraaien als beveiliging
lindehydrocart30
@SJB533

nee, de gewone, met een ventielblok naast stoel, met 1 handel, omhoog en omlaag. en met een draaiknop erop, om iets te doseren, met zakken.
1046
423 is enkelwerkende hef
deutznoud
Aha, dus gewoon een afdichtingsklep voor dat de olie geen kant op kan 😄 ik dacht, ik zeg maar wat, is het ook nog waar 😃
deutz110
Alleen trekkers van ih met dubbel werkende hef kunnde drukend en heffen de enkel werkende niet
1046
@deutz110 ook andere merken
pruttelpower
@1046

meestal zo dubbel werkend wel, enkel werkend niet
deutz110
@1046

maar dat is bij ih zo weet niet hoe het bij de rest is vandaar
caseih212
Een 423 heeft:

- géén achterbrugfilter
- een enkelwerkende hef (alleen de D320, D324, D430, D436 en D440 van de D serie hebben dubbelwerkend)
- een hef wat NIET zakt als deze stilstaat
- een systeem dat de hef pas zakt als er een 'signaal' oliestroom door het inwendige ventielblok gaat zodat dan pas de heft zakt (dus niet dubbelwerkend) 😃
zalker
@deutznoud
ja dat denk ik want ze hebben ook geen drukkende hef omdat hij denk ik maar 1 kant op kan pompen en als de pomp stil staat dan hij dan vast staat en niet trug kan stromen zodat hij zakt
dresje80
@deutz110 dat is beveiliging
stevenb
Ho ho mijn 423 heeft een filter achteraan de trekker, oftewel onder de aftakas zit een grote bout/moer sleuteltje 30 geloof ik en als je die er uit draait zit hier een filter aan die je zelf kunt schoonmaken en weer terug kunt monteren.
magerehein
@stevenbjij bent de enige die het bij het rechte eind heeft....
johndeerefann
@stevenb okee dat help mij verder bedankt
Corne S
@caseih212

Onze 423 heeft wel een achterbrugfilter (zit ergens onder het stuur), omdat hij een pompje in de bak heeft. Het is namelijk een 16+4 bak (ook wel volgens mij 70 % bak te noemen, kom je niet bijzonder veel tegen). Deze extra versnelling is te bedienen met een hendeltje onder het stuur.
Zuigfilter zit inderdaad zoals @stevenb zegt aan de onderkant, maar is volgens alleen bij de 16 + 4 bakken (de gewone 8+2 heeft geen pomp, dus kan het ook niet filteren).
Let op, bij 16+4 alleen hytran olie gebruiken.

Hydroliekfilter kun je vinden rechts boven de hydroliekpomp net onder de motorkap.

Zuigfilter bvan hydroliek zit linksvoor op het hefdeksel, ter hoogte van je linkervoet.
caseih212
@Corne S ja klopt die hebben wel een filtertje, dat noem je een Wandlergetriebe. Daarmee kun je 30% 'hydraulisch' versnellen of vertragen 😄

Zie je inderdaad niet superveel, want was vroeger haast niet te betalen 😃
Corne S
@caseih212

Inderdaad dat zie je niet zoveel. Pas op de interdag ook, wisten een aantal mensen niet wat het was. Terwijl wel alle inters een gaatje met dopje in het dashboard hebben.

Weet jij waar je nog aan zo'n revisie setje kan komen voor die Wandlergetriebe? De laatste keer (reparatie van een paar duizend euro), zeiden ze dat de onderdelen moeilijk werden.

Systeem is erg handig voor bijvoorbeeld de dubbele hark of opraapwagen, de machines waar een vaste aftakastoerental voor nodig is.

Hebben deze bakken ook altijd een onafhankelijk aftakas?
caseih212
@Corne S

nee in NL zie je het idd heel weinig!

Specifieke revisiesetjes zijn niet te krijgen voor Wandler bakken. Dit zijn binnenwerks ook heel andere bakken (oliepomp enz enz). Dus eigenlijk ook geen revisiesetjes voor te maken. Ik denk dat je dan toch echt een goede 'sloper bak' moet gaan zoeken. 😉

Deze bakken hebben inderdaad altijd een onafhankelijke aftakas 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
37
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
13