Hallo.
ik wil graag eerdaags het achterbrug olie en het achterbrug olie filter vervangen van mijn 423 ik heb al gekeken waar die zal kunnen zitten maar ik kan hem nergens vinden. en is het normaal dat mijn hef van de cormick 423 niet wil zakken als die uit is.
alvast bedankt.
mvg johndeerefann
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
waarschijnlijk wel
bepaalde types van international zakken niet als die uit staat, dus dan ken je die nu
omdat ze volgens mij drukkende hef hebben, dubbelwerkend.
nee, gewoon een dubbelwerkende cilinder in het hefdeksel. maar ik weet niet zeker of de 423 dat heeft, maar sommige D-serie's wel
DW? Dat dacht ik niet, want dan moet je de hef niet op kunnen tillen, als de motor draait, en kun je de hef als krik gebruiken. In beide gevallen is het tegendeel waar!
ja, ik weet zo niet of de 423 dat heeft, maar sommige oudere D-serie's wel, die kunnen zichzelf optillen of palen in de grond drukken
Daar zit dan geen IH Exact regelhydrauliek op
volgens mij wel ja, bij de meeste kleine inters kun je die ook dichtdraaien als beveiliging
nee, de gewone, met een ventielblok naast stoel, met 1 handel, omhoog en omlaag. en met een draaiknop erop, om iets te doseren, met zakken.
meestal zo dubbel werkend wel, enkel werkend niet
maar dat is bij ih zo weet niet hoe het bij de rest is vandaar
- géén achterbrugfilter
- een enkelwerkende hef (alleen de D320, D324, D430, D436 en D440 van de D serie hebben dubbelwerkend)
- een hef wat NIET zakt als deze stilstaat
- een systeem dat de hef pas zakt als er een 'signaal' oliestroom door het inwendige ventielblok gaat zodat dan pas de heft zakt (dus niet dubbelwerkend)
ja dat denk ik want ze hebben ook geen drukkende hef omdat hij denk ik maar 1 kant op kan pompen en als de pomp stil staat dan hij dan vast staat en niet trug kan stromen zodat hij zakt
Onze 423 heeft wel een achterbrugfilter (zit ergens onder het stuur), omdat hij een pompje in de bak heeft. Het is namelijk een 16+4 bak (ook wel volgens mij 70 % bak te noemen, kom je niet bijzonder veel tegen). Deze extra versnelling is te bedienen met een hendeltje onder het stuur.
Zuigfilter zit inderdaad zoals @stevenb zegt aan de onderkant, maar is volgens alleen bij de 16 + 4 bakken (de gewone 8+2 heeft geen pomp, dus kan het ook niet filteren).
Let op, bij 16+4 alleen hytran olie gebruiken.
Hydroliekfilter kun je vinden rechts boven de hydroliekpomp net onder de motorkap.
Zuigfilter bvan hydroliek zit linksvoor op het hefdeksel, ter hoogte van je linkervoet.
Zie je inderdaad niet superveel, want was vroeger haast niet te betalen
Inderdaad dat zie je niet zoveel. Pas op de interdag ook, wisten een aantal mensen niet wat het was. Terwijl wel alle inters een gaatje met dopje in het dashboard hebben.
Weet jij waar je nog aan zo'n revisie setje kan komen voor die Wandlergetriebe? De laatste keer (reparatie van een paar duizend euro), zeiden ze dat de onderdelen moeilijk werden.
Systeem is erg handig voor bijvoorbeeld de dubbele hark of opraapwagen, de machines waar een vaste aftakastoerental voor nodig is.
Hebben deze bakken ook altijd een onafhankelijk aftakas?
nee in NL zie je het idd heel weinig!
Specifieke revisiesetjes zijn niet te krijgen voor Wandler bakken. Dit zijn binnenwerks ook heel andere bakken (oliepomp enz enz). Dus eigenlijk ook geen revisiesetjes voor te maken. Ik denk dat je dan toch echt een goede 'sloper bak' moet gaan zoeken.
Deze bakken hebben inderdaad altijd een onafhankelijke aftakas