Case International 856 XL - voorwielaandrijving blijft ingeschakeld

Ik heb hier een Case International 856Xl staan waarvan de voorwielaandrijving ingeschakeld blijft staan, als ik het knopje op het dashbord bedien gaat het lichtje in de schakelaar wel aan en uit maar de voorwielaandrijving blijft wel ingeschakeld. Heeft iemand ervaring met dit probleen en enig idee wat de meest waarschijnlijke oorzaak zou kunnen zijn?
unimogbommel

Reacties

Links onder de cabine zit een magneetschakelaar die de voorwielaandrijving inschakeld. Heeft deze geen stroom, dan staat de 4wd aan. Moet dus stroom hebben als je de schakelaar niet op de 4wd hebt staan, heeft ie dan geen stroom kun je hem uit elkaar halen en schoonmaken, misschien licht opschuren, kan ergens anders aan liggen maar meestal is dit het probleem.
stannetje96
@Masseyfergusondriver zou het ook bij je remmen kunnen zitten?
omdat die de 4wd inschakelt met remmen. of gaat dat ook bij die magneetschakelaar?
@stannetje96 ja gaat ook met de magneet schakelaar. gewoon even met spanningzoeker meten, kom je er gauw genoeg achter.
Mielmonteur
@Masseyfergusondriver

Ja dat verhaal met die magneetschakelaar komt nogal precies als er een beetje viezigheid tussen zit werkt deze schakelaar al niet meer heb ik ook gehoord, bij een kameraad hadden ze een 1056 en deze had dit ook
stannetje96
@Masseyfergusondriver ok, is dus zelfde schakelaar
Arrie94
Is een zeer veel voorkomend probleem bij inters, zoals idd een 1056...
Als je die schakelaar niet meer aan de gang krijgt is het een duur grapje.
casepowerr
Kijk eerst eens of de achterlichten het doen als je rem als dat het is is er een zekering uit van het remlicht en als het remlicht gaat branden schakelt hij de 4 aandrijfing aan met remmen
ford5000
Draadbreukje kan ook nog, dus eerst kijken of je wel stroom hebt bij de solenoid.
Heb je daar wel stroom als de trekker op contact staat dan is wss je solenoid smerig of overleden.
dx11
Ik zou beginnen bij de zekering 😉
bartele
Onder de cabine zit een filter en daar boven op zit een soorst blokje met kabels dat is de aan en uitschakenlaar miss dat die vast zit
SJB533
@Arrie94
Bij Inters kan dit geen probleem zijn! Hoogstens bij de 88-series!
JohnDeere 1640
Hebben wij ook gehad spoel linksonder de cabine spoel verrot, 350 euro....
JohnDeere 1640
Zijn je remlichten ook kapot?
1056xlacase
@mielmonteur haha eddy 😛 ja klopt spul hoeft geen korreltje zand of ijzervijzel in te zitten schoonmaken met remmenreiniger ofzo en nieuw filter erin kijken hoe het dan gaat dan @masseyfergusondriver idd dat relais kan ook nog kapot zijn ja, daarbovenop voor het schakelen kun je zo los draaien en proberen. maar het ergste is als het pompje in de bak versleten is..
unimogbommel
Er zijn een aantal reacties waar ik zeker wat aan heb. dat dat blok links er mee te maken heeft wist ik al maar niet hoe het moest werken, met of zonder spanning. Zal er zo eens mee aan de slag gaan en dan laat ik nog wel weten wat het probleem was.
wezel844-s
Als je zuigerveren van het zuigertje in de bak versleten zijn dan blijft hij ook in geschakeld maar waarschijnlijk is het electrisch is veel voorkomend probleem
Arrie94
@SJB533 O, bij een 956 hadden wij het, bij 2x 1056 bij verschillende buren was dat ook afgelopen 2 jaar het geval...
SJB533
@Arrie94
Waren geen Inters 😉 Die zijn er nl niet geweest me E-CFWD 😉
Arrie94
@SJB533 Case International 956 XL, zoiets? 😉
SJB533
@Arrie94
Vanaf halfweg 1986 kregen die dat idd wel ja 😄
Straw
Even hierop inhaken, weet dat het even geleden is.

ik heb hier ook een 856 staan met hetzelfde probleem.
Remlichten branden constant, dus dacht dat het een elektrisch probleem was.
dit kwam door de remlicht schakelaar, deze was defect dus hierdoor werd continue de 4WD ingeschakeld.
Deze het ik zojuist gewoon even doorverbonden, om te kunnen testen of het hier aan lag.
de 4wd blijft ingeschakeld.

Nu heb ik de leiding onder van het magneetventiel afgehaald om te testen of hier olie komt.
Hier komt olie uit, maar niet zo gek veel.
welke druk moet hier uitkomen?
dan weet ik namelijk of het de pomp of de zuiger in de bak versleten is.
wotan2
@Straw Olie op de bak op tijd vervangen? Door metaal gruis wil het magneet ventiel nog wel eens vast gaan zitten.
Straw
@wotan2
onderhoud is niet bekend,
olie is na mijn idee wel wat aan de dikke kant, zou volgensmij hytran moeten zijn?
maar uit zou het kunnen dat voor de vervuiling de magneet maar half open gaat? want er komt olie een straal olie uit
wotan2
@Straw weet ik niet, ik ben niet zo'n sleutelaar. Ik weet wel dat het voor het gevoel allemaal omgekeerd werkt; geen stroom = voorwielaandrijving aan. Voor de rest wat proberen, of hopen dat iemand met meer technische kennis hier reageert.
tractorquintentje
@Straw uit het hoofd zou de pomp 18 bar moeten geven en vanaf 14 bar schakelt de 4wd uit ongeveer als ik het goed heb. Het verstandigste is om de imbusbout op het filterhuis eruit te draaien en hier een drukmeter in te draaien. Dan weet je ineens waar je voor staat... ook aan te raden om een keer de filter te bekijken in dat filterhuis. Dan heb je ook ineens een idee of er gruis door het circuit gaat. Deze olie zou al grof gefilterd moeten zijn voor ze eraankomt door een langwerpige filter in de bak. Olie is idd hytran. Heb eigenlijk geen idee of de schuif halfopen kan gaan staan, maar als dat het geval is zal er allesinds wel gruis in je bak zitten...
remco rooks
@Straw het wil ook nog wel eens zijn dat de pomp in de bak slecht is als die niet genoeg druk geeft schakelt die ook niet uit en als die druk rond de 15 bar is dan is het tijd voor een nieuwe pomp
Straw
@remco rooks @tractorquintentje
Bedankt
zal morgen van het werk een drukmeter meenemen, en er aanhangen.
laat het vervolg wel weten,
remco rooks
@Straw ben benieuwd
+1
Straw
@remco rooks
zojuist druk gemeten tussen de leiding na de cilinder toe na de klep.
met en zonder cilinder maakt geen verschil in de gemeten waarde. dus de cilinder is dicht
stationair 15/16bar iets toeren 18bar
dit was zonder filter er in, deze is ook schoon.
daarna even met een monteur gebeld.
die zij dat 15 bar zeker genoeg moest zijn.
waarschijnlijk door jaren met defecte remlichtschakelaar gereden hebben+ weinig uren gemaakt dat het pakket vast zit.
eind deze week het pakket er even onderuit halen
@Straw dat stiftje kun je er zo uithalen, even schoonmaken zodat ie weer goed schuift. Meestal zit er een kruimeltje of een ijzervijzeltje tussen.
tractorquintentje
@Masseyfergusondriver Ik denk dat hij het pakket echt bedoelt. Niet de schuif. Als hij druk gemeten heeft na het filterhuis, is dat het teken dat de schuif nog wel goed opent. Dus dan moet hij het inderdaad in het pakket gaan zoeken. Lek zal het allicht niet zijn, anders haalde je die druk niet.
remco rooks
@Straw dat zou ook nog kunnen ja hier merken we vaak dat de pomp in de bak versleten is en daarom op de 4wd blijft staan
+1
Straw
@remco rooks
Zojuist het koppelingpakket gereinigd, de drukkamer zat vast, door vuil, van die grijze chap,
Op de werkbank getest schuif al uit bij 12/13bar,
alleen daarna even niet opgelet met de handpomp en druk te hoog laten worden en de o-ring eruit geblazen, die even vernieuwen en terugzetten zal het weer werken hoop ik.
+1
remco rooks
@Straw aah kijk aan mooi dat je de oorzaak hebt kunnen vinden maar ik weet niet hoe de olie op de bak is maar als er veel grijze chap in de 4wd pot zat is het mischien verstandig om de olie te verversen anders gaat die smurri er zo weer in zitten en blijft die mischien nog wel hangen
Straw
@remco rooks
Idd hopen dat het dat geweest is,
Ik ga de keerring van 4wd as ook meteen vervangen +olie +filter.
Weet jij zou waar het peilpunt en vulpunt zit?
@Straw Zo erg heb ik het nog niet eerder gehoord, vaak hoor je vuil aan het schuifje of iets dergelijks. Dan is de olie de laatste 10-15 jaren niet vervangen als er zoveel troep/smurrie in zit lijkt me, want het is een gesloten systeem. Peilpunt is tevens vulpunt. Dat zie je in de buurt van het filter van de 4wd, een dekseltje met een bout erin.
remco rooks
@Straw vulpunt is tevens het peil van de bak zit onder de linkse trap hoeveel uur heeft de trekker gelopen dan?
Straw
@remco rooks
Nog niet zo gek veel 6300 uur volgensmij. En aan de tractor te zien is hij niet rond geweest. Laatste 8/9jaar paar honderd draaiuren gemaakt.
Bak olie oogt goed zuiver, komt wel nieuwe op.
De eigenaar zij dat de remlichten al enkele jaren bleven branden, trekker kwam het erf niet af.
Denk dat het aan het feit ligt dat het pakket al jaren niet gebruikt is geweest.
remco rooks
@Straw ja dat hoor je wel vaker dat wanneer die weinig gebruikt word dat die vast b;lijft zitten.
heb je het al weer voor elkaar nu?
+1
Straw
@remco rooks
Ja bij mij is het probleem verholpen,
Gelukkig was het alleen maar vuil in het pakket
remco rooks
@Straw kijk aan dat scheelt alweer mooi inorder weer😀
sjuu
@remco rooks Hoeveel werk is het om de pomp in de bak te vervangen, heb namelijk ook al jaren het zelfde probleem.
@sjuu das best wat werk. Cabine eraf. Schakeldeksel eraf. En dan kun je erbij.
remco rooks
@sjuu euh het kan wel in 1.5 dag maar dan moet je wel ervaring hebben over hoe en wat los.moet en vast kan blijven zitten en dan moet het wel alleen de pomp zijn. Maar als je het zelf doet zal het wel iets langer duren maar is wel leuke uitdaging
Vanwege dat verhaal van die remlichten zal je wel een 40 km versie hebben, dan hoort er hytran in vanwege de druksmering.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!