Claas komt met 2 nieuwe trekkers

Eind juni zal de vakpers uitgenodigd worden in de hooibouw fabriek van Claas om de nieuwe trekkers te gaan aanschouwen.Het betreft 2 nieuwe 4 cilinders.De Atos zal de Axos op termijn vervangen.De Atos is een samenwerking met Deutz-Fahr en Same.Claas komt ook nog met een nieuwe 400,met een motorkap zoals de 600 en een cabine met gebogen vooruit met beter zicht op de frontlader.Er komt ook een FPT motor in de trekker.

Deel dit topic

Reacties

fendt-vario
Samenwerking deutz same ????
rickrenault
Jammer van die zamenwerking maar word vast een mooie trekker
marcoMFFAN
Mischien een fusie in de toekomst?? je weet maar nooit..
Loeideutz
@marcoMFFAN Tuurlijk. kubota kan Claas en SDF niet kopen/overnemen, omdat ze beiden niet willen. En nu zullen ze gaan fuseren.
the fox
@fendt-vario er is altijd maar minder vraag naar trekkers tussen de 70 en de 100PK,zelf een nieuw model ontwikkelen zou voor beide fabrikanten duur worden.
the fox
@marcoMFFAN het zijn Duitse fabrikanten,ik denk eerder van niet.Claas is het grootste familie bedrijf ter wereld onder de landbouwfabrikanten.En daar zijn ze trots op,ik denk dat Deutz ook nog in handen is van een familie.
ares697
Jammer, ik vond het juist altijd zo mooi dat Claas nog een onafhankelijk familiebedrijf was.
the fox
@Loeideutz ze hebben gewoon geen geld nodig
the fox
@ares697 ze laten hun smalspoor trekkers ook bouwen door Carraro,net als Masse Ferguson en John-Deere.Renault had er vroeger veel aandelen in.
ares697
@the fox Dat snap ik nog, maar voor de veel verkopende trekkers zou het zonde zijn.
the fox
@ares697 de grote trekkers zullen ze zelf blijven bouwen,die verkopen het meest.
atlaspower
@the fox wat is zelf ?? een motor van Jonh deere en een gima bak, die ook in fhurg ligt, alleen de cabine en bediening is enigzins van claas, de rest is bij elkaar geraapt en aan elkaar gezet 😃
the fox
@atlaspower alles zelf bouwen zou gewoon veel te duur zijn.
Claas blijft nog steeds een familie bedrijf,alle andere landbouwmachines bouwen ze wel zelf.Binnen kort zullen er geen Deere motoren meer in gebouwd worden.John-Deere verkocht vroeger Renault trekkers onder hun naam.
atlaspower
@the fox ja dat was maar een klein tijdje, zagen er niet uit die dingen in het groen, die DPS motor vind ik maar niks, dan heeft mf er een betere inleggen
the fox
@atlaspower idd,waarom denk je dat ze er willen mee stoppen?
JD3010
Quote @atlaspower:
die DPS motor vind ik maar niks, dan heeft mf er een betere inleggen

Welke van de 2 heeft je voorkeur dan?
ares697
@atlaspower Wat is er mis met een DPS, je hebt er zelf toch ook een in de Arion 510?
Loeideutz
Voor alle Claas fans: op de een of andere manier krijgt Claas het voor elkaar om net een beetje meer te halen uit die Deere motor als John Deere zelf.
JD6930
Quote @the fox:
John-Deere verkocht vroeger Renault trekkers onder hun naam.

En Renault legde DPS onder de kap. Case, NH en Steyer is de motorkap onderhand ook het enige wat er aan verschilt. Deere heeft ook trekkers van Yanmar volgensmij. Maar zo zijn er zoveel.

Deere heeft een pers serie (o.a. 1424C) van Kuhn, maar diezelfde pers is ook in Deutz kleur en vast nog wel meer kleuren te krijgen. Net als de grote vierkante balen NH pers ook in Case kleur te krijgen is...
the fox
@Loeideutz een collega heeft een John-Deere 6830,en hij kreeg net als bij een Claas een koppaking die sneuvelde.
Dus zo je maar he...
weurding
Jd verkocht ook zetor onder hun naam, en wat betreft de motoren, de axos met perkins staat vaker bij de dokter dan de dps modellen
the fox
@JD6930 Ik ben het met je eens,we moeten er mee leren leven.
Moest Agco niet bestaan dan zouden er nog minder merken zijn.
Claas had graag Fendt overgenomen,maar Agco ging er mee lopen.
Fendt zou dan nooit een hakselaar moeten bouwen.
the fox
@weurding daar wist ik niets,maar deze serie zal niet lang meer bestaan.Met onze ceres hebben we nooit problemen,al zou de motor iets minder lui mogen zijn.De MWM vond ik de beste
SJB533
Quote @JD6930:
Case, NH en Steyer is de motorkap onderhand ook het enige wat er aan verschilt.
En waarom niet? Is het goedkoopste! Ontwikkelingskosten zijn ook niet bepaald laag. Vraag me trouwens af wanneer er technisch meer verschil in komt. Zal ook niet lang meer duren, net als bij de kranen...
weurding
@the fox hebben jullie een ceres 70? dat is de enigste met een perkins geloof ik, de mwm is onverslaanbaar, helaas kwam hij niet mee met de emissie eisen
JD6930
Quote @SJB533:
En waarom niet? Is het goedkoopste! Ontwikkelingskosten zijn ook niet bepaald laag. Vraag me trouwens af wanneer er technisch meer verschil in komt. Zal ook niet lang meer duren, net als bij de kranen...

Das waar, als je de bedragen leest/hoort die de fabrikanten, zelfs per dag uitgeven aan de ontwikkeling... Kost genoeg!

Wat meer verschil zullen vele wel fijn vinden denk. Misschien hadden ze het beter bij het oude kunnen laten, alle 3 de merken verschillend, of veel meer verschillen. Fendt en MF zitten toch ook meer verschillen in toch? Buiten motorkap en cabines.
rickrenault
@weurding volgens mij heeft een ceres 70 ook perkins ja perkins is lang niet zo goed als dps of mwm dps wil nog weleens een koppaking uit vliegen maar dat valt best mee zijn verder ook goed de mwm is echt nix slecht over te zeggen die doen het altijd
JD6930
Quote @weurding:
jd verkocht ook zetor onder hun naam, en wat betreft de motoren

Nog mooier, maar dan in de bouwmachinewereld voor de gene die het topic heel wat maanden geleden niet hebben gezien...

Liebherr bouwt bulldozers voor John Deere, zoals vele vast al wel weten, maar wat vele niet weten is dat het gewoon een samenwerking is en niet een inkoopactie enkel vanuit JD, maar dat John Deere ook zelf bulldozers voor Liebherr bouwt.

JD en Hitachi samen meerdere fabrieken in de USA hebben waar o.a. kranen worden gebouwd. Het dus evenveel JD is als Hitachi.

Bell net als Kemper(merendeels) en Sabo een dochteronderneming is van Deere. De zelfrijdende dumpers als je het goed bekijkt dus gewoon uit eigen huis komen.

Dat JD vanaf dit jaar ook compacte trekkers door ?Fiat? laat bouwen wisten de meeste al wel denk.
walker1
Komt ook doordat trekkers en ook andere machines technisch steeds complexer worden, daardoor wordt ontwikkeling ook steeds duurder.
Dat er steeds minder verschillen tussen de merken is en dat er onderdelen bij elkaar ingekocht worden is idd ook om kosten te drukken. Je kan je er druk over maken, maar volgens mij is dat bij de meeste vooral emotioneel, binding met een bepaald merk. Maar uiteindelijk moet een trekker gewoon het werk doen waar die voor bedoeld is en maakt het verder eigenlijk weinig uit of de motor nou door de fabrikant zelf gebouwd is of door een ander bedrijf.
JD6930
Quote @the fox:
Claas had graag Fendt overgenomen,

Dan had het design van Fendt er mischien wel op vooruit gegaan inplaats van achteruit! 😃

Vroeger waren het prachtige trekkers, nu ook wel, maar Claas weet toch beter hoe je zichtbaar veranderingen aan meot brengen als Fendt nu doet volgensmij. Die Fendt 900 series, weet niet hoelang die er al zo uit zien maar begint een beetje oudbollig te worden. Als je ziet dat bijv. JD de 8000 serie trekkers laatste 8 jaar 3 keer een zichtbare make over heeft gegeven... eerst 2007 de 8030, 2010 de 8R, 2011 weer een bijna compleet nieuwe 8R en nu 2014 bij die weer aanpassingen.

Claas heeft de laatste jaren ook wel heel wat vernieuwd volgensmij.
walker1
Quote @JD6930:
Dan had het design van Fendt er mischien wel op vooruit gegaan inplaats van achteruit!

smaken verschillen he, er zijn ook mensen die een JD niet mooi vinden.
JD6930
@walker1

Das waar! Ieder z'n eigen mening/smaak inderdaad! 😉

Fendt ziet er over het algemeen ook echt niet slecht uit hoor. Alleen mogen er van mij wel eens vaker kwa uiterlijk vernieuwingen plaatsvinden. De motorkappen worden er vaker vernieuwd als de cabines kwa uiterlijk lijkt het op.

Nu doet JD dat ook wel met de M serie en RC/MC serie, maar toch.
mark b
@JD6930 Fendt mag van mij ook wel weer een trekker met schakelbak op de markt brengen
walker1
@JD6930 het is een trekker, iets om werk mee te doen, het is geen luxe auto of een modeartikel.
het gaat in de eerste plaats om de techniek en niet zozeer om de buitenkant.
Boemrang
@walker1 Laten we dan maar de Steyr gaan.... 😃 😃
MF6465dynashift
@atlaspower ja precies, enige wat ze zelf doen is een cabine erop zetten, de rest is allemaal al gedaan voor ze????
Adri-JD850
Over tientallen jaren kun je kiezen welke sticker en kleur je de trekker wil hebben de rest is allemaal hetzelfde waarom zelf het wiel uitvinden als de concollega het al uitgevonden heeft, die grote bedrijven bijten elkaar niet gaan alleen meer samen doen om kosten te drukken, diegene die nu en in de toekomst slim handelen en een goed markt aandeel hebben zullen overblijven.
JD6930
Quote @atlaspower:
@the fox wat is zelf ?? een motor van Jonh deere en een gima bak, die ook in fhurg ligt, alleen de cabine en bediening is enigzins van claas, de rest is bij elkaar geraapt en aan elkaar gezet

Quote @MF6465dynashift:
@atlaspower ja precies, enige wat ze zelf doen is een cabine erop zetten, de rest is allemaal al gedaan voor ze%uD83D%uDE06

Jullie vergeten de motorkap! 😃
JD6930
Quote @walker1:
@JD6930 het is een trekker, iets om werk mee te doen, het is geen luxe auto of een modeartikel.
het gaat in de eerste plaats om de techniek en niet zozeer om de buitenkant.

Das waar! Toch telt het uiterlijk bij/voor vele ook mee denk. Ik zou iniedergeval niet een trekker kopen die ik spuuglelijk vindt, ook al is ie verder erg goed. Dan ging ik toch voor de andere die net zo goed is maar wel mooier.

In een trekker rijden die je van buiten echt niks vindt lijkt mij ook niet echt iets. En... Het is ook een beetje je visitekaartje.

Al heb je hem in NL daar niet voor nodig omdat het merendeel van de niet van boeren afkomst nog boer zijnde ''burgertjes'' toch fel tegen de Nerderlandse boeren zijn, zoals te merken is bij een man in de reacties bij een nieuwsbericht van Omroep Brabant over de verpaupering van het Brabantse platteland door meer leegstaande stallen als huizen en niet agrarische bedrijfspanden, maar toch.
JD6930
Quote @JD6930:
Quote @weurding:
jd verkocht ook zetor onder hun naam, en wat betreft de motoren

Nog mooier, maar dan in de bouwmachinewereld voor de gene die het topic heel wat maanden geleden niet hebben gezien...

Liebherr bouwt bulldozers voor John Deere, zoals vele vast al wel weten, maar wat vele niet weten is dat het gewoon een samenwerking is en niet een inkoopactie enkel vanuit JD, maar dat John Deere ook zelf bulldozers voor Liebherr bouwt.

JD en Hitachi samen meerdere fabrieken in de USA hebben waar o.a. kranen worden gebouwd. Het dus evenveel JD is als Hitachi.

Bell net als Kemper(merendeels) en Sabo een dochteronderneming is van Deere. De zelfrijdende dumpers als je het goed bekijkt dus gewoon uit eigen huis komen.

Dat JD vanaf dit jaar ook compacte trekkers door ?Fiat? laat bouwen wisten de meeste al wel denk.

Dit topic:
tractorfan.nl/topic/63443/
KHD Deutz-Fahr
Beste the fox, wat is jouw bron? Lijkt me namelijk erg interessant, omdat nieuws bericht ook te lezen, kon het niet vinden op Google. Stuur anders maar een persoonlijk bericht. Alvast bedankt!
walker1
Quote @JD6930:
Al heb je hem in NL daar niet voor nodig omdat het merendeel van de niet van boeren afkomst nog boer zijnde ''burgertjes'' toch fel tegen de Nerderlandse boeren zijn, zoals te merken is bij een man in de reacties bij een nieuwsbericht van Omroep Brabant over de verpaupering van het Brabantse platteland door meer leegstaande stallen als huizen en niet agrarische bedrijfspanden, maar toch.

Zucht... wat heeft dit nu weer met het topic te maken? Ik denk dat je je ook niet alles zo persoonlijk aan moet trekken, je denkt dat iedere Nederlander die geen boer is dan ook maar meteen tegen boeren is, dat valt best mee. Bovendien werk je zelf in een supermarkt en ben je zelf ook geen boer, maar één van de vele, zoals je ze zelf noemt, burgertjes.
atlaspower
@ares697 Ja, en ? ik vind het een matig presterende motor, de mijne is zelfs al opgeschroeft naar 130 pk en nog heb ik wel eens het idee dat ie achterblijft,, in vergelijking met de oude MWM motoren is die DPS dieptriest te noemen, en dan heb ik het nog niet eens over het diesel verbruik,,zuipding is het, ik heb ook een MF demo gehad en die viel me qwa motor niet tegen, Maar de cabine is in vergelijking met Claas een drama dus ik ben hardlopend weer naar Claas gerend, maar dat wil niet zeggen dat ik tevreden ben,, zet er een MWM in en je hebt een top trekker waar niks op aan te merken is
SJB533
@atlaspower
Komt dat niet gewoon door alle troep, die ze in Europa er zo allemachtig graag op willen hebben?
RobinBos
@atlaspower Dat is nou dus het verschil tussen een AG motor en een industrie motor 😉 bij claas (dealers/fans) doen ze wel eens heel stoer dat ze meer uit de JD motor kunnen krijgen dan JD zelf, het tegendeel is waar. De motoren die claas afneemt zijn OEM motoren, motoren met karakteristiek die leuk is bij een constant toerental....
MF6465dynashift
@JD6930 ja dat ook nog ja????
claasfan
ares697
@atlaspower Ik vroeg het meer uit interesse, wij hebben zelf ook een 510 en over de motor ben ik ook niet heel wild. De cabine maakt het gelukkig wel goed, ik heb nog niet zo'n fijne cabine gezien bij een ander merk.
JD6930
Quote @walker1:
je denkt dat iedere Nederlander die geen boer is dan ook maar meteen tegen boeren is, dat valt best mee. Bovendien werk je zelf in een supermarkt en ben je zelf ook geen boer, maar ��n van de vele, zoals je ze zelf noemt, burgertjes.

Ken er net zo veel die er totaal niks van af weten en net doen alsof het allemaal nog zo als 50 jaar geleden is als die er ook maar iets van kennen.

Natuurlijk ken ik er ook genoeg die er wel iets vanaf weten en ik denk echt niet dat alle niets met landbouw te maken hebbende ''burgertjes'' (waar ik dus ook al zeg jij dat niet bij hoor) tegen de landbouw zijn wandt er zijn er inderdaad genoeg die er niet tegen zijn. Wel zijn er belabberd triest veel die alles dat zelfrijdend is een tractor noemen, tot shovels aan toe. Terwijl je volgensmij toch wel op de basisschool al leert hoe je zo'n machine noemt...
walker1
Quote @JD6930:
Wel zijn er belabberd triest veel die alles dat zelfrijdend is een tractor noemen, tot shovels aan toe. Terwijl je volgensmij toch wel op de basisschool al leert hoe je zo'n machine noemt...

Ieder zijn vak he. Ook hier vraag ik me af hoe belangrijk dat is. Een kapper heeft ook verschillende scharen om mee te werken, maar voor mij is een schaar een schaar, maar de kapper zal ongetwijfeld voor elk soort schaar een naam hebben.
Een gemiddelde huisvrouw of schoonmaakster heeft 10 verschillende soorten schoonmaakmiddel, terwijl ik alleen een fles allesreiniger in de kast heb staan onder het motto van: "het heet niet voor niets allesreiniger"
JD6930
@walker1

Haha, das waar. 😉

Af en toe denk ik ook wel eens ja, waar heb je het toch allemaal voor nodig als het ook met 1 ding kan. 😛
Claas Holland
Nu back to topic
atlaspower
@ares697 Dat was bij Renault al zo, met cabine zijn ze veruit suprieur ten aanzien van andere merken, Maar als je niet tevreden ben met je motor vermogen vraag je toch even aan je dealer of ie er een programma van een 520 in wil zetten, heb je al 10 pk extra te pakken voor de rest is alles hetzelfde, alleen computer staat anders ingesteld
atlaspower
@Claas Holland OK kan altijd beter als die DPS, dus laat maar komen die Fiat power Train motor, ben benieuwt 😃
ares697
@atlaspower extra vermogen is volgens mij niet echt nodig, de trekker staat vooral voor de spuit, en een claas dealer hebben we sinds vorige maand niet meer 😞
Claas Holland
@atlaspower Fiat power Train motor, die doet het super, daar zijn geen klachten bij mij als beheerder van Claas Holland bekent, ze liggen in axion 800 en 900

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
56
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
3