Claas komt met 2 nieuwe trekkers
Eind juni zal de vakpers uitgenodigd worden in de hooibouw fabriek van Claas om de nieuwe trekkers te gaan aanschouwen.Het betreft 2 nieuwe 4 cilinders.De Atos zal de Axos op termijn vervangen.De Atos is een samenwerking met Deutz-Fahr en Same.Claas komt ook nog met een nieuwe 400,met een motorkap zoals de 600 en een cabine met gebogen vooruit met beter zicht op de frontlader.Er komt ook een FPT motor in de trekker.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Claas blijft nog steeds een familie bedrijf,alle andere landbouwmachines bouwen ze wel zelf.Binnen kort zullen er geen Deere motoren meer in gebouwd worden.John-Deere verkocht vroeger Renault trekkers onder hun naam.
Welke van de 2 heeft je voorkeur dan?
En Renault legde DPS onder de kap. Case, NH en Steyer is de motorkap onderhand ook het enige wat er aan verschilt. Deere heeft ook trekkers van Yanmar volgensmij. Maar zo zijn er zoveel.
Deere heeft een pers serie (o.a. 1424C) van Kuhn, maar diezelfde pers is ook in Deutz kleur en vast nog wel meer kleuren te krijgen. Net als de grote vierkante balen NH pers ook in Case kleur te krijgen is...
Dus zo je maar he...
Moest Agco niet bestaan dan zouden er nog minder merken zijn.
Claas had graag Fendt overgenomen,maar Agco ging er mee lopen.
Fendt zou dan nooit een hakselaar moeten bouwen.
Das waar, als je de bedragen leest/hoort die de fabrikanten, zelfs per dag uitgeven aan de ontwikkeling... Kost genoeg!
Wat meer verschil zullen vele wel fijn vinden denk. Misschien hadden ze het beter bij het oude kunnen laten, alle 3 de merken verschillend, of veel meer verschillen. Fendt en MF zitten toch ook meer verschillen in toch? Buiten motorkap en cabines.
Nog mooier, maar dan in de bouwmachinewereld voor de gene die het topic heel wat maanden geleden niet hebben gezien...
Liebherr bouwt bulldozers voor John Deere, zoals vele vast al wel weten, maar wat vele niet weten is dat het gewoon een samenwerking is en niet een inkoopactie enkel vanuit JD, maar dat John Deere ook zelf bulldozers voor Liebherr bouwt.
JD en Hitachi samen meerdere fabrieken in de USA hebben waar o.a. kranen worden gebouwd. Het dus evenveel JD is als Hitachi.
Bell net als Kemper(merendeels) en Sabo een dochteronderneming is van Deere. De zelfrijdende dumpers als je het goed bekijkt dus gewoon uit eigen huis komen.
Dat JD vanaf dit jaar ook compacte trekkers door ?Fiat? laat bouwen wisten de meeste al wel denk.
Dat er steeds minder verschillen tussen de merken is en dat er onderdelen bij elkaar ingekocht worden is idd ook om kosten te drukken. Je kan je er druk over maken, maar volgens mij is dat bij de meeste vooral emotioneel, binding met een bepaald merk. Maar uiteindelijk moet een trekker gewoon het werk doen waar die voor bedoeld is en maakt het verder eigenlijk weinig uit of de motor nou door de fabrikant zelf gebouwd is of door een ander bedrijf.
Dan had het design van Fendt er mischien wel op vooruit gegaan inplaats van achteruit!
Vroeger waren het prachtige trekkers, nu ook wel, maar Claas weet toch beter hoe je zichtbaar veranderingen aan meot brengen als Fendt nu doet volgensmij. Die Fendt 900 series, weet niet hoelang die er al zo uit zien maar begint een beetje oudbollig te worden. Als je ziet dat bijv. JD de 8000 serie trekkers laatste 8 jaar 3 keer een zichtbare make over heeft gegeven... eerst 2007 de 8030, 2010 de 8R, 2011 weer een bijna compleet nieuwe 8R en nu 2014 bij die weer aanpassingen.
Claas heeft de laatste jaren ook wel heel wat vernieuwd volgensmij.
smaken verschillen he, er zijn ook mensen die een JD niet mooi vinden.
Das waar! Ieder z'n eigen mening/smaak inderdaad!
Fendt ziet er over het algemeen ook echt niet slecht uit hoor. Alleen mogen er van mij wel eens vaker kwa uiterlijk vernieuwingen plaatsvinden. De motorkappen worden er vaker vernieuwd als de cabines kwa uiterlijk lijkt het op.
Nu doet JD dat ook wel met de M serie en RC/MC serie, maar toch.
het gaat in de eerste plaats om de techniek en niet zozeer om de buitenkant.
Jullie vergeten de motorkap!
het gaat in de eerste plaats om de techniek en niet zozeer om de buitenkant.
Das waar! Toch telt het uiterlijk bij/voor vele ook mee denk. Ik zou iniedergeval niet een trekker kopen die ik spuuglelijk vindt, ook al is ie verder erg goed. Dan ging ik toch voor de andere die net zo goed is maar wel mooier.
In een trekker rijden die je van buiten echt niks vindt lijkt mij ook niet echt iets. En... Het is ook een beetje je visitekaartje.
Al heb je hem in NL daar niet voor nodig omdat het merendeel van de niet van boeren afkomst nog boer zijnde ''burgertjes'' toch fel tegen de Nerderlandse boeren zijn, zoals te merken is bij een man in de reacties bij een nieuwsbericht van Omroep Brabant over de verpaupering van het Brabantse platteland door meer leegstaande stallen als huizen en niet agrarische bedrijfspanden, maar toch.
jd verkocht ook zetor onder hun naam, en wat betreft de motoren
Nog mooier, maar dan in de bouwmachinewereld voor de gene die het topic heel wat maanden geleden niet hebben gezien...
Liebherr bouwt bulldozers voor John Deere, zoals vele vast al wel weten, maar wat vele niet weten is dat het gewoon een samenwerking is en niet een inkoopactie enkel vanuit JD, maar dat John Deere ook zelf bulldozers voor Liebherr bouwt.
JD en Hitachi samen meerdere fabrieken in de USA hebben waar o.a. kranen worden gebouwd. Het dus evenveel JD is als Hitachi.
Bell net als Kemper(merendeels) en Sabo een dochteronderneming is van Deere. De zelfrijdende dumpers als je het goed bekijkt dus gewoon uit eigen huis komen.
Dat JD vanaf dit jaar ook compacte trekkers door ?Fiat? laat bouwen wisten de meeste al wel denk.
Dit topic:
tractorfan.nl/topic/63443/
Zucht... wat heeft dit nu weer met het topic te maken? Ik denk dat je je ook niet alles zo persoonlijk aan moet trekken, je denkt dat iedere Nederlander die geen boer is dan ook maar meteen tegen boeren is, dat valt best mee. Bovendien werk je zelf in een supermarkt en ben je zelf ook geen boer, maar één van de vele, zoals je ze zelf noemt, burgertjes.
Komt dat niet gewoon door alle troep, die ze in Europa er zo allemachtig graag op willen hebben?
Ken er net zo veel die er totaal niks van af weten en net doen alsof het allemaal nog zo als 50 jaar geleden is als die er ook maar iets van kennen.
Natuurlijk ken ik er ook genoeg die er wel iets vanaf weten en ik denk echt niet dat alle niets met landbouw te maken hebbende ''burgertjes'' (waar ik dus ook al zeg jij dat niet bij hoor) tegen de landbouw zijn wandt er zijn er inderdaad genoeg die er niet tegen zijn. Wel zijn er belabberd triest veel die alles dat zelfrijdend is een tractor noemen, tot shovels aan toe. Terwijl je volgensmij toch wel op de basisschool al leert hoe je zo'n machine noemt...
Ieder zijn vak he. Ook hier vraag ik me af hoe belangrijk dat is. Een kapper heeft ook verschillende scharen om mee te werken, maar voor mij is een schaar een schaar, maar de kapper zal ongetwijfeld voor elk soort schaar een naam hebben.
Een gemiddelde huisvrouw of schoonmaakster heeft 10 verschillende soorten schoonmaakmiddel, terwijl ik alleen een fles allesreiniger in de kast heb staan onder het motto van: "het heet niet voor niets allesreiniger"
Haha, das waar.
Af en toe denk ik ook wel eens ja, waar heb je het toch allemaal voor nodig als het ook met 1 ding kan.