International/Case/Case International/Case IH

Gezien de suggestie van @Tinus om hier een topic over te maken. Hierbij dus de uitleg hoe het nou zit.

Er zijn 4 verschillende merken.
International
Case
Case International
Case IH

International (IH) is een van de eerste merken. Een fusie in 1902 van McCormick Harvesting Company en Deering Harvester Company. In 1906 bouwde deze dus de eerste tractor. In 1984 werd de merknaam verkocht aan Tenneco (Eigenaar van J.I. Case en David Brown) Hier een duidelijke International:

Dit wil dus zeggen dat van 1906 tot 1984/1984 Internationals zijn gebouwd.

Case begon als een bouwer van stoommotoren in het jaar 1842. In 1967 kocht Tenneco, het J.I. Case bedrijf. In 1973 kocht Tenneco het bedrijf David Brown. Dus vanaf 1973 tot 1985 zijn er Case tractoren gebouwd. Een voorbeeld van een Case:

Veelal dus herkenbaar aan de witte kleur die gelijk is aan David Brown. En de bekende Case neus, onder schuin omhoog, boven schuin omlaag.
Case is dus gebouwd van 1973 tot 1985

Case International werd de fusie van Case en International. Tenneco nam de controle over de agrarische divisie van International. Case International nam in 1986 het bedrijf Steiger over (kniktractoren) en in 1997 nam het Fortschritt over. Hier een foto van een Case International:


Case International is gebouwd van 1985 tot en met 1999. Met in de eerste 2 jaar (1985 & 1986) nog de International neus (overgansmodel). Daarna de Case neus. In 1994 begon Case International al Case IH te worden. Om alle types van deze tractor bij elkaar te houden wordt de grens getrokken vanaf de nieuwere series. Dus deze grens wordt bepaald op 1997, na de overname dus.

Case IH is gekomen na de fusie met New Holland AG. Wat dus CNH Global werd. Dit gebeurde in het jaar 1999. Case IH produceert nog steeds tractoren. Het onderscheid wordt hier gemaakt dat dit pas vanaf de 2de serie Maxxum's en de 3de serie Magnums worden gerekend onder de Case IH's. Hierbij zijn de Case IH Maxxum MX serie, de Case IH CS serie beiden dus Case IH tractoren. Ook al zijn deze voor 1997 al een deel geproduceerd. Hierbij een voorbeeld van een van de eerste Case IH's:

Case IH is dus gebouwd vanaf 1999

Bij deze hoop ik verduidelijking in de merken te hebben gebracht voor de plaatsing van de International, Case (&David Brown lichtelijk), Case International en Case IH tractoren.

Al met al wil ik dus aan kunnen tonen dat stickers niet per definitie leidend zijn om hem in de juiste map te plaatsen. De motorkap en kleur zeggen veel over welk merk het zou moeten zijn.

Deel dit topic

Reacties

Niek123
Super netjes gedaan, dit topic verdient zeker een Topper! 😃 😃 😃
Kleine opmerking: Reken je een Case IH Maxxum MX (Bv: 120-170enz.) en de Case IH CS (Bv. 94 -130 enz.) tot Case International?

De CS is gebouwd vanaf 1994 en MX vanaf 1997...
(om duidelijkheid in grenzen te scheppen ivm jaartal 1999)
SJB533
@tractorquintentje
Past Mark zo aan 😉
selten
@tractorquintentje
De Maxxum MX is de 2de serie Maxxums. Daarbij de CS en de Maxxum MX worden gerekend bij Case IH. Die tractoren hebben vanaf het begin altijd Case IH stickers gehad.
mike_v
Dus 'Case IH' is niet gewoon een afkorting voor 'Case International'? Ze maken het er alleszins niet makkelijker op ...
Tinus
Top!
Quote @selten:
De Maxxum MX is de 2de serie Maxxums. Daarbij de CS en de Maxxum MX worden gerekend bij Case IH. Die tractoren hebben vanaf het begin altijd Case IH stickers gehad.

Ja, ik had al zoiets verwacht, maar dit maar om duidelijkheid te scheppen, dat jaartal niet alles zegt. 😄
Niek123
Quote @mike_v:
Ze maken het er alleszins niet makkelijker op ...

Ik moet het ook nog een paar keer lezen voordat ik het nu helemaal snap 😃
selten
@tractorquintentje
Klopt, ik probeer het alleen enigzins makkelijk te houden haha...
SJB533
@Tinus
Eventjes in conclaaf. Je hebt geloof ik wel eens gerept over een verbetering van de technische data. Denk jij ook, wat ik denk, bij het zien van dit topic van Mark? 😃
selten
@mike_v
Eigenlijk is het een afkorting van Case International Harvester. Waarbij wat jij zegt dus ook wel klopt. Helaas proberen wij nu de foto's in de juiste mappen te sturen, zodat het Administratieteam er minder werk aan heeft ze te gaan verplaatsen. En om meer duidelijkheid te scheppen.
selten
@SJB533
Zeker dat ik tijd teveel heb?
Quote @SJB533:
Denk jij ook, wat ik denk, bij het zien van dit topic van Mark?

Denk dat Mark meer voor zijn eigen merk Steyr wil opkomen. 😉
SJB533
@selten
Nee, tis zaterdag toch?
Patrick 2020
@selten De 845 XL Plus uit 1996 op m'n werk is ook een Case IH, met zilvergrijze stickers. Laatsten van de serie volgens mij? Dat klopt dus met jouw verhaal dat ze sinds 1994 Case IH werden. 😉
selten
@tractorquintentje
Ik zou haast op het duimpje willen drukken 😛
selten
@Patrick 2020
Kan goed kloppen. Om geen types in 2 mappen te hebben. Valt deze dan onder Case International.
selten
@SJB533
Klopt, een rustige zaterdag nu 😛
SJB533
Quote @tractorquintentje:
merk Steyr
Dit is nu een voorbeeld van een tegenstrijdigheid 😃

@Patrick 2020
Klopt. Bij mijn oude buren hebben ze een van de eersten uit de XL Plus-serie, die heeft inderdaad de zwarte band met merknaam "Case International"
Patrick 2020
Dank u!
@Patrick 2020 Klopt, zo is de 1455xl ook geleverd met witte stickers met Case IH op. Toch wordt deze onder Case International 1455XL geplaatst omdat er technisch weinig tot niets is veranderd. (er zijn echter kleine details waarop ze te onderscheiden zijn buiten de sticker zoals de ruitenwisser)
Patrick 2020
@tractorquintentje En sinds welk jaar hadden ze dan een digi dash?
@Patrick 2020 Digitaal dashboard hoorde bij de 845XL Plus uitvoering, ook de 856XL is met zo'n uitvoering geleverd. De XL Plus is geleverd vanaf 1987. Het was een soort van luxe uitvoering met dus dat digitale dashboard: uiterlijk herkenbaar aan de deels rode deur en unieke "XL Plus"-Grill.
SJB533
Quote @tractorquintentje:
Digitaal dashboard hoorde bij de 845XL Plus uitvoering, ook de 856XL is met zo'n uitvoering geleverd (Voor de rest geen andere Case Internationals). De XL Plus is geleverd vanaf 1987.
Fout!
Plus kwam in 1992 op de gehele B-familie!
@SJB533 Juist ja, nu herinner ik het mij dat ik eens een 745XL plus ben tegengekomen. Excuseer. 😛
En jaartal, toch later dan ik dacht. Blijkbaar geen betrouwbare bron gebruikt... 😞
SJB533
@tractorquintentje
Ik vermoed, dat jij in de war bent met Hydro Plus
@SJB533 Klopt helemaal 😄
@SJB533 Toch weer wat bijgeleerd: wordt tijd dat ik "de Interbijbel" ook eens aanschaf. 😃
SJB533
@tractorquintentje
Welke? Heb hier 6 stuks in de kast, en ik ben tot nu toe zeer incompleet 😃

HydroPlus is trouwens een gekoppelde oliepomp.
Niek123
Ik volg het niet meer, maargoed maakt niet uit, ik weet nu het verschil tussen case, international, case IH en case international...

Al een goed begin lijkt me... 😃
1046
@SJB533 onmisbaar die bijbels hahahaha
SJB533
@1046
Dat zegt de buurman schuintegenover ook, op zondagmorgen om 10:00
@SJB533 Haha daar zeg je zoal iets. Ik heb dr nog geen énkel, dan vind ik dat mijn kennis al best ver rijkt. 😄

Was de elektrisch inschakelbare 4wd en diff eigenlijk standaard bij de "XL Plus"-uitvoering? En was dat bij gewone XL's ook nog leverbaar? 😄
SJB533
Quote @tractorquintentje:
Was de elektrisch inschakelbare 4wd en diff eigenlijk standaard bij de "XL Plus"-uitvoering? En was dat bij gewone XL's ook nog leverbaar?

Muv de D-familie, was dat op de XL's vanaf 1986/nieuwe neus standaard
1046
@SJB533 heb ie geen last van toch????
SJB533
@1046
Nee, heb de goede kant van t huis
selten
@Tinus is het mogelijk hier een soort stickie van te maken?
@SJB533 Hmm dat is me nog nooit opgevallen. 😃
Dank voor de info 😛
Zo leer ik (zonder bijbel) nog eens wat bij. 😄
Nick421
@selten misschien nog iets zeggen over dag international is gebouwd met comfort cabine, en met XL cabine. Wat ook vaak verwart wordt met toevoegen van fotos.
Bijvoorbeeld:
International 1455
Of international 1455XL
selten
@Nick421
Dit is ook een goede, officieel is het type. XL is eigenlijk alleen de cabine. Dus alles wat in bijv de XL staat moet in een gewone map van het type...
ErDee
De map "cormick" mag er ook wel tussenuit... er staan ook veel trekkers in cormick of McCormick die geen McCormick zijn, dus alleen als er duidelijk op de kap staat McCormick.
Nick421
@selten ja maar er staan wel 2 verschillende mappen van fotos voor. Dus is voor verduidelijking van waar je de foto moet plaatsen wel beter
1046
@Nick421 44 en 46 serie hadden comfort2000 en de 55serie had cockpit , zit wel verschil in
chucky5o
International was tochde eerste met powershift?, met de de 3088 bouwjaar 1985...
GR. Michel
chucky5o
Welk verschil zit er dan in een comfort 2000 en cockpit?
SJB533
@chucky5o
Nee, JD en Ford waren al veel eerder. IH heeft zelf ook nooit een fullpowershift gehad. Die was er wel, zelfs praktijkrijp, maar door het faillissement is die nooit gebruikt. Kwam pas in 1987 in de Magnum 7100 op de markt
Nick421
@1046 ja klopt, het is geen comfort. Ik moet het cockpit noemen.
Maar ik had het over het verschil 😉
selten
@chucky5o
Daar gaat het nu niet om.... Maar volgens mij waren er al meerdere tractors met een powershift systeem. Bijv het SOS van Ford.
hobbyboer
@selten Ik snap dit topic niet zo goed.

Vanaf de fusie van International/Harvester (IH) met Case in 1984 is het toch al Case IH ?

Maak je nu verschil in merk vanwege andere stickers?

Dan kun je bij New Holland ook nog wel een paar merken erbij verzinnen. Bijvoorbeeld de eerste (blauwe) New Hollands hadden ook nog groot FORD op de kap staan en newholland in het klein eronder.
Quote @chucky5o:
Welk verschil zit er dan in een comfort 2000 en cockpit?
Bredere deuren, hangende pedalen ipv uit de vloer komende en nog wel enkele verschillen...
Nick421
@selten zelfs valmet had in 1983 al powershift 😉
SJB533
@Nick421
Toen pas? 😃
selten
@hobbyboer
Case is destijds nog even Case International geweest. Een 10 jaar lang ongeveer. Daarna werd het pas Case IH.
Verwijzing
selten
@Nick421
Jaren 80 begon dat spul pas echt op te komen. Jaren 70 werd de eerste productietractor met turbo pas gebouwd...
Nick421
@SJB533 haha heb t nu over mijn 705. Zijn gebouwd vanaf 1983. Weet niet ofdat eerdere types het ookal hadden.
Valmet ging goed met zijn tijd mee. Electronisch inschakelen van 4wd, sper, electronische hef, powershift, etc etc
ADB996
Voor de genen die duidelijkheid wilt hebben over David Brown, heb ik een stukje geschreven.

Begonnen eigens met bouwen van tractoren in 1939.

1972 wordt een bijzonder jaar. In dat jaar wordt Brown opgenomen in het internationale conglomeraat Tenneco Inc., ook bekend van de Case. Onder de vlag van Tenneco werken Brown en Case actief en nauw met elkaar samen. En succesvol! Een mooi resultaat van deze samenwerking is ook de kleurensamenstelling die ontwikkeld wordt voor de tractoren: wit, rood en zwart.

In 1986 valt vervolgens het doek voor de Brown historie. In dat jaar laat Tenneco Case de leidende naam zijn voor de tractors en laat David Brown als merk vallen (in dat jaar ontstaat trouwens ook Case IH). Twee jaar later, in 1988 verdwijnt het laatste stukje historie van David Brown. In dat jaar gaat de
fabriek in Meltham dicht en blijft er niets meer over van wat er sinds 1939 is opgebouwd.

Tot 1988 zijn de 90 en de 94 serie nog altijd 100% David Brown, alleen op een gegeven moment onder een andere naam verkocht.
SJB533
Quote @ADB996:
In 1986 valt vervolgens het doek voor de Brown historie. In dat jaar laat Tenneco Case de leidende naam zijn voor de tractors en laat David Brown als merk vallen (in dat jaar ontstaat trouwens ook Case IH).
DB verdween al eerder als naam. 1984 dacht ik. Case International kwam in 1985 al op de kap. De 94-serie is niet meer als DB verkocht.
selten
@Nick421
Steyr 760 werd in 1972 al gepresenteerd met een onder vollast schakelbare transmissie 😉
Nick421
@selten zoals mijn vader altijd zei: ford was de eerste met onder vollast schakelen. Gewoon zonder koppeling die pook naar achteren gooien
Tinus
@ADB996 Ik ruik een nieuw topic? 😉
selten
@Nick421
Tandwielen poetsen dus :lol:?
ADB996
@SJB533 Ik ben eigenlijk niet zo heel bekent na de 9, 12 en 14 serie. of wel de laatste tractoren van DB. Maar heb een foto voor mijn neus liggen van een 1594 met dikke koeie letters op de motorkap waar DB op staat.

Dit staat in Wikipedia maar of het helemaal klopt weet ik niet zo zeker.

In 1973 is DB samen gaan werken met Case en ze maakte ieder zelf en samen tractoren. In 1980 zijn ze definitief samengegaan. Toen kwamen de 90/94 series en was min of meer de 770-1412 serie aan z'n eind gekomen. Met de 90 serie waren ze tot 1983 en met de 94 serie tot 1988. International Harvester, ook een trekkermerk ging ook met DB meewerken. Ze kwamen met tractoren met op de motor DAVID BROWN, op de neus CASE en op de sticker INTERNATIONAL CASE. Mensen raakten verwart en wisten er niets meer van. In 1988 gingen DAVID BROWN, INTERNATIONAL EN CASE samen in CASE IH. CASE IH maakt nog steeds sterke en grote traktoren en machines.
SJB533
@ADB996
Wikipedia zei je? Jij blij, dat je geen schoolverslag maakt 😃
ADB996
@SJB533 ik heb ook nog de geillustreerde tractoren encyclopendy en Greatest Tractors David Brown boeken
jordi 1455
Selten 1 kanttekening de merknaam international is nooit verkocht aan Tenneco, Tenneco kocht slechts de AG divisie van international. de merknaam international is van Navistar de voormalige vrachtwagendivisie. Tenneco mocht international merk 10 jaar gebruiken. De constructie tak is verkocht aan Dresser.
1046
@jordi 1455 dat verklaart de stickernaam
robertIHC1056
De overname van steyr van 1997 staat er niet tussen waarna er ook is begonnen in st valentin (ex. Steyr fabriek) de cvt (continu variabele transmissie) tractoren te ontwikkelen 😄
SJB533
ADB996
@robertIHC1056 is inderdaad overgenomen, maar nog altijd een apart merk. Hier gaat het over hoe het zit met de merken die zijn gefuseerd.
maarten IHC 624
Amerika 1800 3 trekkerbouwers farmall deering mccormic. bekend met de types mogul en titan zijn export begonnen met de f 12 in onderdelen verscheept. begin 1900 bouwt Fabriek neuss hier is ook een eigen gieterij gekommen. pas na de oorlog is de eerste in neuss getekende trekker in productie gegaan op gevolgt door de dld ded dgd in 1952. opgevolgt door de d lijn 1960 tot 1966 opgevolgt door de common market lijn. ook gebouwt in engeland doncaster en sant disier france. opgevolgd door de 44 en 55 serrie deze zijn later overgegaan in de xl serrie tot 1985 overname door teneco de xl serrie liep tot 1990 allen de 12 en 1455 zijn toot 1997 gebouwt. in 1989 is de maxxum lijn ontworpen. deze is tot 1997 in neuss geproduceert. de mx maxxum serrie is naar doncaster gegaan en is nu in handen van de lindini groep. italy. in 1997 is neuss gesloopt de echte case ih traktoren komen vaaf nu uit sant valentin oosterijk styer. cs, cvx, puma, maxima, farmall, mxumaxxu, ook zijn er graaflaadcombinaties, kranen en shovels gebouwt. deze kwamen uit heidelberg.
DieterL
@ADB996

Om het even iets duidelijker te maken, puur ter aanvulling (en niet in de afzeikmodus :-)):

De DB naam verdween van de motorkap halverwege de 90-serie. Toen werd het Case.

De 94-serie werd geintroduceerd, onder de merknaam Case, trekkers waren toen zwart(chassis), wit (plaatwerk) en rood (wielen).

Grofweg halverwege de 94 serie werd het Case International, en kregen de trekkers rood plaatwerk en zwarte/zilveren velgen.

Hebben ze destijds nog n mooie folder voor uitgebracht, aangezien er redelijke overlap in modellen zat, werden niet alle modellen meer gemaakt.

Een 1594 met DB stickers zie je vaker, maar is absoluut niet origineel. (Maar ik zou ze er ook lekker opplakken ;-))
maarten IHC 624
Dat dacht ik ook al wist het niet zeker. de vormgeving is toch gedaan door david brown. maar is david brown door case over genomen of anders om. van case is voor de tijd niet veel bekend bij mij tot de jaren 1960 de oranje case met de gele motorkap is ook amerik
aans
ADB996
@DieterL de 90 en de 94 zijn nog altijd gebouwd in de fabriek van David Brown en toen die in 1988 sloot, betekende dit ook het einde van de 90 en de 94 serie.

@maarten IHC 624 daar zijn de meeningen over verdeeld.
David Brown bestaat vandaag de dag nog steeds. alleen is de tak van de tractoren in 1972 verkocht aan Tenneco Inc.
alle serie to 1412 zijn van David Brown
de 90 en de 94 serie zal Case wel een poot in hebben gezeten, maar die werden nog altijd geproduceerd waar David Brown zat tot dat de fabriek sloot.
DieterL
@ADB996

Daarom zijn er ook mensen die de David Brown naam ook op een late 90 of 94 serie plakken, omdat ze trots zijn op hun trekker uit Meltham!

Ps. De 990 etc zijn in Amerika altijd al als 'Case' verkocht, stond geen David Brown op de motorkap.

En de late 94's voor het USA leger stond ook alleen Case op, geen Case International.

Maar onderhuids was t allemaal David Brown idd 😃

Zoek ook maar eens op Oliver 500 en 600, zijn ook DB's, maar dan als Oliver vermomd, net als hier Same's als Oliver zijn verkocht..
ADB996
@DieterL kan helaas niet ontkennen 😃
selten
@robertIHC1056
Klopt, niet nodig in dit verhaal. Vond het zo al duidelijk genoeg overkomen. Gaat hier om hoe je van Case naar Case International ging naar Case IH. Dit is geen historie, dit is een uitleg waar foto's geplaatst moeten worden.
selten
@jordi 1455
Jou reactie is verwijderd. Meerdere malen uitgelegd dat dat juist geen goed idee is. Dus ik vind hem totaal onnuttig om erin te laten staan.
Corne S
En nu een andere vraag, wanneer is het Mccormick en wanneer is het international?
Ik heb weleens begrepen dat de omslag in 1972 lag. Dus dan zijn bijv. alle 523 / 624 cormicks, aangezien die t/m 1972 geproduceerd zijn.
jordi 1455
@selten jij weet wat ik er van vindt, maar de rest niet. Je weet dat er weer discussies van komen hoe het met Deutz/Deutz-fahr moet of met de ferguson's die ook als mf zijn verkocht.
Gewoon onder het merk juiste merk zetten en dan is er geen discussie meer mogelijk, want 2 jaar geleden is er ook al een discussie geweest hoe het met de Case, Case international en Case IH trekkers aan moesten.

Je kan reacties verwijderen, maar dat staat een zuivere discussie in de weg.

@DieterL zelfs de Maxxum is een onderhuids gewoon een DB/Case.
SJB533
@jordi 1455
En leg jij dan ook uit, hoe je dat wilt oplossen met die omgestickerde 14's, 844/845/856 XL's? Mooi zo laten!
1046
En hoe doen we dat met de 1146????
SJB533
@1046 12 ct de kilo!
GD tuning Garyp
@SJB533 Ik bied de helft
jordi 1455
@SJB533 hetzelfde als met die omgestickerde internationals. Maar eens worden we het hoogstwaarschijnlijk toch niet.
SJB533
@jordi 1455
Nee, eens worden wij het niet. Mede omdat je juist door teveel mappen, onder het motto 'overzicht', een gigantische wanorde creëren wil.
selten
@jordi 1455
Simpel houden. Niet teveel mappen. Sjoerd is admin en die is ook ooit begonnen hiermee. Om het goed te krijgen.
SJB533
@selten
In samenwerking met een aantal gelijkgestemden
maarten IHC 624
Farmall tot 1953.
mccormick tot eind common market 1972.
ihc international 1972 tot 1984
case ih international 1985 tot 1997
case ih 1997 tot nu.
zijn denk ik vijf mooie groepen.
SJB533
@maarten IHC 624
Dan zit je er toch aardig ver naast. Farmall was namelijk de row crop, die liep naast McCormick/Deering/McCormick-Deering en McCormick-International! Is op een gegeven moment gedegradeerd tot een aanduiding voor de RC uitvoeringen, zoals op de 66-series.
maarten IHC 624
Ja dat zijn de Amerikaanse typen. na de oorlog zijn er een aantal series geweest. met farmall op de motorkap de dld 2,ded 3 dgd 4 en de 219 tot 440.tot 1966 de typen 323,423 tot 824 ihc kwamen. daarom is hij nu als nieuw type ook weer ingevoert. het is zo dat ik niet weet hoe het in Amerika loopt.
maarten IHC 624
Www.ihc neuss.de het hele verhaal
maarten IHC 624
Inhalt Schlepperindex
Familien / Typen
(Families / Types)
Baujahre
(Built years)
Schlepper
(Tractors)
Kühlermasken
(Front grilles)

"F"-Typen
("F"-Types) 1937 - 1953

F-12-G, I-12-G, HG, HS
FG, FS, FGD-2, DF25
1. "D"-Linie
(1st "D"-Line) 1953 - 1956

DLD 2, DED / DED 3, DGD 4
2. "D"-Linie
(2nd "D"-Line) 1956 - 1966

D-212, D-214, D-215, D-217, D-219D-320, D-322, D-324, D-326
D-430, D-432, D-436, D-439, D-440
"CM"
(Common Market) 1965/66 - 1992/96

323, 353, 383, 423, 453, 523, 553,
554, 624, 654, 724, 824, 644-844, 433-833, 743-745, 856, 946-1246, 955-1455 inkl. XL-Versionen
MAXXUM 1990-1997

5120, 5130, 5140, 5150
Familien
(Families) "A"-Familie ==> 433, 533, 633, 733, 833
"B"-Familie ==> 554, 644, 744, 844, 844 S, 743, 745 S, 856, inkl. XL-Versionen
"C"-Familie ==> 955, 1055, 956, 1056 inkl. XL-Versionen
"D"-Familie ==> 1255, 1455 inkl. XL-Versionen

© matbush November 2011
maarten IHC 624
Doen we het zo
f types.f12g f12s
1e d types dld 2 ded 3 dgd 4
2e d types212 tot 440
cm common market
323 tot 1455
5100 serie 5120 tot 5150
valmet 605
@selten case fortschritt overgenomen? waar komt steyr voorbij?
selten
SJB533
@selten
1996 was Steyr al aan de beurt
Boemrang
Ik vraag mij wel af wat voor meerwaarde het heeft om alle gegevens van de tractoren hier te plaatsen of in mappen te zetten, is ontzettend veel werk en wie gaat er naar kijken, van de bijna 22.000 leden kijkt naar mijn idee nog geen 10% hierna...
Je kunt toch zoveel op internet vinden....
Zou het zonden van de tijd vinden die jullie er in willen stoppen, let wel, dit mijn menig....
Misschien denken jullie er toch anders over...
selten
@Boemrang
Waar gaat het over, wat je hier aan het vertellen bent? Dit gaat er puur over waar wat geplaatst dient te worden bij het uploaden van nieuwe foto's...
Boemrang
@selten Het is net hoe ik het zeg en schrijf....
Er gaat zeer veel werk inzitten...
Ik geef een menig hoe ik er tegen aan kijk....
maarten IHC 624
@boemrangmaar waar wil je de streep zetten met wat je zien wil laten dan. dit is de firma geschiedenis. ga is naar deutz kijken. of je moet al beginnen met een map
stoom tractoren.
1900
1910
1920
1930
1940 tot 1945 ook mooi van wege motor oplossingen ivm beperkingen rond brandstof.
en elke merk in 1950 laten beginnen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
100
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
44