Is dit zever of de realiteit ?
Beste tractorfan leden,
zit met een vraag.
ik heb me laten vertellen dat een open uitlaat op een tractor voor meer verbuikt zorgt, is dit nu waar of is dat gewoon onzin ?
alvast bedankt
zit met een vraag.
ik heb me laten vertellen dat een open uitlaat op een tractor voor meer verbuikt zorgt, is dit nu waar of is dat gewoon onzin ?
alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik plaag maar; gewoon doen en je niet druk maken om een paar druppels brandstof
Het lijkt mij dat meer zuurstof de trekker sterker maakt, omdat er dan een hoger rendement ontstaat van de brandstof. En dus niet zuiniger. Zuiniger heeft met de brandstofhoeveelheid te maken, waar de luchttoevoer dus niks mee te maken heeft
@Luca8210 Er wordt vaak gezegd dat er een hoger verbruik ontstaat omdat mensen met een open pijp op de trekker vaker het gas loslaten en weer intrappen om het geluid te horen, dit gebruik van het gaspedaal maakt dat de trekker meer verbruikt. Maar dat ligt dus weer helemaal aan jouw eigen rechtervoet.
zeker een motor met turbo en evnt interkoeling
en dan laten we het maar niet hebben over add bleu en andere nieuwerwetse dingen.
de fabrikant had der wel een stuk water leiding pijp aan gemaakt als dat beter werkte.
Die ingenieurs van de ontwikkel afdeling met miljoenen in de knip zijn ook niet gek.
Die ingenieurs van de ontwikkel afdeling met miljoenen in de knip zijn ook niet gek.
Diezelfde ingenieurs ontwikkelen ook steeds betere cabines, waarin je al jaren geen oorbescherming meer hoeft te dragen, maar blijkbaar is het bij sommige toch nodig om zoveel mogelijk lawaai aan de kop te hebben.
Tegendruk is allemaal niet van toepassing bij een 4-takt motor. Eigenlijk is een open pijp beter dan een demper, de uitlaatgassen kunnen sneller weg uit de motor. Ik geloof zelfs dat je meer vermogen krijgt ipv minder, al houdt dat met 1 pk misschien wel op. Bij dezelfde werkzaamheden niet meer diesel verbruik!
Toch rookt onze 6400 met demper minder dan met open pijp erop
Heb jij 2-takt-motoren in je trekkers?
Zou een open pijp nog invloed op de doorstroming hebben?
Dat zou een pleidooi kunnen zijn uitsluitend turbomotoren te willen.
Haha neehoor die is goed schoon gefakkeld, maar misschien toont het gewoon meer met open puppa!
Ja die is evengoed schoon gebrand hoor! Direct achter de turbo he
iedereen bedankt voor de reacties