Hallo allemaal, We willen de voorbandjes van onze belarus 940 gaan vervangen. Momenteel ligt er Continental 7.00-12 op, oude notatie lijkt het, want we kunnen niks vinden wat hier op lijkt. Op de velg staat ook niks. Steek van de velg is 167, hartafstand 153. Binnendiameter is 103 en buiten diameter is 340. Iemand een idee wat we hierop kunnen leggen of wat de aanduiding van deze bandenmaat momenteel is? Zie foto's.
Hallo allemaal, Ik ben met een paar vrienden een Belarus 940 aan het opknappen voor de trekkertrek. Toen we hem kochten zat er enkel een turbodrukmeter op, omdat de trekker al om was gebouwd voor de trekkertrek. Nu willen we toch het een en ander meer gaan meten om het blok in de gaten te kunnen houden. We zaten zelf te denken aan het meten van de koelvloeistof en/of olietemperatuur, oliedruk en toerental. Waar we nu mee zitten is dat we nog niet goed weten wat er nu het meest essentieel is om te kunnen meten. Mij lijkt dat oliedruk en olietemperatuur belangrijk zijn om te meten. Daarnaast weten we niet goed hoe we dit moeten gaan meten. Ik heb her en der al eens zitten zoeken maar er staat nergens duidelijk aangegeven waar je nu het beste de druk en temperatuur kan meten. Als we naar het blok kijken zien we niet echt veel pluggen zitten waar we iets kunnen meten. Naast de oliedruk en temperatuur willen we er weer een toerenteller opbouwen, we hebben echter geen idee waar deze oorspronkelijk heeft gezeten of hoe dit heeft gewerkt, en van het internet worden we ook niet veel wijzer. Wie o wie kan ons op weg helpen? Alvast bedankt! P.S. We hebben momenteel het blok uit de trekker en hebben de krukas eruit voor revisie. We kunnen dus overal redelijk goed bij.
Hallo allemaal, Een paar vrienden en ik hebben onlangs een belarus 940 gekocht met name voor de tractorpulling. Wat ons nogal opvalt, is dat er heel erg weinig te vinden is over de 940: wat voor blok er bijvoorbeeld in ligt, etc. Na wat onderzoek kwamen we erachter dat er waarschijnlijk een d240 blok in ligt, maar ik kan nergens verifiëren of dat echt zo is. Bij onze Belarus is een turbo opgebouwd, zit deze er wellicht gewoon origineel op? En wat zijn de verschillen tussen bijvoorbeeld een 800 en een 940? Ik zou graag zo veel mogelijk info krijgen als kan, dus als je er ook maar iets over weet, laat je horen! Alvast bedankt!
Woonplaats: Mooiste durpke van Brabant Leeftijd: 22jr Laatst online: 1wk geleden
Ik heb ervaring met de volgende machines: