We hebben helaas nog geen technische specificaties van de T 5050.
Er is een <strong>handvol</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de T 5050, gezamenlijk zo'n 9.916 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Hallo allen,
Mijn T5050 had onlangs kortsluiting in de sigarettenaansteker waardoor de zekering eruit vloog. Deze heb ik vervangen, maar daarna deed hij het nog niet. En bleek de verlichting ook niet meer te werken. Heb niks meer; geen stads- of dimlicht en ook geen interieurverlichting.
Dus de boel doorgemeten en nu blijken 5 zekeringen geen stroom meer te krijgen. Ergens in de stroomaanvoer lijkt dus een onderbreking te zitten. Kent iemand dit probleem of weet iemand wat hier aan de hand is?
Hallo TF-ers,
De aftakas van mijn NH T5050 heeft 3 toerentallen (540, 540E en 1000) waarvan de schakeling niet meer werkt. Het schakelen was altijd al een knakensysteem, dit ging steeds slechter en dit voorjaar tijdens het schudden kreeg ik hem überhaupt niet meer aan de gang. Vanaf de hendel in de cabine gaat een kabel naar de hevel op de achterbrug. Ik heb de kabel eraf gehad en met een tang de hevel bewogen; zo is het me na wat proberen gelukt hem 'in de versnelling' te krijgen en dit was gelukkig de 540. Maar de 540E en 1000 zijn op geen manier nog aan de gang te krijgen.
Om verder te kijken wat er aan de hand is moet de trekker verder uit elkaar, maar hij wordt dagelijks ingezet dus daar beginnen we niet zomaar aan. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
Wanneer de groepenversnelling in midden staat (hoog midden laag) is het vaak onmogelijk om deze er weer uit te trekken. Zowel power shutle,rijkoppeling en versnellingshendel moeten dan eerst in de neutraal worden gezet (of een stukje vooruit/achteruit rijden) om dan verder te kunnen.Herkent iemand dit probleem, en is er een oplossing voor?