Foto van een International 856 XLVanavond de versnellingsbak verder opgebouwd.nou ken het koppelingshuis er weer op

International 856 XL

856xlih
Foto van een International 856 XL
Vanavond de versnellingsbak verder opgebouwd.nou ken het koppelingshuis er weer op

Reacties

Corne S
Beetje late reactie 😉. Maar welke tandwielen zie ik nu? En waar zitten de aangepaste tandwielen? En is dan het hendel omhoog de aangepaste versnelling of naar beneden? En is dat gesynchroniseerd?
@Corne S Op de foto zie je de 1-2-4-3. Hierachter zit de hoog-laag met de hendel en achteraan op de pignonas zit de hoog laag en achteruit. Bij de ergo-s is alles gesynchroniseerd. Bij de korte poken weet ik het niet zeker.
Bij een 30 km bak is bij de hoog de as rechtstreeks doorverbonden en gaat de laag naar de bovenste as en van bovenste as terug naarde onderste as. Bij de 40 km bak is bij de laag de as rechtstreeks doorverbonden en de hoog gaat via de bovenste as.

Als je dus een 30km bak naar een 40km wilt ombouwen, moet je de laag verbouwen tot de hoog.
Deze hoog-laag is bij de ergo-s gesynchroniseerd. Bij korte poken weet ik het niet zeker.
Corne S
@tractorquintentje

Is dat bij de 44 / 45 serie hetzelfde betreft de 30 / 40 bak?

Dat betekent dat een 40 bak in z'n laagste versnelling harder rijdt dan een 30 bak?

Dus de laag neemt de snelheid van de hoog aan en de hoog wordt nog hoger?

Bij een 40 bak ben je toch verplicht om voorwielen ook te remmen?

En je kapotte aftakas tandwiel zie ik nog niet? Loopt die door het gat aan de linkerkant van de bak (foto rechts)?
@Corne S bij 45 serie zowiezo wel ja. Nu is het wel zo dat een 40km bak wel altijd uitgevoerd met druksmering. Dat is bij een 30km bak niet zo. Die hebben dan 80w90 olie erin. Als je die ombouwt naar 40km, zal de dikke olie ervoor zorgen dat die enorm zwaar trekt tot 40km/h

Neen, de hoog van de laag wordt dan de laag bij de hoog bak. En de laag tandwielen verwissel ja naar tandwielen die voor de hoog gaan dienen.
(Nu praat ik puur over de hendel van de vertraging, de groepenpook verandert niets aan.)

4wiel beremming was wel altijd aanwezig bij 40km versies. Bij de zijaandrijvingen was dat door een remschijf op de cardanas. Bij de middenaandrijvingen werd de 4wd ingeschakeld.
856xlih
@tractorquintentje het is vreemd vind ik
De 1056 van me vader is ook een 30 km bak net als de 856 van mij
Alleen de 1056 heeft wel druksmering en de 856 niet
Terwijl ze allebei van 1984 zijn
Ik ben er nog niet achtergekomen waarom mijn 856 het niet heeft
@Corne S het kapotte aftakas tandwiel zit op de as die op de foto er nog niet insteekt. Deze as komt door het gat rechts van de assen op de foto. Daarop wordt dat tandwiel geschoven.
856xlih
@tractorquintentje helaas zijn de bakken met korte poken niet gesynchroniseerd
856xlih
@Corne S op mijn andere foto s kun je zien welke tandwielen zijn aangepast

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!