We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 856 XL.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 856 XL, gezamenlijk zo'n 15.317 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Ik wil graag een Inter kopen met 4 wheel drive. Ik heb er 1 gevonden. op het typeplaatje, rechter zijkant dashboard staat dat het een franse is. ik heb wel eens gehoord dat de duitse beter zijn. wat vinden jullie als ervaringsdeskundigen? waar zit het verschil zoal in?
Ik wil een grotere turbo op onze international maken er zit nu een standaard turbo op.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil een luchthoorn op onze tractor maken, maar heb er geen idee hoe je dat het beste kunt doen. kunt iemand mij dat uitleggen?
mvg niels
Wat is het advies wat je allemaal moet vervangen, dat slim is om ook mee te pakken?
Hij moet sowieso overmidden.
Beste TF-ers,
Onlangs de 856XL gebruikt voor het inkuilen. Bij het achteruit naar boven rijden stond de 4wd aandrijving ingeschakeld. Achterwielen slipte, voorwielen niet.
Kuil was niet overdreven steil en de 844S kwam toch stukken verder.
Zouden de plaatjes versleten kunnen zijn of klem de schotelveer niet genoeg meer (pos 23)?
Je kan namelijk niet veel afstellen. Je schakelt de voorwielaandrijving niet in, maar eigenlijk uit.
En zijn deze gemakkelijk te vervangen of heb je daar een pers voor nodig?
Trekker heeft wel een tractorpulling verleden bij de vorige eigenaar.
Ander punt. Rondom de inschakelas lekken er 2 o-ringen (39 en 40).
Zijn deze te vervangen door alleen het asje te demonteren? (wel olie aflaten)?
Alvast bedankt
Beste TF-ers,
Vandaag hebben ze de 856 voor de landbouwkraan gebruikt om sloten schoon te maken.
Wanneer er te veel in staat, moet er even gestopt worden. Dit doet de rijder door de koppeling even in te trappen. Degene op de kraan krijgt dan even tijd (altijd met zn tweeen).
Nu moest bij zware belasting op de aftakas, zowel de koppeling als de rem ingetrapt worden, omdat hij anders niet stil bleef staan.
Wat kan dit zijn? Het lijkt erop dat hetzelfde probleem is als de 844S met defect naaldlager tussen de price-assen (naaldlager is nieuw in 2 helfjes geleverd). Overdreven licht schakelen (vooruit / achteruit) doet hij ook niet. Ik kan alleen de belasting variatie niet verklaren. Als het naaldlager kapot is, probeert de holle price-as de volle as (rijgedeelte) mee te nemen.
Ook komt er olie uit het koppelingshuis (vlak voor waar de bak begint, niet aan de motor kant).
Waarschijnlijk de keerringen van de price-as.
Alvast bedankt.
Beste TF-ers,
Gisteren heb ik een international 856XL gekocht.
Nu heb ik daar nog een paar vragen over (en wellicht van de week nog meer).
- Waar kan ik de versnellingsbakolie peilen? En zijn de eindassen (met natte remmen) aan de bak qua olie gekoppeld?
- Wat voor olie gaat er in de bak? Hij rijdt maximaal 36 km/h. Ik weet niet of hij druksmering heeft.
- Kachelventilator doet het niet. Weet iemand deze afgezekerd is?
- De helft van de tandemoliepomp (hydrauliek) zorgt voor stuur en sensodraulic. Heb je dan op de hydrauliekventielen de helft van de capaciteit van de tandempomp of komt de sensodraulic erbij?
- Wat is het voordeel van sensodraulic tov de mechanische trekkrachtregeling?
Alvast bedankt.
Mijn brandstofmeter geeft niet aan hoe het met de tankinhoud is gesteld. Bij het inschakelen van het contact schiet hij 3 mm omhoog en blijft daar, echter is de tank vol. Ik dacht dat het aan de zender in de tank lag en heb deze vervangen voor een nieuwe zonder resultaat. Als ik de bekabeling losgekoppeld meet bij de zender, geeft ie een mooi voltage aan, sluit ik de draden dan weer aan op de zender, geeft ie maximaal 2.90 volt aan. Waar moet ik deze storing zoeken?
Hoe krijg ik meer diesel uit dit type pomp? Iets kietelen zeg maar, voor meer PK
Ik heb nu 480/70 R38 achterop liggen, maar wil de ruimte vullen met grotere banden, welke zijn het meest geschikt? (Voor bestaande velg) W14L
Mijn IH stuurt zwaar in lage toeren en goed in hoge toeren, waar moet ik dit euvel zoeken?
Mijn 856 XL gaat volgende week doormidden en om in 1 x van het onderhoud af te zijn, pakken we meteen alles aan qua lekkages, oliën, filters enz. Nou werd mij aangeraden om bij het verversen van alle oliën, 10w40 stou als vervanging te gebruiken voor de motor, hydroliek, remmen en bak. Overal dus. Iemand hier ervaring en/of een mening over?
Na enige tijd stilstand en de ritten van vandaag is er ergens iets gesprongen. Iemand een idee? Keering, slang, pakking? Het zeikt eruit, ik vermoed bakolie, donkerbruin van kleur maar ruikt als motorolie. Peil van de motorolie is onveranderd.
Is er mischien een elektrisch schema van een international 856xl online?
Kan nergens reparatieset te vinden voor mijn 856xl van 1984 , hij remt niet en blijkbaar moet daar groen olie in , wie kan mij weg wijs maken voor dat probleem ?
alvast bedankt voor antwoord.
mvg
vike
Hallo
Ik heb hier een international 856 XL staan die prima schakelt tussen de 4 versnellingen maar waarvan de groepenpook vast zit in de lage gearing.In de groepenpook zit dus gewoon geen millimeter beweging. Ik kan op het moment dus gewoon alleen rijden in de lage gearing vooruit.
Is er iemand die dat probleem herkend en die weet hoe dit probleem te verhelpen is.
Alvast bedankt
Heren,
Ik heb aan mijn inter 856 xl de volgende twee problemen±
- bij de brandstofpomp (zie de lees meer link) lekt uit het grijze tuitje waar de pijl bij staat brandstof als de motor loopt, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, ik kom hier niet helemaal uit.
- verder heb ik het probleem dat mijn hydrauliek, in mijn geval de hefinrichting stotterend werkt en als de olie warm is werkt hij bijna helemaal niet meer, en gaat ook het sturen zwaar bij weinig toeren. Ik heb er al nieuwe olie ingedaan en filters schoongemaakt, maar dit hielp niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? zou er een nieuwe oliepomp opmoeten en zo ja, wat kost mij dat?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Hallo,
Ik heb een inter 856. Er zat eerst een fronthef op, maar die heb ik eraf gehaald. Nu heb ik een moedergewicht wat er op moet gemonteerd worden. Alleen ik mis de plaatjes waarmee je hem aan de zijkant vastmaakt. Heeft iemand toevallig nog een paar van die plaatjes liggen of weet iemand de maten daarvan zodat ik ze zelf kan maken?
Bedankt
Ik ben op zoek naar het rechter fuseehuis, het gedeelte waar de spoorstangkogel aangeschroefd zit. Dit conische spoorstanggat is helemaal uitgelubbert.
De vooras is van het type: apl 1351. Ook kan ik proberen een grotere spoorstangkogel te monteren, maar dit onderdeel te vervangen lijkt me beter. Wie weet iets of heeft zoiets liggen.
Is er voor een international 856xl een snelversteltrekhaak? of origineel geleverd?
Hallo
ik wil graag telescoopspiegels aan mijn 856 hangen.
heeft er iemand een paar voorbeeld foto's of hoe ik dat moet maken?
mvg
Hoe doen de ih 856ers het met trekkertrek? hoeveel vermogen is hier maximaal uit te halen als je de pomp open zet? ik neem aan meer dan 100 vanwege de turbo?
ben benieuwd
Hallo,
Ik wil al een tijdje luchthoorns op mijn Inter. Maar het moeten 2 losse verchroomde luchthoorns met 12v compressor zijn. Ik heb al veel gezocht maar ik vind alleen 2 aan elkaar of zoals ik ze bedoel maar zonder compressor. Weet iemand een bedrijf met een site die ze heeft en opstuurd?
Alvast bedankt
Richard
Ps zie foto voor voorbeeld van de hoorns
Hallo,
hoe krijg ik de radio van mijn 856xl eruit? Moet dan de hele kap waar de verwarming e.d. in zitten eruit? Als ik een nieuwe radio koop, zijn de stekkers dan meestal hetzelfde of moet ik adapters erbij kopen?
mvg
Richard
Meld je aan als lid, of log in!
Alle (re)acties Home
Bedrijven
Merken / Types
Foto's
Video's
Forum
Leden
Polls
Agenda
Contact
Topic starten
Zoek naar:
Home / Forum / Het werken met een tractor / hydrauliek 856xl
Naar laatste reactie
Reageer
hydrauliek 856xl het probleem van mijn 856xl is dat alle oliedruk soms tegelijk uitvalt, of schokkerig werkt. Dus hef, externe aansluitingen en stuurinrichting. Zet ik de motor uit en start deze dan weer, dan is het even goed. Dit probleem heb ik al eens eerder hier gemeld, en toen werd geadviseerd olie en filters vervangen. welnu dat is gebeurd en het probleem is er nog steeds. Zelf denk ik dat het in de stuurdruk zit, dus het stuurdruk regelventiel. Wie heeft hier ervaring mee, of heeft dit probleem ook wel eens gehad. Ik hoor het graag.
gr. Douwe
- dmolenaar
23 uur geleden
Reacties
« Vorige Volgende » casejxu - 21 uur geleden
Als ik het probleem zo lees dan zie ik ook een mogelijkheid dat het hydroliek pomp versleten is.
DaanHaar - 19 uur geleden
Pomp versleten geeft een lagere druk weer maar zeker niet schokkerig.
Je hebt het hier over een tandempomp die aan de rechterzijde van de motor zit. Zelf denk ik dat het aandrijftandwieltje kapot of sterk versleten is waardoor de aandrijving van de pomp (dus twee circuits) niet goed verloopt.
Met name het feit dat het hier om de hef én stuurhydrauliek gaat, wat gescheiden circuits zijn, denk ik aan bovengenoemde oorzaak.
Succes.
DaanHaar - 16 uur geleden
Nog even over de aandrijving van de tandempomp. Ik weet niet zeker of deze rechtstreeks met een tandwiel op in de distributiekast zit of dat hier nog weer een verloop met een as-spie verbinding tussen zit. In het laatste geval kan ook het vervangen van de spie voldoende zijn. Je kunt de pomp er zo afdraaien en kijken hoe het zit, kan niet fout gaan. Let wel even op de aanvoer leiding dat je deze direct dicht drukt met een dikke poetslap of zoiets.
dmolenaar - 9 minuten geleden
Heren bedankt voor de reacties. Maar ik kan me niet voorstellen dat het de aandrijving is van de pomp, omdat als ik de trekker uitzet en dan meteen weer start, is het probleem voor kortere of langere termijn over. Naar mijn mening moet het een klep zijn in het lage druk ciruit.
gr. Douwe
« Vorige Volgende »
Reageer
Om te kunnen reageren moet je wel lid zijn van TractorFan. Meld je aan of log in!
TractorFan - Meer tractoren, tractor informatie, foto's en filmpjes dan welke website ook!
© 2010 Tinus Guichelaar | Toppertjes | Regels | Veel Gestelde Vragen | Inloggen
Bespaar flink op de tractorbladen.
Wil je ook tot € 62,- besparen op een (proef)abonnement? Klik hier.
Hallo
Mijn 856xl- uitgerust met het sens o draulic systeem- heeft het volgende probleem. Soms valt de hele hydrauliek:stuurinrichting,hef en externe aansluitingen tegelijk uit of reageren tegelijk heel schokkerig.Zelf zit ik te denken aan het uitvallen van de lage stuurdruk van het systeem,geregeld door het stuurdruk regelventiel. Maar omdat ik de trekker nog niet zolang heb,dus weinig sleutel ervaring hiermee heb, hoop ik dat iemnd mij iets meer kan vertellen over dit probleem.
met vr. gr. Douwe
Hallo,
Ik heb de radio in mijn 856xl kapot. Ik wil daar een nieuwe radio inbouwen maar kan ik zomaar een radio kopen en aansluiten. Of passen de meeste moderne radio's niet in zon oude trekker. Dus eigenlijk is mijn vraag: Kan een nieuwe autoradio in de 856xl worden ingebouwd?
De gaffelpennen van mijn 856 zijn finaal opgesleten, nu heb ik de trekker kaal gehaald en de beide transmissie deksels eraf gehaal.
is er ook een foefje voor de schakelpennen te verwijderen zonder dat de trekker ook nog eens bij de bak in tweeen moet?
de pennen moeten eruit anders krijg ik de gaffels niet gedemonteerd.
achter zit hij tegen het diff aan en naar voren wil niet want daar zit de blinde kant van de andere versnellingsbak helft.....
Ik zoek 38 inch velgen van een 956xl/1056xl voor een ih 856xl. Passen deze aan een 856?
Zo ja, iemand nog wat liggen?
Hoi,
Voor mijn 856xl zoek ik bredere velgen. Nu staat deze op 14-38 achtervelgen met 8keer1 bevestiging aan het hart geschroeft en op 10,5-28 voorvelgen met 6keer1 bevestiging.Het mooiste zou zijn (vind ik) dat ik het orginele hart kan blijven gebruiken. Nu zoek ik 18-38 achtervelgen en 13 of 14-28 voorvelgen.Kan het zijn dat de orginele velgen van een 1255xl of 1455xl deze maat hebben? Wie het weet mag het zeggen, en waar ze misschien te koop zijn.
met vr. gr. Douwe.
Hoi, Mijn 856 heeft een versnellingsbak probleem. Deze schiet uit de hoge giering.Nu heb ik de volgende vragen. Heeft iemand ervaring met dit probleem, om dit op de juiste manier op te lossen? En deze trekker heeft een 30km bak, zijn er ook 40km bakken voor deze trekkers, of is een 30 km bak om te bouwen naar een 40km bak.Mijn trekkker is van 1985, metZF vooras en dus zij aandrijving. Graag hoor ik van jullie.
met vr. gr. Douwe.
Wat zijn de verschillen tussen een normale 856xl en die aparte uitvoering, behalve de stickers?
Plaatje klik op lees meer
Ik heb op de Case 856xl een open pijp staan, maar nu krijg ik de ploeg niet meer door de grond omdat er veel pk's verloren gaan doordat de turbo geen druk meer op kan bouwen. Mick Heijboer zei iets van een andere pijp erover ofzoiets... Weten jullie mischien een andere manier want als er een andere overheen moet wordt die mischien veels te groot.
Graag geen reactie's van: De orginele uitlaat erop zetten. Daar heb ik niks aan:(
Ik wil graag luchthoorns op de trekker als dit mogelijk is. Maar waar moet ik de compresser dan op aansluiten. Verder wou ik hem polijsten of met cleaner poetsen. Maar ik weet niet wat voor effect dat heeft op zon oude lak.
alvast bedankt
Richard
Ik heb een setje 18-38 velgen van een Case ih CS voor mijn International 856 xl. Er liggen nu Pirelli 520/70-R38 banden op. Wat voor maat banden passen er verder op deze velgen?
Wie kan mij iets vertellen over de werking van "dumpvalve" of blow off valve? (het gesis/gefluit bij gas loslaten) Is dit achteraf op een tractor op te bouwen? Bijv. op een inter 856 xl.