We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 856 XL.
Overige machines in deze serie:
Er is een <strong>tiental</strong> leden die ervaring blijken te hebben met de 856 XL, gezamenlijk zo'n 15.317 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »
Geen gebruikerservaring opgegeven
Beste TF-ers,
Ivm landwerkzaamheden in het voorjaar willen we de 856xl op grote banden zetten. Achter komt er vergelijkbaar met 650-65R38 of 710-65R38 aan hoogte onder.
Wat kan er voor dan qua wielen / hoogte onder? De 4wd denken we nodig te hebben, dus de juiste verhouding voorloop is belangrijk.
Volgens mij is de 856xl met 2 type voorassen uitgeleverd, namelijk de APL1351 en de APL3052. Onder onze 856 zit een APL1351 met een 30 km/h bak en zijaandrijving.
Alvast bedankt.
Corné
Beste TF-ers,
Ik heb een vraag over een de van een international 856xl. De hef functioneert niet goed. Het is een systeem met senso-draulic. Dit houdt in dat alles door een hydraulisch stuurcircuit wordt aangestuurd. De hendels in de trekker bedienen alsware een ventielenblok.
Het probleem is als volgt:
- De draaiknop van positieregeling / trekkrachtregeling moet in het midden staan om de hef goed te laten werken.
- Met zware last zakt de hef erg langzaam. Als de last op de grond staat in eens snel. Met lichte belasting zakt hij normaal. Draaiknop van daalsnelheid bedienen haalt niet uit.
- Met de heftmast onlangs achter gekomen: als je de last op de mast minder wordt (met de hand onderdelen aftillen), gaat de hef steeds verder omhoog.
Hef blijft met zware last netjes omhoog (ook als de motor uitstaat) en de hoeveelheid kracht (met hulpcilinder) is ook niets over te klagen.
Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Corné
Ik wil graag een Inter kopen met 4 wheel drive. Ik heb er 1 gevonden. op het typeplaatje, rechter zijkant dashboard staat dat het een franse is. ik heb wel eens gehoord dat de duitse beter zijn. wat vinden jullie als ervaringsdeskundigen? waar zit het verschil zoal in?
Ik wil een grotere turbo op onze international maken er zit nu een standaard turbo op.
Hoe kan ik dit het beste doen?
Ik wil een luchthoorn op onze tractor maken, maar heb er geen idee hoe je dat het beste kunt doen. kunt iemand mij dat uitleggen?
mvg niels
Wat is het advies wat je allemaal moet vervangen, dat slim is om ook mee te pakken?
Hij moet sowieso overmidden.
Beste TF-ers,
Onlangs de 856XL gebruikt voor het inkuilen. Bij het achteruit naar boven rijden stond de 4wd aandrijving ingeschakeld. Achterwielen slipte, voorwielen niet.
Kuil was niet overdreven steil en de 844S kwam toch stukken verder.
Zouden de plaatjes versleten kunnen zijn of klem de schotelveer niet genoeg meer (pos 23)?
Je kan namelijk niet veel afstellen. Je schakelt de voorwielaandrijving niet in, maar eigenlijk uit.
En zijn deze gemakkelijk te vervangen of heb je daar een pers voor nodig?
Trekker heeft wel een tractorpulling verleden bij de vorige eigenaar.
Ander punt. Rondom de inschakelas lekken er 2 o-ringen (39 en 40).
Zijn deze te vervangen door alleen het asje te demonteren? (wel olie aflaten)?
Alvast bedankt
Beste TF-ers,
Vandaag hebben ze de 856 voor de landbouwkraan gebruikt om sloten schoon te maken.
Wanneer er te veel in staat, moet er even gestopt worden. Dit doet de rijder door de koppeling even in te trappen. Degene op de kraan krijgt dan even tijd (altijd met zn tweeen).
Nu moest bij zware belasting op de aftakas, zowel de koppeling als de rem ingetrapt worden, omdat hij anders niet stil bleef staan.
Wat kan dit zijn? Het lijkt erop dat hetzelfde probleem is als de 844S met defect naaldlager tussen de price-assen (naaldlager is nieuw in 2 helfjes geleverd). Overdreven licht schakelen (vooruit / achteruit) doet hij ook niet. Ik kan alleen de belasting variatie niet verklaren. Als het naaldlager kapot is, probeert de holle price-as de volle as (rijgedeelte) mee te nemen.
Ook komt er olie uit het koppelingshuis (vlak voor waar de bak begint, niet aan de motor kant).
Waarschijnlijk de keerringen van de price-as.
Alvast bedankt.
Beste TF-ers,
Gisteren heb ik een international 856XL gekocht.
Nu heb ik daar nog een paar vragen over (en wellicht van de week nog meer).
- Waar kan ik de versnellingsbakolie peilen? En zijn de eindassen (met natte remmen) aan de bak qua olie gekoppeld?
- Wat voor olie gaat er in de bak? Hij rijdt maximaal 36 km/h. Ik weet niet of hij druksmering heeft.
- Kachelventilator doet het niet. Weet iemand deze afgezekerd is?
- De helft van de tandemoliepomp (hydrauliek) zorgt voor stuur en sensodraulic. Heb je dan op de hydrauliekventielen de helft van de capaciteit van de tandempomp of komt de sensodraulic erbij?
- Wat is het voordeel van sensodraulic tov de mechanische trekkrachtregeling?
Alvast bedankt.
Mijn brandstofmeter geeft niet aan hoe het met de tankinhoud is gesteld. Bij het inschakelen van het contact schiet hij 3 mm omhoog en blijft daar, echter is de tank vol. Ik dacht dat het aan de zender in de tank lag en heb deze vervangen voor een nieuwe zonder resultaat. Als ik de bekabeling losgekoppeld meet bij de zender, geeft ie een mooi voltage aan, sluit ik de draden dan weer aan op de zender, geeft ie maximaal 2.90 volt aan. Waar moet ik deze storing zoeken?
Hoe krijg ik meer diesel uit dit type pomp? Iets kietelen zeg maar, voor meer PK
Ik heb nu 480/70 R38 achterop liggen, maar wil de ruimte vullen met grotere banden, welke zijn het meest geschikt? (Voor bestaande velg) W14L
Mijn IH stuurt zwaar in lage toeren en goed in hoge toeren, waar moet ik dit euvel zoeken?
Mijn 856 XL gaat volgende week doormidden en om in 1 x van het onderhoud af te zijn, pakken we meteen alles aan qua lekkages, oliën, filters enz. Nou werd mij aangeraden om bij het verversen van alle oliën, 10w40 stou als vervanging te gebruiken voor de motor, hydroliek, remmen en bak. Overal dus. Iemand hier ervaring en/of een mening over?
Na enige tijd stilstand en de ritten van vandaag is er ergens iets gesprongen. Iemand een idee? Keering, slang, pakking? Het zeikt eruit, ik vermoed bakolie, donkerbruin van kleur maar ruikt als motorolie. Peil van de motorolie is onveranderd.
Is er mischien een elektrisch schema van een international 856xl online?
Kan nergens reparatieset te vinden voor mijn 856xl van 1984 , hij remt niet en blijkbaar moet daar groen olie in , wie kan mij weg wijs maken voor dat probleem ?
alvast bedankt voor antwoord.
mvg
vike
Hallo
Ik heb hier een international 856 XL staan die prima schakelt tussen de 4 versnellingen maar waarvan de groepenpook vast zit in de lage gearing.In de groepenpook zit dus gewoon geen millimeter beweging. Ik kan op het moment dus gewoon alleen rijden in de lage gearing vooruit.
Is er iemand die dat probleem herkend en die weet hoe dit probleem te verhelpen is.
Alvast bedankt
Heren,
Ik heb aan mijn inter 856 xl de volgende twee problemen±
- bij de brandstofpomp (zie de lees meer link) lekt uit het grijze tuitje waar de pijl bij staat brandstof als de motor loopt, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, ik kom hier niet helemaal uit.
- verder heb ik het probleem dat mijn hydrauliek, in mijn geval de hefinrichting stotterend werkt en als de olie warm is werkt hij bijna helemaal niet meer, en gaat ook het sturen zwaar bij weinig toeren. Ik heb er al nieuwe olie ingedaan en filters schoongemaakt, maar dit hielp niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn? zou er een nieuwe oliepomp opmoeten en zo ja, wat kost mij dat?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Hallo,
Ik heb een inter 856. Er zat eerst een fronthef op, maar die heb ik eraf gehaald. Nu heb ik een moedergewicht wat er op moet gemonteerd worden. Alleen ik mis de plaatjes waarmee je hem aan de zijkant vastmaakt. Heeft iemand toevallig nog een paar van die plaatjes liggen of weet iemand de maten daarvan zodat ik ze zelf kan maken?
Bedankt